به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۸۴۱۲۲
فابیوس: خیلی خیلی امیدوارم

آسوشیتدپرس: توافق هسته‌ای امشب به دست می‌آید

خبرگزاری فرانسه: متن توافق 98 درصد تکمیل شده است
گروه سياسي:​ 5+1 در حالی امروز (یک‌شنبه) به تلاش برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهند که یک منبع خبری نزدیک به مذاکرات به خبرگزاری فرانسه گفت توافق "98 درصد" تکمیل شده است.
آسوشیتدپرس: توافق هسته‌ای امشب به دست می‌آید
وزیر خارجه فرانسه گفت که برای حل مسائل باقیمانده به وین بازگشته و «خیلی خیلی امیدوار» است که توافق حاصل شود. لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه ظهر یک‌شنبه مقابل هتل کوبورگ به خبرنگاران گفت: به این دلیل به الیزه بازگشتم که بحران یونان را بررسی کنیم. اکنون به اینجا بازگشته‌ام که مسائل باقیمانده را حل کنیم.فابیوس گفت: خیلی خیلی امیدواریم که خیلی زود به نتیجه برسیم.

وی در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید فردا به نتیجه می‌رسید؟ بدون اشاره مستقیم گفت: امیدوارم بتوانیم اکنون و سریع به نتایج رضایت بخش برسیم. امیدوارم در مرحله آخر مارتن مذاکره باشیم.هم‌چنین گفته شده است که فابیوس امروز با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار خواهد کرد.آمانو برای ملاقات با مقامات مذاکره کننده وارد کوبورگ شده است.
 
 آسوشیتدپرس: توافق هسته‌ای امشب به دست می‌آید
خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری فوری به نقل از دو دیپلمات حاضر در مذاکرات وین اعلام کرد، مذاکره‌کنندگان انتظار دارند امشب توافق مقدماتی برای معاهده تاریخی هسته‌ای میان ایران و 1+5 حاصل شود.  خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری فوری اعلام کرد، دو دیپلمات حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در شهر وین به این خبرگزاری اعلام کردند، توافق مقدماتی در نظر گرفته شده به منظور بررسی بیش‌تر به پایتخت‌های کشورهای مذاکره کننده فرستاده شده و در صورتی که اعتراضاتی از سوی طرف‌ها در آخرین دقیقه مطرح نشود، روز دوشنبه اعلام خواهد شد.
 
نام این دیپلمات‌ها فاش نشده است. در صورت حاصل شدن توافق هسته‌ای، بیش‌ از یک دهه دیپلماسی که شامل دور فعلی مذاکرات در شهر وین می‌شود،‌ به سرانجام خواهد رسید.

خبرگزاری فرانسه: متن توافق 98 درصد تکمیل شده است
 خبرگزاری فرانسه هم در گزارشي نوشت:​ طرف‌های مذاکره‌کننده در وین با نزدیک شدن به ضرب الاجل روز دوشنبه تلاش‌های دیپلماتیک خود برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران را تشدید کرده‌اند.جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران در وین گفت: من فکر می‌کنم ما باید تصمیم‌های واقعی بگیریم بنا بر این من از آن‌جا که چند مساله دشوار برای انجام دادن داریم می‌گویم که امیدوار هستم.

جان کری که امروز زمانی را صرف رفتن به کلیسای جامع سنت استفان کرد آخرین وضعیت مذاکرات با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود را مثبت ارزیابی کرد.همچنین فدریکا موگرینی،‌ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در توییتر اعلام کرد که مذاکرات در "ساعاتی تعیین کننده" قرار دارد.در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از منبعی نزدیک به مذاکرات گزارش داد: 98 درصد متن توافقنامه به پایان رسیده است.

منبع خبری مذکور اظهار کرد، دو یا سه مساله کلیدی شامل این که توافق چقدر باید طول بکشد و هم‌چنین مساله برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران هم‌چون تحریم تسلیحاتی سازمان ملل باقی مانده‌اند.وی افزود: اکنون باید یک تصمیم سیاسی وجود داشته باشد. اگر یک چنین تصمیمی گرفته شود، مسائل با سرعت به پیش خواهند رفت.

 آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 بیش از دو هفته است که به صورت بی‌وقفه با حضور هیات‌های تمام طرف‌های درگیر در وین - پایتخت اتریش در جریان است. در این میان وزیران امور خارجه 1+5 بارها به پایتخت‌های خود بازگشته و دوباره به وین آمده‌اند تا به رایزنی‌ها ادامه دهند.وزیران امور خارجه ایران، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان هم اکنون در وین حضور دارند و روز شنبه را تا پاسی از شب به رایزنی مشغول بودند.هم‌چنین بر اساس اعلام رسانه‌ها سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه قرار است روز یک‌شنبه (امروز) به این مذاکرات بپیوندد.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۸:۲۳
اگر توافق شود (ولو به هر قیمتی) این نشون می ده که حتی با ابرقدرتهای زبون نفهم هم می شه به توافق رسید اما با دلواپس نه چون مردم با دلواپسا همه جوره راه اومدن و خیلی بیشتر از اینکه با ساز 5+1 برقصن با ساز دلواپسا رقصیدن
به هر حال به قول اون خواننده لس آنجلسی ملعون: امشب شب رقص و .....
موقع خوندن مراقب باشین گردنتون رگ به رگ نشه کار هر کسی نیست. (314182)
ایمان
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۸:۳۴
ای ول ای ول داش جوادو ایول(بماند که آقای روحانی و آقای ظریف عضو تیم مذاکره کننده سید بزرگوار بودن)یعنی می شد 8سال از عمر مملکت الکی نگذره (314184)
علی
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۸:۳۷
امید که این آخرین پیچ تاریخی ملت ایران در جهت آسایش و رفاه به سرانجام رسد و و کسی دیگر در داخل و بیرون خواهان رنج و محنت ملت ایران نباشد (314185)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۹:۲۳
خداکند حد اقل این دوشنبه بیایدددددددددددددد . (314190)
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۹:۳۳
آقایون من دلواپس نیستم
ولی
کدوم عقل سالمی باور میکنه 5 تا ابرقدرت ، دور هم جمع شدند تا جلوی ساخت بمب اتم توسط حکومت ایران را بگیرند ؟
مگه میشه؟؟؟مگه داریم؟؟؟
یاد عهدنامه های گذشت میوفتم که ابرقدرت ها ، ایران را بین خودشان تقسیم می کردند.
با گذشت زمان همه چیز معلوم میشه .
مطمئنم ، ثروتهای ایران را گذاشتند وسط میز و دارن معامله می کنند . منظورم نفت و گاز و ... است نه سانتریفیوژ.
بیچاره ملت ایران که نه سر پیازند و نه ته پیاز ولی باید همیشه در صحنه باشند.الان هم باید جشن بگیرند!!!!!!!!!!!!! (314192)
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۴:۴۳
اگر قوی باشی در دادگاه لاهه یک تنه انگلیس را خوار خواهی کرد و در قلب روسیه از استالین مستبد امتیاز خواهی گرفت آن هم در روزگار استعمار ملت ها نه عصر کنونی (314287)
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۹:۳۶
این اخبار ضد و نقیض این چند روزه واقعا روی اعصابه . تو این یکی دو هفته اخیر مدام در حال چک کردن اخبار هستم اما یه خبر آدم رو امیدوار میکنه و یه خبر دیگه نا امید . اصلا شرایط خیلی بدی شده . بالاخره زودتر اعلام شه بهتره . حالا چه توافق بشه یا نشه زودتر خدا کنه اعلام بشه (314193)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۹:۴۵
امیدوارم بدون اینکه مذاکرات فرسایشی شود کام ملت با توافقی پایدار شیرین شود (314195)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۲۲:۱۰
امیدوارم توافق حاصل شود وبه تیم مذاکره کننده دست مریزاد میگوییم زحمات مذاکره کننده تیم کشور خودمان فراموش شدنی نخواهد بود و ستودنی است که تاریخ به نیکی از اینها یاد خواهد کرد
عده ای منفعت طلب شخصی با توافق هسته ای مخالف هستند امیدواریم این عده هم دیگر دست بردارند و از آنچه حاصل شده دفاع کنند چون بدون تردید اکثر ملت خواهان توافق هستند چون انسان و کشور بدون ارتباط با محیط و دول دیگر نمی تواند ادامه حیات داشته باشد لذا بدون جهت نباید لج کرد (314206)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۲۲:۲۳
اگر مزدوران سعودی مانند فابیوس ونتانیاهو اجازه دهند شاید (314209)
نهال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۶:۴۱
نتانیاهو سعودی است؟ (314305)
سعید احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۱:۲۶
انشاله توافق با عزت بدست آید و ایران و ایرانی عزتمند خوشحال و خشنود گردند درود بر ظریف قهرمان و سلام به روحانی به خاطر عمل به وعده انتخاباتیش (314237)
دوستت داریم خاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۴:۲۶
توافق حاصل سیاست و دیپلماسی ارایه دهنده ی گفتگوی تمدنهاست
درود بر سید مظلوم افتخار ایران و عارف عزیز که تا ابد مدیون ایثار ایشان هستیم
درود بر خاتمی. عارف. هاشمی. روحانی و دولتش و همه کسانی که دل در گرو ایران اسلامی دارند
به رغم مدعیانی که منع عشق کنند ... (314280)
ل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۶:۱۰
شیطان وعده میدهد اما عمل نمیکند.
جشن گرفتن باید پس از اجرای تعهدات امریکا صورت بگیرد. زود هیجان زده نشوید. (314302)
خشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۶:۵۱
اونهایی که از پایتختها تایید یا تقبیح می کنند چرا خودشون نمیرن پای میز مذاکره که اینقدر این بندگان خدا و ملتها مستأصل و چشم ب راه نباشن؟؟؟ (314309)
خشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۶:۵۵
من یک پیش بینی خدمت شما عرض کنم(البته شخصیت منفی نگر شهر لی لی پوت نیستم من میدونم کارمون تمومه...) اگر هم توافق حاصل بشه ک امیدوارم بشه بعد از چند صباحی زیر توافق میزنن و لغو میشه حالا ببینید کی گفتم
امیدوارم اینطور نشه. (314310)
خشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۷:۰۲
این روس و چین ک دایم نیستن انگار ن انگار ک سالها پول مفت توی حلقومشون کردیم نیروگاه رو بیست و اندی سال لفت دادن تحویلش رو ,هر چی کالای بنجل از سنگ قبر گرفته تا مهر و ماشین چپوندن ب ملت حالا ک وقت حمایت و کمکه... ؟؟؟؟
بایدم ناراحت باشن (314312)