به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۹ - ۱۳:۰۴
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۷۳۰۶
روزنامه جمهوري اسلامي چه نوشته بود؟

واكنش تند سپاه به مطلب يك روزنامه در باره ضريح

گروه جامعه: سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان با صدور بیانیه‌ای، مطلب درج شده در روزنامه جمهوری اسلامی را محکوم کرد و عذرخواهی رسمی این روزنامه را خواستار شد.
واكنش تند سپاه به مطلب يك روزنامه در باره ضريح
به گزارش بهارنيوز، در متن این بیانیه آمده است: «هر چند برای اهل فن این نوع ادبیات بسیار آشناست و می‌توان تفکر پشت آن را به صورت عریان دید و لیکن از روزنامه جمهوری اسلامی انتظار نمی‌رفت منتشر کننده دست نوشته‌ای گردد که از آن بوی متعفن تفکر وهابیت به استشمام می‌رسد! نویسنده این متن سخیف عنوان داشته است که مردم ولایتمدار خوزستان از ترافیک بوجود آمده به دلیل بازدید از ضریح متبرک حضرت سیدالشهداء (ع) به دفتر این روزنامه شکایت کرده‌اند! این مطلب در حالی با عنوان خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در اهواز به چاپ رسیده است که شهرهای مختلف کشور میزبان ضریح متبرک حضرت ابا عبدالحسین (ع) بوده‌اند و عاشقان خاندان ولایت و امامت از اقصی نقاط کشور برای بازدید از ضریح متبرک که ان‌شالله به زودی سال ها قرار است زیر قبه حرم حسینی (ع) و مضجع شریف امام سوم شیعیان قرار بگیرد همچو پروانه گرد شمع فروزان حسینی طواف عشق نمودند.
نویسنده این متن جاهلانه، دانسته یا ندانسته به شور و شعور حسینی میلیون‌ها عاشق حضرت سیدالشهداء (ع)، خانواده‌ی معظم شهدا، جانبازان و آزادگان توهین کرده است. روزنامه جمهوری اسلامی می‌بایست هر چه سریع تر از ملت شریف ایران به دلیل انتشار این مطلب موهن عذرخواهی کرده و یا عنوان «اسلامی» را از نام روزنامه خود حذف نماید تا محلی که بنا دارد به اعتقادات مذهبی اهانت کند نام اسلام را یدک نکشد. سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان این اهانت سخیف به حضور میلیونی مردم ولایتمدار اهواز در استقبال از ضریح مطهر امام حسین (ع) را محکوم و مجازات هرچه سریع تر نگارندگان این متن را خواستار است».

مطلب روزنامه جمهوري اسلامي
آيا امام حسين(ع) به ايجاد مشكلات براي مردم رضايت دارند؟!

خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي در شهر اهواز روز سه شنبه در مطلب انتقادي خود چنين نوشته بود: 
از چند روز قبل قسمتي از ضريح حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام كه قرار است به جاي ضريح قديمي بر روي مقبره آن بزرگوار در كربلا نصب شود، پس از طي مسيري از تهران به شهرهاي خوزستان رسيده و مورد استقبال گسترده و وسيع مردم عاشق اهل بيت عليهم السلام در شهرها و روستاهاي بين راه قرار گرفته كه صدالبته اين عشق و ارادت مردم به خاندان اهل بيت و سرور شهيدان مورد انتظار بود و قابل ستايش و احترام است. اما چند نكته وجود دارد كه انشاءالله مورد توجه علماي بزرگوار و مسئولين ترتيب دهنده اين مراسم نيز قرار گيرد:
اول اينكه، راه بندان‌هاي طولاني مدت در برخي جاده‌ها و روستاهاي بين راه، گاهي چنان ترافيك‌هاي سنگيني را به وجود آورده بود كه موجب معطلي مردم، حتي تا ۴ ساعت و يا بيشتر هم در ترافيك اتومبيل‌ها گرديد و باعث اذيت و آزار جدي آنان شد. ديگر اينكه روز شنبه ۱۸/۹/۹۱ تمام ادارات و مدارس شهر اهواز به بهانه استفاده مردم از اين فضاي معنوي تعطيل رسمي اعلام شد و اين سؤال ايجاد شد كه براساس كدام قانون و به استناد كدام مقررات اين تعطيلي مقرر گرديد؟ اقدامي كه باعث بهم ريختن بسياري از برنامه‌هاي عادي و حساس زندگي مردم اهواز و خوزستان شد كه تماس‌هاي زيادي از اين نوع شكايت‌ها و نارضايتي‌ها با دفتر روزنامه گرفته شد.
طبق گزارش دريافتي از يكي از مسئولين اورژانس بيمارستاني در اهواز ايجاد ازدحام فوق‌العاده و عدم برنامه ريزي براي هدايت جمعيت در اين مراسم باعث صدمه ديدن تعدادي از مردم زير دست و پا شد كه باعث مراجعه بسياري از بيماران به بيمارستان‌ها گرديد كه برخي از آنها نيز دچار سكته قلبي و مغزي ناشي از هيجان در اين مراسم شده بودند.
راه بندان‌هاي طولاني و ترافيك سنگين در مسير خيابان‌هاي مركزي شهر اهواز، تأخير و يا نرسيدن برخي افراد به فرودگاه و از دست دادن پروازهايشان، به هم خوردن نوبت دكتر و يا آزمايشگاه براي برخي از بيماران كه از مدتها قبل نوبت داشتند، تعطيلي ادارات و مدارس و نهادها و سرگرداني مردم باعث اعتراض و آزار و اذيت بسياري از شهروندان شد و حال جداً اين سؤال از مسئولين اينگونه مراسم خلق الساعه مطرح است كه آيا اين برنامه‌ها مورد رضايت حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام است؟
نكته دوم درخصوص اينگونه مراسم كه چند وقتي است بصورت خودجوش! و ابتكاري در كشور باب شده است اين است كه كداميك از مراجع عظام و علماي بزرگوار شيعه ضريحي را كه هنوز نصب نشده است - و البته قابل احترام است - متبرك اعلام كرده است كه اينگونه مردم به آن متوسل مي‌شوند؟ آيا علماي بزرگوار اسلام كه مرزداران واقعي اعتقادات و احكام الهي تشيع هستند اين گونه راه بندان‌ها و آزار و اذيت‌ها را تأييد مي‌كنند؟ آيا علما و مراجعي كه هرگونه اعمال و رفتار همچون قمه زني كه موجب وهن مذهب حقه تشيع و عزاداري‌هاي سنتي و نوراني محرم و صفر مي‌شود را ممنوع اعلام كرده‌اند آيا اينگونه برنامه‌ها و آيين‌ها و مراسم كه همراه با مواردي كه برشمرديم مي‌باشد، را تأييد مي‌نمايند؟فراز مهمتر قصد و انگيزه صدا و سيما، كه مهمترين نقش را در تبليغ اين برنامه‌ها داشته، چيست؟
آيا كارشناسان مذهبي و تبليغات اسلامي اين نوع مراسم و از جمله پخش مستقيم مراسم بدرقه قسمتي از ضريح از طريق سيماي جمهوري اسلامي تا نيمه شب (حدود ساعت ۲ بامداد) از برخي شهرها را امري صحيح و كارشناسي و مؤثر در راستاي تبليغات اسلامي مي‌دانند؟ يا برنامه چيز ديگري است؟ مردم مايلند بدانند آيا بايد از صدا و سيما و برنامه ريزان و مجريان و مداحان كم اطلاع آن تبعيت كنند يا از علما و مراجع بزرگوار خود تقليد نمايند؟ و بسياري سؤالات ديگر كه اين روزها در ذهن جوانان و اقشار تحصيل كرده اين مرز و بوم پيدا شده است و متأسفانه گويي كسي جرأت پاسخ گويي به آنها را ندارد.

حسین
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۱:۴۴
این روزنامه که چند سالی پس ازانحراف را میگذراند بهتراست نامش راعوض کند و روزنامه جمهوری ضد اسلامی بگذارد (14561)
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۳:۴۰
روزنامه یک سری سوال کرده جواب بديد. دیگه چرا تهدید میکنید؟ (14593)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۷:۵۷
خواهشا ادعای روشن فکری نکنید همه چیرو حتی اعتقادات مذهبیرو با این ادعاها به گند کشیدید.پاسخ بدید یعنی چه؟مرگ بر وهابیت و روشن فکران غرب دوست.حتی تو مملکتمون نباید عاشق ولایت باشیم چونکه بعضی از این تیتیش مامانیا بدشون میاد.لعنت بر غرب دوستان روشن فکر. (14633)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۲:۵۱
خداوند اسلام و قرآن را از دست فرصت طلبان سودجو نجات دهد. (14690)
حیدری
United States
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۳:۴۱
خداوند عمارها رو زیاد کنه که در مقابل کوچکترین اشتباهات هم ساکت نمی شن و از دینشون دفاع میکنند و حقایق رو میگن و نگاهشون به مسائل نگاه عمیق وآینده نگرانه است (14701)
behzad
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۹:۰۶
اینهمه سال مرگ مرگ کردید جز نکبت چه دیدیم ؟عاشق ولایت که هستید شما ؟ علی یا معاویه ؟ علی جز از عشق و مهر چه ارمغان داشت ؟ شما را بخدا از خودتان سوال کنید امام به این تجملات انهم ازمملکتی که بچه هایش در اتش نداری میسوزند راضی است ؟ اگر نیست شما عاشقان ولایت چگونه خلاف خواسته معشوق عمل میکنید ؟ مثل شما مثل ان عاشقی است که بر صورت معشوق اسید میپاشد تا ثابت کند دوستش دارد بگذار منهم بگویم مرگ بر دشمنان ولایت علی (ع)


