به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۰۳
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۸۶۱۵۶
محمدرضا عارف: وحدت در ۹۲ نتیجه داد

اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس اجماع کنند

گروه سیاسی: رئیس بنیاد امید ایرانیان بر لزوم اجماع اصلاح طلبان برای ورود به صحنه رقابت های انتخاباتی مجلس تاکید کرد و گفت: اصلاح طلبان باید پیروز انتخابات پیش روی مجلس باشند.
اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس اجماع کنند
محمدرضا عارف شامگاه چهارشنبه در جمع اصلاح طلبان زنجان افزود: اجماع بهترین راهبرد تحقق دستیابی پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات است و باید در یک فرایند حساب شده نسبت به ورود به صحنه انتخابات برنامه ریزی کنند. وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ اجماع اصلاح طلبان نتیجه داد افزود: انتخابات سال ۹۲ نشان داد که می توان با اتحاد و یکپارچگی، آرا و مشارکت مردم را جلب کرد و به پیروزی دست یافت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اجماع در جبهه اصلاحات ادامه دارد ادامه داد: اتفاق ۹۲ تصادفی نبود و نتیجه عمل یک نفر نبود، این الگوی رفتاری گفتمان اصلاحات است و باید بنا به گفتمان اصلاحی اگر تکلیف از گردنمان برداشته یا نهاده شود، تنها افتخار کنیم. هرکس در خود توانایی می‌بیند به میدان بیاید.

عارف با بیان اینکه پیروزی متعلق به مردم است، ادامه داد: جوانان اصلاحات، انگیزه‌ای برای بزرگان اصلاحات در سال ۹۲ شدند؛ چراکه وقتی بی‌انگیزگی در جبهه اصلاحات بیداد می‌کرد. رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت:جوانان در صحنه حضور پیدا کردند و باهم شدیم و اتفاقی افتاد که نتیجه‌اش حضور ۷۳ درصدی مردم در انتخابات بود.

مطالبات مردمی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد مدیریت می‌شود
عارف با بیان اینکه ما ظرفیت مردم را می‌دانیم، افزود: باید در وهله اول تقویت حضور مردم حفظ شود و حضور ۷۳ درصدی به حضور ۷۵ درصدی برسد. وی تاکید کرد: باید در فضای صمیمی و قانون‌مدار رقابت جدی داشته باشیم. رئیس بنیاد امید ایرانیان خاطرنشان کرد:۵۰درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی زن هستند اما آمار حضورشان در مجلس تک‌رقمی است. عارف افزود: معجزه‌ای قرار نیست اتفاق بیفتند بلکه باید با ساز و کار و یک مجلس مقتدر و همدل با مردم پیش رفت تا ظرفیت نظام و مردم به رخ کشیده شود. رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه مطالبات مردمی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد مدیریت می‌شود، تاکید کرد: این تشکل‌ها برای رسیدن به هدف نیاز به حمایت از سوی حاکمیت، دولت و مردم دارد.

عارف در ادامه با تجلیل از شهدای گرانقدر انقلاب، شهیدان غواص و شهدای مرصاد، اظهار کرد: استان زنجان مهد فرهنگ، شجاعت، صبر و شکیبایی است و همواره در صحنه‌ها پیشتاز بوده است. وی افزود: از خدا می‌خواهیم که ما را در درک قیام شهدا یاری کند. عارف، همچنین با اشاره به سالروز تولدسهروردی و تجلیل از این فیلسوف والامقام، ادامه داد: تلاش داریم راه این اندیشمند را ادامه دهیم، جوانان می‌توانند این فیلسوف را الگوی رفتاری، کرداری و منشی خود قرار دهند. عارف با تاکید بر اینکه باید فعالیت بنیاد، منشاء خیر و برکت و امید باشد، گفت: این بنیاد یک نهاد مردمی و اتاق فکر است که اهدافی از جمله تدوین برنامه‌های توسعه، بررسی چالش‌ها در سطح استان، تشویق به همگرایی و همدلی بین فعالان اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و توجه به اولویت‌ها و مزیت‌های نسبی استان را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: این ماموریت و نگاه به ذات انقلاب برمی‌گردد. وی با اشاره به اینکه امروزه نگاه‌ها به تشکل‌های مردم‌سالاری است، خاطرنشان کرد: امروزه ضرورت حضور سازمان‌یافته مردم را در امور جامعه و کشور پذیرفته‌ایم که یکی از اشکال آن، حضور مردم در سازمان‌های مردم‌نهاد است. عارف تاکید کرد: دولت باید نگاه خود را به تشکل‌های مردم‌نهاد اصلاح کند. گاهی نگاه‌ها منفی می‌شود که دردسرهایی به‌دنبال دارد، همچنین تشکل‌های مردم‌نهاد نیز باید رفیق دولت باشند.

