به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۲ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۷۸۶۳۰
امید هیچ معجزی ز مرده نیست، زنده باش...

دو بيانيه دانشگاهي به مناسبت دوم خرداد

گروه سياسي: به مناسبت دوم خرداد (پيروزي اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست‌جمهوري سال 1376) بيانيه هاي دانشجويي متعددي به بهارنيوز رسيده است كه در زير دو بيانيه را مي خوانيد:
دو بيانيه دانشگاهي به مناسبت دوم خرداد
بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز
بسم رب الشهداء و الصدیقین
تاریخ ماندگار است و برخی روزهای تاریخی، جاودانه اند. آن چه این جاودانگی را ایجاد و ایجاب می کند، دلیل حدوث آن است و برای ملت آزاده و بزرگ ایران چه دلیلی والاتر و ارزشمندتر از آزادی و استقلال!. از میان این جاودانه های تاریخی مرز وبوم کهن ایران همیشه سرافراز، روزهای دوم و سوم خرداد، عطر وبویی به مراتب متفاوت تر دارد. هر چند به لحاظ رخداد حوادث، سالیان درازی میان این دو روز فاصله است؛ اما قرابت تقویمی و تشابه تأثیر این دو رخداد در سرنوشت و آینده ملت ایران، از شگفتی های روزگار است. آزادی پاره تن ایران، خرمشهر خونین پیکر و آزادی اندیشه های سبز ایرانیان در این روزها، علت اصلی جاودانگی و ابدی شدن آنها در حافظه ملت ایران است. شهدا و صدیقان راست کردار و استوار قامتی که در حماسه سوم خرداد با اندیشه های خدایی و بالنده خویش از جان گران، مایه نهادند و عزت و سربلندی را به ملت هدیه نمودند و راست کرداران و حقیقت جویانی که در پای صندوق های رای، با ناباوری حماسه دوم خرداد سال هفتاد و شش را آفریدند تا ملت همیشه سربلند ایران، بر قله افتخار آزادی و آزاد اندیشی، مایه مباهات آزاد اندیشان و آزادیخواهان جهان شود؛ هیچ گاه از حافظه تاریخ پاک نخواهند شد.

گرامی داشت این دو حماسه بزرگ تاریخی و پیوستگی ابدی آن دو با یکدیگر، هر چند خاری است در چشم آزادی ستیزان، دروغگویان و متجاوزان به این مرزو بوم، اما شهدی است شیرین و ابدی در کام ملت ایران و همه آزادگان و مصلحان و اصلاح طلبان که پَستی های پُست‌ها و مقامات دنیوی را به بهای عزت و شرافت خویش نخریدند و راست قامت بر عهد خود با ملت ایران استوار مانده و خم به ابرو نیاوردند و نمی آورند.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز یاد و خاطره همه شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و به ویژه جاودانه های آزادی خرمشهر عزیز را گرامی داشته و از مسئولان کشوری می خواهد تا وضعیت این شهر و اهالی آن را به لحاظ معیشت و آبادانی و رونق کسب و کار به پیش از جنگ تحمیلی بازگردانند و از سوی دیگر، با تأکید بر حقوق خدشه ناپذیر ملت ایران برای آزادی در تعیین سرنوشت خویش، بار دیگر با یادآوری شکوه مند حماسه دوم خرداد، براصالت و اهمیت مشارکت همه جانبه مردم در همه امور مملکت و پای بندی مسؤولان در تمام سطوح اجرایی و حکومتی بر اجرای قانون اساسی و حفظ حقوق حقه مردم و ارج نهادن به آرا و خواسته های آنان تأکید می نماید. انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز

بيانيه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تبریز

بسم الله الرحمن الرحیم
خرداد... ماهی که آکنده از حوادث شیرین و تلخیست که سرنوشت ملتی را برای سالیان طولانی رقم زده. انگار بیراه نیست بگوییم ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم...سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر قهرمان، چهاردهم این ماه که سالروز پرواز پیر جماران و امام امت است و پانزدهم آن که قیام ملتی را به خود دیده و خردادهای پر شور و حال هشتاد و هشت و نود و دو و ... اما دوم خرداد 76 ... روزی که آن قدر بزرگ است که هنوز ما را با آن نام می شناسند: دوم خردادی ها...