(14936)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۵:۳۱
کی گفته عاشق ولایت نباش میگیم عاقل باشید و بعد عاشق واقغی ولایت ولایت عاشق بی عقل را نمی خواهد آخه عزیز من واجبات مسلم مثل نماز و زوزه وحج وجهاد و .... دیگه را ول کردی جسبیدی به مستحبات امام حسین علیه السلام برای نماز قیام کرد و این رو بدان که شمر و ابن ملجم هم پیشنماز مسجدشون بودند که کار شون به کشتن امام کشید همونهای هم که امام حسین راشهید کردند منتظران حضور آن حضرت در کوفه بودند مواظب باش درست منظر حضرت بقیه الله باشی (15102)
مبهوت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۵:۵۱
.... مگر كسي به اصل برنامه اعتراض كرده بلكه به بي‌برنامگي و سوءاستفاده از احساسات پاك مردم براي مقاصد گروهي اعتراض شده است...
"با حسين تا يا حسين يك نقطه دارد فاصله/ با حسين بودن كجا و يا حسين گفتن كجا!؟"
با حسين باشيم، حسيني باشيم. (15113)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۲۲:۴۷
....فکر می کنی فقط امثال تو عاشق امام حسین هستند؟... امام حسین رو جاهلانی مثل تو شهید کردند. وقتی کم میاری یاد روشنفکری غرب و نفرین می افتی....... تا امثال تو هستند مملکت همینه که هست. این رو هم سانسور نکنین تا بفهمه جوابش چیه. (15233)
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۱۷:۱۰
آقای ضد همه چی. ..... چرا اینقدر فحاشی میکنی؟
چه ربطی به غرب دوست و وهابیت داره؟ تیتیش مامانی یعنی چی؟
اگه جواب این سوالات نویسنده رو به عقل خودت تونستی بدی، هنر کردی (15377)
علی از اهواز
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۹:۳۲
سلام .
1 - میشه بفرمایید کدوم یک از علما مخالفت کردن ؟
2 - میشه بفرمائید طبق کدوم اعتقاد این موضوع خرافست ؟
3 -ضمنا مراسم حضور مردم کاملا خودجوش بود . میشه بفرمائید کدوم یک از حاضرین با زور یت تهدید و تطمیع اومده بود ؟
ابته از شما که شعورتان در حد چشمتان است و چشمتن به دهان بی بی سی است و دقیقا حرفهای شبکه های وهابی از جمله العربیه را بر زبان می اورید بیش از این انتظار نمی رفت .
السلام علیک یا اباعبدالله (14765)
نیوز
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۰:۳۴
خوب راست میگه دیگه. من از شهرستان مرخصی گرفتم , 250000 تومان پول بلیط دادم که برسم به دادگاهم در آبادان. حالا که میرم میگن تعطیله. جواب ضرر منو کدوم یک از مسئولین یا ... میده؟ ............. (14967)
پزشک متخصص اطفال بیمارستان .... اهواز
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۲۱:۲۵
به نام خدای عدل و انصاف
خدا رحمت کند ان خبر نگار مذهبی فهمیده را که با شجاعت حرف دل ما را زد
و متاسفم برای انان که که اوازه شان گوش فلک را کر کرده است ولی تحمل شنیدن یک انتقاد را ندارند چه رسد به پاسخگویی
من یک پزشک متخصص اطفال هستم که در روز مذکور 7 بیمار کودک اورژانسی داشتم و 4مسیر را برای رسیدن به بیمارستان امتحان کردم ولی در نهایت نتوانستم خودم را به محل کارم برسانم و متاسفم از اینکه باید بگویم به موقع به یکی از بیمارانم نرسیدم قضاوت را به شما سپردم لحظه ای خودتان را در ان حال تصور کنید فقط لحظه ای کوتاه (15203)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۲:۴۱
جوابش با سرورمان حسین (ع) (15049)
حمید از ایلام
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۶:۴۸
به نام خدایی که در ادیان مختلف به نامش بندگی می کنند خدایی که بنده گانش را به میازردن دیگر بندگانش سفارش میکند خدا در قران ما مسلمانان اورده است خدا از کسانی که به نام پرستش او باعث اذیت و ازار و صلب اسایش بقیه می شوند خشمگین می شود فکر امام حسین هم راضی به ناراحتی بنده گان خدا نباشد چون برای ایمانش به خدای همه انسان های ازاده شهید شد پس شما ای بندگان خدا اگر دین ندارید لااقل با وجدانتان درباره نوشته این فرد قضاوت کنید (14739)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۸:۴۲
لطفا نمرات مثبت و منفي نظرات راببينيد .خودتان مي فهميد كه روزنامه حرف دل اكثر مردم را زده است.............. (14923)
پارسا
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۲:۲۷
دوستان اگر دقت کنند متوجه میشوند نمرات مثبت و منفی با توجه به موضوع مطلب با ضریب اضافی بالا میرود و این نشان از عدم بیطرف بودن گرداننده این بحث است.
............................
بهارنيوز: كاربر محترم، سيستم امتيازدهي كاملا خودكار توسط نرم افزار سايت عمل مي كند. (15038)
صفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۸:۴۹
دوست عزیز توجه کن که صاحب امتیاز این روزنامه رهبر ایران است و ایشان فردی بسیار هوشیار نسبت به علوم رسانه و شناخت انحراف است . لذا در بیان نقد از یک رسانه ملی تامل بیشتر ی بفرمایید . صفر (14928)
ابوطالب
Germany
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۹:۵۸
نظر روزنامه جمهوری اسلامی هیچ توهینی به کسی وارد نکرده است. پس دست از تعصب بیجا بردارید و بجای توجه به گذشته و امور مادی گذشتگان عزیز ، به نتایج حماسه و پیام آنها برای آیندگان گوش کنید. جمع شدن و تبلیغ به دور طلا و فلز دست ساخته بشر ارزش به خطر انداختن جان همنوعانمان و ناراحت کردن هموطنان را ندارد. از سپاه پاسدارن انقلابی و متدین هم این گونه موضع گیری خصمانه در مقابل انعکاس یک انتقادبعید است. (14953)
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۳:۴۰
دوستانی‏ ‏که‏ ‏ادعای‏ ‏کربلایی‏ ‏بودن‏ ‏و‏ ‏عاشورایی‏ ‏زیستن‏ ‏را‏ ‏دارند‏ ‏لطف‏ ‏کنند‏ ‏تشیع‏ ‏علوی‏ ‏تشیع‏ ‏صفو‏‏ی‏ ‏دکتر‏ شریعتی‏ ‏را‏ ‏مطالعه‏ ‏بفرمایند (15066)
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۱:۴۶
مطالب نوشته شده توسط روزنامه جمهوری اسلامی عین حقیقت هست. ضریحی که هنوز حتی بوی خاک پاک کربلا بهش نخورده چطور بتبرک شده!!!؟ این کارها باعث ایجاد خرافه در دین می شود. (14562)
محمد حسین زارعی
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۲:۱۵
ای نامه که می روی به سویش از جانب من ببوس رویش (14566)
گراوند فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۲:۳۴
استقبال از ضریح امام عزیزتر از جانمان یک تودهنی به تمامی کسانی بود که تصور میکنند اعتقادات مذهبی در ایران رنگ باخته است نمیدونم چرا بعضیها نمیفهمند یا خودشان را به نفهمی میزنند (14569)
م.انتظار
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۹:۴۶
نمی دانم چرا وقتی عده ای باعقاید ونظرات افرادی مثل شما یا، بنده ،فارغ ازدرست یا نادرست بودن آن عقیده ونظر موافق نیستند براساس کدام دلیل عقلی وشرعی آنهارا با کلماتی چون نادان و نفهم وبی عقل و...می نوازیم! شاید دلیلش تعصبات بعضاً بیجا باشد.(باور به حقیقت با شک به تمام باورهای موجود آغاز میگردد) .و اما دستگاههای دولتی نباید هرچیزی را که دوست دارند بدون در نظر گرفتن سود وزیان آن که گاهی اوقات نتیجه عکس میدهد وحساسیت برانگیز می شود با وسعت زیاد تبلیغ کنند. (14643)
محمد علی از اهواز
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۲:۵۲
مطالب روزنامه جمهوری عین خیانت به خون شهداست و زبان استکبار در داخل کشور است،عزیز من عشق به امام حسین این مردم عاشق را اینگونه به زیارت ضریحی مطهر کشاند ،چه بسا در میان آنها کسانی بودند که حسرت دیدار کربلا داشتند و این کار مرحمی بر آلام آنها بود .و هیچ جای دین خدا این کار مذموم نیست و شما مگر دین شناس هستی که این کار را خرافه میپنداری در حالی که مراجع بزرگوار هم این ضریج را زیارت کرده اند و حکم به قبح این کار نداده اند (14575)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۲:۵۳
مرحم نه

