به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۵۱۸۳۷
نمایندگان نشان دهند در طراز ملت ایران هستند

عارف: استیضاح فرجی دانا جفا در حق آموزش عالی است

گروه سیاسی: «محمدرضا عارف» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد شدید از رواج اتهامات ناورا از سوی برخی رسانه ها علیه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استیضاح دکتر فرجی دانا جفا در حق آموزش عالی کشور در آستانه بازگشایی دانشگاه ها است.
عارف: استیضاح فرجی دانا جفا در حق آموزش عالی است
به گزارش روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان، عارف روز سه شنبه در دیدار شورای هماهنگی دانشجویان اصلاح طلب از دکترفرجی دانا به عنوان یکی از عالم ترین و متدین ترین مدیران این کشور یاد کرد و افزود: به گونه ای برای وزیر محترم علوم فضا سازی کردند که اگر کسی از سابقه او خبر نداشته باشد، فکر می کنند او لانه فساد تشکیل داده است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نمایندگان با عملکرد خود باید نشان دهند در طراز ملت ایران هستند، تصریح کرد: اگر مجلس در جایگاه خود قرار بگیرد و به مشکلات مردم واقف و از خواست اقشار مختلف جامعه آگاه باشد، امروز جا دارد از وزیر علوم تقدیر کند.

وی با تاکید بر اینکه انتصابات وزیر علوم سلیقه ای و رفاقتی نبوده است، ادامه داد: انتصابات دکتر فرجی دانا در طول وزارتش بر اساس لیاقت بوده و مدیرانی که در دانشگاه ها انتخاب کرده است، عموما محبوبیت عام دارند. وی افزود: امیدواریم مجلس شورای اسلامی با درایت مانع تداوم خدمت دکتر فرجی دانا در آموزش عالی کشور نشود و وزیر علوم را که در سال گذشته کارنامه علمی و مدیریتی خوبی از خود به نمایش گذاشته است با برچسب های ناروا کنار نگذارند.

شورای هماهنگی دانشجویان اصلاح طلب در این دیدار نگرانی های خود از استیضاح وزیر علوم و بازگشت ناآرامی ها به دانشگاه ها را در آستانه آغاز سال تحصیلی مطرح کردند. رییس بنیاد امید ایرانیان در این دیدار در پاسخ به این نگرانی ها با بیان اینکه برای تحقق اهداف انقلاب راهی جز تکیه بر جوانان نداریم، گفت: دانشگاه بهترین نهاد برای کادرسازی است اما متاسفانه از این سرمایه عظیم غافل شده ایم.

عارف یادآور شد: قبل از انقلاب هر زمان مردم می خواستند در مورد موضوعی تصمیم بگیرند منتظر اعلام نظر دانشگاهیان در مورد آن می شدند، امرور متاسفانه دانشگاه این جایگاه را ندارد و اعتماد از بخشی از دانشگاهیان سلب شده است. وی با بیان اینکه در سال های قبل انتقاد از رییس یک دانشکده در حد جرم تلقی می شد، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته دانشجویان ظرفیت بالای سیاسی خود و شعور و درک شان از مسایل اجتماعی را به خوبی نشان دادند، البته انتظار این بود تغییر در فضای دانشگاه ها بخصوص عبور از فضای امنیتی گذشته نمود بیشتری داشته باشد اما با این وجود امید جوانان دانشجو به دولت تدبیر و امید باعث شده صبر آنها بیشتر شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیلاتی عمل کردن جوانان دانشجو را راه حل رسیدن آنها به اهدافشان دانست و گفت: تنگ نظری ها باید کنار گذاشته شود، فضای دانشگاه باید به سمت همگرایی برود، دانشجویان باید برای خود رسالت فراجناحی قایل شوند و به فکر کشورشان باشند. وی تصریح کرد: اگرهمگرایی در دانشگاه وجود داشت امروز می توانستید مشارکت بیشتری در همه امور اجرایی و سیاست گذاری کشور داشته باشید، این کم کاری در برخی مواقع نتیجه بی توجهی خودمان است.

