به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۲ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۸۰۶۹۴
وزارت‌ خارجه ‌اجازه‌ ورود‌‌ هنرمندان‌ خارجی را می‌دهد

واکنش ظریف به لغو کنسرت‌ها

گروه فرهنگی: در پی لغو شدن کنسرت کیهان کلهر، گروه چیسی کینگز فامیلی، پروزا همای و وحید تاج در این هفته و آغاز دوره دوم لغو کنسرت ها در دولت یازدهم توسط نهادهایی غیر از وازرت فرهنگ و ارشاد، محمد جواد ظریف گفت: تمام تلاش دولت و مدیران فرهنگی دولت یازدهم این است که همه برنامه های هنری و فرهنگی در کشور به شکلی قانون مند و مطابق با مقررات کشور برگزار شود.
واکنش ظریف به لغو کنسرت‌ها
وزیر امور خارجه کشورمان که چهارشنبه شب بیستم خرداد ماه در آیین گشایش ارکستر موسیقی ملی حضور یافته بود، بعد از پایان برنامه در جمع خبرنگاران با ابراز خوشحالی از راه اندازی دوباره ارکستر موسیق ملی و همچنین در پاسخ به برخی خبرنگاران درباره نظرش پیرامون لغو کنسرت ها توضیح داد: تمام تلاش دولت بر این است که همه برنامه های هنری و فرهنگی در کشور به شکلی قانون مند و مطابق با مقررات کشور برگزار شود و این مهم ترین نکته است که مدیران فرهنگی دولت یازدهم نیز به آن اعتقاد کامل دارند.

وی با اشاره به ابهامات مطرح شده درباره صدور ویزا برای هنرمندان خارجی که مایل به حضور در ایران هستند نیز تصریح کرد: وزارت امور خارجه طبق ضوابط و قوانین نظام جمهوری اسلامی اجازه ورود هنرمندان و یا فرد دیگری که تقاضای حضور در ایران را داشته باشد، می دهد و تنها درباره بلامانع بودن و صدور ویزا برای افراد تصمیم گیری می کند. این در حالی است که تمامی برنامه های داخل کشور که مرتبط با امور فرهنگی و هنری است به طور حتم بر اساس مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاهای ذی ربط انجام می شود.
مرجع : ایسکا نیور

امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۲ ۱۳:۰۹
اقای روحانی باید مقتدرتر از این حرفا باشه.اگر قرار باشه هرکس توکاردولت اختلال ایجادکنه و دولت هم کاری نکنه که بازم تکرار میشه.من به این دولت نه تنها رای دادم و رای جمع کردم حتی الان هم حمایت میکنم ولی حمایتی نمیبینم ازین دولت،فقط دولت، امور خارجه کشور رو مدنظر قرار داده و داخل کشور پس چی؟از ما مردم در مقابل بعضی گروها کی حمایت کنه؟ اگر توانه مقابله رو ندارید فراخان بدید (308270)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۲ ۱۳:۲۶
دلواپسا تلافی افشای فسادشونو اینجور مواقع انجام میدن (308275)
۱۳۹۴/۰۳/۲۲ ۲۱:۰۴
مرگ بر موسیقی. مرگ بر هنر....زنده باد جنگ ...ما مرد انتقامیم (308305)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۲ ۱۳:۳۶
تلاشها بیهوده است.کنسرتی را اجازه برگزاری نخواهند داد.تحلیلشان این است که تجمعاتی که شادی آور باشد انرژی جمعی بالایی را ایجاد می کند ونشاط افزایش پیدا می کند.این نشاط در گشایش اندیشه وخلاقیت وپرسشگری موثر است و... اساسا شادی نشاط آور است.تبعا نشاط باید کنترل شده ایجاد شود.در گذر زمان به برنامه ها دقت کنید.هیچ سریال ایرانی را دیده اید که صحنه ای از مرگ یا جنازه کشی یا ختم و... نداشته باشد؟! چرا؟ به همین دلیل هم کنسرتها مسموم اند. فراموش نکنید انتخابات هم در راه است ونشاط برایش زیان دارد.... (308278)
یک ایرانی با شرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۲ ۱۴:۱۳
شما عزیز دل هستید جناب آقای دکتر ظریف .عزیز دل همه ما هستید . (308283)
مجسن
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۲ ۱۵:۱۲
تایپتون مشکل داره. جیپسی کینگز.پرواز همای. (308284)
همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۲ ۱۸:۱۶
دولت نمی تواند یعنی آنقدر از خود اراده ندارد که چهار تا کنسرت در کشور برقرار شود
بعد می گویند می خواهیم زنان را به ورزشگاه بیاوریم (308300)