به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۵۶
 
۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۲/۱۸ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۱۸۹۸
روزنامه گاردین لندن گزارش داد:

چگونه بازيگر سيما از بي‌‌بي‌سي سردر آورد

گروه فرهنگ و هنر: در رخدادی جالب توجه بی بی سی فارسی برای نخستین بار گزارشي از زهرا امیر ابراهیمی (بازيگر تلویزیون و سینمای ایران) را از فرانسه و پیرامون انتخابات فرانسه پخش کرد، وی که پس از کلیپ جنجالی توزیع شده، آن را تکذیب و این ماجرا را یک شباهت دانست و ناچار به ترک کشور شد، پس از سالها دوری از عرصه دوربین و آنهم با بی بی سی وارد کار شد.
چگونه بازيگر سيما از  بي‌‌بي‌سي سردر آورد
امیرابراهیمی پس از ترک ایران در دو فیلم سینمایی «سفر به هیدالو» (۱۳۸۴) و «انتظار» (۱۳۸۹) بازی کرده‌است. او پس از خروج از ایران، در فرانسه سکنی گزید و در فیلم «زنان بدون مردان» ساختهٔ شیرین نشاط و تئاتر «رویای طاهرگان خاموش» به همراه شبنم طلوعی به ایفای نقش پرداخت. وی در حال حاضر به عنوان یک خبرنگار در شبکه بی‌بی‌سی پارسی به کار مشغول است. تا مدتها صرفا در مقوله هنر نقاشی فعالیت داشت، روشن نیست که همکاری وی با بی بی سی در فرانسه ادامه خواهد داشت یا وی این همکاری را بصورت گسترده تر انجام می‌دهد.

روزنامه "گاردین" چاپ لندن برای اولین بار موفق به مصاحبه با زهرا امیرابراهیمی، بازیگر نقش زهره شد.
امیرابراهیمی گفت: بعد از اعتراضات فراوانی که از سوی همکاران به من شد، فیلم غیراخلاقی را دیدم اما واقعیت اینجاست که شخص درون فیلم، من نیستم. وی افزود: منکر شباهت هایی که هنرپیشه فیلم غیراخلاقی با من دارد نیستم زیرا با استفاده از امکانات گریم می توان فردی را شبیه دیگری ساخت، ضمنا اطلاعاتی در مورد تکنیک های مونتاژ دارم و می دانم که با استفاده از آن می توان چهره فرد مورد نظر را خلق کرد. مصاحبه گر روزنامه گاردین به نقل از کارشناسان حقوقی نوشت: همین انکار امیرابراهیمی برای جلوگیری از مجازات او کافی است. گاردین افزود: در حالیکه مظنون اصلی دستگیر و هنوز معرفی نشده است، احتمال سه سال زندان و پرداخت مبلغ هفت تا ده میلیون تومان جریمه نقدی وجود دارد. بنا به ادعای متهم دستگیر شده، زهرا امیرابراهیمی خودش پیشنهاد تهیه و توزیع فیلم را داده بود اما در عین حال، این هنرپیشه ایرانی در طول مصاحبه ۴۵ دقیقه ای، حجاب کامل داشت و تمام مدت مواظب حفظ آن بود.
امیرابراهیمی با اشاره به نامزدی پیشین خود با مردی که در فیلم غیراخلاقی حضور داشت، به خبرنگار روزنامه گاردین گفت: نامزدم را بعد از آن که در رابطه زناشویی مان خیانت کرد ترک کردم، زیرا آدمی هرزه بود.
وی تاکید کرد: حتی بعد از اینکه از او جدا شدم تهدید کرد بلایی سرم می آورد که نتوانم سرم را در جامعه بالا بگیرم و حتی جایی در صدا و سیما نداشته باشم. حال فکر می کنم با این فیلم جعلی تهدید خود را عملی کرده است.
بنا به گزارش نویسنده گاردین، فیلم غیراخلاقی منتسب به زهرا امیرابراهیمی در جامعه ایران به "نرگس ۲" معروف شده و بسیاری از خانواده های ایرانی بیم آن دارند تا فرزندانشان آن را مشاهده کنند.

امیرابراهیمی نیز در این مورد گفت: بدترین نکته در این میان آن است که به وجهه خانواده مذهبی ام صدمه وارد شده است. وی افزود: اگر به سابقه کاری ام نگاهی مختصر بیندازید به این نتیجه می رسید که به واسطه علاقه شخصی خود عمدتا در سریال هایی موازی با ایده خود و خانواده ام ایفای نقش کرده ام.
 این هنرپیشه ایرانی تصریح کرد: من و خانواده ام فکر می کردیم که در جامعه ای با قضاوت صحیح و عادلانه زندگی می کنیم اما واقعیت اینجاست که بیش از ۹۰ درصد مردم ایران در مورد امور مبتذل و شرم آور کنجکاوی به خرج می‌دهند.
مرجع : عبرت نیوز

