به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۵:۵۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۱۲۷۸۹
عهدی را که با ملت ایران بسته‌اید همواره در خاطر داشته باشید

پيام تبریک ابراهيم یزدی به حسن روحانی

گروه سياسي: دکتر ابراهیم یزدی با صدور پیامی انتخاب آقای دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری را تبریک گفت و انتخاب ایشان را در این دوران ثمره وفاق ملی مردم و مسوولین برای اصلاح امور دانست. متن پیام تبریک دبیر کل نهضت آزادی به رئیس‌جمهور منتخب به شرح زیر است:
پيام تبریک ابراهيم یزدی به حسن روحانی
به نام خدا
جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس جمهور برگزیده ملت ایران
إِنَّ اللَّـهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا ﴿النساء-۵٨﴾
حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ و رای اکثریت مطلق مردم به جنابعالی که مورد حمایت نامزدهای اولیه جنبش اصلاحات، آقایان سید محمد خاتمی و علی اکبر هاشمی رفسنجانی و جمع کثیری از شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قرار گرفتید و همچنین عملکرد مقامات جمهوری اسلامی به ویژه مقام محترم رهبری در ایجاد شرایط لازم، نمودار توسعه آگاهی و احساس مسئولیت همگان برای رویارویی با شرایط خطیر کشور و نشانه‌ای از تقویت فرآیند گذار به مردم سالاری و تأمین زمینه‌های لازم برای توسعه پایدار در کشورمان قابل ارزیابی است. این انتخابات نشان داد که اکثریت ملت ایران؛ تغییرات تدریجی، گام به گام و آرام و مطمئن را برای تحقق کامل آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی برگزیده‌اند.

این انتخابات نشان داد برای نهادینه کردن مردم سالاری و تعمیق آن مردم می‌توانند با حضور فعال خود در صحنه به نفع ثبات سیاسی و دفع بحران‌های رو به رشد، بر ساختارهای حقیقی یا رفتار‌ها و کنش‌های رهبران و تصمیم گیرندگان اثرات مثبت و مفیدی برجای بگذارند. این انتخابات و استقبالی که از چگونگی انجام و نتایج آن در سطح داخلی و خارجی شد نشان داد که راه حل اصلی و نهایی مشکلات ایران در داخل کشور و توسط خود مردم است و اینکه چگونه تصمیمات مدبرانه و واقع‌گرایانه می‌تواند جو بین المللی را به نفع منافع، مصالح و امنیت ملی ایران تغییر دهد.

جناب آقای دکتر روحانی
جامعه ایرانی در حال عبور از یک دوران گذار تاریخی است، بسیاری از ارزش‌ها و رفتارهای شکل گرفته در سنن فرهنگ ایرانی – اسلامی ما دچار دگردیسی و دگر گونی شده است و این در حالیست که تهدیدهای خارجی بیش از هر زمان تمامیت ارضی کشورمان را هدف قرار داده است. عبور سالم جامعه از این مرحله گذار و حفظ مصالح، منافع و امنیت ملی کشورمان در گرو حفظ وحدت ملی و ادامه وفاق ملی بدست آمده در این انتخابات است. در این انتخابات رفتار مسئولان و مردم همه نشانگر وفاق ملی است و این «وفاق ملی» امانت مردم ایران نزد شماست که باید با درایت و هوشیاری و فداکاری حفظ شود.

من امیدوارم چگونگی برگزاری انتخابات در ۲۴ خرداد ۹۲ که به یک حماسه سیاسی تعبیر شده است، یک تصمیم راهبردی بوده و با آزادی اصلاح طلبان زندانی و رفع حصر از آقایان کروبی، میر حسین موسوی و همسرشان خانم رهنورد ادامه پیدا کند. در اینجا لازم می‌دانم از جانب خود و دوستانم از متانت، عقلانیت و هوشیاری سیاسی جناب آقای دکتر محمد رضا عارف و انصراف مدبرانه و به هنگام ایشان از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری که زمینه ساز این حماسه ملی شد نیز تقدیر و سپاسگذاری نمایم.

جناب آقای روحانی
ضمن تبریک انتخاب جنابعالی با آرای قاطع ملت ایران قول کریم خطاب به مومنان را یاد آور می‌شوم که: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُود (المائده -۱)
عهدی را که با ملت ایران بسته‌اید همواره در خاطر داشته باشید، شما با پذیرش مسوولیت خطیر ریاست جمهوری در این دوران خود را در معرض یک آزمایش و ابتلای بزرگ قرار داده‌اید. از جانب خود و یاران و همگامان توفیق و سربلندی شما را در این آزمون بزرگ خواهانم. والعاقبه للمتقین.
دکتر ابراهیم یزدی - تهران – ۲۶ خردادماه

امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۱:۰۷
من هم امیدوارم این اتفاق و این آشتی ملی، یک "تصمیم راهبردی" بوده باشد و دیگر در مسیر بسط دموکراسی و اصلاح امور کشور، سنگ اندازی نکنند......
... اگر قدر این فرصت را هم ندانند، کارد به استخوان خواهد رسید.....
البته انتظار تغییرات یک شبه نداریم، اما اگر قرار باشد همان بلایی که سر خاتمی آوردند، سر روحانی هم بیاورند..................
فعلا صبر میکنیم و صبرمان هم زیاد است................. (79913)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۳:۰۳
آقا این کامنت بنده با سانسورهای فراوان منتشر شده. (79929)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۳:۳۳
بله آقا امیر! صبر همه ایرانیان زیاد است. مثلا صبرمان کم باشد میخوای چه شق القمری بکنی؟ یا اگه همان بلا را سر روحانی بیاورند چکار میکنی؟ فرض کن کارد به استخوانت رسیده چه کار مهمی انجام میدهی؟ رجزخوانی بیهوده چه ثمری دارد؟ تنها کاری که از جنابعالی و ما مردم برمیاد فقط صبر است و صبر. ببخش اگه رک صحبت کردم حالم خوش نیست داداش. (79936)
عرفان
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۹:۴۴
یه عده از اصولگرایان اصرار دارند که این پیروزی به معنی پیروزی اصلاح طلبان نیست وآقای روحانی اصلا اصلاح طلب نیست و...
میخام در پاسخ این دوستان بگم که همین رای حداکثری به آقای روحانی یعنی رای به تغییر و تجدید نظر در همه سیاستها و این اساس تفکر اصلاح طلبیست!یعنی فارغ از شخص و جریانی که روی کار آمد باید توجه داشت که تفکر و ذهنیت اصلاح طلبی بود که پیروز شد و مطمئنا اصلاحات در یک شخص خاص به عنوان مثال آقای خاتمی خلاصه نمیشود که با نبود حضور فیزیکی ایشان در کابینه بگوییم که اصلاح طلبان پیروز نشدند و..این انتخابات نشان داد که تفکر تغییر و دگراندیشی و اصلاحات بار دیگر بر فضای جامعه حکمفرما شد خاتمی ها همچنان حاکم بر قلبهای مردم ایرانند! (79981)
صداقت
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۱:۱۴
سلام.پیام خوبیست.لطفا سوره والعصر هر روز قرائت شودو به معنی سوره توجه شود تا از مکر شیاطین غافل نباشیم متشکرم (79914)
روزبه
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۱:۲۰
ما جوانان اصلاح طلب امیدواریم که جناب دکتر روحانی با تشکیل یک دولت فراجناهی و شایسته سالار و خرد ورز زمینه را برای بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی ایران فراهم کنند. و البته امیدواریم دکتر روحانی همانطور که آقای ترکان در مستند دوم ایشان فرمودند مرعوب کسی نباشند و به عهد خود با رای دهندگان پای بند باشند.
ما اصلاح طلبان به دقت اعمال شما را زیر نظر داریم (79915)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۱:۲۸
زنده باد مرحوم بازرگان و سحابی (79917)
اهل کاشانم
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۱:۲۸
البتّه در این که مسئله ی حصرها و حبس ها، به یک مطالبه ی عمومی تبدیل شده است، هیچ شکّی نیست، ولی باید مراقب بود که این قضیه به دولت تدبیر و امید و به رییس جمهور اعتدال گرا هزینه ای وارد نکند،
همون طور که ایشون تو کنفرانش مطبوعاتی گفتند : به موقعش... (79918)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۱:۳۰
ملی مذهبی ها درست ترین ادمایی هستن که تو این اشفته بازار سیاست دیدم خودشونو به هر چیزی نفروختن به حق که وارثان راه مصدق هستن کاش حالا که بحث فرا جناحی مطرحه از این طیف سالم هم استفاده بشه (79920)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۱:۵۳
خداوند حفظ کند دلسوزان امثال یزدی، خداوند رحمت کند هدا صابر و هاله سحابی را، فاتحه (79926)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۸:۱۴
وقتی کار بدرستی انجام میشود حتی منتقدان جدی نیز تحسین میکنند کاش همیشه همینطور باشد واقعا نقش رهبری معظم نظام درسلامت انتخابات بوضوح پیداست (79947)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۳:۱۴
کاش ناطق نوری از آقای دکتر یزدی یاد می گرفت، چقدر متین و سنجیده پیام دادند آقای دکتر یزدی
حالا برد پیام ناطق را بخونید، انگار ۸ سال تو انفرادی بوده
بارک الله آقای دکتر یزدی (79932)
رضا
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۹:۳۹
مردم ایران سیلی مجکمی به اسرائیل زد چون آنها به دنبال رای آوردن ماجراجویان و رادیکالها بودند تا بهانه تحریم بیشتر و حمله به ایران را داشته باشند. درود بر آقای دکتر یزدی پیام بسیار متین و دلنشینی را دادند. زنده باد وفاق ملی ، شرمنده باد نفاق (79979)
مزدک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۹:۴۳
در سلامت نفس یاران مصدق و بازرگان همین بس که جلال الدین فارسی که همواره جناح مقابل این آقایان بود روزی گفت: ایران وطن پرست تر از بازرگان و سحابی و طالقانی به خود ندیده است.
ای کاش در اداره امور کشور از نقطه نظرات بازماندگان این جریان چون دکتر یزدی و مهندس توسلی و مهندس صباغیان و غیره استفاده بشه (79980)
کریم
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۹:۵۷
بهترین حرکت دولت اعتدال و امید و آنچه که سبب ماندگاری خواهد شد آزادی و تشکیل احزاب قانونی به معنای واقعی کلمه خواهد بود والا وضع همین است که تا کنون بوده (79986)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۰۸
آري چه راست گفت مولاي متقيان علي ع كه
حال رعيت نيكو نگردد مگر با نيك شدن واليان و حال واليان نيكو نگردد مگر با ايستادگي رعيت اين انتخابات و دوم خرداد سال 76 نشان داد هر كجا مردم بخواهند تغيير توسط خود مسئولين ايجاد ميشود (79994)