روزی که مردم بزرگ این سرزمین گفتمانی نو انتخاب کردند... روزی که تاثیر لبخند، بر همه قدرت ها غلبه کرد و سیدی با عبای شکلاتی، بر راهی قدم گذاشت که سرآغازش قرن ها آزادی خواهی ایرانیان بود و گلگون به خون میلیون ها شهید... او با ما از گفتگو گفت و ایران را برای همه ایرانیان طلب کرد و پاسخش برابر بد خواهانش فقط و فقط لبخند بود.

آری ... هنوز بعد از گذشت هجده سال از آن حماسه ... راه ما ادامه گفتمان دوم خرداد است و اسطوره آن روز یعنی {....} عزیز، محبوب قلب هایمان و مردی حذف نشدنی از حافظه مان. اما امروز، در حالی سالگرد دوم خرداد را ارج می نهیم که نام دولت منتخبمان "تدبیر و امید" است... دولتی که با حمایت قاطع و سرنوشت ساز خاتمی بزرگ و جنبش اصلاحات بر سر کار آمده و همچنان مورد وثوق و اعتماد آنان است.

اما جنبش عظیم دانشجویی به عنوان قلب تپنده اصلاحات بر خود وظیفه می داند تا وظیفه آیینه بودن را برای دولت و حاکمیت به بهترین شکل انجام دهد و همچنان بر انتقاد مصلحانه، در عین حمایت، ادامه دهد. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ضمن تشکر از عملکرد سیاست خارجی دولت و زمینه سازی جهت رفع مشکلاتی که بی تدبیری هشت ساله دولت قبل ، کلافش را پیچیده تر کرده بود، ابراز امیدواری می کند تا با توافق کامل در مذاکرات آینده ، زمینه برچیده شدن تحریم های اقتصادی فراهم و شاهد رشد اقتصادی کشور بوده و با اثرات همه جانبه این موفقیت شاهد تعالی ایران اسلامی مان باشیم.

همچنین با دفاع از سایر دستاوردهای دولت نکاتی را به عنوان مطالبه و آنچه در تبلیغات انتخاباتی گفته شده بود یادآور می شویم: قرار بر این بود تا با گشایش فضای سیاسی ، شاهد آزادی های بیشتری تحت چهارچوب قانون اساسی باشیم و کلید تدبیر دولت بر قفل حصرها و بند ها بچرخد ... اما نه تنها پس از نزدیک به دو سال تفاوتی در این وضع شاهد نبودیم که حتی شاهد محدودیت برای سیدمحمد خاتمی و ممنوع التصویری وی نیز هستیم.

انصاف نیست راستگویان و درستکارانی چون خاتمی حتی نتوانند اظهار نظر کنند و کسانی که پرونده مختلف فساد هایشان شهره آفاق شده با گستاخی دم از برگشت به فضای سیاسی کشور بزنند...
قرار بر این بود تا دانشگاه باز هم قلب تپنده جامعه شود و محیطی برای شکوفایی علمی و نشاط سیاسی... اما هنوز دلواپسان با تمام قوا در برابر دانشگاه ایستاده اند و گویی نمی خواهند ذره ای تغییر را احساس کنند... دانشگاه را از "فرجی" که "دانا" بود خالی و امروز تمام فشار خود را بر دانشگاه آزاد اسلامی متمرکز نموده اند.

" اگر از دانشگاه ها استقلال و آزادی را بگیریم در آن صورت دانشگاه مرده است. باید از فضاهایی که در آن عده ای می خواهند در دانشگاه ها دخالت کنند تا حد امکان خارج شویم. " این جملات امید بخش را رییس جمهورمان در سالروز تاسیس دانشگاه آزاد گفته اند و امید آن داریم تا شاهد فضای پویا بدون حضور نگاه امنیتی بر دانشجویان و اساتید باشیم.

اما در پایان بار دیگر ضمن گرامیداشت حماسه دوم خرداد، اعلام می داریم همچنان پشتیبان دولت هستیم و در سال سرنوشت ساز انتخابات مجلس ، با زنده نگاه داشتن جنبش دانشجویی علی رغم تمامی فشار ها ، بیست و چهارم خرداد نود و دو (پیروزی دکتر روحانی در انتخابات) را متصل خواهیم کرد به تلاش برای پیروزی در انتخابات آینده مجلس و کسب کرسی های آن توسط عاقلان هر جناح سیاسی.
بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند رونده باش
امید هیچ معجزی ز مرده نیست... زنده باش...
والسلام علی من اتبع الهدی