به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۲:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۱۲۷۸۶
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

انتخابات‌اخیر نه به‌انحصارگرایی و افراطي‌گري بود

گروه سياسي: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حماسه انتخابات اخیر در كشور، حاكی از هوشیاری و درایت سیاسی بالای مردم و وقوف كامل آنان، به شرایط كشور و به حق و حقوق خود و پاسخ نه به انحصارگرایی بود.
انتخابات‌اخیر نه به‌انحصارگرایی و افراطي‌گري بود
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیروز در دیدار اعضای بنیاد توسعه خوزستان مركب از جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان سیاسی و دانشگاهی و بخش خصوصی این استان با بیان این مطلب افزود: اگر حماسه انتخابات اخیر ریاست جمهوری به خوبی تجزیه و تحلیل شود، نشان می‌دهد كه مردم برخلاف انتظار گروه‌های افراطی، در حركتی منطقی و مبتنی بر درك و فهم بالای سیاسی، با انتخاب مشی اعتدال و عقلانیت، علاوه بر نشان دادن وفاداری و علاقه خود به نظام اسلامی، مسیر حركت آینده كشور را نیز ترسیم كردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خوزستان را یكی از استان‌های كم‌نظیر از لحاظ ظرفیت‌های گوناگون كشور ذكر كرد و گفت: به‌رغم مقاومت‌های جانانه مردم این استان در دوران مقدس، متأسفانه هنوز از ظرفیت‌ها و منابع خوب این استان، استفاده مناسب نشده و حتی از ظرفیت‌های نقد شده در این استان نیز به نحو مطلوب به نفع خود استان و كل كشور، بهره‌برداری بهینه نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان با توجه به ضرورت و اهمیت تقویت تحزب و تشكّل در كشور گفت: در دوران مبارزه با طاغوت، هرچند آمادگی و اعتقاد برای تشكیل حزب وجود داشت، ولی امام(ره) بنا به دلایلی كه در آن شرایط منطقی بود، اجازه تأسیس حزب را نمی‌دادند، ولی به محض پیروزی انقلاب اسلامی، پیشنهاد تأسیس حزب توسط بنده به امام(ره) داده شد و با اذن و كمك ایشان حزب جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد. هاشمی رفسنجانی به خواست حاضران برای تقویت تحزّب با اشاره به آثار بسیار مثبت حزب جمهوری اسلامی برای كشور در آن مقطع زمانی گفت: احزاب فعال و قوی ضربه‌گیر نظام هستند.

ایشان افزود: در صورتی كه فعالیت‌های سیاسی در قالب احزاب صورت بپذیرد، این احزاب هستند كه باید در قبال عملكرد خوب یا بد خود به مردم پاسخگو باشند و در این صورت ضعف مدیران و سوءعملكردها به پای نظام نوشته نمی‌شود. در این دیدار جمعی از حاضران با تبریك حماسه انتخابات اخیر ریاست جمهوری، دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد مشكلات و مسائل استان خوزستان و ملّی را ارائه كردند.

امید محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۹:۵۱
.... حقوق خرداد ماه که امروز واریز شد افزایش سالانه 25 درصد رو به طور کامل حذف کردن این کار 3روز بعد از اتمام انتخابات از طرف دولت به اصطلاح کریمه انجام شده.........
لطفا چاپش کنین (79766)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۰:۲۷
انشاا... فردای بهتر برای ایران اسلامی با کمک خوبانی چون ایت ا... هاشمی سیدمحمد خاتمی دکتر روحانی دکتر عارف و... (79784)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۰:۴۹
اقای هاشمی خیلی دوست دارم (79793)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۱:۳۰
خداوند با مسلط کردن گروهی از ظالمان بر گروهی دیگر انتقام ستم ایشان را میگیرد .خونهای به ناحق ریخنه دروغ بزرگ تقلب درسال88دامنتان را گرفت وطی یک کودتای نرم ومخملی وبا کمک خودتان توسط کارگزاران اخرین روزنه حیاتتان بسته شد.حالا خاتمی اخم وتخم کند وشما خودتان را به اتش بکشید انان هرگز برای شما خودشان را به زحمت نمی اندازند.نردبان فقط به درد بالا رفتن می خورد وقتی به ان بالا رسیدند زحمت به دوش کشیدن ان را به خود نخواهند داد.ومکرو و مکرالله والله خیر الماکرین.ما در این میان سعید جلیلی را که چون جواهری درخشان از نور ایمان میدرخشد یافتیم وشما گدای در خانه کدخدا که فقط فخر فروشی وتکبرش به شما میرسد.وعاقبه للمتقین. (79805)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۲۴
بهار چرا توهینای اینو تایید کردی اگه درمورد. . . .این حرفو میزد باز تایید میکردی؟؟/ (79840)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۲۷
در کمال تاسف از 8 سال تفسیر به رای دین و کتاب خدا به نفع خودتان و دارودسته اتان درس عبرت نگرفتید 80 سال هم که بگذرد عبرت نخواهید گرفت. (79843)
طاها
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۳۴
خدا کنه آقای نوبخت وزیر اقتصاد نشه , من حس خوبی به این آقا ندارم (79850)
سعید
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۳۶
شیر مرد داره حرفشو میزنه,دلشو نشکن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (79852)
دانشجو
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۳:۳۶
با احترام به اقای هاشمی باید بگم فضای سیاسی جامعه ما در رقابت دوقطبی هست و اعتدال یعنی شکست.اقای روحانی یا اصلاحت بهش رای داد یا اصولگرا اینو مطمئن باشید. اما در تشکیل کابینه میشه از جریانات معتدل برای پرهیز از تنش از معتلین استفاده کرد اما برای پیروزی در انتخابات خیر.اگه اقای روحانی از طرف اصولگرایان انتخاب شد باید مطالبات این جریانو پیگیری کنه و پاسخ بده اگر از طرف اصلاحات بهش رای دادن باید مطالبات این جناح را پاسخ بدهند در کنار اجابت مطالبات کلی جامعه وگرنه بعد چهارسال جناحی که ازش انتظارداره و پاسخی دریافت نکنه به دنبال دست زدن به انتخاب دیگر ناچار میشه (79881)
جعفر
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۳:۳۸
هاشمی زنده باشی (79884)