مرهم (14692)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۶:۰۳
غلط املایی نگیر اصل مطلب رو بچسب که بنده خدا راست میگه (14724)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۳:۴۵
movafegham (14703)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۹:۳۴
احسنت . (14767)
mah
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۱۷:۵۳
دوست عزیز خیانت به خون شهدا ، اختلاس و دزدی و دروغگویی و بیکاری و فحشاءدر یک مملکت اسلامی است آیا خبر داری در کارخانه های ما چه میگذرد؟! ماه قبل شرکت ما 20 نفر از نیروهای قراردادی را بیرون ریخت؟؟؟چه کسی جوابگوست؟؟؟!!ما کجای کاریم!!............. (15383)
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۳:۲۹
بهتره شما يك ذره حداقل قرآن بخونيد مخصوصا آياتي كه در مورد شعائر دين نازل شده. (14588)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۸:۰۴
لطفا شما كه قرآن خوندي چندتا از مصاديق بيان شده در قرآن رو ذكر بفرماييد. (14901)
عباس فراهانی
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۰:۰۳
...... ما خودمون نمیتونیم بریم زیارت امام حسین، یه ضریحی هست که بجای ما اونجا باشه، پس چرا از دستش بدیم؟
نظر و تصمیم کورکورانه زیاد جالی نیست، تا حدِ خیلی کمی حرف روزنامه جمهوری درست هست، ولی نه همش، چه بسا توهینی که شده از حقایق بیان شده بزرگنمایی بیشتری داره چه بهتر بود که بجای بیان دیدگاه های خام (مثلا جوانانه) خبرنگار مثلا محترم بدنبال پاسخ هایی برای سوالات خودش میگشت و ماحصل اون رو منتشر میکرد.
تاسف میخورم بخاطر اندیشه ها و دیدگاه های خام بعضی ها...
یا علی (14601)
م.انتظار
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۹:۵۰
دادش فکر کنم اون جمله وخط اولی نقل قوله همین یه خط باعث شد من هم به شما منفی بدم. لا اقل مشخص میکردی .به نظرم منفی ها مال همینه (14645)
عمو رجب
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۰:۲۰
....شماها چیزی ازعشق حسن نمی فهمید!حق دارید این گونه قضاوت کنید!حرجی برشما نیست (14605)
عشق امام حسین
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۷:۰۸
خدا رو شکر که فقد شما می فهمید
بقیه نه گریه کن امام و نه عاشق حضرت واصلا نه شیعه و نه مسلمان نیستن !!!
به جای برچسب زدن تفکر لازمه (14889)
بنده خدا
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۰۱:۲۰
برادر من تو حرم امام رضا هم یه عده با ادب تمام میان میبینن دور ضریح شلوغه آروم سلام میدن یه جا می ایستن زیارت نامه میخونن . یه عده هم با هدف دست زدن به ضریح میان حتی اگه مردمو له کنن. من از همینجا سلام میدم ایمان دارم امامم نه تنها میشنوه بلکه جواب سلامم میده ..........منطقی باشید توروخدا... (15268)
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۱۱:۵۶
افراط در هر کاری گناه است این عمل هم زیاده روی است با این حال سلام بر حسین (15330)
omeed
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۱:۰۴
با سلام من برای شما متاسفم این ضریح قراره که در کربلا جسم پاک امام حسین در آن قرار بگیره و این برای ما یک افتخار بود که به کنار این ضزیح رفتیم بلکه این ضریح مقدس در آن دنیا شفاعت ما را بکند که ما برای اماممون در کنار آن اشک ریختیم چون در روز قیامت همه ی اشیا حتی دست و پاهایمان هم شهادت میدهند که این شخص در دنیا فلان کار خوب یا بد را انجام داده است وما از این ضریح مقدس خواستیم که شفیع ما در این دنیا شود بلکه از امام حسین بخواهد که ما را بطلبد و اگر هم قسمت نبود و ما را نطلبید در قیامت شفیع شود و بگوید که این بنده ی گنه کار تو برای امام حسین اشک ریخته آن هم در کنار این ضریح وگرنه ما نه بت پرست هستیم و نه پوچ گرا و بنده خودم به شدت با عرفان های کاذب و خرافات مخالفم . (14618)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۲۳:۴۳
عزیز من جسم در ضریح قرار نمیگیره بلکه ضریح قبر مبارک رو احاطه می کنه تا از دسترس سودجویان در امان باشه و همینطور زیارت راحت تر انجام بشه. چیزی که مقدسه خود خاکی هست که جسم حضرت در اون قرار گرفته و ما بقی قابل احترام هستند به واسطه آن خاک و به نظرم ضریح تقدس پیدا نمیکنه. البته این نظر من هست و همینطور مرجع تقلیدی که به ایشان مقلدم. (14831)
مهدی
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۰۰:۰۵
برادر من اون روزنامه بدبخت که چیز بدی نگفته که .گفته عدم ساماندهی وبرنامه ریزی باعث سردرگمی وترافیک شده بود.قربون امام حسین... (15255)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۷:۵۹
شما اول درست نوشتنو یاد بگیر بعد به کارهای درست مردم گیر بده.ببخشید حسینیه ها چطور مکان مقدسی میشن.اونارو که از کربلا نمیارن.فقط به خاطر نام امام حسین متبرک میشن.نکنه شما به این هم معترضید. (14635)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۲:۳۶
.... اگه حسینیه ها مکان مقدس هستند چرا حسینیه یک مرجع تقلید رو تخریب کردند و بستند!!!!!؟نکنه تشخیص مقدس بودن فقط توسط یک عده خاص باید انجام بشه!!!!؟ (14684)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۲:۴۲
هیچ دقت کردید کسانی که با حرف روزنامه موافق هستند هیچ توهینی به کسی نکردند حتی یک کلمه زشت ولی کسانی که مخالف هستند کلمات زشت و توهین آمیزی بکار بردند!!!؟ حتی پیامبر به کسانی که آشغال سرش ریختند توهین نکرد. توهین فقط از جهالت ناشی میشه وگرنه کسی که جواب منطقی داره به کسی توهین نمیکنه چون همه منطق رو می فهمند. (14686)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۳:۳۶
اولا بی ادبی از شماست که این افراد را جاهل مینامید
ثانیا: به خاطر تعصب دینیشونه ،باید با افرادی که ادب و منطق نمیفهمند و زبان ادمی حالیشون نیست باشدت برخورد کرد تا تکرار نشود مثل امام خمینی که وقتی گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ،آمریکا خودش رو عقب کشید و هیچ اقدام غیر معقول نکرد (14700)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۹:۱۸
تعصبات دینی بی منطق به هیچ دردی نمی خورد، شما با تعصبات دینی هیچوقت نمی توانید دیگران را به دین خود دعوت کنید بلکه با منطق می توان دین را تبلیغ کرد. اینکه توهین کردن از جهالت هست هم یک مطلب کاملا درست و واقعی است کسی که منطق دارد و دین خود را خوب می شناسد با منطق حرف می زند نه اینکه توهین کند. کسی که دین خود را نشناسد جاهل است و این توهین نیست واقعیت است می توانید از علما بپرسید. (14763)
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۰۶:۱۰
چيزي كه خوارج از اون پيروي كردند تعصبات ديني بوده.
ابن ملجم نماز شب خوند و فرق دين رو شكافت. (15280)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۹:۳۴
به نظر شما کسی که به هیچ کس توهین نمیکنه و فقط نظرش رو میگه هرچند حرفش هم غلط باشه چون نظرش مخالف عقاید شماست زبان آدمی حالیش نیست ولی شما که صحیح می گویید می توانید به دیگران توهین کنید و بگویید زبان آدمی حالیشون نیست!!!؟ توهین دقیقا از جهالت ناشی میشه و این یک حرف منطقی و درسته و توهین به کسی هم نیست. چون کسی که حرف منطقی داره که دیگران رو می تونه مجاب کنه نیازی نداره توهین کنه. توهین وقتی پیش میاد که طرف مقابل احساس ضعف کنه و ضعف هم ناشی از عدم آگاهی است که اسم دیگش جهالته و توهین نیست. (14768)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۲۳:۴۴
اگر تعصب و غیرت دینی را عامل جهل میدانید همین یعنی توهین شما به این ملت و بنده در عجبم که شما چرا ایگونه می کنید و نمی پذیرید عزیز من به کنه قضیه نگاه کن تاریخ نشان داده هر جا شیعه کوتاه امده ضربش رو خورده هر جا تعصب دینی(که شما آنرا اینجا بیجا میخوانید و ناشی از جهل می نامید)رو به کار نگرفته و کوتاه اومده اثرش رودیده ،اگر ما در قضیه غدیر کوناه آمدیم اثرش این شد که امروز آنرا نفی میکنند اگر مردم زمان امیرالمومنین که تشکیل شورای سقیفه را نظاره گر بودند تعصب دینی خود را به کار میگرفتند و یاداور بیعت با امیرالمومنین می شدند،یا مردمی که ناشیانه در جنگ جمل مقابل ایشان شمشیر می کشیدند تعصب و غیرت دینی خود را به کار می انداختند و می فهمیدند که رکاب دشمن هستند و یا زمانی که امام حسین در کربلا مظلومانه شهید شد ،مردم می فهمیدند که واسطه فیض آسمان و زمین در مقابل شیطان صفتان تنهاست آن حوادث در تاریخ رخ نمی داد و مخالفت امروز ما با اینگونه رخدادها که شخصی می اید و شکایت مردم را از ترافیک می گوید،وبیان از ناراحتی و ضربه زدن به کارهای حساس !مردم و شکایت ازاینکه چرا همه جا تعطیل شد!! آنهم به خاطر ضریح!(درحالیکه ضریح مقدس از شهرهای دیگر هم گذشته و ترافیک هم بود ولی کسی معترض نشد) نیست، که البته خداوند به باطن انسانها آگاه است، ..... این تفکر کثیف وهابی است که تبرک جستن به ضریح یعنی چه ؟بیشتر مراجع آمدند و ضریح مقدس را زیارت کردند ضریحی که چند وقت دیگر پیکر مطهر امام را در خود جای می دهد و اگر امروز میلیونها عاشق دل خود را به ضریح گره زدند و روانه کربلا کردند هم ناشی از ارادت قلبی و تعصب دینی از این نگاه که دشمن بداند هنوز این ملت عاشق اهل بیت است، می باشد و مسلما وقتی بفهمند شخصی از زبان آنها (همانطور که در نظرات آمده)اعلام شکایت میکند،ناراحت می شوند و ار اینکه به این تعصب دینی و احساسات آنها توهین شده ،ناراحت می‌شوند و حال آنکه شما آنرا غیرمنطقی نامیده و ناشی از جهل می‌دانید و ادعا می کنید که هیچ توهینی در کار نیست؟؟
که البته خداوند به تمامی امور آگاه است. (14832)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۹:۲۷
عزیز من لطفا یکم به نوشته های خودت نگاه کن...... تعصب باید از روی آگاهی و منطق باشد که در این صورت نیاز نیست برای نشان دادن همچین تعصبی توهین یا تهدید به کار بره. تعصب آگاهانه رو همه می پسندند مخصوصا خدا و اولیا ولی تعصب بدون آگاهی رو همه ازش متنفرند. همه مواردی هم که شما نوشته اید از روی عدم آگاهی بوده. یکی از مشکلات دینداری در جامعه ما همینه که افرادی در مورد دین نظر می دهند و تعصب به خرج می دهند که هیچ آگاهی از دینشون ندارند و با توهین و تهدید فقط باعث تخریب چهره دین می شوند. (14943)
نیوز
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۱:۱۱
دوست من اولا خوزستان همانجور که در صدا و سیما هم ذکر شد شلوغتر از جای دیگه بود پس اگر از ترافیک و منحل شدن ارتباطاط و راهها نغ میزنند؛ حق بده و با دیگر شهرها مقایسه نکن.
دوما اگر در دوران علی ع ، مردم پشت علی بودنند ؛ مطمئن باش شیعه اینجنین با عظمت و آگاه نبود و مثل اسلام در دست عربستان؛ شیعه هم از بین رفته بود
ثالثا شما دوست من آیا در آن زمان ،علی و حسین ع خود در اون جنگها به تنهایی چاره گر نبودند؟ که نیاز به غیرت مردمش داشته باشند؟!! نه عزیز غیرت به بت پرستی نیست ! بلکه غیرت به شکستن بت در زمان بت پرستی بود. غیرت شیعه ایرانی ؛ به 8 سال جنگ یک تنه بود در مقابل قدرت یزید و یزیدیان.
رابعا دوست من آیا اگر حسین ع اینجا بود حاضر بود کدام کار را بکنه:
پول و هزینه های این ضریح رو خرج خودش کنه؟خرج زیبا شدن مقبرش کنه؟
یا خرج آدری های شمال کشورمون که از سرما و برف دارن یخ میزنن؟ جنوبیهایی که یک دستشون بشکه آبه، دسته دیگشون کپسوله گازه ، از هوا براشون فقط گرد و خاک و گرما میباره ، از زمین لجن و کثافت ؟ یا استانهای شرقی که از شدت فقر ، با جونشون بازی می کنن و مواد میفروشند چرا که یه کارخونه محض رضای خدا ندارن که 10 تا کارگر توش بتونه کار کنه یا غرب کشور که از بس نگاهشون به دست مسئولین بوده ؛ سوی پشم از دست دادن و حتی حاضر شدن نام ایرانی بودن رو خط بزنند و زیر یوق عراق و ترکیه برن؟
من فکر کنم با نگاهی صادقانه جواب معلومه , چون "چراغی که به خونه رواست ، به مسجد حرامه"
من فکر کنم ایمان و اعتقاد به دیدن و لمس کردن... نیست که برای امام حسین ع میره، بلکه یاد گرفتن و انجام دادن اعمال آن حضرت است، آزاده بودن است، 8 سال جنگ با دست خالیست. ............ (14996)
مبهوت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۶:۰۲
مثل اينكه تاريخ غدير و امامت را هم جهت‌دار خوانده‌ايد!؟ در همان تاريخ، امام علي(ع) مردم را از تحركات غير اخلاقي منع داشتند و اگر امروز از اسلام، چه تشيع و چه تسنن نام و نشاني باقي است از درايت مولي علي(ع) بود كه از حركات تندروها و متعصباني چون شما برحذر داشت....................!!! واي بر ما با چنين تفكراتي!!! (15120)
محمد
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۰۷:۵۲
سلام و درود خدا بر امام مظلوم شیعیان حسین (ع) تعصب در اعمال یعنی عمل با احساس ولی غیرت یعنی عمل با تعقل
این حرکت خوب است و منجر به ایجاد شور حسینی میشود و عشق به حسین را تقویت و دل را به کربلا هدایت میکند ولی باید به این نکته توجه کرد که اگر دقیق به سیره امامان نگاه کنیم میبینیم که همه انها از مردم آزاری و وتجمل گرایی و پایمال کردن کوچکترین حقی مبرا ومبارزه میکردند و همیشه به فکر مستمندان و قشر ضعیف جامعه بودن حال اگر این حرکت خوب کمی در آن تفکر میشد به جای حرکت در شهر و ایجاد ترافیک و سد معبر و ناراحتی بعضی از مردم ،این حرکت را به مکانی مناسب بارعایت نکات رفاهی برای مردم به انجام میرساندند . واقعا این روزنامه نگار حرف حق را بیان کرده و باید از ایشان تقدیر شود نه تهدید . چه بسا وقتی تعصب به جای غیرت به جوش بیاد . توقعی جز این نیست.همانتور که میدانید مردم کوفه با تعصب امامشان را دعوت کردند و چون تفکر در ان وجود نداشت در مقابل امامشان ایستادند.البته به این نکته باید اشاره کرد که شیعیان واقعی باید رفتاری داشته باشند که مردم را جذب امامت و ولایت کنند نه اینکه ........همچنین انتقاد سازنده مورد سفارش پیامبر و امامان بوده نباید در مقابل انتقاد از جبهه قدرت و زور وارد شد ،که این رفتار دور از اسلام است
برای همه شما عاقبت به خیری را از خدای دانا و مهربان طلب مکنم (15284)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۳:۰۴
تو که خیلی ادعات میشع چرا با فیلترشکن وارد شدی با فرهنگ (14878)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۹:۳۸
بله واقعا هم كه چقدر ترسيد و هيچ اقدامي نكرد... (15175)
محسنیان
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۵:۴۳
+ آفربن (15109)
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۰۶:۰۸
هميشه همينطوريه! (15279)
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۱۱:۵۸
آفرین درستش همینه درود بر ایرانیهای روشنفکر (15331)
تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۱:۱۱
این ضریح چون منتسب به امام حسین علیه السلام است مورد احترام قرار می گیرد و در واقع این احترام ما به امام حسین علیه السلام است.همان چیزی که در کارهای روزانه و عرف اجتماع وجود دارد. اگر نمی دانید برید سوال کنید. (14659)
عشق امام حسین
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۷:۲۵
احترام کلمه مناسبی است .
احترام به ولی نیز امر شده احترام به آموزش های خداوند در قرآن و سنت نیز واجب است و اما احترام به کلام خدا
ولی سوال دارم ایا از زمانی که من تصمیم میگیرم یک اسکناس ده هزار ریالی را در راه ساخت یک مکان مقدس اهدا کنم ان اسکناس محترم می شود یا نیت من ؟
چه خوب بود برای ترویج اعتقادات برحق شیعه روشهای پسندیده تری را انتخاب می کردیم و از هزاران برتری اعتقادی که در سنت امامان معصوم هست جهت معرفی و جذب بهره می بردیم
شکر (14892)
علی
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۲۰:۳۶
چون ضریح منسوب به حضرت سیدالشهدا علیه السلام است متبرک است وفقط حضور فیزیکی در مکانی باعث تبرک نمی شود (14788)
مسعود
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۸:۴۱
آقای عزیز
این ضریح با عشق هنرمندان و مردم کشور عزیزمان که فدایی حضرت حق هستند درست شده است. چرا فکر می کنی که متبرک نیست.
عزیز
همانطور که گفتی خاک پاک کربلا متبرک هست ولی خود دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین هم متبرک هستند. خود شما هم اگه از روی خیر خواهی به این حرکت ایراد داشته باشی مورد نظر حضرت هستی. حالا مردم هم به شکل دیگه ای دارن ابراز ارادت می کنند . فقط تبرک جستن نیست. ابراز ارادت هم هست.
خداوند تحمل ما را در برابر همدیگر بیشتر کند به لطف خودش. (14922)
مسعود
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۸:۴۶
عزیزان
این ضریح با عشق هنرمندان و مردم کشور عزیزمان که فدایی حضرت حق هستند درست شده است. چرا فکر کنیم که متبرک نیست.
از طرفی خود دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین هم متبرک هستند. خود شما هم اگه از روی خیر خواهی به این حرکت ایراد داشته باشی مورد نظر حضرت هستی. حالا مردم هم به شکل دیگه ای دارن ابراز ارادت می کنند . فقط تبرک جستن نیست. ابراز ارادت هم هست.
خداوند تحمل ما را در برابر همدیگر بیشتر کند به لطف خودش. (14926)
طاحا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۰:۵۲
با سلام هر چیزی که منتسب به ائمه اطهار سلام الله علیها باشد متبرک است (14982)
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۲:۴۰
من با نظرروزنامه جمهوری اسلامی کاملاموافقم (14571)
سید مجتبی
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۲:۴۱
روزنامه ... جمهوری در طول این سالیان متمادی اثبات کرده که بغض و کینه نسبت به مردم متدین ایران دارد و این را می توان از درج اطلاعات و اخباری که نشان دهنده ضعف مملکت و تضعیف دولت و حمایت از منحرفان و سران فتنه است،فهمید دعا میکنم هر کسی که به عقاید این مردم شیعه و محب اهل بیت به هر نحوی آسیب میزند نیست و نابود شود.آمین (14572)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۸:۵۵
هر کس انتقاد کنه کلا مجرمه . (14639)
nhfg
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۱:۳۹
اگر انتقاد بازی با احساسات و ضربه زدن به عقاید این مردم باشد مجرم که هیچ خبیث و ملعون است (14669)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۳:۰۹
آخه مشکل اینه که هر انتفادی تو این مملکت انجام بشه از نظر شما سیاسی و خواsته بdگانگان است.... (14697)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۲۲:۰۱
شما به این میگید انتقاد ؟ دروغ بستن به علما و بلغور کردن و تکرار کردن اهانت ها و صحبت های وهابی ها را میگید انتقاد ؟؟
متاسفم . (15213)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۵:۲۸
مردم؟ از کدوم مردم حرف می زنید؟ ................ (14719)
همه جای ایران سرای من است
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۶:۲۸
مردم شیعه متدین وغیور ایران رومیگه دیگه (14731)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۸:۵۱
به تعداد این مردم، عقیده و اعتقاد وجود داره، عزیزم (14930)
ali zadeh
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۵:۴۹
afarin (15111)
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۲:۴۷
مطلب روزنامه کاملا درست است. (14574)
مرتضی
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۳:۱۰
شما خودت هم یه جاهلی !درست که هنوز به کربلا نرسیده اما این همه مردم فقط به خاطرتجدیدبیعت وارادت به یک ارمان مذهبی شیعی واسلامی امدند وقطعا خرافه وجهالت نیست مگراین جمله نورانی را نشنیدی که میگوید براستی که این حرکت یک اداب اسلامی است (14580)
کریم
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۳:۱۵
واقعا مطلب روزنامه جمهوری اسلامی ایراد داشت ؟ به هرحال روزنامه جای نوشتن درد دل مردم است اگر دردنامه در روزنامه گفته نشود کجا بگویند. اگر کسی در این ترافیک ایجاد شده جانش را از دست بدهد آن وقت این روزنامه میشود وهابی؟؟؟؟؟؟؟ (14581)
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۳:۱۸
باید عذر خواهی کنه و سردبیر این روزنامه پاسخگو باشد (14584)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۳:۲۰
....اگر مطلب روزنامه اشتباه است نقدش كنيد ديگر چرا عذر خواهى ؟
اين كه ديگر توهينى نكرده ؟ (14587)
میثم
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۲۱:۴۴
1 - مقاله پر از مطالب دروغ بود .
2 - تقریبا اکثر قریب به اتفاق علماء به زیارت ضریح رفتن .
3 - مردم خوزستان حضور ضریح رو افتخاری برای خودشون می دونن .
4 - تقریبا همه صحبت های شبکه های وهابی مسلک در مورد ضریح در این مقاله ذکر شدن . مطالبی که هیچگونه اساس علمی و دینی ندارن .
