به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۶۰۶۷۷

جوابيه مدير روزنامه بهار و توضيحات بهارنيوز

گروه سياسي: سعيد پورعزيزي در جوابيه‌اي به مطلب اخير بهارنيوز با عنوان«بهارنيوز مدعي پيدا كرد!» واكنش نشان داد كه متن كامل آن و سپس توضيح ضروري ما را مي‌خوانيد:
مدير مسئول محترم سايت بهارنيوز
با سلام
در راستاي شفاف سازي اذهان مخاطبان گرامي آن سايت، خواهشمند است توضيحات زير را در پاسخ به نوشته جناب عالي با عنوان " سايت بهار نيوز مدعي پيدا كرد"، چاپ و منتشر نماييد. البته با توجه به اين اختلاف ديدگاه كه بيشتر حرفه اي و داخلي است، اينجانب نه تنها مدعي سايت شما نبوده ام تمايلي هم به انتشار اين نوشته نداشته ام، ولي ناچارا موارد زير را در جهت تنوير اذهان خوانندگان بسيار محترم سايت بهارنيوز به آگاهي مي رسانم:

1. روزنامه بهار، از سال 1374 ابتدا بصورت مجله هفتگي، و از سال 1379 به صورت روزانه، فعاليت خود را دقيقا 19 سال پيش به عنوان نهال دوره اصلاحات در عرصه رسانه آغاز كرده است.

2. همانگونه كه اعلام كرده‌ايد، مجوز فعاليت سايت «بهار نيوز» در سال 1390 ( از هيئت نظارت دولت گذشته) و دقيقا در ايامي كه هنوز دادگاه روزنامه بهار تشكيل نشده و اصولگرايان هم انتظار راي لغو امتياز روزنامه را داشته اند، صادر شده است.

3. انتظار آن بوده است كه در ايامي كه روزنامه بهار به دليل «پيگيري خط مشي اصلاح طلبانه خود» در سال 1389 براي چهارمين بار توقيف شد، دوستان همكار و اصلاح طلبي مانند حضرت عالي نسبت به استفاده از اين عنوان خودداري، يا حد اقل با اينجانب هماهنگي مي كرديد نه آنكه عنوان روزنامه در حال توقيف را در خواست دهيد و وقتي كه بدليل شباهت عنوان با روزنامه بهار موفق نشديد كلمه نيوز را به آن اضافه كنيد.

4. اينجانب در دولت قبل، تمايلي به مراجعه به هيئت نظارت با هدف پيگيري حقوقي اين موضوع را نداشتم چه آنكه ثبت عنوان بهار به يك رسانه ديگر خلاف عرف و مقررات خود هيئت نيز بوده است و از اين خلاف ها بسيار بزرگتر در دولت قبل كاملا عادي بوده است. لذا با هيئت نظارت دولت يازدهم طرح موضوع نموده ام كه در اين مورد دبير هيئت نظارت بر مطبوعات حق پيگيري حقوقي را براي بنده محفوظ دانسته است.

5. اينجانب هنوز اختلاف ديدگاه با شما را امري حرفه اي و داخلي رسانه اي مي دانم و مايل به انتشار اين اختلاف در عرصه رسانه نبوده ام. چنانچه در تماس تلفني كه خودتان با من داشتيد عرض كردم خود شما راه حلي پيدا كنيد كه دوستانه رفع مشكل شود و توضيح دادم كه عناوين مانند بهار با پسوند «نيوز» يا «سايت خبري» كه نشانه نوع فعاليت رسانه باشد، با نوع فعاليت روزنامه بهار دخالت پيدا كرده و اذهان را مشتبه مي سازد و به همين دليل، ديگران نيز از عناوين «كيهان نيوز» يا« شرق نيوز» نمي توانند استفاده كنند و قبول داريد كه عناوين مثل كيهان يا شرق هم عناوين عام و روزنامه هاي در حال انتشار هستند. بطور كلي عناوين مانند: نيوز –رسانه- ديلي-پرس -سايت خبري-سايت اينترنتي-و.....به اسم اصلي اضافه مي شود ولي نام و عنوان اصلي نبايد تكراري و كپي باشد.

