به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۸۴۵۸۱

ابراهیم یزدی به رئیس‌جمهور تبريك گفت

گروه سياسي: در پی توافق در مذاکرات هسته ای، دکتر ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران و وزیر اسبق امور خارجه، نامه ای خطاب به دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد. متن این نامه بشرح زیر است:
ابراهیم یزدی به رئیس‌جمهور تبريك گفت
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان
حصول توافق در مذاکرات هسته ای بی تردید پیروزی بزرگی برای کشورمان محسوب می شود. ما این پیروزی را به جنابعالی و همکارانتان، آقایان دکتر جواد ظریف، دکتر صالحی و سایر اعضای گروه مذاکره کنندگان، که با درایت و شایستگی قابل تحسینی انجام وظیفه کرده اند، تبریک می گوئیم. این موفقیت میسر نمی شد اگر دولت جنابعالی اجماع نظر تصمیم سازان کشور را برای حل این بحران بدست نمی آوردید. این توافق گام اول در راه حل مشکلات اقتصادی مزمنی است که گریبانگیر مردم، بخصوص طبقات زحمتکش و کم درآمد جامعه شده است.

اکنون زمان مذاکره ملی برای حل مسایل داخلی و دستیابی به وفاق ملی فرا رسیده است. اکنون انتظارعمومی این است که دولت اعتدال و امید بتواند با خردورزی اجماع نظرمقامات تصمیم ساز را برای تغییر فضای سیاسی کشور، آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصرها فراهم آورد. تا همزمان با رفع تحریم ها و گشایش مالی، راه برای جذب سرمایه ها و کاهش رکود و ایجاد اشتغال گام های اولیه برای توسعه پایدار برداشته شود. با احترام
دکتر ابراهیم یزدی
وزیر امور خارجه دولت شادروان مهندس بازرگان
تهران ۲۳ تیر ماه