پس علاوه بر عذرخواهی ، نویسندگان باید مجازات شوند تا عبرتی برای مغرضان دیگر شوند .
مرگ بر منافق وهابی . (15208)
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۳:۳۱
روزنامه جمهوری اسلامی بسیار بی جاکرده ازقول خوزستانیها این حرفهای سخیف سلفی مسلک راعنوان کرد... واقعامتاسفم (14589)
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۳:۴۳
ضمن إبراز إنزجار وتنفر از مرام ساخت انگلیس وهابیت ،به عنوان یک شیعهء إثنی عشری ، نمیدانم از کدام بخش این نوشته بوی متعفن وهابیت إستشمام میشود ؟ این نوسنده با ادای احترام وارادت به محضر مبارک سرور وسالارر آزادگان حضرت أبا عبدالله الحسین علیه السلام نسبت به یک موضوع اجتماعی ایرادی به نظرش رسیده و خواستار اعلام نظر علما ومراجع تقلید در این خصوص شده است ! به این جهت گفتم موضوع اجتماعی ، چون این ضریح ساخته شده برای مرقد مطهر حضرت سیدالشهدا وقتی ارزش پیدا میکند که بر روی مرقد مطهر قرار گیرد. (14596)
هادی
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۴:۲۸
سلام
بنده هم به عنوان کسی که در قم مشغول تحصیل هستم بارها دیدم که مراجع عظام تقلید (نه یکی نه دوتا بلکه قریب به اتفاق مراجع و علمای عظام) برای دیدن این ضریح مقدس به مسجد مدرسه معصومیه که محل کارگاه ضریح بود آمدند.
هیچ عیبی ندارم مردم عاشق بیایند و به دیدن این ضریح مقدس دلشان را روانه دشت کربلا کنند ولی مطلبی که روزنامه جمهوری گفته اگر صحیح باشد ( که البته احتمال غلو هم داده می شود) متاسفانه دور از ادب الهی و شان یک مومن حقیقی است.
باید مسئولین تدابیری می اندیشیدند که این ضریح مقدس برای بازدید در محلی خارج از شهر یا در جایی که مزاحم مردم نشود قرار میگرفت.
حرمت مومن از کعبه و ضریح امام حسین بیشتر است.
چون قلب مومن محل عشق به امام حسین است امکان دارد کسانی دوست داشتند به زیارت ضریح بروند ولی مثلا خدای ناکرده مریض بودند و باید به بیمارستان میرفتند ترافیک چهار پنج ساعته اگر خبرش صحیح باشد معقول و مشروع نیست.
خداوند همه ما را به صراط مستقیم تحت ولایت ائمه معصومین (ع) هدایت بفرماید
یاحق (14628)
عشق امام حسین
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۷:۳۴
بسیار زیبا گفتید امیدوارم همه درک کنند (14894)
ترابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۴:۲۱
بنده خدا اول بدان وهابی چه گفته بعد اظهار نظر بکن.ثانیا:کسانی که حکومت امام علی (ع) را غصب کردند با نام احترام به قرآن وپیامبر این کار را انجام دادند و با همین نام امام حسن (ع)را تنها و به معاویه پیوستندو با همین نام امام حسین (ع)را به شهادت رساندند.ثالثا:جواب این آقا و افراد دیگر را مراجع در همان روز اول قبل اظهار نظر ایشان دادند لطف کنن و مراجعه کنند تا بی دلیل حرفی را نزنند (14710)
۱۳۹۱/۰۹/۲۳ ۲۳:۵۲
... کاملا درسته ما خودمون ایروی خودمون رو میبریم نباید احساسی با هر چیز برخورد بشه (14597)
یاسر
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۱:۳۴
چه آبرو بردنی عزیز من این که نسبت به دین حساس باشیم آبرو بردنه؟ ،اگر به همین ها حساس نباشیم فردا یک قدم بزرگتر برمی دارن و به اسم اینکه حساس نباشید انتقاده کل دین این مردم رو میگیرن
مثل قضیه غدیر خم که حساس نبودیم و دشمنان دین خدا اون رو نفی میکنند (14666)
سینا از شیراز
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۰:۱۱
جانم فدای حسین(ع)
به نظر نمی رسد تبرک جستن از ضریحی که هنوز متبرک نشده ، درست باشد و اگر این کار سبب اذیت دیگران گردد ، شاید امام حسین(ع) هم راضی نباشد.
همچنین تعطیل کردن مدارس با توجه به سفارش های فراوان در اسلام به دانش اندوزی ، درست نیست. (14604)
مقلد
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۱:۲۷
تعطیل کردن بخاطر سرما و آلودگی چطور جایز است یا نه؟ (مگه شما مرجع تقلیدی که فتوا میدی؟) (14662)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۸:۰۴
!!! حالا ایشون نظرش را گفته حالا چرا ناراحت میشی ؟!!! (14751)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۰:۲۵
من سگ دربار حسينم اگر قابل باشم اما اين مطب را تأيد ميکنم
لعنت بر وهابيت ملعون اما بعضي کارهاى ما که ازاحساسات پاک مردم شيعه استفاده ميکنيم وجه شرعي ندارند (14607)
میثم حاتمی
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۰:۴۲
با سلام خدمت شما
پاسخ به موضوع روزنامه وبرادری که گفته (ضریح هنوز نصب نشده چگونه متبرک شده )این است:
ایا خانه خدا (کعبه)به حقیقت خدا در ان ساکن است که ما ان را مقدس می شماریم؟
کعبه مقدس است چون به خود نام خانه خدا گرفته است نه بیشتر "در غیر اینصورت زمین کعبه همین زمینی است که ما بر ان پا می گذاریم لیکن قداست ان ازاین است که به نام خداست وهر چیز متعلق به خداوند است عزیز است ومقدس "
حال هر جند درست است که ضریح هنوز بر قبر حسین نصب نشده است لیکن قداست وتبرک انش شد جون به نام حسین است حسینی که تمام شرافت تاریخ بعد از جد وچدر وبرادرش از اوست
(چقدر ما حقیریم که برای یک ترافیک وتعطیلی چنین می نویسیم "ترافیک وتعطیلی که برای حسین است حسینی که حتی از بچه ی شیر خوارش گذشت برای من وتو ومردمی که اینگونه می نویسند تمام اهل وصحابه اش را داد تا تو اینگونه در روزنامه هایت از کذشت او تشکر کنی )
((ان الانسان کان ظلوما جهولا)) (14610)
سینا
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۲:۴۶
میثم جان اشتباه نکن. خانه خدا را ابراهیم خلیل الله به فرمان خدا ساخته و مقدس بودنش را خود خدا گفته ولی ضریح را ما خودمان بنا به نظر خودمان ساختیم و قراره بعدا متبرک شود.
((ان الانسان کان ظلوما جهولا)) (14689)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۴:۳۰
سینا جان هر چیز که نام مقدس بر او برود مقدس می شود نه اینکه حتما بایداز او نامی در جایی برده شود مثل خاک کربلا برخی فکر میکنند خاک کربلا فقط همان که دور حرم هست را می گویند وحال اینکه تا چند کیلومتر اطراف حرم را می گویند خاک کربلا..و اینها وسیله اند خدا فرموده:وابتغوا الیه الوسیله (14712)
حسین
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۴:۵۶
سلام اشتباه شد من بانظر این آقا میثم کاملا"" موافقم (14880)
قم
United States
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۲:۲۴
مسير بلوار امين قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه را با تبليغات و ازدحام جمعيت بستند و مردم دچار مشكل تردد شده اند و حتي در بدو ورودي قم از مسير رودخانه تابلويي زدند كه نوشته بود به سمت مرقد مطهر امام حسين «ع» و بعضي در آن شلوغي كنار ضريح در مدرسه معصوميه اقدام به خواندن 2 ركعت نماز بالاسر مي كردند كه مدام بلندگو اعلام مي كرد اين كار را نكنيد ولي تبليغات طور ديگري بود. امام حسين در شب عاشورا به يارانش فرمود اگر كسي به مردم، بدهكاري دارد برود و اينجا نماند كه حق الناس را خدا نمي بخشد و حتي خون شهيد نمي تواند پاك كننده حق الناس باشد. به نظر من مي شد كاري كرد كه ضمن احترام، براي مردم نيز مشكل ايجاد نمي شد و مطلب جمهوري اسبلامي كاملا به حق است (14625)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۰:۰۹
اگر اين ترافيك يه واسطه ي جشن پيروزي پس از يك مسابقه ي فوتبال بود؟
كمي منطقي تر قضاوت كنيم
البته مديريت و برنامه ريزي هم خود مقوله اي مي باشد (14955)
مهدی منجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۳:۵۲
اللهم عجل لولیک الفرج.................../// (14627)
مجید
Sweden
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۵:۳۹
بنده هم معتقدم ترتیب دهندگان این مراسم افکار وهابیت دارند ئ قصدشان توهین به شیعه و زیر سوال بردن نیات پاک مردم پاک سرشت شهرها و شهرکهای فقیر و در حال توسعه اسن (14632)
شهروند
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۸:۱۲
با عرض اردات به درگاه حسيني
اعتبار ايت ضريح به محلي است كه در آن نصب خواهد شد ونه وضع فعلي اش .بقول معروف شرف المكان بالمكين
روزنامه جمهوري درست نوشته است .نبايد كه با اين كارها آبروي خودمان را ببريم .عده اي با هر بهانه اي به دنبال اثبات خويش اند و نه اثبات دين.نمونه ديگر نحوه استفاده از خاك سپاري شهدا است. (14636)
يه منصف
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۹:۱۵
چرا با واقعيت ها مي جنگيم. مگه روزنامه و شخص خبرنگار اهوازي اين روزنامه چه نوشته؟ بابا كسي كه با امام حسين ع و افكار ايشان ضديت ندارد موضوع سلب آرامش و آسايش مردم است. چرا بايد همه را به پيروي محض از خودمون و افكارمون به پيش ببريم.
من مطلب را خوندم و به نظرم هيچ ايرادي در ادبيات نوشتاري آن هويدا نيست و ايشان خدايي ناكرده قصد اهانت و توهين نداشته است. (14641)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۹:۴۲
مگر ضريح قبلى چه نقصى داشت كه ميبايست پولى را كه ميبايست صرف حل مشكلات مردم ولايتمدار وشيعه اثنى عشرى در اين شرايط سخت به مصرف ساخت ضريح برسانيم آيا امام حسين (ع) وخداى متعال با كار موافق است (14642)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۱:۴۰
احسنت (14670)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۸:۱۰
والا منم در عجبم که چرا توی این ماجرا ما اصل قضیه را ول کردیم و به فرع چسبیدیم .... (14753)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۰:۰۷
البته مي دانيد كه اين پول را مردم داده بودند و نه دولت و بيت المال. (14954)
اهوازی
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۹:۵۰
همه ملت به امام حسین ارادت دارد ولی این نظرات متفاوت را من توی اهواز هم میشنیدم پس حتما یک جای این کار خودجوش! میلنگد. (14646)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۱:۳۷
بله درسته (14668)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۰۹:۵۴
من فکرکردم خدای نخواسته به ساحت مقدس امام آزادگان جسارتی شده اماباتعجب ازتفاوت تیترومتن فهمیدم بازهم اعتقاد واقعی یعنی چه واستفاده ابزاری یعنی چه درودبروروزنامه جمهوری اسلامی. مگرآن آمام جاودانه غیراز این بود که همه دارونداروکس وکارش ودرنهایت سرمبارکش رادرراه مبارزه بافریب ونیرنگ وجهل وعناددادمگرامام رادشمن دین معرفی نکردندووووو...اتفاقا مسئولیت شناسی خبرنگارروزنامه جمهوری اسلامی رنگ وبوی آزادگی حسینی دارد پس بنویسید ونهراسید تاانشااله جامعه ما روزی تماما حسینی واقعی شود تعظیم به قبله عشق وسمبل حریت به فدای تربت منزه امام مورد احترام آزادگان عالم حتی غیر شیعه وحتی غیرمسلمان مانند گاندی و....... (14647)
محمد
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۰:۱۳
میثم حاتمی. با خدا...مقایسه نکن. استغفرالله (14649)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۰:۴۰
تمام هستی فدای امام حسین (14652)
خوزستان محب اهل بیت
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۱:۱۲
... شهر ما تنها شهر استقبال کننده از ضریح نبود. این کار به نظرم بودار است،اصلا کل کار این روزنامه سیاهنمایی وضع موجود به اسم انتقاد است همیسه دیدم مطالبش ضعف مملکت را می گوید و اقتدار این مملکت را سست جلوه می دهد دقیقا همان کاری که bbc و سایر شبکه های خارجی انجام میدهند (14660)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۱:۲۳
خدا میداند اگر کار خبرنگار انتقاد از روی خیر خواهانه بود که هیچ ولی اگر قصد توهین و جسارت داشت که غلط کرده و البته از روزنامه ای مثل جمهوری که حامی فتنه است جز این انتظار نمی رفت (14661)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۱:۳۳
امام حسین(ع) بیشتر از آب تشنه لبیک بود، افسوس به جای افکارش زخم‌هایش را نشان‌مان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی نامیدند.(دکتر شریعتی)
در اخر الزمان مساجد اباد و مجلل اند... ولی از مسلمانی خبری نیست... (14664)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۹:۴۰
چه ربطی داشت ؟؟ (14774)
اسماعیل
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۲:۲۸
باسلام .خودم وخانواده ام فدای امام حسین .اماماباید در این مراسمات جوری برنامه ریزی کنیم که عبور ومرور مردم وجان انها به مخاطره نیفته...و اینا از این شلوغ بازیا چه هدفی دارند (14681)
ابراهیم بابای اسماعیل
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۲۳:۵۲
خوب وقتی همه عاشق باشند و جانشان فدای امام باشد خوب برای زیارت ضریحی که قرار است کربلا برود می آیند،این هدفه و بالاخره بخوای نخوای شلوغ هم می شه دیگه (14835)
حسین
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۲:۴۴
با نظر روزنامه کاملا" موافقم ،متاسفانه اقلیتی از احساسات پاک و صادقانه مردم به نفع اهداف خود این گونه استفاده می نمایند . در این صورت وعدم جلوگیری توسط مراجع محترم ،درآینده نه چندان دور شاهد رواج .... بدعت های زیادی در جامعه خواهیم بود که نتیجه آن جز ضربه به اسلام و شیعه و روحانیت نخواهد بود (14687)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۶:۱۱
اقلیت خودتی ،بعدا یارو میگه چرا مخالفا بی ادبی میکنند (14727)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۹:۴۰
سلام .
1 - میشه بفرمایید کدوم یک از علما مخالفت کردن ؟
2 - میشه بفرمائید طبق کدوم اعتقاد این موضوع خرافست ؟
3 -ضمنا مراسم حضور مردم کاملا خودجوش بود . میشه بفرمائید کدوم یک از حاضرین با زور یت تهدید و تطمیع اومده بود ؟
ابته از شما که شعورتان در حد چشمتان است و چشمتن به دهان بی بی سی است و دقیقا حرفهای شبکه های وهابی از جمله العربیه را بر زبان می اورید بیش از این انتظار نمی رفت .
السلام علیک یا اباعبدالله (14773)
امیرحسین
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۳:۰۱
ان هایی که می گویند علماء و مراجع نظر نداده اند بروند نظر ایت الله مکارم شیرازی را بخوانند تا ببینند که این کار را تائید کرده اند!!! (14695)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۶:۰۶
لطفا خود شما مطلب را از سايت ايشان بخوان تا بداني كه ايشان چي را تاييد كرده و در رسانه‌ها چه گفته‌اند! (15122)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۶:۳۵
اصلا مگر امام حسین برای ازادی مردم قیام نکردند این مردم که خودم در حیرتم این برادران به دنبال چی هستن اینها دراین جامعه با بازی گرفتن مسایل این چنینی به دنبال چه اهدافی هستند (14734)
مجتبی
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۶:۳۸
یک نکته رو کشف کردم سپاه به عمق قضیه نگاه کرده نه ظاهرش که هیچی نیست در بیانیه آمده:«هر چند برای اهل فن این نوع ادبیات بسیار آشناست و می‌توان تفکر پشت آن را به صورت عریان دید و لیکن از روزنامه جمهوری اسلامی انتظار نمی‌رفت منتشر کننده دست نوشته‌ای گردد که از آن بوی متعفن تفکر وهابیت به استشمام می‌رسد! نویسنده این متن سخیف عنوان داشته است که مردم ولایتمدار خوزستان از ترافیک بوجود آمده به دلیل بازدید از ضریح متبرک حضرت سیدالشهداء (ع) به" دفتر" این روزنامه شکایت کرده‌اند.
تازش هم چرا به دفتر این روزنامه شکایت کردند مگه جا قحط بود میرفتن به راهنمایی رانندگی میگفتن مگر روزنامه مسئول ترافیک خیابانهاست،فکر کنم این خبر ناشیایه چاپ شده باشه.ولله اعلم (14736)
حسین
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۷:۳۱
برخی راهبندهای وترافیک سنگین بوجود امده واقعا ناراحت کننده واعصاب خورد کنی بود روزنامه جمهوری اسلامی برخی از دشواریهای بوجود امده را بازگو کرده است (14744)
ای کاش...
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۲۳:۴۸
ای کاش از خوبیها هم می گفت و شور و حال مردم رو هم بازگو می کرد (14834)
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۸:۳۳
خداوندا آنان که از اعتقادات پاک مردم در جهت منافع شخصی خود سوءاستفاده می کنندهدايت گردان و دین خود را و قرآنت را آن چنان که فرمودی حفظ بگردان. "إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُو لَحَـَفِظُونَ ;(حجر،9) (14755)
اهوازی که نویسنده مطلب را می شناسد! اما با رای او مخالف است
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۹:۲۶
سلام به همه دوستان! من از آن دست افرادی هستم که پابه پای ضریح دویدم، تمسک کردم، بواسطه این ضریح نزد خدای خودم دعا کردم. به نظر من رویداد کاملا عجیبی بود و مردم به دور از هرگونه ریاکاری ضریح را چون تشییع جنازه ی امام حسین (ع) از نقطه ای به نقطه ی دیگر منتقل می کردند. هیچکس پیش بینی دقیقی از رفتار مردم نداشت، مسئولان بسیار عقب تر از مردم بودند. اما خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در اهواز را کاملا می شناسم فرد بسیار متدین و مومنی است از اول انقلاب هم تاکنون در این روزنامه قلم می زند، همواره به اهل بیت عصمت و طهارت متوسل می شود و فرد صاحب دلی است. مدیر مسئول روزنامه حاج آقا مهاجری از یاران شهید بهشتی و خودشان از نویسندگان بزرگ کشور ما هستند؛ اتفاقا سه کتاب در قالب سفرنامه نوشتند که تصویر زیبایی از عمق درک و توسلشان به امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت را می رساند این سه کتاب را که در قالب سفرنامه است توصیه می کنم که دوستان بخوانند: 1) سفر به عراق اشغالی 2) با هاشمی رفسنجانی در حیاط خلوت سردار قاسیه 3) آیت الله سیستانی و عراق جدید. هدف من اینست که این موضوع را خوب بازشکافی کنیم. بدور از نگاه سطحی و اتهام به افراد مومنی که احتمال می دهم : الف) از نظر شرعی مرتکب اشتباه شدند چون حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بوسیدن و تمسک به این ضریح را جایز شمردند پس مردم در چارچوب شرع حرکت کردند. ب) از نظر جامعه شناختی حافظه تاریخی مردم گواهی می دهد هیچگاه و برای هیچ رویداد دینی و انقلابی مردم شهر و روستاهای خوزستان اینگونه در صحنه حاضر نشده بودند (با توجه به همه ی حماسه هایی که در انقلاب و جنگ تحمیلی و دیگر عرصه ها آفریدند). متاسفانه هرچه با خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در اهواز تماس گرفتم موفق نشدم با ایشان صحبت کنم من بعید می دانم ایشان قصد اهانت به اعتقادات مردم داشته باشد بویژه اینکه از افراد خوشنام استان و با فرقه وهابیت (فرقه استعماری که حتی هیچ نسبتی حتی با اهل سنت ندارد) ارتباطی داشته باشد. باید منتظر عکس العمل روزنامه جمهوری اسلامی در هفته آینده باشیم انشالله که همواره اعتقادات و توسلات و مناسک مردم مورد حرمت اهالی مطبوعات و اهل قلم باشد. (14764)
ابراهیم
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۲:۰۴
فرق بین توسل وتبرک واحترام به ضریحی که هنوز نصب نشده راباید فهمید.ضمنا آیا پاسخ سوال وانتقاد توهین ووهابی نامیدن نویسنده است؟ (15021)
شیعه ال علی
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۱۹:۴۳
جهالت درد بزرگی است (14778)
محمدی
United States
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۲۲:۵۷
درمتون دینی غارت زده کسی است که دین ندارد ومست کسی است که غافل از دین است.
به یقین آن که حسین زهرا «سلام الله علیهما»را دارد و به او آثار او عشق می ورزد ودهها کیلومتر به استقبال ضریح او می رود دلباخته اهل بیت(سلام الله علیهم ) است. وآن کس که اهل بیت را دارد خدا را دارد وهرکس خدا را داشته باشد همه چیز را دارد.او در دنیا وآخرت دربهشت رضایت خداست.
نتیجه : هرکس این عاشقان اهل بیت را جاهل بخواند یا غفلت زده است و یا غارت شده .
و دلم می سوزد برای این همه بی دانشی وبی بینش. (14823)
مریم توانگر
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۸:۵۸
از امام حسین سلام الله علیه فقط این را داریم که مثلا عاشق اوییم.ولی دزدی ،توهین،دروغ تهمت،چاپلوسی کردن سرمایه زندگیمان شده است و با این همه بارها هیهات من الذّله هم سر میدهیم و نمدانیم ذلّت چیست! باز هم سلام بر حسین و سلام بر همه یارانش وسلام بر همه رهروان راستینش! (14934)
the wall
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۲۰:۲۲
من کاری به مسائل سیاسی ندارم. تو دنیا خیلی تجمعات داریم. پرتاب گوجه، ریختن تو خیابون و گاوبازی،استقبال از فلان خواننده و مواردی ازین دست که هیچ معنویتی به همراه ندارن! حالا چرا واسه بهترین بنده ی خدا ادای احترام نکنیم ؟ خواهشا مغرضانه قضاوت نکنیم. (14784)
سیدمحمدصادق محمدی وفایی
United States
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۲۰:۲۵
يرخی می گویند چه فرقی بین طلا و نقره های ضریح و دیگر طلاها و نقره ها وجود دارد که طلا ونقره های ضریح را می بوسند وبه آن متوسل میشوند؟

