به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۵۱۹۴۸
موافق استيضاح: با اعداد و ارقام کاری نداريم، فرجي دانا بايد برود!

راي عدم اعتمادي خاص؛ بورسيه‌هاي تقلبي چه خواهند شد؟

گروه سياسي: يكي از نكات تاسف‌باري كه در اظهارات امروز دكتر فرجي دانا وجود داشت اين بود كه: «از میان افرادی که به خارج اعزام شده‌اند هزار و ۷۴ نفر از میان هزار و۸۶۰ نفر رشته علوم انسانی بوده‌اند سوال من این است که آیا رشته‌های ادبیات فارسی، فقه و حدیث، ‌تاریخ انقلاب اسلامی و معارف اسلامی را باید به خارج از کشور بفرستیم »
راي عدم اعتمادي خاص؛ بورسيه‌هاي تقلبي چه خواهند شد؟
همين مورد براي فساد در بحث بورسيه ها، به تنهايي كافي بود تا آن 145 نماينده موافق استيضاح، راي ديگري بدهند، اما ظاهرا برخي فشارها و دست هاي پشت پرده حكايت از اين داشت كه وزير علوم بايد برود! همانطوريكه نادران از نمايندگان استيضاح كننده در نطق خود به صراحت خطاب به وزير گفت: «من با اعداد و ارقام کاری ندارم من اتفاقاتی را می‌بینم که در کف دانشگاه‌ها رخ می‌دهد!» ظاهرا اتفاقات نامرئي كف دانشگاه به صورت نامرئي نيز حكم رفتن وزير را داده است!
 
همان اتفاقاتي كه پريروز يكي از نمايندگان مخالف استيضاح به آن اشاره كرده و گفته بود: «فشارهاي سنگيني از بيرون مجلس براي استيضاح وزير به نمايندگان وارد مي‌آيد»! و در نقطه مقابل، كيهان به نقل از يك نماينده موافق استيضاح از راي 150 نفره مجلسيان به عزل فرجي دانا، در صفحه اول روز دوشنبه‌اش تيتر زده بود. تقريبا همان رقمي كه امروز به واقعيت پيوست و ... همه اين‌ها از اراده‌هايي خاص در درون و خارج مجلس براي رفتن وزير انديشمند روحاني مي داد. و نكته مبهم و سئوال روز جامعه اينكه وزير را عزل كرديد، با بورسيه هاي تقلبي كه حتي براي علوم انساني هم به خارج اعزام شدند چه خوايد كرد، آقايان؟

..................................
وزیر علوم در بخش دوم دفاعيات خود از عملكرد 9 ماهه اش و در مبحث بورسيه هاي غيرقانوني گفت: از سال ۸۵ مبانی کار به تدریج به سمتی می‌رود که در سال ۸۷ با بندی مواجه می‌شویم که مربوط به فراخوان بورس است و طی آن کسانی که دارای سوابق برجسته ایثارگری، آموزشی و پژوهشی هستند می‌توانند با تشکیل پرونده و احراز صلاحیت بورسیه دریافت کنند در این فراخوان حداقل مدرک کار‌شناسی ۱۴ و ارشد ۱۶ اعلام شده است. فرجی دانا یادآور شد: زمانی این شرط‌ها برای بورس خارج از کشور اعلام شده که معدل کار‌شناسی کل کشور ۱۵. ۵ و ارشد ۱۷. ۲ است اگر ما می‌خواهیم کادر سازی کنیم باید سهم بورسیه را از کف بالا‌تر می‌گذاشتیم با این حال این قانون است و ما به آن پایبندیم.

وی با اشاره به آمار بورسیه‌های انجام شده گفت: در این آمار ۱۶۳ نفر مربوط به آیین نامه ایثارگران ۱۸۰۰نفر مربوط به مربیان و ۷۱۹ نفر بورسیه خارج از کشوراست. ما آنچه را که در مورد اسامی رد فضای مجازی منتشر شده بود را تکذیب کردیم و اعلام کردیم که این مربوط به وزارت علوم نیست وکسی حق انتشار این اسامی را ندارد این اسامی مجعول است و در آن حیثیت افراد برده شده است. ما از وزارت اطلاعات و حراست خواستیم که علیه فرد منتشر کننده این اسامی اعلام شکایت شود.