مهدی
۱۳۹۱/۰۲/۱۹ ۲۰:۳۴
مهم نیست زهرا امیر ابراهیمی این کار را کرده است یا نه !
مهم این است که من و تو سی دی این فیلم را دست به دست در کوچه و بازار گرداندیم .
اگر او محکوم به خروج از صحنه سینما شد ، من و تو باید محکوم به خروج از صحنه زندگی شویم (685)
۱۳۹۱/۰۴/۲۳ ۱۶:۱۲
مهدی جان احسنت بر اخلاق ازاد منشت اگر او خدای نکرده این کار کرده باشد.خانواده اش جه کناهی دارن. که ما می خواهیم بی ابروشون کنیم (2357)
۱۳۹۱/۰۵/۱۶ ۰۰:۳۲
اگه اون این کارو کرده باشه هم به من و شما ربطی نداره! مگه ما از این کارا نمیکنیم؟ گناه اون نیست که یه نامرد سو استفاده کرده! (3612)
۱۳۹۱/۰۸/۰۱ ۱۹:۰۷
هرکسی مسئول کارهای خودش هم هست وباید مسئولیت خود را در این زمینه بپذیرد (8930)
افشین
۱۳۹۱/۰۵/۲۷ ۲۳:۳۸
اگه کار بدی هست انجامش نده، اگه انجامش داد انتظار نداشته باشه که جلو دنیا رو بگیره تا نگاش نکنند
از آدم های زیادی ایدآلیست متنفرم، یکم هم واقع نگر باشید با توجه به حرف شما همه مقصرن جز ایشون این چه حرف بی منطقیه (4583)
سامان
۱۳۹۱/۰۵/۳۰ ۱۳:۱۶
آن یک فیلم خصوصی بوده که دزدیده شده و اون خانم و اقا برای من و شما بازی نکرده اند (4696)
۱۳۹۱/۰۲/۱۹ ۲۱:۱۵
خوش به حالت که به این بهانه تونستی از این کشور بری و راحت شی پس زیاد بش فکر نکن (686)
۱۳۹۱/۰۴/۰۸ ۱۸:۰۶
من فیلم زنان بدون مردان رو دیدم ولی امی ابراهیمی توش بازی نکرده، اصلاح کنید لطفا (1872)
رضا
United States
۱۳۹۱/۰۵/۲۲ ۲۳:۲۴
درود بر زهرا امیر ابراهیمی عزیز
هر کاری کرده فقط و فقط به خودش مربوطه و بس
زهرا جان ما حمایتت می کنیم (4204)
پونه
۱۳۹۱/۰۵/۲۳ ۱۹:۵۲
خانم امير ابراهيمي توي اون برهه اززمان بازيگر مورد علاقه من بود و البته من ايشون رو يه روز از نزديك ملاقات كردم خيلي محجوب ودوست داشتني بود من هنوز به ايشون علاقه دارم وبراش آرزوي موفقيت دارم (4299)
۱۳۹۱/۰۵/۲۹ ۱۸:۴۵
ایشون از هنرمند های خوب کشورمون هستند که به علت بی فرهنگی و برخورد نامناسب جامعه با ایشون واقعا حیف شدند،امیدوارم هرجا که هستند موفق باشند ودست از فعالیت هنری برندارن (4685)
007
۱۳۹۱/۰۵/۲۹ ۱۸:۵۶
کاش همه یاد بگیرند وقتی از این فیلم ها و بلوتوث ها رواج پیدا کرد نگاه نکنند (نگاه حرام نکنیم )اگر همه ما که ادعا داریم مسلمانیم همین حرف خدا رو گوش میکردیم کار زشتی پراکنده نمی شد و حرمت هایی ریخته نمی شد (4687)
ا-ح
۱۳۹۱/۰۶/۱۲ ۰۲:۴۹
نگاه كردن به فيلم خصوصي مردم حرام مي باشد كه بنده به خاطر كنجكاوي اين كار را كردم واز كار خويش پشيمانم از خانم امير ابراهيمي مي خواهم ما را حلال نمايند (5191)
۱۳۹۱/۰۸/۲۴ ۲۰:۱۸
آخه بوق..... جان چه كسي مياد فيلم مبتذل بازي كنه بعد به اين فيلم بگه خصوصي!!!! (11505)
گوهری
United States
۱۳۹۱/۰۷/۲۵ ۱۲:۰۱
چقدر انسانهای خوب و پاکی هستیم ما .و.و.چقدر خوش بحالمون شد (8338)
شیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۸/۰۲ ۱۵:۳۷
هرکس تو خلوتش ممکنه یه گناهی انجام بده اگه خدا بخواد مثل ما آدما خلوت همه را فاش کنه بقیه باید کجای دنیا فرار کنند . خواهش می کنم عادلانه قضاوت کنید (9028)
م
۱۳۹۱/۰۸/۲۶ ۲۰:۴۴
همه با این حرفها کار این خانم را توجیه کردید که کار درستی انجام داده برید پی کارتون (11679)
۱۳۹۱/۰۹/۱۱ ۱۲:۲۰
داستان حضرت یوسف و حضرت مریم در قرآن به ما یادآوری می کند که در این مواقع درباره بندگان خدا قضاوت نکنیم و چه بسا آدمهایی که مورد قضاوت ما هستند و در پیشگاه خداوند از جایگاه ویژه ای برخوردار و بواسطه آنان ایمان و خداپرستی ما محک خواهد خورد. (13041)
سعيد
۱۳۹۱/۰۹/۲۵ ۱۰:۲۹
اولا :خوبه كه واقع بين باشيم و سرمونو مثل كبك زير برف نكنيم. دوما بهتره بجاي توجيه عملمون و اينكه بخوايم هزارتا دروغ ديگه بگيم ، شجاعانه اشتباهاتمونو بپذيريم و به درگاه خدا توبه كنيم كه اينجوري هم خدا و هم بندگان خدا مطمئنا ازمون بهتر مي پذيرن. سوما اونايي كه معروفيتي دارن عملشون بيشتر به چشم مياد چون تاثير منفي خيلي بيشتري بر جامعه ميذاره در نتيجه بايد بيشترم مواظب خودشون باشن، ( هركه بامش بيش، برفش بيشتر).چهارما اونايي كه باعث انتشار اين فيلم كثيف شدن گناهشون به مراتب سنگين تره، ضمنا خداي متعال به هچكس اجازه تجسس در زندگي ديگرانو نداده (14965)