وی با اشاره به اینکه این تشکل‌های سازمان‌یافته و شناسنامه‌دار حضور خود را دنبال می‌کنند، افزود: سال ۸۴ در پاسداری از ارزش‌های قانون اساسی و سوالاتی که جوانان باانگیزه مطرح می‌کردند، بحث‌های جدی با محوریت جوان‌ها داشتیم. عارف در ادامه با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از دانش نخبگان و خبرگان در همه عرصه‌های کشوری، اشاره کرد: در ۱۵ خرداد ۸۸ هیئت مؤسس بنیاد ایرانیان اساسنامه را به تصویب رساند، ولی اخذ مجوز بدون هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای چهار سال طول کشید. وی ادامه داد: خوشبختانه اسفندماه سال گذشته پروانه فعالیت را اخذ کردیم و شعب استان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در سال گذشته چهار شعبه در سطح کشور و یک شعبه هم در استان زنجان تاسیس شد. عارف، در ادامه با اشاره به آمدن غربی‌ها به پای میز مذاکره با ایران، اظهار کرد: اتفاق دیگر، تغییر مواضع مشخص بود، به‌طوری که کشوری که پشت داعش بود، رو در روی داعش قرار گرفت و این تازه شروع راه است. وی تاکید کرد: هیچ نیازی نیست به هر انتقادی پاسخ داده شود، ما اصلاح‌طلبان که از آزادی می‌گوییم، باید اول خودمان آزادی بیان را برای مخالفان حق بدانیم، اما خواهشا دلواپسان انصاف داشته باشند و دولت نیز به جای اینکه هم و غم خود را در پاسخ به انتقادات بگذارد، از فضای جدید استفاده کند تا بهتر بتواند با استفاده از دستاوردها به وعده‌هایی که در انتخابات داده شده و همچنین وضع معیشت مردم رسیدگی کند.
مرجع : مهر

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۱۲:۲۴
درودبردکترعارف.یک وطن پرست واقعی که جزاعتلای نام ایران وایرانی به چیزی فکرنمی کنه. (318126)
بروجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۱۹:۲۳
درود بر سید مظلوم اصلاحات (318172)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۱۲:۴۷
مجلس بعدی فقط متعلق به اصلاح طلبان است و بس (318131)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۲۱:۰۲
با دکتر عارف موافقم انشاا... اتحاد و انسجام اصلاحات و دوستی با اعتدالیون در دولت رمز موفقیت در انتخابات اینده است هرچند تندروها و جناح مقابل قدرت نظارت استصوابی و رد صلاحیتها را داشته باشد (318186)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۲۱:۰۲
1-خوش بینی افراطی آسیب رسان است
2-فقط اسمی را یدک کشیدن کفایت نمی کند بلکه عملگرا بودن و توانایی هم کاملا نیاز است
3-به نظر می رسد اطلاح طلبان نقشه راه و مانیفیست ندارند و بیشتر عملکرد آنها "واکنشی" نسبت به جناح مقابل است که آنها را دچار روزمرگی می کند
4-بهتر است پاسخ دهند که با این قانون اساسی می شود کار کرد و یا به قانونی با توجه به نیازهای روز نیاز است (318187)
حامد
United States
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۱۳:۱۸
به فکر همه جا باشید. 300 نفر معرفی کنید. برای هر کرسی، یک نفر. تا بتونیم حداکثر رو بگیریم. (318134)
میزان رای ملت است
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۱۳:۲۸
اصلاحات قطعا پیروز انتخابات خواهد بود (318135)
میر حسین کروبیان
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۱۳:۳۷
آقای عارف مشخصه که ظاهرا نیت بدی نداری و میخوای انتخابات با حضور حد اکثری مردم و اجماع اصلاح طلبها برگزار بشه.
اما انصافا اونایی که بدلیل مسائل انتخابات 88، توی سال 92 قصد رأی دادن نداشتن ولی به روحانی بخاطر قولهایی که در مورد سیاست داخلی داد و حمایتی که رییس اصلاحات کرد، رآی دادن، حالا با عمل نشدن به اکثر وعده های داده شده در مورد رفع محدودیتها و حبسها و حصرها، چکار کنن؟ دوباره اعتماد کنن!!!!!؟ (318138)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۱۷:۳۴
نه! میتونن بشینن تو خونه تا با جنبش های فیسبوکی و لایک کردن هاشون گشایش های سیاسی پدید بیاد! (318168)
شازده احتجاب
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۱۹:۲۳
پایان حصر مطالبه جدی حامیان روحانی و اصلاحت هست اما در حق روحانی کن لطفی نکن
اگه روحانی وضعیت اقتصادی رو سر و سامانی بده به حصر عزیزان خاتمه بده در تاریخ ایران به نیکی ماندگار میشه.
مردی که نه دم از ارتباط با عالم بالا! زده نه ادعای معجزه و نه تز برای مدیریت جهانی!!! (318173)
سید مهدی کروبی
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۱۶:۱۲
به خوانندگان بهار نیوز پیشنهاد میکنم در خصوص نظارت استصوابی که دست شورای نگهبان رو برای هرگونه رد صلاحیتی باز گذاشته، اطلاعات کسب کنند (318157)
بروجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۱۶:۱۹
اصلاح طلبان به فکر سید اصلاحات هم باشید .وضعیت ممنوع التصویری ایشون به دور از تصور هست.به امید ازادی بیان . (318158)
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۱۷:۱۶
اگه ورژن جدید سایت احمدی نژاد رو دیده باشید ، در قسمت پیوندها بر خلاف بقیه سایت ها لینک سایت های "رهبری" و "ریاست جمهوری" وجود ندارد! (318167)
ملت دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۱۸:۲۷
آقای عارف عزیز:مردم تواین نزدیک به چهل سال ثابت کردن همواره پای صندوق آرا هستند
تو مجلس سوم وششم برا اصلاح طلبان مایه گذاشتند و حاصل پر بارش و دیدید،تنها راه اصلاح جامعه صندوق آرا و انتخابات است.شما خدایی نکرده استخوان خورد کرده سیاست هستید،همه چیز رو که علنی نمیشه گفت،تو بازی سیاست ممکنه به بارسلونا بخوریم،قطعا حریف هم راه های نفوذی داره

