به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۵۴
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۶۳۹۳۶
تحزب گرایی سدی در برابر استبدادگرایی؛

بازسازی حزب اعتمادملی به روايت منتجب​نيا

گروه سیاسی: قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره آخرین فعالیت های حزب اعتماد ملی گفت: جلسات اعضا در حال برگزاری است و بازسازی حزب را در شرایط کنونی دنبال می کنیم و امیدواریم بتوانیم به زودی سازمان قبلی را که ضربه خورده دوباره بازسازی کنیم.
بازسازی حزب اعتمادملی به روايت منتجب​نيا
حجت الاسلام رسول منتجب نیا درباره ضرورت تشکیل دولت و مجلس حزبی در کشور اظهار داشت: به منظور رسیدن به توسعه کشور، تقویت نظام مردم سالاری ایران و حفظ روح دموکراسی با حفظ بعد اسلامی باید به سمت و سوی حزبی شدن پیش برویم. وی با بیان اینکه عدم تحزب گرایی در کشور، ما را به سمت و سوی استبداد می کشاند، گفت: در حال حاضر با اساس و پیشنیه انقلاب امکان ندارد حالت های استبدادی در نظام جمهوری اسلامی حاکم شود اما با گذشت زمان و نسل های آینده با این رویه ای که داریم رسیدن به به این مرز دور از ذهن نیست.

قائم مقام حزب اعتماد ملی به تلاش همه مسئولان برای رسیدن به تحزب گرایی اشاره و تصریح کرد: دولت، مجلس، نهادهای قانونی، مسئولان عالی رتبه می توانند فرهنگ تحزب گرایی را در جامعه نهادینه و تبیین کنند. حجت الاسلام منتجب نیا با تاکید بر اینکه تحزب گرایی در جامعه یک ضرورت است، گفت: این مسئله ضد ارزش نیست و باید مقدمات پیدایش احزاب قدرتمند را فراهم و از آنها حمایت کنیم تا از این پس شاهد نظامی حزبی در کشور باشیم، چراکه برکات آن متوجه همه شود. وی با بیان اینکه ایران از فرهنگ تحزب گرایی بسیار عقب است، گفت: توجه به اصل وجود احزاب در ماده 26 قانون اساسی و تصویب قانون احزاب در مجالس اول و دوم تنها امتیاز ما دراین زمینه است.

منتجب نیا با انتقاد از رفتارهای شخصی با احزاب بیان داشت: متاسفانه احزاب در کشور رسمیت ندارند و برخورد سالم و قانونمندی با آنها صورت نمی گیرد و کاملا سلیقه ای رفتار می شود این در حالیست که هر دولت و مجلسی باید خود را موظف بدانند که در چارچوب احزاب فعالیت کنند و احزاب را به عنوان تکیه گاه محکم قبول کنند. قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه فرهنگ تحزب گریزی در جامعه زیاد است، خاطرنشان کرد: احزاب برای تبیین افکار عمومی و جذب مردم خیلی موثر هستند اما قبل از آن مسئولان باید برای نهادینه کردن فرهنگ تحزب در جامعه پیش قدم شوند.

وی درباره آخرین فعالیت های حزب اعتماد ملی گفت: جلسات اعضا آرام آرام در حال برگزاری است و بازسازی حزب را در شرایط کنونی دنبال می کنیم و امیدواریم بتوانیم به زودی سازمان قبلی را که ضربه خورده دوباره بازسازی کنیم.
مرجع : ایسکانیوز