به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۳۷۹۷۹

نامه‌ظریف به‌نهاونديان درباره انتقال پيكرفرای

گروه سياسي: به دنبال پی گیری مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی نسبت به انتقال پیکر ریچارد فرای، ایران شناس برجسته به ایران و دفن وی در اصفهان و نامه نگاری با مسولان دولتی، وزیر امور خارجه طی نامه ای به دکتر نهاوندیان رئیس دفتر دکتر روحانی خواسته است که از اقدامی که معمول می‌گردد این وزارت را نیز مطلع کند.
جناب آقای دکتر نهاوندیان
رئیس دفتر محترم ریاست جمهوری
با سلام، احتراماً به پیوست تصویر نامه واصله از جناب آقای موسوی بجنوردی رئیس محترم مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به شماره 12050 مورخ 19/01/1393 جهت استحضار و صدور دستور جنابعالی ایفاد می‌گردد.
در نامه یاد شده درخواست شده است پیکر شادروان ریچارد نلسون فرای استاد ایران‌شناسی آمریکائی که اخیراً درگذشته است، از بیمارستانی در بوستون آمریکا به ایران منتقل شده و در اصفهان کنار مزار آرتورپوپ دفن گردد. ضمناً مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اعلام داشته است بقیه امور، از تحویل پیکر در فرودگاه تا خاک‌سپاری مشارالیه در اصفهان را برعهده خواهد گرفت.
خواهشمند است دستور فرمائید از اقدامی که معمول می‌گردد این وزارت نیز مطلع نمائید.
محمد جواد ظریف
رونوشت: جناب آقای موسوی بجنوردی، رئیس محترم مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی،جهت استحضار جنابعالی(بازگشت به نامه شماره12050 مورخ1393/1/19)

امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۳:۰۸
آفرین بر کاردانی و دقت نظر شما آقای ظریف عزیز! (217809)
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۳:۰۹
دم دکتر ظریف گرم (217810)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۳:۱۲
شما که اینقدر پیگیر حال این جاسوس هستید ، پیگیر حال دیپلمات ما که تروریست خوانده شده !!! هم هستید ؟ (217812)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۲۰:۵۱
فکر آن دنیای خود هم باشید.... اینقدر به این راحتی به مرده و زنده بد و بیراه نگویید و تهمت و افتراء نزنید. بالاخره یک روز جای همه ی ما در قبر است، و باید جواب اعمال و اقوال خود را بدهیم... (218024)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۳:۲۲
درود برظریف (217816)
دم دکتر ظریف گرم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۳:۵۸
امیدوارم دل این سنگدلان به رحم بیاد و این افتخار نصیب ما و ایران شود. (217843)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۴:۰۵
درود بر ظریف (217848)
بهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۴:۲۱
اگه چاوز بود الان تا حالا مراسم هفت گرفته بودن احمدی هم خون گریه میکرد (217863)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۴:۳۷
این کار باید هر چه سریع تر انجام شود. دشمنان ایران باید خار و منزوی شوند (217877)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۴:۴۰
درود بر دکتر ظریف. (217878)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۴:۴۴
مردم این اسم را به یاد داشته باشید "حسینعلی حاجی دلیگانی"

