به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۲۷
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۶ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۳۸۲۶۷

ادعاي عجيب شجونی: نیازی به مجوز نداريم

عضو جامعه روحانیت مبارز در واکنش به موضع گیری یکی از اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب که گفته بود جامعه روحانیت مبارز مجوز فعالیت ندارد گفت: کسی که این حرف را زده یکی از این اصلاح طلب های چپ تندرو است و ما آنها را قبول نداریم. اینها چطور می خواهند جامعه روحانیت مبارز که سال ها برای انقلاب زندان رفتند و مبارزه کردند و امام آنها را قبول داشته را در اتاق احزاب و این جور چیز ها جمع کنند.
به گزارش امید، سخنان این عضو جامعه روحانیت مبارز در حالی مطرح می شود که احمد بخشایش اردستانی نماینده اصولگرای مجلس و عضو کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور بر مجوز نداشتن جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد نه یک چهره اصلاح طلب! جعفر شجونی در گفت‌وگو با آنا، در پاسخ به اینکه کمیسون ماده 10 احزاب فعالیت جامعه روحانیت مبارز را به دلیل نداشتن مجوز حزب غیر قانونی اعلام کرده است، گفت: این بحث ها بیش از 30 سال مطرح است، آقای مهدوی کنی می گوید روحانیت در رأس امور است و نمی خواهیم آن را در کنار یک حزب مجهول الهویه قرار دهیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه احزاب فعلی با جمع شدن دو سه نفر که خواهر و برادرند و یا نسبت های فامیلی دیگری دارند در کنار هم تشکیل شده اند، ادامه داد: سه چهار نفر کنار هم جمع شده اند و حزب درست کرده اند، روحانیت پدر ملت و پدر مردم است لذا نیازی به این مسائل ندارد. وی با بیان اینکه ما مجمع روحانیون که کاری ندارند و شناخته شده نیستند و از روز اول آقای مهدوی کنی در مورد آنها اشکال کرده را قبول نداریم، افزود: مجمع روحانیون کیست؟ آقای مجید انصاری و کروبی یک حزب تشکیل دادند، ما اصلا اینها را قبول نداریم، اینها شناخته شده نیستند، یک کلمه مجهول الهویه نمی تواند بیاید یک حزب درست کند و ادعای بودن کند.

شجونی تصریح کرد:جامعه روحانیت به همین دلیل مجوز حزب نمی گیرد چون در شأن خودش نمی داند که در کنار احزاب دیگر قرار بگیرد. وی در پاسخ به اینکه اگر کمیسون ماده 10 احزاب بخواهد مانع فعالیت سیاسی جامعه روحانیت شوند آیا باز هم اصرار دارید که مجوز حزب نگیرید، تاکید کرد: بله ما نمی خواهیم مجوز بگیریم، کسی که این حرف را زده یکی از این اصلاح طلب های چپ تندرو است و ما آنها را قبول نداریم. اینها چطور می خواهند جامعه روحانیت مبارز که سال ها برای انقلاب زندان رفتند و مبارزه کردند و امام آنها را قبول داشته را در اتاق احزاب و این جور چیز ها جمع کنند.