فرجی دانا با بیان اینکه گران‌ترین بورسیه‌ها مربوط به بورسیه‌های خارج از کشور است که هر یک از ۶۰۰میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه دارد گفت: از این میان ۷۲۹ نفر اعزام شدند که ۷۹ نفر دارای مدرک لیسانس با معدل زیر ۱۴ و ۷۰نفر ارشد با معدل زیر ۱۶ است. وی افزود: مهاجرت مغز‌ها به صلاح هیچ کدام از ما نیست چرا که در فضای نخبگی دلسردی حاصل می‌شود و این ناشی از آن است که ما بیاییم امتیاز بهترین‌ها را به افراد دیگری بدهیم.

وزیر علوم یادآور شد: در آیین نامه مربوط به مربیان طی فرآیندی به افرادی بورسیه داده می‌شود که دارای سه سال سابقه باشنداما در طرح جدید پیمانی‌ها نیز به آن اضافه شدندکه حتی یکسال سابقه نیز مورد قبول بود و از این میان ۶۱۷ نفر با همین سابقه تایید هیات امنا را نداشتند. اما در مربیان دارای مدرک کار‌شناسی افرادی را داشتیم که با معدل زیر ۱۲ بورسیه شدند و ۲۵۵ نفر نیز معدل ارشدشان زیر ۱۶ بود و۲۵۲ نفر نیز حتی شرط سنی زیر ۴۰ سال را نداشتند.

فرجی دانا عنوان کرد: از میان افرادی که به خارج اعزام شده‌اند هزار و ۷۴ نفر از میان هزار و۸۶۰ نفر رشته علوم انسانی بوده‌اند سوال من این است که آیا رشته‌های ادبیات فارسی، فقه و حدیث، ‌تاریخ انقلاب اسلامی و معارف اسلامی را باید به خارج از کشور بفرستیم این افراد از سه مزیت نیز برخوردار شدند اول اینکه وارد مقطع دکترا شده و اینکه شهریه آن‌ها را ما پرداخت کردیم و در‌‌نهایت با حکم بورسیه خود جذب دستگاه‌ها شدند. فرجی دانا در ادامه عنوان کرد: در خصوص اساتید اخراجی از کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون آموزش مطالبی به دست ما رسید که من متوجه شدم فضایی در حال ساخته شدن است. فهرست این اساتید که به دانشگاه‌ها بازگشتند در دست من نبود بلکه دیوان عدالت اداری حکم آن‌ها را صادر کرده بود.

وی افزود: جای تعجب است که پس از بررسی دو کمیسیون مشخص شد که تعداد این اساتید به اندازه انگشتان دو دست هم نمی‌رسد و حکم آن‌ها توسط دیوان به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است اما این مسئله اینقدر درسطح وسیع مطرح شد که وقتی من در نماز جمعه حضور داشتم خطیب گفت شکی نیست که وزیر علوم در حال برگرداندن اساتید اخراجی است بنده در آنجا نشسته بودم اما کسی از من نظری نپرسید. وزیر علوم خاطرنشان کرد: البته بنده پاسخ خود را به این خطیب محترم کتبا اعلام کردم اما عده‌ای تکلیف شرعی خود می‌دانند که چهره وزارت علوم را مشبه جلوه دهند سوال من این است که این افراد چه سودی می‌برند قطعا مجلس هم سودی نمی‌برد مگر می‌شود یک قوه از تضعیف قوه دیگر سود ببرد.

وی ادامه داد: من هر کجا که می‌روم قبل از من فهرستی به آنجا برده شده چرا اینقدر بر طبل اختلاف می‌کوبید به کجا می‌خواهید برسید؟ با اختلاف به جایی نمی‌رسیم. بنده در وزارت علوم باشم یا نباشم بدانید که وحدت کلمه رمز پیروزی است بیایید در نیت خیر یکدیگر شک نکنیم. بنده نیز حتما اشتباهاتی دارم من را راهنمایی کنید بنده هم سر تعظیم فرودخواهم آورد بنده شاهدبودم که فردی از آقای نصیری سوال کرد و به خاطر پیگیری مداوم او در صحن کمیسیون از وی تشکر کرد. سیاه نمایی ما را به جایی نمی‌رساند.