به یقین شفاعت، توسل، تبرک و ...مفاهیمی دینی هستند که در تمام ادیان مورد توجه هستند.در یهودیت، به تابوت عهد تبرک می جستند و آن را در جلوی کاروان و لشکر حرکت می دادند. در قرآن هم آمده است که آن تابوت، آرامشی از جانب پروردگارتان است.(بقره 248)
یا در مسیحیت، حضرت عیسی مسیح(ع) را مایه برکت می دانند. در قرآن هم به نقل از وی آمده است: «مرا هر کجا باشم برای جهانیان مایه رحمت و برکت گردانید.»(مریم31)

هرآنچه بوی محبوب می دهد و منتسب به اوست برای عاشق، محبوب است.گرچه ضریح ساخته شده ازطلا ونقره وچوب و...است ولی عظمت وقداست آن به خاطر انتساب آن به امام حسین (ع) است .این که پیامبر(ص) درموردامام علی(ع) می فرماید اگرازغلو غالیان بیم نداشتم درباره ات جمله ای میگفتم که خاک زیر پایت و قطرات آب وضویت را به عنوان تبرک می بردند گویای این نکته است که انتساب وملاقات آب وخاک با بدن امام آن همه تقدس را به ارمغان می آورد .وپیرهن یوسف نیز گواهی دیگر است .پیرهن یوسف هم تافته ای جدا بافته نبود ولی انتساب به یوسف وجایگاه او درمان چشمان یعقوب پیغمبرشد.

