به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۱۱
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۵۱۷۹۶

پرونده‌ات دست من است، آقاي کوچک‌زاده!

گروه سياسي: نمایندگان ارومیه و تهران در صحن علنی مجلس امروز با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند و جهانگیرزاده خطاب به کوچک‌زاده گفت:‌ تو حرف نزن! پرونده تو دست من است!
در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی پس از آنکه هیأت رئیسه موضوع انتخاب ناظران هیأت نظارت در مطبوعات را به عنوان دستور کار صحن علنی قرائت کرد، برخی از وکلای ملت به دلیل آنچه که وجود ابهام در تعداد کاندیداهای این هیأت می‌خواندند، خطاب به هیأت رئیسه انتقاد و اعتراض کردند، مبنی بر اینکه چرا با وجود عدم برطرف شدن این ابهام، این موضوع مجدداً در دستور کار مجلس قرار گرفته است؟!

بر این اساس بهروز نعمتی نماینده اسدآباد در تذکر آئین‌نامه‌ای با صدای بلند در صحن علنی انتقاداتی را خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس و عملکرد هیأت‌ رئیسه مطرح کرد. سپس در گوشه‌ای دیگری از صحن علنی نیز،‌ جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه با مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران دچار درگیری لفظی شد تا آنجا که جهانگیرزاده خطاب به کوچک‌زاده گفت: تو حرف نزن! بشین سر جات! تو اول فحش دادی!  پرونده تو دست من است!

گفتني اينكه، بهروز نعمتی، نماینده اسدآباد در تذکر آیین‌نامه‌ای خطاب به هیات رییسه مجلس در مورد انتخاب عضو ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات، گفت: این موضوع ایراد جدی دارد. حق نمایندگان نباید ضایع شود. وی افزود: در این خصوص استفساریه‌ای تقدیم هیات رییسه شده است که بر اساس آن سایر نمایندگان نیز این حق را داشته باشند که کاندیدا شوند، لذا این استفساریه باید در دستور کار مجلس قرار گیرد. علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: موقعی که این موضوع مطرح شد ابهام در آن وجود داشت؛ لذا جهت بررسی به هیات رییسه ارجاع داده شد، اما به نظر می‌آید قضاوت‌هایی که نسبت به آقای مطهری و نسبت ایشان به من گفته شده خلاف بود و وی کاندید نیست.

رییس مجلس تصریح کرد: بعد از این مساله تعدادی از نمایندگان که کاندیدای عضویت در هیات نظارت بر صداوسیما و مطبوعات بودند آمدند و گفتند که پیشنهاد آنها را کمیسیون فرهنگی قبول نکرده است؛ لذا این موضوع را در هیات رییسه بررسی کردیم. جمع‌بندی این بود که کمیسیون فرهنگی دلیلی ندارد که افراد دیگر را محروم کند و می‌توان سایر افراد را هم اضافه کرد تا نمایندگان دیگر هم حق انتخاب داشته باشند؛ بنابراین در اینجا کمیسیون تصمیم‌گیر نهایی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در همین زمینه این موضوع را به رییس کمیسیون فرهنگی گفتیم و او هم گفت یک بار دیگر در کمیسیون فرهنگی بررسی می‌کنیم؛ لذا بنده معتقدم از نظر نظام آیین‌نامه‌ای راه‌حلی به نظر نمی‌رسد، اگر نمایندگان پیشنهادی دارند بگویند. بر اساس این گزارش، بهروز نعمتی در ادامه تذکر خود خواستار در دستور قرار گرفتن استفساریه‌ای در همین زمینه شد که لاریجانی نیز در پاسخ به وی گفت: اگر این موضوع در دستور قرار گیرد مانند دو فوریتی باید فردا به آن رسیدگی شود در حالی که فردا موضوع استیضاح وزیر علوم در دستور کار قرار دارد و عملا نمی‌توانیم به این موضوع بپردازیم.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۴:۲۳
روحانی باید هییتی را مامور بررسی نحوه مدرک گرفتن تمام نمایندگان مجلس و مدیران در 8 سال گذشته کند من احتمال می دهم که نتایج حاصله مملکت را تکان خواهد داد (245929)
حقی
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۴:۴۴
دمت گرم (245937)
دامپزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۴:۴۸
یاشاسین اورمیه نین نماینده لری (245939)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۴:۵۰
رسیدگی به فساد علمی در کشور و جلوگیری از تخلفات ریشه ای کامران دانشجو از همه چیز در شرایط کنونی مهم تر است. چون اگر این 3000 بی سواد و متخلف و تقلب در دانشگاه ها هیات علمی شوند اینده کشور به فساد و بی سوادی کشیده خواهد شد. (245943)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۵:۰۴
اين نمايندگان از كجا حمايت مي شوند؟كه خودشان را فراتر از قانون مي دانند؟ (245948)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۵:۲۳
واقعا چه کسانی به کوچک زاده رسایی بذرپاش حسینیان و امثالهم رای داده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا چه کسانی الن به عنوان نماینده ملت در مجلس هستند!!!!!!!!!!!!!!! (245951)
مونا
United States
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۶:۱۲
به به عجب مجلسی داریم ما (245959)
شهروند درجه 3
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۷:۲۲
خدایا . . .. کوچک زاده ها را از سر ملت ایران کوتاه بفرما. آمین (245984)
ادیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۷:۳۸
ادب میبارد از مجلس. مرحبا! (245990)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۷:۴۸
آقایان دعوا نکنند، آقایان دعوا نکنند.... انتخابات مجلس نزدیک است.... به زودی مردم اغلب شما ها رو به همانجایی پس خواهند فرستاد، که ازش آمده اید! خیلی دور برندارید... (245993)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۹:۳۸
کوچيک اف! کوچک زاده، کوچک است، اگرچه با بزرگ زادگان، همنشيني کند!!! (246030)
ابوالقاسم
Romania
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۲۲:۵۸
سلام ،
اقای کوچک زاده و دیگر کوچک زادگان فراموش نکنید که :
ادب مرد به ز دولت اوست. (246069)