وی با اشاره به اینکه حکم فهرست اساتیدی که به دانشگاه‌ها بازگشتند مربوط به دیوان عدالت اداری است، گفت: ما نباید تضعیف قوه قضاییه را در رای خود بپذیریم. روسایی راهم داشته‌ایم که حکم انفصال از دیوان عدالت دریافت کرده‌اند برای من افتخار نیست که بگویم حکم قوه قضاییه را اجرا نمی‌کنم ما در این مورد خاضع هستیم قوه قضاییه قوه قانونی است و هر حکمی که می‌دهد باید اجرا شود.

وزیر علوم تاکید کرد: ما که علم غیب نداریم. از هر موردی که مطلع نیستم را شما به من اطلاع بدهید من آن را به روی چشم خود خواهم گذاشت. در حالی که براساس قانون سال 64 اعطای بورسیه تحصیل خارج از کشور باید بر اساس آزمون صورت بگیرد و امکان تبدیل وضعیت بورسیه به بورسیه داخلی وجود ندارد وزیر وقت نکته ‌ای را اشاره می‌کند که تبدیل بورسیه خارج به داخل تبعیض آمیز نیست و بر اساس عدالت است.

وی ادامه داد: همچنین وزیر وقت اشاره می‌کند افرادی که صلاحیت خود را در انقلاب نشان دادند باید در اولویت باشند. من از یکی از استیضاح‌کنندگان تشکر می‌کنم که این نکته را اشاره کرد که مگر مادر میان بچه مسلمان‌ها معدل بالا نداریم؟ اگر متخصص به کار خود آگاه نباشد و آن وظیفه را بپذیرد تقوا و تعهد ندارد. فرجی دانا یادآور شد: 222نفر با معدل پایین‌تر از حد لازم لیسانس بورسیه شدند، 222 نفر نیز معدل ارشدشان کم بوده و اگر فرمول‌های الحاقی را در نظر بگیریم 314 نفر فاقد معدل لازم هستند و506 نفر شرایط سنی کافی ندارند و از این تعداد برخی همپوشانی دارد و در مجموع 703 نفر فاقد شرایط لازم هستند.

وزیر علوم ادامه داد: از جمع 1883 نفر بورسیه تبدیل داخل 600 نفر جایابی شده اند و بقیه فرآیند جایابی را طی نکردند این در حالی است که جایابی از الزامات هیئت علمی شدن است. الان 1300 نفر در این موضع هستند و باید تعدادی را کنار بگذاریم. وی افزود: من در آبان ماه اطلاعی از این موضوع نداشتم و اولین نامه از دیوان محاسبات به من رسید که 16 ماه قبل از آغاز کار دولت درحال تهیه این گزارش بودم و با مطالعه بر روی 200پرونده نمونه آن را انجام داده بودم و در این نامه اظهار کرده بودند که آیا قوانین مربوط به بورس به درستی انجام می شود و آیا وزارت علوم به این مسئله ورود پیدامی کند یا خیر؟

وزیر علوم افزود: جمع بندی ما این است که این سه مرحله ای که رخ داده یعنی اعطای بورس،‌پرداخت شهریه و جذب در هیات علمی را با توجه به مقرراتی که در آن زمان داشته بررسی شود وقتی کسانی که خلاف مقررات بودند از این امکانات ساقط و کسانی که در روند قانونی بورس گرفته اند در وضعیت خود ابقاء و کسانی که نباید شهریه آنها پرداخت می شده وظیفه پرداخت شهریه به خود آنها محول شده است و به نظر می آید این کاری عادلانه است.

وی در مورد اقدامات وزارت علوم در مورد فرار مغزها اظهار کرد: همین بورسیه های غیر قانونی باعث دلسردشدن مغزها و خروج آنان از کشور می شود اما برنامه های این است که گذراندن دوره های کوتاه مدت را جایگزین دوره های بلند مدت خارج از کشور کنیم و برنامه هایی را برای جذب افراد داشته باشیم.