سال ها قبل از شهادت اما حسین (ع) پیامبر (ص) خاک کربلا را تبرکا به امه سلمه دادن و گفتن هر وقت خون آلود شد بدون حسین (ع) کشته شده و اون خاکی بود که قرار بود روزی مدفن حسین (ع) شود. حال چطور ممکن است ضریحی که قرار است مضجع حسین (ع) شود تبرک نام و نیت حسینی نباشد؟

ازباب اگر گوش عزیزه، گوشواره اش نیز عزیزه. مردم هر آنچه را که منتسب به آل پیامبر (ص) خصوصا سیدالشهداست دوست دارند و از جان و دل برایش مایه میگذارند.

احترام ضریح تعظیم شعائر است، نشان هایی که به گردن گوسفندان در اعمال حج می اندازند تعظیم شعائر است به (گفته صریح قرآن ) حالا این ضریح منسوب به خلیفه الله کمتر از نشانه های گوسفندان است!نعوذ بالله

چه طور میشود بعضی افراد سوغات نوزاد متولد نشده ای را که از فرنگ آورده اند صد بار می بوسند و چون به ضریحی که متبرک به اسماء الله و اسامی ائمه منقش شده و علمای بزرگواری نیز ان را زیارت کرده اند و منتسب به سالار شهیدان است به شک وتردید می افتند؟

احدی نگفته است به صرف طلا و نقره التماس کنید و یا چنگ زنید .اصل مطلب این است قران « می فرماید شهدا زنده اند وعند ربهم یرزقون هستند .آیا می شود گفت شهید زنده است ولی امام شهید(حسین بن علی) زنده نیست؟
پیامبر اکرم(ص) فرمودند ازهرجا ودر هرمکان برمن سلام دهید جواب سلامتان را می دهم .
ووقتی امام زنده و روح امامان ناظر است ودلدادگان آن امام با تمام توان توسل می جویند به ضریحی که مزین به نام ویاد اوست وبرآن مظلوم تاریخ سلام می دهند آیا می توان گفت امام خوبی ها ودلسوز بشریت آنها را بی جواب می گذارند ؟

البته وهابی ها احترام زیارت را نیز شرک می دانند ولی خودشان بوسه بر دستان ملکه انگلیس می زنند..چگونه دنبال خاندان پیامبر رفتن شرک شد ولی بوسه دست ملکه انگلیس توسط وهابیون شرک نیست؟

به نظر منتقدان التماس ودعا ودست کشیدن به دیوار خانه خدا چه حکمی دارد؟ نکند آن را هم قبول نداشته باشند؟نکند بگویند چرا دور کعبه دلها طواف میکنند؟آیا می دانید مستحب است شخص زائر دست وصورت و بدن خویش را به کعبه متبرک کند ؟چرا دیوار کعبه راببوسد ؟ غیرازاین است که بیت الله است ؟ همانطور که دیوارهای کعبه منتسب به خانه خداست وقداست دارد،ضریح حسین بن علی (سلام الله علیهم)نیز قداست دارد. به وسيله حسين عليه السلام دوزخ خاموش و دروازه بزرگ بهشت که به نام قدس اوست، گشوده مي شود و به وسيله او ورود از هر دري از دربهاي بهشت، ميسر مي شود، چرا که او باب بهشت است و کليد دربهاي آن. و اوست که باعث مسدود شدن طبقات مختلف جهنم است. پیامبرخاتم(ص) فرمودند: «من تعهد مي کنم که در روز رستاخيز ضمن ملاقات با زائر حسين عليه السلام دستش را بگيرم و از مراحل هول انگيز و سختي هاي قيامت، نجاتش ‍ بخشيده و او را به بهشت در آورم.»