6. حرف اساسي را در بالا آوردم و همين جملات هم كافي است البته حتما پاسخ منتشر شود پيگيري حقوقي نخواهم كرد و به امور انتشار مجدد «روزنامه بهار» كه بزودي رفع توقيف مي شود خواهم پرداخت. بنابراين سعي كنيم با كار حرفه اي خود رسانه اي وفادار به آرمان هاي مردمي باشيم و قضاوت در اين باره را به افكار عمومي و خوانندگان فهيم بسپاريم.
صاحب امتياز و مدير مسئول روزنامه بهار
سعيد پورعزيزي

توضيحات بهارنيوز:
1- پاسخ به استدلال‌هاي آقاي پورعزيزي، در همان خبر (اينجا) و همچنين كامنت‌هاي مردم در ذيل آن داده شده است و نياز به بازنويسي مجدد آن نيست. فقط اين را اضافه كنيم كه ما هم از انتشار مجدد روزنامه بهار بسيار خوشحال خواهيم شد و سخت معتقديم دنيا آنقدر بزرگ است كه نام و عنوان، جاي هيچكس را در آن تنگ نمي‌كند.

2- اما نكته مهم و قابل تامل سطح اطلاعات و اشراف ايشان به موضوعات اطرافشان است زيرا نوشته‌اند كه بهارنيوز در دولت احمدي‌نژاد مجوز گرفته است! بر مبناي اين گزاره، ديگر تحليل‌هاي خود را هم شرح و بسط داده‌اند و به گونه‌اي كه حتي همدستي ما با دولت قبلي براي استمرار توقيف روزنامه‌ بهار را در ذهن خواننده اين نامه، القا مي‌نمايد! فقط در پاسخ بگوييم: بهارنيوز در دولت آقاي احمدي‌نژاد مجوز نگرفته (كه اگر هم گرفته بود، دال بر اتهامش نبود) بلكه در تاريخ 17 دي 1392 (يعني در دولت آقاي روحاني) از هيات نظارت مجوز خود را اخذ كرده است (كه البته در اينكه در اين تاريخ مجوز گرفته‌ايم، هم افتخار ويژه‌اي براي ما محسوب نمي شود.)  
لذا ما نيز همچون آقاي پورعزيزي، قضاوت در اين باره رابه افكار عمومي و خوانندگان فهيم مي‌سپاريم.

پي نوشت: در متن ايشان آمده كه مدير بهارنيوز به ايشان زنگ زده است. اين تماس به دليل درخواست آقاي خامسيان «از همكاران ايشان در روزنامه بهار و مدير سايت اميد و مسئول رسانه‌اي آقاي عارف» از مدير بهارنيوز بوده دال بر اينكه آقاي پورعزيزي دنبال شماره تلفن شما مي‌گردد و كارتان دارد. (ايشان شاهد تماس تلفني فيمابين بوده است، چهارشنبه گذشته در تالار وحدت در مراسم انتخاب نماينده مديران مسئول رسانه ها براي هيات نظارت).

پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۰۹:۵۴
من حقیقاتا متوجه نشدم چی شد...یادمه بهار نیوز اسفند سال پیش یدونه مقاله راجع به 2 یا سه سالگی نوشته بودی...دقیق یادم نیست ولی موضوع همین بود.یعنی اسفند 90یا 91شما فعالیت را شروع کردی.که در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد میشه.ولی الان نوشتی دی1392.
......................
بهارنيوز: كاربر محترم، فعاليت سايت از اسفند 90 آغاز ، اما مجوز فعاليت در دي ماه 92 صادر شد. (262464)
/
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۲۲:۲۳
پیشنهاد می کنم که عزیزان سایت بهار و روزنامه ی بهار باهم در تعامل و تفاهمی سازنده با فعالان مدنی ,سازمان های مردم نهاد و توده های مردم سطح وگستره ی فعالیت های خود را ارتقاء بخشند و رسانه ی صلح طلبان ایران, دوست داران محیط زیست و کوشندگان و فعالان اجتماعی هم باشند... (262789)
/
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۲۲:۳۴
هرقدر در برابر مشکلات عظیم روزگار تنهایی, مایوس کننده و وحشت آور است, اجتماع و اتحاد, قوت قلب و امید می دهد; و پس از آنکه جمع شدیم, هر قدر بحث وحرف, اختلاف و تفرقه ایجاد می نماید, کار وعمل, صمیمیت و احترام می آورد,اقدامات مثبت و مفید, دلگرمی وقوت می زاید.بنابراین به کارهای مثبت, منظم و مفید بپردازیم که با تایید خدا, اجتماعمان در اثر موفقیت و کار و نظم برقرار و نیرومند و فزاینده خواهد گشت. زنده یاد مهندس بازرگان (262792)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۲۳:۴۲
عليرغم اينكه شديداً طرفدار سايت بهار نيوز هستم ولى انصافاً اولين بار كه به سايت بهار نيوز آمدم فكر ميكردم سايتى است كه پس از توقيف روزنامه بهار توسط روزنامه بهار ايجاد شده خصوصا كه لوگو و مشى سايت خيلى نزديك به روزنامه بود و هست.
خواهشا با اين تفكرات نزديك به هم با همديگر كنار بيائيد. (262796)
امید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۰:۰۰
در هر صورت هم بهار و هم بهار نیوز را دوست داریم و امیدواریم هرگز اختلافات خانوادگی باعث کدورت نگردد و به اختلاف نینجامد. پیشنهاد می نمایم شما از روی غرور برخورد نکنید و دل آقای پورعزیزی را بدست آورید. تعداد سایتهای اصلاح طلب به درد بخور نسبت به زنجیره ای های افراطی بسیار کم است همین تعداد اندک تاثیر گذار را نیز به آتش اختلاف نسوزانید! 2 (262468)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۳:۱۸
قطعا از این اختلاف الان فقط دشمنان سوء استفاده می کنند . ما عاشق روزنامه بهار و سایت خوب بهار نیوز هسستیم و من خودم حداقل روزی 5 بار به بهار نیوز مراجعه می کنم وم خواهشا این اختلاف رو دوستانه حل کنید و دل آقای پور عزیزی رو هم بدست بیارید . بالاخره هم بهار و هم بهار نیوز از یک خانواده هستند و این دعوا درست و به صلاح نیست . البته مطمئن هستم هر دو طرف عاقل و فهمیده هستندو قضیه رو به بهترین نحو حل خواهند کرد .