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۵:۳۹
به چه خبر خوبي منتشر شد دكتر روحاني، دكتر فرجي دانا را مشاور خود قرار داد و دكتر نجفي را سرپرست وزارت علوم كرد..... دست گلش درد نكنه تا كور شود هر انكه نتواند ديد (246348)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۱:۱۰
اینها می خواهند درب روی پاشنه 8 سال گذشته بگرده که مملکت نابود شده بود ولی فقط جیب و شکم اینها از بیت المال متورم!!
سلام بر روحانی (246714)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۵:۴۱
تورو خدا یکی به ملت بگه پس این وسط تکلیف بورسیه های غیر قانونی چه میشود؟ (246353)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۰:۴۸
بورسیه های غیر قانونی تکلیفشون مشخصه که. بعد عزل دکتر فرجی دانا همه شون کافی شاپ دعوت دارند تا جشن بگیرند. (246693)
زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۱:۱۶
خورده شد برادر من
مث هميشه حق ما خورده شد
اوني كه صداش هم در اومد اينجوري صداش رو قطع كردن !!!
واقعا امروز متوجه شدم هرچه زودتر بايد از اين كشور برم
كارشناسي با معدل 19 كارشناسي ارشد با معدل 18/50 و واقعا ظلم به خودمه بخوام اينجا بمونم ... يه مشت قدرنشناس ... اينها هم كه قدرتي ندارن واسه من و تو كاري انجام بدن
قدرتشون رو ديديم امروز ! (246716)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۲:۵۷
دروغ که حناق نیست گلوتو بگیره کنتور هم نداره تامی تونید بگید توروخدا زودتر برید بلکه ملت یه نفسی ازدست شما افراد ازخود راضی وپرمدعا راحت بشند (246815)
زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ۰۰:۳۶
در ضمن من اين نمرات رو واسه امثال شما نگرفتم و واسه شب بيدار موندن هام منتي به گردن كسي ندارم ، گفتم قدرنشناس ، هنوزم رو اين حرفم هستم
اين اولين باري بود كه چند تا از نمراتم رو به كسي اومدم نشون دادم
اگه ادعا داشتم مث خيلي ها جار ميزدم ، ولي خدا رو شكر سر سفره مرد بزرگ شدم و هنوز اخلاق و انسانيت رو فراموش نكردم كه بيام مثل آب خوردن به كسي تهمت بزنم ... وقتي نمايندگان ملت ايران اينجوري برخورد ميكنن بايد حق بديم كه امثال شما هم از اونها ياد بگيري و پيروي كني ! (246896)
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۳:۵۸
امیدواریم عزیزان فرهیخته و تحصیل کرده ی کشورمان, اندیشه ی اصلاح جامعه از طریق تلاش برای تشکیل سازمان های مردم نهاد در حوزه های گوناگون و ارتقاء سطح کمی و کیفی این سازمان ها و نیز مشارکت فعال در انتخابات را جایگزین اندیشه ی مهاجرت نمایند... (246862)
جوان اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ۰۰:۰۴
اگه واقعا معدلت اینه واسه رفتن یک لحظه هم شک نکن.... میخوای بمونی که چی بشه ؟؟!! که وقتی تو و امثال تو که خواستید به ملت کمک کنید و گرهی رو باز کنید اینجوری صداتونو قطع کنند و جلوتونو بگیرن؟؟
برو برادر من و مطمئن باش این راهی که تو داری میری من و امثال من هم چند سال دیگه باید ادامه بدیم (246864)
فرهنگي باز نشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۵:۴۶
دوباره مي سازمت وطن .. .اگرچه باخشت جان خويش . . ستون به سقف تو مي زنم.. اگرچه با استخوان خويش (246358)
داش کرم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۵:۴۸
ای آقاکدام بورسیه های تقلبی.فکرمیکنید این آقایان نماینده مگه چطوری دکتری گرفته اند مگه فکرکردین مثه بچه های من وشما رفتن کنکوردادند وسالها زحمت کشیدن . . . .وزیر خواسته دستشونوروکنه .کنارش گذاشتن حالا یه جایی باز هواشودارن.کجای مملکت درسته که وزارت علومش درست باشه الان همه شدن فوق لیسانس ودکترای الکی وکیلویی.علم بی ارزش شده.خوش خیالید (246361)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۵:۵۰
افشاي تخلف؛ فتنه است. نمايندگان از مردم بهتران؟ (246364)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۵:۵۲
واقعا متاسفم..
اینا نمایندگان مردم نیستن (246369)
صادق حقگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۵:۵۲
