به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۱/۰۴ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۸۲۸۵
اقتصاددانان جلسه مشترک را ترک کردند

دولت برای افزایش ۴/۵ برابری قیمت‌ها نقشه دارد!

گروه اقتصادي: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از توافقات نسبی در جلسات مشترک دولت و مجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و درآمد بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی خبر داد و گفت: دولت قصد دارد به طور متوسط قیمت حامل‌های انرژی را تا ۴/۵ برابر افزایش دهد!
دولت برای افزایش ۴/۵ برابری قیمت‌ها نقشه دارد!
اسماعیل جلیلی در پاسخ به این سوال که آیا دولت و مجلس در نشست‌هاي مشترک بر سر اجرای هدفمندی یارانه ها در فاز دوم به توافقی رسیدند، گفت: توافقات به سمتی می رود که دولت بتواند برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به درآمد بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی ناشی از افزایش قیمت حامل‌هاي انرژی برسد.
نماينده مسجدسليمان در مجلس ادامه داد: این درآمد نسبت به شرایط فعلی یعنی حدود افزایش ۴.۵ برابری در قیمت حامل‌هاي انرژی و به احتمال زیاد دولت در لایحه بودجه ۹۲ این رقم را جزو پیش بینی‌هاي خود لحاظ خواهد کرد. درآمد امسال دولت از هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل‌هاي انرژی کمتر از ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است. فاصله بین تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فاصله زیادی است و مجلس قطعا مخالف این رشد ناگهانی است و در صورتیکه چنین پیشنهادی در صحن مجلس مطرح شود، اکثریت مجلس با آن مخالفت می کنند هر چند که اکثریت نمایندگان حاضر در نشست مشترک دولت و مجلس به این نظر دولت نزدیک شدند.

