به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۵ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۷۵۶۳۴
برای پاسخ به اتهامات پرونده کهریزک

سعيد مرتضوی در دادگاه حاضر شد

گروه سیاسی: سعید مرتضوی صبح امروز در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران حاضر شد.
سعيد مرتضوی در دادگاه حاضر شد
سعید مرتضوی صبح امروز در دادگاه کیفری استان تهران حاضر شد تا در شعبه 79 دادگاه کیفری به ریاست قاضی مدیر خراسانی به اتهاماتش در خصوص زمان حضورش در سازمان تأمین اجتماعی رسیدگی شود. به نظر می‌رسد، جلسه محاکمه سعید مرتضوی مانند دوره‌های قبل، غیرعلنی برگزار شود و علاوه بر پرونده تأمین اجتماعی، شکایتی که از سوی خانواده قربانیان پرونده کهریزک در حال رسیدگی است، به صورت یکجا در شعبه 79 دادگاه کیفری بررسی شود.

این پرونده شامل 3 قسمت است که بخش نخست آن در ارتباط با رأی نقض‌شده از سوی دیوان عالی کشور در پرونده کهریزک و ارجاع آن به شعبه هم‌عرض برای رسیدگی مجدد است. در پرونده کهریزک، شعبه دیوان عالی کشور انفصال دائم از خدمات قضایی و 5 سال انفصال از خدمات دولتی در خصوص مرتضوی را تأیید کرد اما نسبت به جریمه نقدی صادر شده ایراد گرفت.

بخش دوم این پرونده نیز در ارتباط با شکایت اولیای دم مرحوم روح الامینی (یکی از کشته‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک) به‌اتهام معاونت در قتل است. بخش سوم نیز موضوع عدم‌ اجرای رأی دیوان عدالت اداری و پرونده تخلفات سازمان تأمین اجتماعی است که از 24 دی ‌عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران از ارجاع بخشی از پرونده تأمین اجتماعی با صدور کیفرخواست به دادگاه خبر داد.

همین طور کیفرخواست دادستانی تهران در پرونده تأمین اجتماعی، برای مطالعه در اختیار شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت و دادگاه پس از مطالعه، پنجم اردیبهشت ‌را برای برگزاری جلسه محاکمه تعیین کرد.
مرجع : آنا