اسامى اين ١٤٥ نفر مشخص شود تا مردم دوره بعدى به آنها رأى ندهند ، طبيعى است نمايندگان و وابستگان آنها كه از رانت علمى استفاده كرده اند موافق چنين وزيرى نباشند ، (246371)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۵:۵۳
عمق فاجعه را آنجا فهميدم كه برادران افغانمان در صف نانوايي گفتند:(( ايران ديگر جاي زندگي نمي باشد.)) (246372)
حق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۵:۵۳
همدستی معاون مالی وزرات خانه و گروه پایداری کار دست وزیر داد
این داستان از زمان تغییر سرپرست دانشگاه تهران کلید خورد (246373)
خورشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۵:۵۴
. . . رتبه علمی دانشگاهها را مطرح می کنند و نمی دانند که نتجه کار چهار سال گذشته حالا در جهان مشخص می شود ونتیجه کار اقای فرجی دانا تا سه چهار سال اینده رتبه ایران را بسیار بالا خواهد برد ولی چه فایده که نصیحت به گوش ابوموسی اشعری ها نمی رود وانان مولا علی را مسبب همه چیز می دانند (246374)
کمال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۵:۵۴
فرجی دانا علیرغم شایستگی وعملکرد خوبش در این مدت بسیار کم که برای ارزیابیعملکرد کافی نیست ولی از ترس استیضاح حقیقتها را بیان نکرد و شد انچه که نباید و مزد ترس سخت است . (246376)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۵:۵۸
مذاكرات مجلس را به صورت كامل گوش دادم موافقان استيضاح جز كلى گويي و بيان مطالب غيرمرتبط چيزي براى ارائه نداشتند و با توجه به صحبتهاى لاريجاني كه مخالف استيضاح بود تصور بر اعتماد مجدد داشتم ، اما رأى ١٤٥ نفر نشان از خيلى چيزها دارد پاسخ اينها را مردم در انتخابات مجلس خواهند داد ، (246382)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۶:۰۲
اين نمايندگان چرا در مقابل تخلفات دو وزير قبلى دولتهاى نهم و دهم ، خاموش بودند ؟ (246389)
محاوی
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۶:۰۶
من الان حساب کردم با توجه به این ارقامی که اینجا ذکر شده بود به صورت تخمینی 152 میلیون دلار ارز فقط بعلت بورسیه های غیر قانونی دولت قبل از کشور خارج شده. واقعا این آقایون پایداری این حق الناس و بیت المال رو چطور می تونن به همین سادگی نادیده بگیرن... ای بابا (246394)
يك فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۶:۱۳
روزنامه شريعتمداري غكه تيتر مي زند ؛سقوط رتبه علمي دانشگاه ها؛ يعني مردم نمي دانند؛با فاميل بازي شماهاچه بر سر علم كه نياورديد؟راستي اينها مردم را چه فرض مي كنند؟ (246398)
محبوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۲:۳۴
جالب اینجاست که حتی نمیفهمن چیزی که حالا پیش اومده نتیجه 3 یا 4 سال قبله...تقصیر این وزیرمردچیه؟ (246795)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۶:۲۲
جرمش این بود که اسرار هویدا میکرد... (246410)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۶:۲۹
اقاي فرجي دانا برنامه هايي داشت تا دانشجويان نخبه وممتاز را به ماندن در كشور ترغيب وتشويق كند اما شما ١٤٥نماينده موافق استيضاح كاري كرديد كه أين دانشجويان براي رفتن از أين كشور راسخ تر شوند وكم ترين علاقه اي به ماندن در كشور نداشته باشند شما در مقابل ايندگان مسؤول هستيد شما چه جوابي براي فراري دادن بهترين مغزها ومتفكران ودانشمندان أين كشور داريد (246415)
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۶:۳۷
اقایان نماینده چه پاسخی به مردم و نخبه گان کشور درارتباط با هسمو بودن خود با متخلفین بورسیه ها دارید .مردم پاسخ نه را در ظن شان نوشتند تا یک سال بعد درصندوق بندازنند (246424)
طهماسب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۶:۴۲
جوانان رو از درس متنفر کردی احمدی نژاد. جوانان رو به لاابالی گری سوق دادی احمدی نژاد. (246426)
دوباره خواهمت ساخت ای وطن ...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۶:۴۳
در دل تاریک این شب های سرد
ای امید نا امیدی های من
برق چشمان تو همچون آفتاب
می درخشد بر رخ فردای من ...
( فریدون مشیری ) (246427)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۶:۴۳
