به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۴:۲۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۱۲۷۳۲

زمان راه‌اندازي متروي اهواز نامعلوم است

گروه جامعه: مديرعامل سازمان قطار شهري اهواز گفت: در حال حاضر نازك كاري ايستگاه‌هاي قطار شهري اهواز آغاز شده و پس از آن نیز ريل‌گذاري انجام خواهد شد ولی زمان به بهره‌برداري رسيدن خطوط قطار شهري به تحويل دادن قطارها از سوی وزارت كشور بستگي دارد.
زمان راه‌اندازي متروي اهواز نامعلوم است
عباس هلاكويي در گفت وگو با ايسنا ـ منطقه خوستان ـ گفت: بنا است پس از تحويل قطارهاي مترو دو شهر شيراز و اصفهان و راه‌اندازي خطوط آزمايشي در اين شهرها، يك ست(شامل پنج واگن) از اين قطارها نيز به مترو اهواز تحویل شود تا خط آزمايشي راه اندازي گردد كه طبق گزارش وزارت كشور، ست‌هاي شهرهاي شيراز و اصفهان تا ۲ ماه ديگر تحويل داده نخواهد شد و بنابراین راه اندازی قطار شهری اهواز نیز به پس از این مدت موکول خواهد شد.

وي درباره راه كارهاي پيش بيني شده براي حل مشكلات ارزي قطار شهری عنوان كرد: مشكلات ارزي همچنان به قوت خود باقي است ولی طبق توافقاتي كه با پيمانكار صورت گرفته، برخلاف قرارداد اوليه كه بايد در ازاي خريد تجهيزات به پيمانكار ارز داده شود؛ بنا است پيمانكار، ارز مبادلاتي خريداري كرده و هزینه اين ارز مبادلاتي، به او پرداخت شود و زماني كه مجوز ارزي اخذ شد، ارز را به پيمانكار داده و آن پول، به عنوان كار ساختماني با پيمانكار حساب شود.

هلاكويي افزود: در حال حاضر پيمانكار در حال سفارش و پيش پرداخت تجهيزات است و بنا است ۲ ايستگاه از ۲۴ ايستگاه قطار شهري اهواز به اين شيوه راه اندازي شود، به صورتي كه پيمانكار به جاي دريافت دلار؛ به ازاي هر يك دلار، ۲۵۰۰ تومان از ميز مبادلاتي پول دريافت كند.

محمد حسن
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۲:۵۹
"... به تحويل دادن قطارها از سوی وزارت كشور بستگي دارد."

وزارت کشور؟؟؟؟؟؟؟

این اشتباه تایپی بوده یا این که واقعا وزارت کشور باید جدی جدی قطار های متروی اهواز رو بده؟؟؟؟؟

به حق چیزای نشنیده!!!!! (78849)
ناشناسزاده
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۳:۰۹
اي ول اهواز، بابا مترو، اميدوارم روزي بياد كه بدون وجود مشكلات تمامي شهرهاي ايران مترو داشته باشند. به اميد آن روز. دكتر روحاني نوبت شماست. (78856)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۳:۱۴
مترو شیراز چ؟
این ترافیک شیراز دیگه داره منو می کشه! (78862)
وحید
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۹:۴۸
اول قرار بوددر عرض سه سال ، 23 کیلومتر مترو اهواز تموم شاخته بشه..(شروع کار عملیاتی از سال 85 و 86 بود) بعد گفتن دو فاز شده 10 کیلومتر میانی که از مرکز شهر میگذره تا سال 91 به عنوان فاز اول افتتاح میشه...گذشت و نشد تا اینکه بعدا به 7 ایستگاه قانع شدند که بازم به مشکل اعتبار برخوردن و تحریم ها ، حالا هم که دارن میگن دو ایستگاه به طور آزمایشی اون هم بعد از مترو شیراز و اصفهان .....میترسم کار به جایی بکشه یه ایستگاه زیر زمینی افتتاح کنن مردم اهواز به عنوان تبرک برن دستشونو بمالن به در و دیواراش و سک سک کنن...خیلی هم خوب
با توجه به اینکه بین هر ایستگاه تنها 750 متر فاصله هست در شهر اهواز بیخیال همین دو تا ایستگاه هم بشن سنگینتره به خدا
من خودم روزانه سه برابر این مسافتو پیاده طی میکنم (79148)