عارف در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات مجلس آینده اشاره کرد و از جوانان و دانشجویان خواست به منظور اصلاح وضعیت موجود، برای پیروزی در انتخابات آینده مجلس تلاش و فعالیت کنند. وی با بیان اینکه باید جوانان را برای شرکت در انتخابات آینده مجلس تشویق و حمایت کرد، گفت: مجلس آینده جای جوانان است. می خواهیم بدون به چالش کشیدن هیچ بخشی از نظام و در چارچوب قانون اساسی وارد کارزار انتخابات شویم چرا که نتیجه به دعوا کشاندن انتخابات شرکت نکردن مردم در انتخابات است.

رییس بنیاد امید ایرانیان در پایان با بیان اینکه لازمه خلق حماسه در انتخابات، مشارکت حداکثری است، تاکید کرد: هم دست اندرکاران برگزاری انتخابات و هم نامزدهای محترم باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق الناس بودن رای مردم را مورد توجه قرار دهند و در چارچوب قانون بگونه ای عمل کنند که باعث تضییع حق هیچ فردی نشوند.

زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۷:۴۹
جفا در حق ملت ايران هم هست دكتر عارف ، البته به جز 1 درصد خواص جامعه ! (245994)
انومیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۲۳:۵۷
جبهه پایداری کی می خواهید دست از سر ملت ایران بردارید؟
امیداورم برای همیشه به . . . تاریخ بپیوندید. (246082)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۸:۰۵
قبل از انقلاب هر زمان مردم می خواستند در مورد موضوعی تصمیم بگیرند منتظر اعلام نظر دانشگاهیان در مورد آن می شدند...................چند نمونه اش رو کاشکی ذکر میکردند.چون جز امام وروحانیون طرفدار امام مردم چشمشون به دهن هیچکس دیگه نبود.استاد علم مدار واخلاق مدار دقت بیشتری کنند. (245999)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۰۰:۱۰
دوست عزیز، شما مخاطبین دکتر شریعتی و ایشون رو جزو چه قشری حساب می کنید؟ (246089)
کله پز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۸:۲۵
دکترجان مادلواپسیم دلواپس اینکه نکنه باز امثال شما واردمجلس بشن.چون جای ماتنگ میشه. مادلواپسیم نکنه 22خرداد92باز تکرار وبازتولید شه.ما همه ی شما اصلاح طلبان را بی دین وضدولایت وسوروسی وکافر وسکولار می دانیم وفرداهم فرجی دانا را با تیغ فتنه فتنه ذبح می کنیم .غیرازما جیب واپسان نبایدکسی در عرصه سیاسی حضورداشته باشد. (246009)
یک بسیجی واقعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۰۱:۴۹
ن عزیزم شما موضوع رو درست نگرفتی . خطری ک این برای ایران اسلامی داره خاتمی نداره . وجه اشتراک هر 2 براندازیه اما یکی هدفش براندازی نظامه یکی دیگه هدفش محو کردن اسلام از ایرانه .الانم میخواد در اولین گام نوکر های غرب صفتش به مجلس بفرسته . هر چند مطمئنم شورای نگهبان اجازه خودنمایی به دشمنان اسلام نمیده .باز دست رفسنجانی و خاتمی درد نکنه که از روحانی حمایت کردن چون از هدف عارف اطلاع داشتن . ببینم شماها تا حالا از خودتون پرسیدین چرا روحانی به عارف ترجیح داده شد ؟ (246109)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۲۳:۵۴
استیضاح دکتر فرجی دانا قطعا سیاسی است. (246080)
شهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۰۰:۵۰
نمی دانم شما از کجا تغذیه می شود که به هیچ وجه حاضر نیستید دست از سر مردم بردارید از خدا که ترسی ندارید لاقل کمی از وجدانتان شرم کنید البته اگه وجدانی باشد؟ (246103)
ننه قمر
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۰۱:۰۷
درود بر رییس مجلس آینده (246106)
رضا
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۰۷:۴۵
پایداری ها زینهار به راه داعش مروید .که ادامه راهی که میروید پیدایش گروه های تند روی چون داعش در این مرز و بوم است.زینهار اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید. (246119)