مجلس دکتر فرجی دانا را استیضاح کرد و با این عمل استیضاح کنندگان و خصوصا اعضای جبهه پایداری در قلب مردم ایران منفور شدند. (246428)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ۰۱:۲۶
منفور بودند! (246931)
انوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۶:۵۲
قبلا که ميگفتند 3000 نفر بورسيه اند پس چرا اين رقم اينقدرررر اب رفت به زير 200 رسيد...به قول حشمت فردوس ...زکي (246435)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۷:۰۸
دستهای پشت پرده چیه تو هم شدی امیر قلعه نویی بهار. رای اعتماد دادن حالا پس گرفتن این که دیگه جرزنی نداره.پدر فتنه بسوزه (246445)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۱:۱۹
پدر كاسب فتنه بسوزه ! (246718)
sam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۱:۳۶
پدر کسایی که تو هشت سال قبل مملکت رو غارت کردن هم بسوزه (246730)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۳:۳۸
یعنی شما دوست ندارین پدر فتنه بسوزه.فتنه. فتنه ها (246845)
شاغلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۱:۴۸
فتنه چيست !؟ نيرويي بود شگفت انگيز كه دوست نداشت احمدي نژاد رئيس جمهور شود و كشور به اوج عدالت محوري و پيشرفت برساند !!! كه البته تيرش به سنگ خورد و ما پس از گذراندن هشت سال طلايي اكنون به اوج رفاه و پيشرفت و مهمتر از همه عدالت و رفع تبعيض رسيده ايم !! تا كور شود هر كه نتواند ديد !! (246749)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۷:۲۴
ما ملت چی بگیم،صدامون به کجا میرسه،فقط میتونم بگم فرجی دانا به مصداق کامل شرف مردبه از دولت اوست عمل کرد،زنده باشی،روحانی ازت می خواییم که محکتربایستی ،وبه این نماینده ها باج ندی،حتی به قیمت استیضاح وبرکناری،اینهادروجدان بیدار ملت وچشمهای نظاره گر میلیونها جوان ودانشجومحکوم به نابودی هستند (246462)
جوان اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ۰۰:۱۳
تو اون 8 سال کذایی فضا رو جوری امنیتی کردن که هیچکس نتونه حرف مخالف بزنه، دانشجو اگه منتقد نباشه و حرفشو به راحتی نزنه آخرش یا ترک تحصیل میکنه یا فرار میکنه و میره .... دانشگاه و علم رو سیاسی کردن و همین بزرگترین خیانت به دانشجوها بود (246872)
ولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۷:۳۰
از روحانی انتظار می رفت در جلسه استیضاح حضور می داشت . احمدی نژد با تمام توان از وزرایش دفاع می کرد. (246470)
عجب
China
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۰:۵۰
عزيز اون فرق داشت زمان اون يه عده قدرتمند همش ميگفتند مصلحت نيست كه فلاني استيضاح بشه بعدشم يه عده نماينده که معلوم نيست نماينده كين ميگفتند به چشمم ،زنده باد مردباشرف مجلس دكتر مطهري (246695)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۷:۴۳
برای این مجلس ونمایندگانش همون احمدی نژاد خوب بود. اینقدر استیضاح کنید تا استیضاح دونتون پاره بشه .... (246484)
!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۷:۴۴
خدا پشت و پناهت مرد
امیدوارم جانشینت ادامه دهنده راهت باشه (246485)
صابر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۷:۵۶
مجلس بسیار کار خوبی کرد که این وزیر محترم رو برکنار کرد .... احسنت به مجلس (246503)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۸:۰۷
بالاخره مدعیان اصولگرایی انتقام خود را از رای مردم _ بویژه دانشجویان _ به روحانی را گرفتند!!
جال باید منتظر جواب روحانی بود!! (246518)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۸:۱۸
خوبیش اینه که بورسیه ها هم از وزیر شکایت کرده اند. (246528)
رعیت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۸:۵۳
آقا گرانی.اقتصاد.فقر.فحشا.خشک شدن هامون.زاینده رود.کارون.دریاچه ها. آلودگی.طلاق.بیکاری.رکوداعتیاد.شیشه.کراک.به ما مربوط نیست.فتنه مهم است. ساپورت مهم است.یه تارمو مهم است .فضای باز نه فضای بسته سیاسی مهم است.دفعه بعدی منتظراستیضاح وزیرارشادباشید. (246576)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۹:۰۷