زنده باد تفکر اصلاح طلبی
زنده باد روزنامه محبوب بهار
زنده باد سایت بهار نیوز (262568)
على
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۸:۳۰
آقاى پورعزيزى صاحب امتياز روزنامه بهار برادر سه شهيد و بابت اصلاح طلب بودن صدمات زيادى ديده اند. نظرم اين نيست كه آقاى پور عزيزى خواستند تاريخ مجوز شما را به دولت قبل پيوند دهند بلكه صرفا خواستند بگويند قدمت روزنامه بهار بيشتر است !! ءچنانجه در نامه چند بار هم از داخلى بودن موضوع در درون رسانه تاكيد داشتند.
از طرفى سايت بهار نيوز در غياب روزنامه بهار واقعا براى افرادى مثل من جاى خالى بهار را پر كرده است ، پس لطفا با هم تفاهم كنيد. ممنون (262714)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۰:۰۴
بابا اين اختلافات الكي رو كنار بگذاريد اصلاحات امروز نياز مبرم به وحدت دارد و اين اختلافات فقط پايداريها و حزب رقيب را شاد ميكند ،پس بياييد به مردم ثابت كنيد كه شماها بخاطر اصلاحات حاظر به ايجاد اختلاف نيستيد ،موفق باشيد هردو بهارنيوز و روزنامه بهار (262470)
سبحان
Germany
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۰:۰۹
من به عنوان ی دانشجو که عضو بسیار کوچکی از اصلاحاته از شما عزیزان خواهش دارم که این بحث ها رو ختم کنید اصلاحات کم دشمن ندارن بهونه دسته کیهان و آقای شریعت مداری ندید که فردا تو روزنامش تیتر بزنه شکاف بین اصلاح طلبا به نظر من نیاز نیست این مطالب تو سایت نوشته بشه این اختاف ها رو میشه به صورت غییر علنی حل کرد (262472)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۳:۲۰
اتفاقا به نظر من خیلی خوب کاری کردند بچه های بهار نیوز که این بحث رو با مخاطبان در میان گذاشتند و با این کار نشان دادند صادق هستند و همه چیز رو با مخاطباشون در میان میزارن و چیزی رو از منه مخاطب پنهان نگه نمیدارن(برعکس خیلی از رسانه های افراطی جناح مقابل که واقعیات رو هم کتمان می کنند)
اما امیدوارم که به بهترین نحو حل بشه . آقای پور عزیزی گل و بهار نیوز عزیز هر دو برای ما گرامی هستید خودتون به بهترین نحو حلش کنید که البته ایمان کامل دارم این کار رو می کنید (262569)
اصلاحات - ح.ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۰:۱۹
ای کاش 10 مدیر رسانه ای مثل آقا سعید پور عزیزی داشتیم . اخلاق ، منش،معنویت، اصلاح طلبی باهویت، پاک، بی ادعا ، بی غل و غش و ... از ویژگی هایی است که متأسفانه ، دولت یازدهم خودش را از وجود او محروم کرده است. (262476)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۰:۳۱
به نظر من سایت بهار نیوز تا حدودی برای تبلیغ روزنامه بهار هم تاثیرگذار بوده است ولی از حق هم نگذریم سایت بهار نیوز لوگوی خود را هم تا حد زیادی شبیه آن روزنامه درست کرده است. (262480)
ک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۳:۲۱
البته همیشه هم عنوان داشته که ربطی به روزنامه بهار نداره (262571)
حمید رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۰:۳۶
دلیل شکست مدنیت در ایران و هجمه ی ارتجاع بی لیاقتی مدعیان است. ای بسا که اگر کمی از خود گذشتگی داشتیم، کمتر شکست می خوردیم. (262482)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۰:۴۶
شما هم دارید گل به خودی میزنیدو شدید دو پرسپولیسی دوآتشه اما با تنش.هرکس منطق خود را دارد و بهتر است که این موضوع را کش ندهید والاّ چون بهار روزنامه ندارد سایت شما را هم قفل میکنم و عطایش را به لقایش خواهم بخشید والبته ببخشید. (262487)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۰:۵۰
ای بابا
حالا ما همین یه سایتو میخونیم به همینم گیر دادن
شانس نداریم که
ولی خداییش اسم بهار خیلی متفاوت با کیهان ومشرق و این حرفاس
مثلا حتی توی اصناف مختلف اسم مغازه خیلیا بهاره اما کیهان اینطور نیست
منظورم اینه که بهار خیلی کلمه ی عامی هست و مقایسه ی اسم بهار با اسم کیهان کار درستی نیست (262488)
بي بضاعت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۰:۵۱
انقده ه ه ه ه ه ه ه ه خوشم مياد از حرفها .......
اخه انتخابات مجلس نزديكه وشماها بايد با يه چيز ديگه مشغول باشين تا رسالت رسانه اي شما خوب ادا بشه افرين..................... (262489)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۱:۰۴
روزنامه بهار یکی از بهترین و محبوب ترین روزنامه های کشورمون است که همواره با بی مهری و توقیف مواجهه شده است و در این طرف هم سایت بهار نیوز سایتی است که در این نزدیک به سه سال فعالیت مخاطبان زیادی دارد و سعی در انتشار اخباری دارد که دیگر رسانه ها از انتشار واقعیات آن خودداری می کنند(منظور رسانه های جریان های پایداری و اصولگرا) و بیشتر سعی دارد همراه آحاد ملت باشد . امیدوارم این قضیه ختم به خیر شود چون اکثر اصلاح طلبان و مخاطبان بهار با بهار نیوز هم هستند و بالعکس . ما حامی هر دو رسانه هستیم (262491)
