به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۷۵۷۴۱

قتل عام ده‌ها سرباز عراقی توسط داعش

گروه بين الملل: داعشي ها یک ژنرال و شماری از ارتشیان عراق را تیرباران کردند و در غرب عراق یک سد و پست نگهبانی آن را تصرف کردند.
قتل عام ده‌ها سرباز عراقی توسط داعش
به گزارش صداي آلمان، در کشمکش‌های شدیدی که تا بامداد شنبه ادامه داشت، داعشي ها  در جریان تسلط بر سد و پست نگهبانی مربوط به آن دهها سرباز ارتش عراق را کشتند. به گفته منابع پلیس عراق، نیروهای تروریست "داعش" پس از این پیروزی ژنرال حسن عباس طوفان، فرمانده هنگ اول نیروهای مسلح عراق، یک سرگرد و دهها سرباز ارتش عراق را تیرباران کردند.

به خاطر نبود اطلاع‌رسانی مستقل، از شمار قربانیان درگیری آمار موثقی منتشر نشده است. محافل عراقی از قتل ۵۰ ارتشی سخن می‌گویند. منابع دیگر از اعدام ۱۸۵ سرباز حکایت دارند. گفته می‌شود که تروریست‌های مسلح عده‌ای از ارتشیان را در محل اعدام کردند و سپس حدود ۴۵ نفر از آنها را به اسارت گرفته، با خود به فلوجه برده، آنها را در آن شهر اعدام کردند.

کشمکش‌های مسلحانه در پیرامون سد ثرثار، در ۷۰ کیلومتری شمال رمادی، در استان انبار از شامگاه جمعه شروع شد. گفته می‌شود که نیروهای دولتی به علت کمبود تجهیزات نتوانستند به مقاومت در برابر نفرات جهادگرایان ادامه دهند. دولت عراق تا کنون با پشتیبانی نیروی هوایی ایالات متحده، از سقوط شهر رمادی به دست تروریست‌های "داعش" جلوگیری کرده است، اما حوادث اخیر نشان می‌دهد که ارتش عراق برای درهم شکستن تروریست‌ها قدرت کافی ندارد.

گروه داعش تصرف تأسیسات پراهمیت سد ثرثار را در یک ویدیوی اینترنتی به نمایش گذاشت. در تحولی دیگر در جریان چند حمله انتحاری در امتداد مرز عراق و اردن دست کم ۴ نفر از نیروهای امنیتی عراق کشته شدند. تروریست‌های وابسته به داعش، مسئولیت این حملات را به عهده گرفتند. در واکنش به این حمله، دولت اردن تدابیر امنیتی شدیدی را در منطقه مرزی با خاک عراق به مورد اجرا گذاشته است.

ارتش عراق که در تکریت به موفقیت‌هایی دست یافته بود، با حمله به استان انبار قصد داشت ‌ضربه‌ای دیگر بر شورشیان مسلح وارد کند، اما داعش "دولت اسلامی" با یک ضدحمله فرار هزاران نفر را از استان انبار باعث شد. از زمان اعلام "خلافت" توسط "داعش" در عراق و سوریه، ارتش عراق با پشتیبانی شبه‌نظامیان تلاش می‌کند بر آن گروه تروریستی غلبه کند و تا کنون به پیروزی‌هایی نیز دست یافته است.