از اینکه اقای روحانی وزیرش را تنها گذاشت و از او دفاع نکرد بسیار متاسف شدم که رئیس جمهوری از وزیرش که استیضاح میشود حمایت و دفاع نکرد! من به روحانی رای دادم ولی این حرکت و رفتار ایشان را نپسندیدم ! فرجی دانا را تنها گذاشت ! (246603)
avenger
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۹:۱۴
این استیضاح و بر کناری زنگ خطری است برای دو لت روحانی...!!!
ونشان دهنده ی فعالیت شبانه روزیه جبهه ی پایداری است....!!!
تبریک به دلواپسان...!!!
دیگه حالا اگه هر کاری بکنن یا کرده باشن(مثل بورسیه ها) مگه کسی جرات می کنه چیزی بگه.... این است مردم سالاری...!!! (246608)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۹:۴۹
وزارت علوم همچنان در اختیار تندروهای افراطی است و این مجلس تا آخرین روز حق را فدای سیاست خواهد کرد. (246646)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۱۹:۵۵
زنده باد دکتر فرجی دانا
برای ما شما برنده جلسه امروز هستید (246649)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۰:۴۳
قابل توجه نمایندگان هرکی رو برکنار کنید یکی بهتر رو میاریم سیاست کلی تغییر نمیکنهبه قول حشمت فردوس اااااااااااافتاد؟؟؟؟/ (246689)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۱:۱۸
خبرگزاري تس... وابسته به يكي از نهادهاي خاص ظرف چند روز گذشته توپخانه دروغ پراكني و لجن پراكني عليه دكتر فرجي دانا بوده است. (246717)
قاسم صیاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۱:۲۰
از جناب اقای ریس جمهور جز این انتظار نداشتم ...حمله بهترین دفاع است ...ریس جمهور بنظر من در یک یک وزیر اشباه کرد ان هم دارد هزینه اش را هم دارد می دهد .... (246719)
قاسم صیاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۱:۲۱
از جناب ریس جمهور جز این انتظار نداشتم .... (246721)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۱:۴۳
صدا و سیما هم مثل همیشه جانبدارانه برخورد کرد. (246736)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۱:۴۶
احسن به این دکتر عزیز با این ادبیات خاص و تقوای الهی که با متانت و تئوری علمی نشان از سوء استفاده برخی از مسئولین از بورسیه داد. و سیاسی بودن این استیضاع کاملا مشهود بود (246744)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۲:۱۳
زنده باد فرجی دانا و نجفی (246770)
محبوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۲:۳۰
چیزی که اگه توجه کرده باشیداینه که وزیرعلوم وزیری بود که ازاول توی کابینه بهش گیردادن به این علت که بقیه وزرا اینقدسابقه دارشناخته شده ومعتبربودن که جای بحث نداشت...عده ای ازنمایندگان مجلس جناحی هستن که قراره این کابینه روبه طریقی به هم بریزن....شمافک کنید دقیقا قبل ازشروع سال تحصیلی دانشگاه ها وزیر رواستیضاح میکنن....باعث شرمه که نمایندگان ما اینقد درک دارن...باعث شرمه (246791)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ۰۰:۰۸
اين درس عبرتي باشد براي مردم پايتخت كه تا وقتي بزرگ زادگان هستند نبايد به كوچك زادگان اعتماد كرد. موافقان استيضاح مثل كسي كه دنبال بهانه باشه فقط داشتن كلي گويي مي كردن در حاليكه مشكل از يه جاي ديگه ناشي بود. نشون مي ده كه از همين مجلس 145 نفر تو بحث بورسيه هاي غيرقانوني منافعشون بخطر افتاده./ وگرنه حتي بي سوادان و طيور اسمان هم مي دونن كه اين وزير رفتني نبود. (246866)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ۰۰:۲۴
امیدورام افرادی که امروز به عنوان موافق برکناری وزیر رای دادن شهامت داشته باشن و رای خودشون رو علنی اعلام کنند تا مردم در آینده با توجه به این اقدامشون درباره شون عمل کنن. شاید بعضی از استیضاح کنندگان امروز در آینده توسط ملت استیضاح بشن (246879)
صادق
United States
۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ۰۰:۴۵
احمدی نژاد هر چی که بود میدونست با این مجلس چطور برخورد کنه مگه جرات داشتن به یکی از وزرای احمدی نژاد چپ نگاه کنن ولی از نجابت تعامل رییس جمهور روحانی سو استفاده میکنن (246909)