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۱:۱۴
برادرعزیزدی92تاابان93میشودچهارسال که قبلانوشته بودید..پیداشدن مدعی پس از4سال... (262493)
ک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۳:۲۳
دوست عزیز منظور از چهار سال اسفند 90 هست تا الان (البته چهار سال نمیشه و اسفند امسال میشه سه سال تمام) منظور بهار نیوزی ها این بوده (262572)
محمد
United States
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۴:۴۷
خداییش این لایک داره. چطور 4 سال... چطور دی ماه 92؟؟؟؟؟؟
..........................
بهارنيوز: كاربر محترم، فعاليت سايت از اسفند 90 آغاز ، اما مجوز فعاليت در دي ماه 92 صادر شد. (262628)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۵:۱۲
نخیربرادرحکیم!
بهارنیوزچهارساله داره فعالیت میکنه ولی مجوزش رو یکساله گرفته مشتبه نشود!
به امید حل شدن اختلافات دورسانه ی محبوب! (262644)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۲:۱۷
مدیر مسئول محترم سایت بهار نیوز خدا وکیل مجوز شما بهارنیوز بوده یا بهار news ؟ چرا اگر قصد شیطنت نداشتید و نمی خواستید از نام بهار استفاده کنید لگوی سایت خود را اینگونه طراحی کردید ؟ فکر میکنید مردم ما نمی فهمند ؟ البته نمی دانم نظرم را چاپ می کنید یا نه . که اگر نکنید نشانه نوعی سانسور اطلاع رسانی در سایت شماست . (262524)
م .ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۲:۵۷
با این همه فشار و هجمه سنگین جناح اقتدارگرا دعوی اصلاح طلبان با یکدیگر سر یک اسم واقعا جای تاسف داره (262548)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۳:۰۸
نامه آقای پورعزیزی خیلی محترمانه بود (262558)
هومن از زنجان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۳:۴۴
من هم از بهار و هم بهار نیوز ممنونم.هر دو میوه یک درخت هستن و هر دو رو ما دوست داریم.ما در زنجان هفته نامه ای به نام بهار زنجان داشتیم که تازه رفع توقیف شده و اونم خیلی دوست داریم.اما سایت محترم بهار نیوز روزنامه بهار روزنامه رنج کشیده ایه.لطفا بخاطر سابقه بیشترش و رنج بیشترش لطفا دل این روزنامه خوب و بدست بیارید.ممنون (262584)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۳:۵۸
بنظرتون واقعا الان وقت دعواكردنه،دستتون دردنكنه،كلي افراطيهارودلشاد كرديد (262593)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۴:۰۲
خودتان اقرار کرده اید که پس از 4 سال مدعی پیدا شده حالا میگید که در سال 92 مجوز گرفتین یعنی قبلا بدون مجوز کار میکردین
آفرین به قانون مداری شما
..........................
بهارنيوز: كاربر محترم، فعاليت سايت از اسفند 90 آغاز ، اما مجوز فعاليت در دي ماه 92 صادر شد. (262595)
مصلح مصلحی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۴:۴۶
السابقون السابقون . اولئک المقربون...خوب اکنون ما مردم نگاه میکنیم ببینیم شما ها (اگر براستی اصلاح جو و اصلاح طلب هستید ) برای رفع این گیر بسیار کوچک فنی ولی بسیار بزرگ حیثیتی چه راهکاری دارید . پیشنهاد من اینست (مثل کار بزرگ جناب دکتر عارف ) سایت بهار نیوز که مدت کارکردش از روزنامه بهار کمتر است ، برسم ادب و حفظ حرمت رسانه ای نام این سایت را به بهاران یا بهاری تغییر دهد و رابطه دوستی همکاران - خوانندگان و دوستداران دو رسانه را دوچندان نمایید. دست خدا با جماعت است . (262627)
مسیح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۵:۵۶
چجوری دی ماه مجوز گرفتید که من تابستان پارسال اخبار و از سایت شماچک میکردم؟
........................
بهارنيوز: كاربر محترم، فعاليت سايت از اسفند 90 آغاز ، اما مجوز فعاليت در دي ماه 92 صادر شد. (262665)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۸:۵۸
واقعا براتون متاسفم که فقط نظراتی که مطابق سلیقتون است رو چاپ می کنید و تحمل شنیدن دو کلمه حرف حساب بعضی ها رو ندارید . برید روی خودتان کار کنید ////////////// (262723)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۲۰:۲۶
من یادمه که بهار دراون سالهای قبل از امدن خاتمی ودوران خفقان جناح راست همزبان با روزنامه سلام چاپ می شد ولی سایت محافظه کارشما در اواخردوره آقای احمدی نژاد فعالیتش را آغاز کرد که بنظرم حق با روزنامه بهار باشه (262751)
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۲۲:۱۲
واقعا که اصلاح طلبها باهم نمی سازند. (262788)