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در جلسه علنی امروز اقدام به جمع آوری امضا برای جلوگیری از دفن ریچارد فرای ایران شناس امریکایی در صحن علنی مجلس کرد. (217879)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۵:۰۶
دعوای شما اصول گراها و اصلاح طلبها زندگی را بر مردم تلخ کرده. من باز هم می گویم آیا در این مورد قانونی هست که اجازه دفن متوفی خارجی را در ایران بدهد یا خیر. بر اساس اون عمل کنیم. مثلاً هیچ خارجی متوفی که در خارج از مرزهای آمریکا فوت شده را نمی توانند در خاک آمریکا و حتی در بیابانهاش دفن کنند. بعضی ها صحبت من را ذیل خبر های دیگه یا نفهمیدند یا نخواستند بفهمند که البته این دومیش صحیح است. شما اصول گراها و اصلاح طلبها بی محابا به هم می تازید و اصل مرجع قانونی را فراموش کردین. (217890)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۲۲:۱۸
احسنت. کی باید یاد بگیریم که برای هر مشکلی به مرجع قانونی رجوع کنیم تا مردم به آرامش برسند؟ این مملکت تا کی باید شاهد های و هوی و هوچیگری باشه.
یک ایران آباد و سربلند که مردمش در رفاه و آسایش باشند و دغدغه ی آتیه فرزندانشان را نداشته باشند بهتر از یک ایران اصلاح طلب و یا اصول گراست. (218051)
بدریان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۵:۱۷
دولت لازم است هر چه سریع تر اقدامات لازم را برای خاکسپاری این دانشمند بزرگ و ایران شناس ایران دوست ( خادم الایران ) انجام دهد . وصیت پروفسور فرای آمریکایی مایه ی افتخار ایرانیان است : خوب فکر کنید : یک دانشمند بزرگ و برجسته ی آمریکایی وصیت می کند در ایران به خاک سپرده شود ... چقدر موجب غرور و عزت هر ایرانی است و به همه دنیا از جمله دولت و مردم آمریکا پیام معناداری مبنی بر عظمت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی می دهد لذا مقبره وی در ایران همانند پروفسور پوپ همواره بیانگر این موضوع خواهد بود . (217893)
بدون اسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۲۰:۲۰
خدا نکنه تو ایران دفن بشه! چون فردای همون روز اینا نبش قبر میکنن و جنازه رو تیکه پاره میکنن! حداقل نزارین آبرومون بیشتر از این حراج بره!!! (218005)
وحيد
Netherlands
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۵:۲۰
مرده رود جايي است كه أفكار كج و نادرست برخي ها در ان جاري است، زاينده رود هميشه زاينده رود است، و دوستاران ايران هميشه دوست داشتنى، إز بدن بي جان مرده كه بنايد ترسيد، ترس را بأيد جاي ديكري ديد جناب نماينده مجلس . اقاي فرأي به اندازه عمر شما و شايد بيشتر به ايران شناسي مشغول بود، او عاشق ايران بود، شما جطور؟. جناب ظريف افرين به شما ، موفق باشيد (217895)
سید نظام الدین سید موسوی قُمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۵:۴۱
به کوری چشم بی سوادهای افراطی،که باید بهشون گفت:

"عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیـــــرید"

روح" ریچارد نلسون فرای" شاد باد. (217902)
ايرانى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۵:۵۹
مرسى دكتر ظريف عزيز (217908)
یک بجنوردی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۶:۳۷
جناب آقای موسوی بجنوردی ممنونم (217922)
اصفهانی
United States
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۶:۵۷
درود بر فرزند پاک سرزمین آریائی ...دکتر محمد جواد ظریف...ما مشتاقانه منتظر ورود پیکر پروفسور فرای به اصفهان هستیم.....همه اصفهانی ها خواهند آمد و از پل فردوسی تا پل بزرگمهر ، زاینده رود و پل خواجو را مانند نگینی در بر خواهیم گرفت. (217931)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۲۲:۲۰
دسته سینه زنی و قمه زنی هم راه بندازین بد نیست خخخخخخخخخخ (218052)
نبي ابادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۷:۱۳
تاريخ رابخوانيد تا بدانيد كدام كشور بزرگترين جنايت وخيانت را به ايران كرده ودر حال حاضر دوست وبرادر ما شده است گناه فراي وامثال او در حد اين كشور هست (217936)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۸:۵۹
خب یه دانشجو 30 سال پیش گوشه یه جریان بوده به نام لانه جاسوسی.حالا اونو آمریکا راه نمی دن .یه دانشمند هم میگن جاسوس بوده اونم راه نمی دن.میشه معامله پایاپای کرد. (217966)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۹:۴۷
درود بر مرد تاریخ ساز ایران و ننگ بر جیره خواران و افراطیون (217989)