برای خدا بودن یعنی سرشار ازرحمت وبرکت شدن .آقاامام حسین (ع) مصداقی از برای خدا بودن است که استقبال از ضریح او نیز لرزه براندام وهابیت و انگلیس و دیگر معاندان دین می اندازد. (14785)
محمدی
United States
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۲۲:۵۲
منفی که زده شد از باب اشتباه بود لطفا اصلاح کنید.
سلام بر همه انبیا واولیا الهی به خصوص جگره گوشه حضرت زهرا(سلام الله علیهما) (14822)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۶:۱۳
عزيز جان اين همه كه نوشتي، اصلا اشتباه برداشت كردي! نويسنده به اصل موضوع كه اعتراضي نداشته بلكه به بي‌برنامگي و ايجاد مشكل و مزاحمت براي بندگان خدا اشكال وارد كرده است كه در جاي خود صحيح است و اسلام از اساس با اين اعمال (عملي كه موجب مزاحمت و سختي براي خود يا ديگران شود) مخالف است. حالا هفتاد من مثنوي در رابطه با ارادت به ائمه اطهار (ع) بنويسي هم باز جواب اينكه چرا براي مردم ايجاد مشكل و مزاحمت كرده‌اند را نداده‌اي! (15125)
مأيوس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۶:۱۷
عجب سر كاريم همه‌مون! مسئولان كشور، تقصير مشكلات را به گردن هم‌ مي‌اندازند: "لاريجاني: دشمنان خوشحال نباشند، مشكلات ناشي از تحريم‌ها نيست، از بي‌مديريتي است" انگار ايشان از مديران و مسئولان كشور نيستند!
حالا ما افتاديم به جان هم كه در برنامه بدرقه ضريح آينده امام حسين(ع) بي‌برنامگي وجود داشته است و ...
خانه از پاي بست ويران است/خواجه در بند نقش ايوان است! (15126)
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۲۱:۰۱
بنظرم اینگونه کارها موجب وهن شیعه میشود اینکار را باکدام توجیه عقلی یا عرفانی میشودتوجیه کرد؟اگر این گونه مسائل باب شود از فردا هرکس میتواند ادعا کند من قراراست چیزی را به کربلا ببرم پس ان چیزمقدس است بیائیید پایش سینه بزنید یا خیرات کنید!!شیعه انقدر عقلانی هست که نیازی به اینکارها نداشته باشدبنظرم باید این خبرنگاررا بخاطر عشق باشوروشعورش به امام حسین تشویق کرد نه نوبیخ! (14792)
محمدی
United States
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۲۲:۴۹
اولا هرچیزی نمی تواند به عظمت ضریح آقا امام حسین (ع) برسد .
ثانیا همین که وهابیت و معاندین دین عصبانی شدند خود دلیلی درستی راه است.
ثالثا کاروان سفینه النجات را با رفتن یک نفر وبردن یک چیزی مقایسه نکن.
رابعا متن یک صفحه ای محمدی را با دقت بخوان شاید راهگشایت باشد.
خامسا آن ضریح منتسب به سالار شهداست ودر هرجا که باشد تقدس خویش را خواهد داشت .موید این سخن آن است اگر چنین ضریحی را برای یک نفر معمولی درست می کردند واز همه شهرهای ایران عبور می دادند هرگز دلی نمی لرزید قطره اشکی نمی ریخت و استقبالی به عمل نمی آمد .
علاوه براین چرا گاه دهها عامل و موضوع دیگر راه بندان به عمل می آورند اعتراضی نمی کنید ولی برای این موضوع حساسیت به خرج می دهید؟؟؟؟؟
اگر ماشین عروسی راه راببندد حوصله دارید ولی دیدن توسل وعشق به حسین ودشمن شکنی مردم را بر نمی تابید؟
........... (14819)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۲۲:۱۴
تبریک میگم . دقیقا کلام وهابیت رو اوردی . تبریک می گم .
عزاداری برای امام حسین وهن نیست برادر . عزاداری یک نوع اعلام انزجار از ظلم و بیدادگریه . اما شما زورتون میاد عشق مردم رو ببینید .
السلام علیک یا اباعبداله . (15223)
خوزستانی
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۲۳:۰۰
به نظرم اینگونه رفتار کردن ایرانیها کاملاً مغایرت دارد با افکار و اندیشه های امام حسین (ع). یک لحظه اندیشه کنید آیا گرد آمدن دور یک تکه طلا که با هزینه زیاد ساخته شده است چه چیزی را تداعی می کند؟؟............ (14824)
خوزستانی
United States
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۲۲:۴۶
بهار نیوز جون من که حرف بدی نزدم که سانسور کردی!!! (15231)
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۰۰:۱۳
.... شیعه بودن یعنی پیروی کامل از امام حسین. (15260)
پیروز
Sweden
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۲۳:۴۲
برای نویسنده وچاپ کننده این مطلب متاسفم.ای کاش این ضریح مطهر استان گیلان راهم درمسیر می دید.درود برمردم فهیم خوزستان که به حق میهمانوازی کردند.امام حسین پشت وپناهتان.
این مطالب عین نظرات وهابیون عربستان بود که نگاشته شده بود. (14830)
ابراهیم
۱۳۹۱/۰۹/۲۴ ۲۳:۵۹
عشق به ابا عبدالله (ع)از بچگی تو خون همه ایرانی ها بوده مگه پرچمی که روز تاسوعا یه ارمنی یا یه بچه مسلمون میاد می بوسدش علما فتوا دادن که متبرکه یا اونی او پرچمو دوخته اشک می ریزه ...
اینا همش عشقه ... (14838)
مریم
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۰:۱۲
سلام.امام حسین ع برای رساندن مردم به رستگاری شهید شد تامردم به قران رجوع کنند ........امام حسین ع می خواست مردم به خدا وراه خدا هدایت شوند.
اینکه امروز با... یک شی مادی مردم را ازخدا وراه انبیا وامامان دور کنیم کاملا اشتباه است. امام حسین ع الگوی همه انسانها برای دفاع ازمظلوم وراه رستگاری خواهد بود. وبا این حرکات تصنعی استقبال از ضریح مردم هدف قیام امام حسین ع را فراموش نخواهند کرد. (14844)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۱:۰۶
احسنت (14855)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۱:۵۹
به نظرم درصد خیلی کمی خبرنگار پیازداغ مشکلات رو زیاد کرده که البته بابت تاخیر در امور مردم شاید جنبه حق الناس باشد برمسئولان برنامه ریز استقبال , اما سپاه خیلی تندرفته و بهشون تو پیده , علی ایحال شایدبچه های حفاظت چیزایی بدونن که من وشما باید بریم گوجه بچینیم (( پسندم آنچه را جانان پسندد )) (14862)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۶:۵۵
وقتی تعصب جای تفکر را می گیرد ...... (14886)
حسین
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۶:۵۶
با سلام
1- چه کسی حاضرست به خدا سوگند بخورد که در زمان ساخت این ضریح مطهر نه خود امام حسین ع بلکه 14 معصوم ع به این ضریح سر نزده باشند.
2- مگر کسی که در دورترین نقطه نسبت به کربلا نذری برای امام حسین ع میدهد خود امام در آنجا حضور دارند که اینقدر مردم به آن تبرک میجویند(حتی شما مسئولین روزنامه جمهوری در هنگام خوردن) (14887)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۵:۱۹
شما علم غیب داری که حاضری قسم بخوری؟ (15098)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۷:۱۷
انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی به جا و ضروری است (14891)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۸:۰۵
آقا ايجاد راهبندان ربطي به خرافه ودين ندارد بي كفايتي مسئولين است چون اين مشكل در شهر ما هم اتفاق افتاد. (14902)
محمدجواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۸:۰۷
با سلام. من یکی از خانواده‌های شهدا هستم که همیشه به نام ما به این و آن یا این فیلم و آن فیلم اعتزاض می شود و روح ما هم خبر ندارد. صادقانه بگویم که خبر یک چیز است و واکنش به آن چیز دیگری. .......... به دنبال چیستیم؟ چرا تا این حد از محور عقل دور شده ایم؟کاش یک بار دیگر کتاب حماسه حسینی استاد مطهری را بخوانیم تا بفهمیم این گونه رفتارهای ما تا چه اندازه با فلسفه قیام امام حسین(ع) همخوانی دارد. متشکرم (14905)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۲۲:۱۲
شما که از خونواده های شهدا هستی برو ماطلب روزنامه رو دوباره بخون تا ببینی چه اهانتها به علما و مردم نکرده .
1 - مردم رو خرافه پرست خونده .
2 - حضور مردم رو غیر خودجوش خونده .
3 - به علماء دروغ بسته .
4 - اهانتهای وهابیت را دقیقا و بدون تغییری بلغور کرده .
از شما خونواده شهدی هستی بعیده والله . (15221)
سعيد
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۸:۱۱
حقير در لابلاي مطالب درج شده تحت عنوان اظهار نظر پيرامون خبر روزنامه جمهوري اسلامي متوجه نكاتي شدم كه توضيح برخي مطالب را ( البته به عنوان ديدگاه شخصي ) خالي از لطف نمي دانم :
1- در روايات محكم و صحيح فراواني آمده است كه ابراز علاقه به ائمه اطهار عليهم السلام و دوست داشتن ايشان و به تبع اين عشق و علاقه عمل به سيره و دستورات ديني آن بزرگواران موجب سعادت دنيا و آخرت خواهد بود . نوع و شكل بيان ارادت و علاقه به ائمه مي تواند متنوع و گونه گون باشد . عرض يك جمله ساده : اسلام عليك يا ابا عبدالله از همان محلي كه حضور داريد چنانچه با حضور و شعور همراه باشد ميتواند آثار معنوي زيارت حرم مطهر آن حضرت در عرض كربلا را داشته باشد . حضور مردم در استقبال و بازديد از ضريح ساخته شده در واقع شكلي از هزاران روش عرض ارادت خدمت حضرت امام حسين ( ع ) است . اين حضور ميليوني مردم طبيعي است كه به مضاق خيلي ها خوش نيايد و با توسل به انواع حيل بخواهند اساس كار را مورد نقد قرار دهند . مگر فراموش كرده ايم تز پردازيهاي روشنفكران وابسته به همين تفكرات انحرافي را كه به صراحت مي گفتند : راههاي رسيدن به خدا متونع است و نبايد اين راه را فقط در اسلام محدود ساخت ؟؟ حال چگونه مي شود كه آئين هاي ريشه دار و پذيرفته شده در ميان مردم را تحمل نمي آورند ؟ در ضمن چنانچه به تقريرات دوستاني كه از موضوع انتقاد كرده اند توجه نمائيد خودشان طرح موضوعي نموده و خودشان نيز آنرا به باد انتقاد گرفته اند و اين در حالي است كه اساساً موضوع مطروحه ارتباطي به اعتقادات تشيع ندارد و تمام اينها ساخته و پرداخته ذهن ناقص همين منتقدين است و ريشه در عناد و عدم باور اسلام راستين دارد كه گاهاً در لفافه حمايت از دين بروز مي يابد . در اين خصوص مي توان ساعتها به بحث پرداخت ليكن براي كساني كه بر چشمها و گوشها و قلبهاي خويش مهر عناد زده اند فايده اي نخواهد داشت . اسلام عليك يا غريب به كربلا . (14907)
حمید
United States
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۸:۱۸
امام حسین راضیند بچه های شین آباد بخاری نفتی خراب داشته باشند و بسوزند و ما .............. انجام بدیم .خدایا همه ما را از جهل و نادانی نجات بده . حدیث از حضرت علی (ع) هر چه بد بختی به مردم میرسه از حهل آنهاست. (14913)
حالا هرچی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۸:۲۵
از زمان کودکی از داستان راستان دکتر مطهری یادمه حضرت علی به خاطر اینکه جمعی از مردم یکی از بلاد به نشانه احترام به دنبال اسب ایشون راه افتادن و دنبال ایشون دویدن ازشون انتقاد کردن. (14914)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۲۲:۰۹
چه ربطی داشت ؟ (15218)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۸:۳۱
مطالب روزنامه خيلي منطقي است و ......... (14916)
سید رضا حسینی تژاد
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۸:۳۴
جانم فدای حسین سرور ازادگان جهان.
ببینید چگونه مردم را به جان هم انداختید .
تمام نظرات را خواندم کاری به طرز تفکر ها ندارم طرز تفکر هر کسی برای خودش محترم است اما نکته ای که اینجا جلب توجه میکند امار منفی که به عاشقان حسین داده شده و امار مثبت که به طرفداران تفکر سکولار .
ایا این خود نشان دهنده این نیست که اقتدارگرایان حکومت بجای ایجاد حب جدم حسین موجب بی اعتقادی مردم در مورد حماسه بزرگ عاشورا و سالار شهدا سرورم امام حسین شده اند .
چرا باید با انتقادی کوچک براشوبیم و جامعه را اینگونه ملتهب کنیم که قداست معصومین و دین را زیر سوال ببریم . بهتر است کمی به خود ائیم و دست از تندرویها برداشته که این خود تیشه به ریشه دین و حقانیت امامان مظلوم است و دردی را دوا نمیکند . (14919)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۸:۳۶
اگر یکی از عزیزانتون در نتیجه این مراسم به موقع به بیمارستان نرسه و از دنیا بره چه کسی مسئول خواهد بود؟ (14921)
صفر صالحی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۸:۴۶
امام خمینی در خصوص حتی صدای بلند اذان در صورت مزاحمت برای همسایگان مسجد تذکر جدی دادهاند و آنرا خلاف شرع می داند . چه رسد به امری که از وجوب شرعی نیز نمی باشد . لذا تذکرات روزنامه مذکور عین انتقال نظرات امام و رهبر معظم ایران می باشد که نباید با چنین تندی و خطابی از طرف سپاه اهواز مواجه شود .برای امری مستحب هرگز نباید خلاف شرع کرد . مثل کسانی است که در روز عاشورا عزا داری می کنند اما نماز نمی خوانند . صفر از تهران (14925)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۲۲:۰۸
اما دوست عزیز روزنامه انتقاد نکرد . بلکه این کار مردم رو خرافه پرستی دونست و گفت که علما با این کار مخالفن .
در حالیکه هیچ از علما مخالفت نکردن و اکثر قریب به اتفاقشون اومدن زیارت ضریح امام .
روزنامه دقیقا حرفهای علمای وهابی رو تکرار کرد .
واقعا جای تاسف داشت . (15216)
داوود
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۱۸:۲۸
تذکر به راهبندان عروسی و یا به خاطر آشغالهای مصالح ساختمانی هم همینطوره ،چه خوب می شد خبرنگار از مشکلات راه بندان آنهای هم می گفت و اینکه ممکنه این کارها باعث بشه دکتر به بیمار ،شخص به کار مهم ،یا با عث ایجاد راهبندان و مزاحمت برای مردم بشه یا از همین آب و هوا که باعث می شه مریضها مریض تر بشن هم میگفت.ای کاش، چقدر بهتر بود،ولی حیف که چشمش اونها رو که نمی بینه!! و به اصطلاح خودش مردم برای شکایت به خاطر اینجور کارها به "دفتر روزنامه جمهوری "!!!!!!!!!!مراجعت نمی کنند!،ای ملت ایران خواهشا از این به بعد هر شکایتی داشتید اعم از سیاسی ،ترافیکی و... برید روزنامه جمهوری مثل اینکه می تونند حل کنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (15399)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۹:۳۶
lمن شخصا در اوج خطرات وانفجارها به زيارت امام حسين رفتم ولي براي ظريح ساخته شده كه هنوز نصب نشده نرفتم وفكر مي كنم مردم امام حسين رادوست دارند و لي شلوغ كردن و.. اينكارها را سوء استفاده از نام امام حسين (ع) ميدانم وبه گسترش وهابيت كمك مي كند. (14951)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۰۹:۳۹
حق هر انسانی سوال است و شما که مسلمانید موظف به پاسخ گویی هستید در غیر اینصورت مسلمان نیستید؛ چند سوال پرسیده شد، لطفا جواب دهید تا این برادر ... متوجه اشتباهش شود و سایر برادران دینی از نیت سوئ احتمالی او آگاه شوند والسلام. (14952)
هالو
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۰:۱۱
...استفاده از احساسات پاک مردم حتی برای دین کار خوبی نیست... (14956)
نیم کیلو
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۰:۳۹
با سلام
در ایران روشی ایجاد شده که کاملا غیر منتقی وغیر معقول است وان این است که اگر کسی در مورد اتفاق یا مسئله ای که قسمتی از ان با اسم ائمه یانام دیگری که با مقامات مربوط میشود نوشته یا انجام شده است بخواهداظهار نظر یا اعتراض یا راهنمایی بکند به سرعت مارک وهابی گری یا ضد دین بودن را میزنند .
اما در کشوری که کارهای اداری با تاخیر انجام می شود و ساعت کار مفید کمتر از یک ساعت در روز است ووجدان کاری رعایت نمی شود واقعا کسی که ادارات را تعطیل اعلام میکند باید مورد عتاب واقع شود نه نویسنده مقاله در ضمن کسانی که با این روشها میخواهند اجازه اظهار نظر های درست را از مردم بگیرند ضد انسانیت هستند وحتما باید بدانند کهمردم حق دارند حرف بزنند این را هم یادمان باشد کسانی هستند که خارج از محل کار نماز نمیخوانند ولی در ادارات تا صدای اذان بلند میشود در دکان ریا وحقه بازی را باز میکنند . (14973)
گوهری
United States
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۱:۰۵
یکی هز نشانه های اخرالزمان اینکه حق و باطل باهم خلط میشه وتشخیصش سخت ...کارهای ما هم شده اینجوری .... (14989)
از تهران
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۱:۱۰
تا حالا رفتار خرافه گری قمه زنی...داشتیم و حالا ........ با توسل به امام حسین علیه السلام با فریاد سخن می گویند تا زهره بترکانند و دوست داران واقعی امام حسین علیه اسلام سکوت می کنند. (14995)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۱:۱۸
سلام
من متاسف شدمکه در بالا این همه بی ادبی هم میهنانم رو بهم دیدم.
ببینید فرض میکنیم یک جراحی میخواست اون روز بره برای جراحیتوی یک بیمارستان و برای نرسیدن او جراح جگر گوشه یک خانواده فوت میکرد.
چطوری اون مسئولینی که پیش بینی این داستان رو نکردن میخواستن جوابگو باشن .
من نمونه این داستانو تو راهبندان فرودگاه دیدم که بر اثر یک مورد اینچنینی بود .
احترام اهل بیت بسیار عالیه و ما ایرانیها گه بهترین دین دنیا رو داریم و تویاین دین هم بهترین مذهب که همون شیعه هست رو داریم به این افتخار میکنیم .
ولی چقدر خوبه که یک طرفه فکر نکنیم نمیشه اگر عمل خوبی رو با روش بدی انجام بدیم دیگه خوب نیست ( مثل نماز با ریا که گناهم داره ، یا ریختن ظرف یکبار مصرف نذری در جوی اب) یعنی کلا در دین هدف وسیله رو توجیه نمیکنه و برای رسیدن به هدف خوب باید وسیله خوب انتخاب بشه .
حالا اگه اینطور فکر کنیم همه چیزا یک رنگ دیگه میشن .
دیگه ساعت 12 شب نمیشه تو خیابون طبل و سنج زد یا با صدای بلند نوحه خوند چون اون بچه ای که خوابیده و بیدار میشه برامون یک روز مشکل ایجاد میکنه و ..... . (14999)
کیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۱:۲۰
چیزی که فعلا باید مهم باشه در سرما بودن مردم ورزقانه.... (15001)
نازنین
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۱:۲۰
چرا فکر می کنید اگر در جامعه حرکتی انجام می شود به خصوص با برچسب دین، همه جا باید مدح و تمجید باشد؟ چرا اینجا هیچ وقت جایی برای یک مخالف نیست؟ چرا نمیتوانید یک پاسخ برای یک مخالف داشته باشید؟ مردم زندگی ندارند؟حالا اگه عده ایی به خاطر شلوغی و تعطیلی به مشکل بر خوردند و یک جایی پیدا شده که ای مسئله را عنوان کرده بی دین و وهابی هستند؟ کمی انصاف برای هر داوری لازم است (15003)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۱:۵۲
امام حسين (ع) هنوز هم مظلومه

