به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۳۰۶۷۰
رییس جمهور: مردم باید احساس امنیت کنند

ضرورت انکارناپذیر رعایت حقوق شهروندی،اقوام و اقلیت‌ها

گروه سياسي:​ رییس جمهوری صبح امروز در ديدار با وزیر، معاونان، مدیران و کارمندان وزارت اطلاعات گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و دستگاه‌ اطلاعاتی ما حافظ امنیت شهروندان است، تلاش دولت ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای همه مردم است.
ضرورت انکارناپذیر رعایت حقوق شهروندی،اقوام و اقلیت‌ها
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت‌ها و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج)، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ایثار و فداکاری مردم و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) به پیروزی رسید، گفت: عده ای ابتدا می​گفتند مگر می​شود این انقلاب پیروز شود، بعد که پیروز شد، پیش‌بینی کردند دوام زیادی نخواهد آورد، اما امروز ۳۵ سال از آن روز گذشته است و انشالله با حمایت مردم با قدرت بیشتری دوام خواهد داشت.

دکتر روحانی وزارت اطلاعاتِ مطلوب را خانه امید ستم دیدگان دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی و حقوق اقوام، مذاهب و اقلیت‌ها ضرورتی انکار ناپذیر است. رییس جمهوری استفاده حداکثری از توانمندی‌های تمامی سلایق، گروه‌ها و طوایف مختلف را مولفه‌های ضروری برای ایجاد امنیت پایدار دانست و خطاب به کارکنان وزارت اطلاعات گفت: در کنار دیگر وظایف سنگین، صیانت از آبرو، حیثیت و اسرار مردم و حفظ اعتماد عمومی در عالی‌ترین سطح، از وظایف اصلی شما است. روحانی افزود: دولت تدبیر و امید به اصول خدشه ناپذیری چون شفاف سازی و راست گویی به مردم به عنوان ولی نعمتان خود معتقد است و بر اصل نقد و سلیقه‌های مختلف در جامعه پای می فشارد و در این مسیر حمایت از حقوق شهروندی جزء وظایف وزارت است.

وی افزود: تلاش همه ما در جامعه تأکید بر تعامل با احزاب، نخبگان، دانشگاهیان، حوزویان، اصحاب رسانه و حمایت از فضای نقد در این مجامع است. جریان افراط و تفریط این فضا را برنمی‌تابد و عده‌ای با سخنان تند و غیر منطقی محیط بحث و نقد را تیره می‌کنند و عده‌ای دیگر با رفتارهای خشن و تحریک کننده فضا را متشنج می‌کنند. رییس جمهوری با اشاره به خطر نفوذگری در سطوح کلان مدیریتی گفت: وزارت اطلاعات دیده‌بان نظام است و این وزارتخانه و کارکنان آن به هیچ حزب، دسته و گروهی تعلق ندارند. وزارت اطلاعات متعلق به ملت، متعلق به نظام، متعلق به راه امام و رهبری است. نظام مانند قلعه ای است که وزارت اطلاعات از فراز آن تحرکات دشمن را رصد کرده و البته نگاه لازم به داخل قلعه نیز دارد.

روحانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از امنیت مطلوبی برخوردار می‌باشد، اما در منطقه‌ای به شدت ناآرام قرار دارد، اظهار داشت: وزارت اطلاعات در حکم چشم نظام است و باید با رصد دقیق تحولات، اطلاعات و تحلیل دقیقی از اوضاع به مسوولان کشور ارائه کند. رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت نامناسب معیشتی بخش قابل توجهی از مردم اشاره و تصریح کرد: در کنار این شرایط نامناسب، فساد اقتصادی نیز دامنه گسترده‌ای داشته و مقابله با آن یک وظیفه بسیار مهم، فوری و ضروری برای همه بویژه وزارت اطلاعات است.

روحانی از همه کارکنان و مدیران وزارت اطلاعات خواست تا به طور جدی در عرصه مبارزه با فساد اقتصادی وارد شده و ضمن صیانت و حراست از بیت‌المال و حقوق مردم نسبت به بازگرداندن اموال و حقوق از دست رفته مردم توسط عده‌ای سودجو و ویژه‌خواران اقتصادی اقدام قاطع به عمل آورند. وی با اشاره به پیام مهم هشت ماده‌ای امام خمینی(ره) در سالهای آغازین انقلاب اسلامی اظهار کرد: کارکنان وزارت اطلاعات در عین اینکه باید وظایف خود را برای حفظ نظام، قاطعانه و دقیق انجام دهند، همانگونه که حافظ اسرار نظام هستند، باید حافظ آبرو و اسرار مردم نیز باشند.

رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران تنها یک پرچم و یک پرچمدار وجود دارد و آن مقام معظم رهبری است و همه باید تحت لوای همان پرچم حرکت کنند و اینکه پرچم دیگری در کشور باشد نه عقلی است و نه شرعی. رییس جمهوری با بیان اینکه ارتقاء امنیت سایبری یکی از سیاست‌های کلان دولت است، گفت: وزارت اطلاعات باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط هم هوشیارانه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با حملات سایبری را دنبال کند و هم اجازه ندهد مردم از دستیابی به نیازهای اطلاعاتی، آموزشی، تفریحی و سایر فوائد فضای مجازی محروم شوند.

روحانی با تحلیل شرایط اجتماعی و تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف و چند دستگی در میان مردم گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال تفرقه در جامعه‌اند،‌ تلاش در جهت حفظ آرامش و امید بهترین روش برای خنثی کردن برنامه‌های آنان است. وی با تاکید براینکه این نظام با توطئه های داخلی و خارجی زیادی مواجه است، گفت: شما ببینید به محض اینکه ما یک قدم برای تعامل با دنیا برداشتیم تا از این فشار ظالمانه و نابحقی که علیه ملت ایران اعمال شده بکاهیم، دشمن تحرکات وسیع خود را برای خدشه وارد کردن به این حرکت آغاز کرد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه اکنون دشمنان و بدخواهان، میلیاردها دلار و هزاران ساعت وقت برای توطئه علیه این نظام هزینه می کنند، گفت: این شما سربازان گمنام و کارکنان زبده وزارت اطلاعات هستید که باید همه این تحرکات را زیر نظر داشته باشید. این شمائید که باید گزارش دهید که چقدر رژیم صهیونیستی از این حرکت ما عصبانی و خشمگین شده است، این شمائید که باید بگویید تا چه حد گروهک های ضد این نظام در خارج از کشور به تکاپو افتاده اند و روزانه با مقامات کنگره آمریکا و دیگران دیدار می کنند تا مانع از رسیدن این نظام به اهداف خود شوند.

رییس‌جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه جامعه امروز بیش از هرچیز به امید و آرامش و نشاط نیاز دارد، نقش وزارت اطلاعات در تامین این نیازها و ایجاد امنیت و ثبات بر پایه آن را مهم توصیف کرد و گفت: بدون تعارف به وزارت اطلاعات و نیروهای فداکار آن افتخار می‌کنم، چرا که نیروهای زبده و توانمند وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی سرمایه‌ای گرانبها و دُرّ ثمین ملت و نظام هستند.

سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ۱۴:۳۶
ای نازنین حقوق شهروندی کیلویی چند؟! برای که این حرفها را می زنی عزیز من؟ برای ما مردم که بدون ضرورت ونیاز واقعی در صفهای بی حاصل عمرمان را تلف می کنیم آنهم برای سبد.ما چه می دانیم حقوق شهروندی یعنی چه؟اکثریت را می گویم.اگر می دانستیم احمدی نژاد می توانست 8 سال سرمایه هایمان را نابود کند وهنوز هوادارانش بی شرمانه چوب لای چرخ حقوق مردم بگذارند.روحانی جان دلمان سخت آزرده است. (203955)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ۱۹:۴۶
مواظب باش حرف هايت به همان احمدي نژادي ها حال ندهد (204123)
دقیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ۲۱:۰۶
ای آقا دلت خوشه کدوم حقوق شهروندی.! اگه بود که داستان سبد کالا و صف ولمعطلی مردم و...نبود
شده داستان کوپن...
تا حرفم میزنیم میگن دولت قبلی...آقا اون اشتباه غلط اما آیا اینم درسته؟ (204165)
باب اسفنجی فقیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ۲۱:۲۶
اقا سعید چرا انقدر از یارانه کالا ناراحتی ؟؟؟
بس کن، مگه نمیبینی مردم هم حامی این طرح ایشون هستن
من مناطق پائین زندگی میکنم جایی که بعید میدونم اومده باشی ، شما که میگی این سبد نهایت 100 تومن به چه دردی میخوره اینجا یه سری با 400 تومن 4 نفر رو میچرخونن این چیزها واسه اینها خیلی ارزش داره
قشر فقیر بیچاره تو تمام نظامها و حکومتها نادیده گرفته شده
فقط امام خمینی ساده زیست و رهبری یه مقداری به فکر این قشر مظلوم بودن
انشالله با این حرکت روحانی ایشون از حمایت این قشر بهره منده
مچکریم روحانی (204185)
گالیله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ۲۳:۵۱
بهار حیف که در قسمت امام به احمدی‌نژاد در خواب چه گفت! جای کامنت نذاشتی وگرنه رکورد کامنت را میدیدی حیف!!! (204277)
گالیله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ۲۳:۵۹
من بعد از انقلاب در شهری که بودم خانواده مذهبی داشتم اما اهالی شهر ما رو اذیت میکردند و به من میگفتند بچه حزب اللهی و حرفهای بد به من میزدند البته آدمهای سنتی بودند و ظاهر سنتی داشتند اما مذهبی نبودند و به روحانیت هم خیلی بی ادبی میکردند.ما سال 82 به تهران آمدیم اما ناباورانه در سال 84 و 88 همان آدمهایی که ما رو اذیت میکردند همگی از حامیان سرسخت آقای احمدی نژاد شدند و در ستاد انتخاباتی او بودند.اکثر آنها هم کسانی بودند که خداقل یکی از اعضای خانواده شان بخاطر عضویت در گروه منافقین اعدام شده بود. (204280)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ۱۵:۲۴
این حقوق شهروندی در صف های طولانی برای گرفتن سبد کالا کجا تامین میشود؟ (203991)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ۱۵:۴۴
جایی گیر نیاوردم مجبور شدم اینجا بنویسم.
از شما هم انتقاد دارم چرا در مورد این کار مسلما اشتباه دولت چیزی ننوشتید، منظورم پخش سبد حمایتیه.این میشه ادامه راه احمدی نژادی ها و پایداری ها که هرچه کردند تایید کنیم. حامی دولت هستیم ولی باید به اشتباهاتش هم انتقاد کنیم.
من مطمئنم خودشون هم این کار رو قبول ندارن.اینا هم دنبال عوام فریبین؟یعنی از همون مدل کارهایی که ازش انتقاد می کردن،کارهای بی فایده ولی پر سروصدا. این سبد حمایتی با کلی منت، چه دردی رو دوا میکنه.واقعا نمیشد یه کار مفید کرد با این پول. (204002)
شیعه اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ۱۶:۰۳
اگر این اقلیت ها اهل کتاب و اهل تسنن و زرتشتیان باشن که ما نوکرشون هم هستیم
ولی نکنه این اعتدال به خاطر رای جمع کردن و طرفدار جذب کردن بره سراغ یک سری اغلیت هایی که دشمن قسم خورده شیعه مولامون علی هستند،
نکنه بره سراغ وهابی و بهایی و همجنسباز و شیطان پرست و آنارشیست و کمونیست
اینجا ایران اسلامی مهد شیعیان است و اینها جایی در این کشور ندارن
دولت هم بدونه این کسانیکه واسه جذبشون داری تلاش میکنی اولا خیلی کم هستند و همیشه دشمن قسم خورده شما هستند و هیچ گاه حمایتی از شما نخواهند کرد (204012)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ۱۶:۱۸
وزارت اطلاعاتِ باید خانه امن شهروندان و دژی بر ای صیانت از آبرو، حیثیت و اسرار مردم باشدتا بتوانیم با اتحاد وهمدلی کشور وسیع وعزیز ایران را مقتدرانه به پیش ببریم و از گزندها در امان باشیم .انشاالله (204022)
باب اسفنجی صدا و سیمایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ۱۶:۲۶
ارتش سوریه پس از فتح اسپانیا و پرتغال راهی آلمان شده و هزاران نفر رو در کمین کشته و صدها هزار نفر خودشون تسلیم شدن
برف و یخبندان تمام اروپا و آمریکا رو در موجی از بدبختی فرو برده ولی بارش رحمت الهی هنوز در کشور ادامه داره و .... (204026)
شفق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ۱۶:۲۶
تدبیر دولت برای رعایت حقوق شهروندی از تحقیر مردم در صف سبد کالا مشخص است.
فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات: آقایان بعد از چندین سال مجدداً عقبگردی داشته و طرح «کوپنیزم» را انجام می‌دهند که به عقیده من نتیجه مذاکره با آمریکا، تحقیر مردم در صف سبد کالا است. (204027)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ۱۸:۲۹
حالا كي خواسته انكارش كنه كه اين آقا بتمن شده؟! اصلا اگرم ناديده گرفته شده با چه راهكاري ميخواد درستش كنه؟ البته بجز راهكار شعار شعار شعار (204083)
سولدوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ۲۱:۰۹
ادب نزاکت ایجاب میکنه از عنوان ریس جمهور استفاده کنی تا این آقا (204169)
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ۲۲:۲۶
سخن آقای روحانی مارا به یاد منشور کورش کبیر می اندازد.به فال نیک می گیریم. (204222)