به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۰۳
 
۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۵۷۰۷۵

آيا ریحانه جباری فردا اعدام می شود؟

گروه حوادث: فردا فرصت ده روزه به ریحانه جباری به پایان می رسد. فرصتی که دوشنبه هفته گذشته به او داده شد و اگر نتواند رضایت اولیای دم را کسب کند فردا صبح باید پای چوبه برود. هفت سال از این جنایت می گذرد و در این مدت واکنش های بسیاری نسبت به ادعاهای قاتل در دفاع از خودش مطرح شده است.
آيا ریحانه جباری فردا اعدام می شود؟
16 تيرماه سال 86 دختر 19 ساله‌اي به نام «ريحانه» دست به قتل يك مرد آشنا زد و از آن روز به بعد گرفتار تحقيقات قضايي شد و در خط پايان در برابر حكم قصاص نفس ـ اعدام ـ قرار گرفت. اين دختر جوان از سوي پنج قاضي شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران به قصاص نفس محكوم شد و قضات ديوانعالي كشور اين حكم را تاييد كردند. اين پرونده در پيچ و خم‌هاي قضايي بسياري افتاد، ريحانه چند‌بار محكوم شد اما همچنان خانواده وي چشم انتظار رضايت گرفتن از خانواده قرباني جنايت بودند و آنها هنوز رضايت‌شان را اعلام نكرده‌اند.

در حالی که ادعای دفاع مشروع ریحانه از سوی دادسرا، دادگاه کیفری و دیوان عالی کشور رد شده است اما برخی سایت ها و شبکه های ماهواره ای خارج از کشور این ماجرا را دست مایه فشار بر قوه قضائیه قرار داده اند. این فضاسازی رسانه ای کار را به جایی رساند که وزارت امور خارجه آمریکا از اجرای این حکم ابراز نگرانی کرد.

هفت سال از این جنایت می گذرد و در این مدت واکنش های بسیاری نسبت به این پرونده مطرح شد. گروهی اقدام ریحانه را دفاع مشروع دانسته و گروهی دیگر آن را رد کرده اند.فردا فرصت 10 روزه به ریحانه جباری به پایان می رسد و در صورتیکه نتواند رضایت اولیای دم را کسب نکند پای چوبه دار می رود. البته با توجه به اینکه پرونده در مرحله مصالحه است هنوز به تمدید این فرصت هم امید است.
مرجع : مهر