در گذشته که قدر ایشان را ندانستند و ایشان را مظلومانه به شهادت رساندند و امروزه که از نام و ضریحش عده ای سودجو سوءاستفاده می کنند.

اللهم عجل لولیک الفرج (15013)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۲:۱۰
امام حسین در قلب ماست نه در طلا و نقره ضریح (15026)
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۱۸:۱۳
و طلا و ضریحش هم در قلب ماست (15394)
ژیلا
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۲:۳۸
متاسفم برای افرادی که متوجه قلم و گفتارشان نیستند و احساسات و افکار عاشقانه مردم را به بحث و مجادله میکشا نند، که باعث خوشحالی دشمنان اسلام وشیعه شده و لبخند بر لبانشان می گذارند. اینها یا جاهلند ویا آگاهانه منویات اربابانشان و BBC را دنبال می کنند. این مطلب بدون اینکه به روزنامه برود باید با راهنمایی و رانندگی مطرح میشد، آنهم نه در جراید. زهی تاسف برای جاهلان. (15046)
عطا کشانی
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۴:۰۶
با سلام..
1-در اینکه خدا و اهل بیت راضی به اذیت و آزار مردم نیستن شکی نیست همانگونه که سید الشهدا فرمود آخر راه کربلا شهادت است هرکس می تواند ما را در این راه یاری کند..
2- اقای به اصطلاح محترم و خبرنگار یا هر عنوان دیگر شما به چه حقی و چه مدرکی تبرک جستن به ضریح جدید عزیزترین خلق دو دنیا را زیر سوال می بردید و روشنفکرانه به عشق و علاقه مردم توهین می نمایید، خیلی از همین مردم و عاشقان توان رفتن به زیارت سیدالشهدا را ندارند.
یک سوال از شما دارم؟
شما اگر یک نفر از اعضای خانواده تان برای زیارت راهی مکه یا کربلا شود به روی او جهت زیارت بوسه نمی زنید؟؟
چرا این عمل را انجام می دهید؟ جواب روشن است..
برای اطلاع دوستان عرض می
کنم،همین وهابیون که اینگونه اعمال شیعیان را توهمی و به عقلی می نامند، نخ های پارچه نصب نشده خانه خدارا به عنوان تبرک بین وهابیون و مردم توزیع می کنند..
حرف آخر ..
همین عشق و علاقه دیوانه وار مردم به ساحت مقدس اهل بیت باعث دوام این انقلاب شده است و وای از آن روزی که بین مردم و اهل بیت جدایی بیفتد و بترسیداز اینکه روزی از لسان ما هم چنین صحبت ها یا مطالب روشنفکرانه ای بیرون بزند..
خدایا عاقبت مارا ختم بخیر بفرما.. (15076)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۴:۴۷
حرف بی ربطی هم نزده حرف حق تلخه (15084)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۵:۱۷
راهبندان و ترافیک و غیره علتش ضریح نیست علت عدم مدیریت صحیحه. لطفا همه چیزو با هم قاطی نکنید (15096)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۵:۲۶
خدايا
به فهميدگان ما تعصب
به متعصبين ما فهم
به مسلمانان ما قرآن
وبه شيعيان ما علي (و حسين)
عنايت بفرما
آمين (15100)
محمود
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۶:۰۲
احسنت به روزنامه جمهوری........ (15121)
آزاده
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۶:۳۹
مردم به عشق امام حسین(ع) حضور پیدا کرده و عزاداری کردند. اما در استقبال از ضریح بی برنامگی و شلختگی آشکار بود که باعث مشکلاتی شد................ (15129)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۷:۱۱
السلام علی الحسین و علی اصحاب الحسین و علی اولاد الحسین و علی ارواح التی حلت بفنایک (15142)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۷:۳۰
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین

تفرقه بدتر است (15146)
ممهد
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۸:۰۰
سلام فکر کنید باران رحمت خدا یا برف سفید زیبا امده انوقت ترافیکش هم با لذت همراه میشود (15148)
فرهاد
United States
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۹:۱۰
... روزنامه جمهوری کاملا تحلیل درستی داشته. اگر به امام حسین اعتقاد دارید کمی آزاده باشید دین پیشکش شما.در این عصری که ما زندگی می کنیم.....دین کاملا دستمایه قرار گرفته ....نیازی نیست به مغزتان فشار بیاورید بروید به بانکها ،دوایر دولتی و رجوع کنید به مسئولان حتما اسلام اموی را خواهید دید (15167)
پیمان
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۲۰:۰۵
به عنوان یک رزمنده بسیار کوچک زمان جنگ نظر شخصی ام را بیان می کنم که در روزنامه وزین جمهوری اسلامی به هیچ چیزی توهین نشده است و صرفا گله ای از مسولین به واسطه بی برنامه گی جهت تضییع حقوق شهروندان گرامی خوزستانی شده است و استدعا دارم که حتما نظرات بالا را برای نقادان بسیار تند و ...ارتیکل روزنامه جمهوری بفرستید تا فید بک اعتراض تندشون را از دید مردم ببینند.با با احترام (15183)
محمود
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۲۱:۱۲
من هم به عنوان یکی از دوستداران و خادمان امام حسین (ع) که همیشه و در همه جا ارادت مند خاندان عصمت و طهارت هستم به نقد روزنامه هیچ ایرادی نمی بینم و معتقدم کسانی که از استفاده ابزاری و احساسی از ائمه اطهار سود می برند هیچ گاه نخواهندگذاشت مومنین واقعی و شرافتمند در جامعه سخن بگویند و در همه حال و به هر نحوی آنها را مورد انگ و خطاب قرار میدهند کما اینکه در تمام دوران ولایت امامان آنها را مشرک و کافر میدانستند. (15199)
اصلاحاتی سفید نه سبز
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۲۱:۲۰
قربون برم خدارو یه بوم دو هوارا !!!
چراشما ها درمورد جنبش های سال 88سبرها و ترافیک ایجاد شده توسط اونا و مشکلات ناشی از آن برای مردم چیزی نمیگید !؟
به امام حسین قسم به خاطر سانسور نطرم دیگه به سایستتون نمیام. (15202)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۲۲:۱۳
البته که حرف حق زده . چرا نباید واقعیت را نادیده گرفت؟ (15222)
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۲۳:۴۶
مزاحمت برای مرد نباید ایجاد بشه این شاید موجب رضایت خود امام حسین(ع) هم نباشه باید استقبال از ضریح مسیرش جوری تعیین میشد که مزاحمت برای یه عده ایجاد نشه.اماجالبه هیچ کس به کسایی که شب عروسیشون خیابون رو میبندنو وسط خیابون میرقصن هیچ وقت اعتراض نمی کنن.بد نیست یه اعتراضی هم به این راه بندونا بشه. (15251)
علی
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۰۱:۰۲
باسلام و احترام به همه نظرات میخواستم چند تا مطلب رو خدمت دوستان متذکر شوم :
1-متاسفانه در زمان های مختلف بدعتها وانحرافات زیادی در دین وعزاداریهای ما وارد شده که باعث انحراف بسیاری از مردم شده است. از آن جمله می توان به استفاده از علایم وشمایلهایی از ایمه در عزاداریها نام برد که متاسفانه ما را از اصل هدف عزاداریها دور نگه میدارد . موضوع تامل بر انگیز این است که در صورت اعتراض به اینگونه افراد شما را تا حد ملحد و خارج از دین محکوم می کنند .
2- بعضی از مداحان ما در اشعار خود دانسته یا ندانسته برخی مطالب را عنوان می کنند که بسیار دور از واقعیت بوده و همین خود باعث انحراف شنوندگان می شود.
3- توجه به برخی مستحبات که واجبات ما را تحت الشعاع قرار داده و ما دانسته یا ندانسته به آنها تعصب نشان میدهیم در صورتی که برای واجبات خود اینقدر متعصب نیستیم.
والسلام (15266)
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۰۹:۲۸
سلام
این یک عقیده شخصی است :

ما به زیارت حرم امام رضا (ع) میرویم چون پیکر پاک آن امام معصوم آنجاست و به نوعی اعتقاد مذهبی داریم خاک آنجا متبرک است. به زیارت امام حسین (ع) میرویم چون آنجا هم متبرک است چون آن امام معصوم آنجا به خاک سپرده شده است، به مکه میرویم نه بخاطر اینکه خدا آنجاست چون عملی است که باعث وحدت مسلمانان میشود.
من یک سوال دارم چطور یک ضریح از طلا اینقدر مقدس است؟؟
چرا باید مقدس باشد که مردم ساعتها برای زیارت آن معطل بمانند؟؟ این حرکت تنها ناشی از عدم آگاهی است و ... (15300)
فرزند شهید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۱۱:۴۳
شما را به روح پدر شهیدم قسم میدهم برای توجیح هر عملی و هر اقدامی از خانواده شهدا و جانبازان مایه نگذاریذ خانواده شهدا بیشترین انتقاد را به وضع موجود دارند (15327)
مینو
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۱۵:۲۰
چراپیام قبلی منو نزاشتید هر پیامی که با سلیقه شخصیتون میسنجید؟؟؟متاسفم براتون. (15362)
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۱۸:۰۴
خود همین سایت بهار نیوز حامی روزنامه جمهوریه ببینید چطور خبر رو نقل کرده(واکنش تند...)و این مردم رو به جون هم انداخته. (15390)
مصطفی زمانی
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۱۸:۱۲
خداوند برادران سپاهی ما رو حفظ کنه،من واقعا موندم چرا خبر رو اینطوری نویشتید مسئولین بهار نیوز؟ ،اصلا هم واکنش تند نبود و به موقع بود. (15393)