به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۵۸۸۴۲

عمده محصولات فرهنگی محرم چینی است

گروه اقتصادی: رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: برخی از محصولات فرهنگی ایام محرم داخلی است اما بخش اعظم آن وارداتی است چون تولید آنها در داخل صرفه اقتصادی ندارد.
عمده محصولات فرهنگی محرم چینی است
ابراهیم درستی گفت: به دلیل این‌که بیشتر محصولات ایام محرم مثل طبل و سنج از مبادی غیرقانونی وارد می‌شود، قیمت مشخصی ندارد و نمی‌توان تعرفه ای را برای آن تعیین کرد. وی اظهار امیدواری کرد روزی تمام این محصولات در کشور تولید شود و با مبانی قانونی کشورمان نیز مطابقت داشته باشد. درستی با بیان اینکه نمی‌توان گفت چند درصد از محصولات فرهنگی محرم وارداتی و چه میزان صادراتی است، گفت: بورس فروش محصولات ایام محرم در میدان بهارستان و میدان امام خمینی است و مردم می‌توانند برای تهیه این لوازم به این مراکز مراجعه کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری اظهار کرد: قیمت این‌گونه اقلام را مغازه‌داران تعیین می‌کنند ولی کیفیت،جنس و یا زیبایی آنها از مواردی است که مبنای قیمت‌گذاری است. وی موضوع تداخل صنفی را از چالش‌های مهم در این رسته عنوان کرد و افزود: بحث تداخل صنفی در برخی واحد‌های صنفی از حدود یک دهه پیش وجود داشته و در این رسته نیز این موازی‌کاری را شاهد هستیم. درستی تصریح کرد: تداخل در این رسته در ایام محرم افزایش می‌یابد که البته نظارت اتحادیه باید افزایش یابد و امیدواریم با ادغام اتحادیه های موازی این معضل را به حداقل برسانیم.
مرجع : ایسنا