"راحترین کار وصف بزرگی بارسا هست و توجیه شکست" (318169)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۱۹:۱۸
ولی با صحبتایی که به گوش میرسه اقای روحانی
داره با بعضی اصوالگراها پیمان میبنده،وبا
این وزیرا و مشاورایی که همشون یا امنیتین یا تاجر و بازرگان
که میدونین اولیا به چی فکر میکنن و دومیا بدنبال سود و منفعت
پس دوستان خیلی امیدوار به درست شدن کارا نباشید
من که در اوج نا امیدی هستم بهار لطفن نظرمو چاپ کن.سپاس (318171)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۲۰:۰۵
دکتر عارف عزیز واقعا انسان با شخصیت و متعهدی هستن

منم خوشحالم که به شهر ما یعنی زنجان اومدن
امیدوارم از این بازدیدا بیشتر باشه .... (318179)
ی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۲۰:۱۴
مطمئن باشید مجلس اینده به اصلاح طلبان نخواهد رسید مگر اینکه مثل همیشه شروع به حقه بازی و هوچی گری کنند. (318180)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۲۰:۲۵
این تیتر عارف که اصلاح طلبان اجماع کنند با افکار ما قابل جمع نیست چرا:اصلاح طلبان از سال دوم خرداد 76 مجموعه ای را تشکیل داده اند که تا کنون به آن و سید محبوبش نه نگفته اند و تشکیک سیاسی و یا انشقاقی هم در آن نبدوه بهمین خاطر به این تیتر معترضم .البته ببخشید من نظر خودم را گفتم و برای همه نظرات احترام قائلم. (318182)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۲۱:۱۸
متاسفانه در انتخابات مجلس مسایل قومیتی و منطقه ای در اولویت انتخابات قرار میگیره و همون نماینده ها بر امده از قومیت تحت تاثیر جو مجلس و نماینده های شهرهای بزرگ و علاوه بر ان استانداران و فرمانداران شهرستاناشون قرار میگیرن و تصمیمات سیاسی میگیرند امیدوارم این مسایل مورد توجه بزرگان قرار بگیره و در شهرهای بزرگ که انتخابات کمتر قومیتی هس ما بتونیم به اجماع برسیم مخصوصا تهران شیراز و این قبیل شهرها (318188)
ناشناس
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۲۲:۲۷
قطعا اصلاح طلبان80درصد کرسی های پارلمان را در اختیار می گیرند.به امید مجلس برامده از بطن ملت (318193)
مرتضی کشکولی فر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۲۳:۵۷
افراد وابسته به دولت آقای روحانی تایید میشوند اما متاسفانه اصلاح طلبان با مشکلات فراوانی برای تایید صلاحیت مواجه هستند

اکثریت احزاب حاضر در دولت روحانی : اعتدال و توسعه - کارگزاران - جبهه ایستادگی - غیره

اینها به احتمال قوی تایید میشوند به همراه طرفداران روحانی در مجلس فعلی (318199)
کشکولی فر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۲۳:۵۸
مجلس بعدی در خوش بینانه ترین حالت متعلق به حزب اعتدال و توسعه و حامیان آقای روحانی از جناح اصلاح طلب و اصولگرا هست... راه دشواری برای تایید صلاحیت هست (318201)