وی تصریح کرد: در صورتیکه دولت بخواهد بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد از هدفمندی یارانه ها در مرحله دوم داشته باشد، نرخ حامل‌هاي انرژی به صورت ترکیبی و به طور میانگین ۴.۵ برابر رشد خواهد داشت، اما اینکه هر کدام از حامل‌هاي انرژی چه قیمتی داشته باشد، این به اختیار دولت است.
جلیلی گفت: دولت تلاش می کند بحث افزایش حامل‌هاي انرژی را حتما در دستور کار خود قرار دهد تا بتواند اهداف خود را در کسری بودجه و همچنین اجرای فاز دوم هدفمندی پیاده کند. از طرف دیگر مجلس به دلیل دغدغه هایی که در حوزه معیشت مردم از قبیل گرانی و تورم دارد، چنین درآمدی را تهدید می داند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: تعدادی از نمایندگان حاضر در جلسات مشترک مجلس و دولت از جمله چند چهره شاخص اقتصادی از شب گذشته این جلسات را ترک کردند، چون معتقدند دولت تلاش دارد نظر خود را به جمع تحمیل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۱/۱۱/۰۴ ۱۶:۳۹
خب به سلامتی بسیار بسیار مبارکه، حقوق این آقایان هم که از جیب مردم تأمین میشه اینها که غصه مردم رو نمی خورند. (23013)
۱۳۹۱/۱۱/۰۵ ۰۰:۲۹
وای به حال مردم که به اینا رای دادند تا برن تو مجلس بخورن بخوابن مصاحبه کنن و حقوق آنچنانی بگیرن...
با این وضعیت بازم باید رای داد... (23165)
۱۳۹۱/۱۱/۰۴ ۱۷:۰۷
خدایا بداد این مردم برس اینها که خوشون میگن 4.5 برابر ما باید حساب کنیم 450 برابر!!! (23023)
۱۳۹۱/۱۱/۰۴ ۱۷:۲۱
نمایندگان مجلس بدانند این دولت تا چند ماه دیگر رفتنی است و هر برنامه ای که در این مورد با فشار بر مردم تصویب شود نفرین مردم را در پي خواهد داشت........... (23029)
۱۳۹۱/۱۱/۰۴ ۲۱:۴۴
داداش من اگه نفرین من و شما و این مردم کارساز بود خیلی وقت پیش تکلیفمون روشن شده بود. (23108)
۱۳۹۱/۱۱/۰۴ ۱۸:۱۳
اقتصاد تکلیف همه را یکسره خواهد کرد. (23047)
۱۳۹۱/۱۱/۰۴ ۱۸:۲۳
جلیلی گفت: دولت تلاش می کند بحث افزایش حامل‌هاي انرژی را حتما در دستور کار خود قرار دهد تا بتواند اهداف خود را در کسری بودجه و همچنین اجرای فاز دوم هدفمندی پیاده کند.
خجالت بکشید.مگر جیب مردم خزانه ست که دولت میخواد کسری بودجه شو از اون تامین کنه؟ (23054)
ali
United States
۱۳۹۱/۱۱/۰۴ ۲۰:۳۳
بزار 10 برابر یشه آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب.برای کسی که زندگی براش سیاهه چه فرقی میکنه. (23092)
۱۳۹۱/۱۱/۰۴ ۲۲:۴۹
شما هم حتما خوشحال میشید که این کار به سرانجامی نرسد .نوش جان (23136)
۱۳۹۱/۱۱/۰۴ ۲۳:۳۵
هدفمندي يارانه ها يعني سرقت از جيب ملت (23152)
۱۳۹۱/۱۱/۰۵ ۰۱:۱۲
مجلسم که شده مترسک (23178)
حسین هاشم پور
۱۳۹۱/۱۱/۰۵ ۰۸:۱۵
بسم الله الرحمن الرحیم
از مجلس محترم درخواست اکید دارم اجازه ندهد که قانونی تصویب شود که به گرانی و تورم دامن زده شود.بیکاران و عیالواران را دریابید .آیا می خواهید بیش از این پول ما بی ارزش شود ؟پول ما در مقابل پول عراق و پول کشورهای دیگر بسیار بی ارزش شده . آقای احمدی نژاد گویا متوجه این موضوع نیست .علیرغم شعارهایی که می دهد توجه عمیق به پیامد حرکت های اقتصادی خود ندارد . مجلس وظیفه دارد اگر چیزی را بر خلاف مصالح ملت می بیند محکم در مقابل آن بایستد . (23210)
بي نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۰۵ ۰۸:۵۸
پناه به خدا!!!!!!!!!!! (23216)
رضا از یزد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۰۵ ۰۹:۱۲
معلوم شد که دولت تا پایان بیشتر توان پرداخت حقوق ندارد وباید از جیب مردم تامین کند (23219)
عای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۰۵ ۰۹:۱۴
معلوم نیست با قشر کم درآمد وحقوق بگیر چه می خواهند بکنند (23220)
کاوه
۱۳۹۱/۱۱/۰۵ ۰۹:۵۵
خدا ب داد برس کمک کمک کمک کمک (23239)
۱۳۹۱/۱۱/۰۵ ۱۹:۰۶
مبارکه، این هم عیدمون (23352)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۰۸ ۱۵:۳۴
دولت و قوه قضائیه جای این 1000 میلیارد تومان درامدی که میخواهند با فشار بر مردم تحمیل کنند بهتر است هر چه سریعتر 70000 میلیارد معوقات بانکی را از این 300 نور چشمی بگیرند. (23913)
بیچاره
۱۳۹۱/۱۱/۱۱ ۱۴:۰۳
افزایش 5/4 برابری قیمتها که دیگر نقشه کشیدن نمی خواهد (24333)
کارمند ساده
۱۳۹۱/۱۱/۱۲ ۱۲:۴۸
.................
کمرمون زیر بار این همه فشار و گرونی شکست (24470)
hoseinershad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۱۷ ۰۹:۵۹
دولت نمي تواند پول ملي را احيا كند آن را دائم بي ارزش مي كند در ميدان نبرد اقتصادي اگر نتوان قيمت دلار را پائين آورد ولي مي توان به راحتي ريال را به قعر جدول كشيد (25799)