به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۱۲۵۰۰

نامه دكترعارف خطاب به ملت ایران: به‌خواست آقای‌خاتمی و تجارب‌انتخابات دو دوره گذشته انصراف مي‌دهم

گروه سياسي: دكتر محمدرضا عارف در نامه ای خطاب به ملت ایران از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد. متن این نامه به شرح زیر است:
نامه دكترعارف خطاب به ملت ایران: به‌خواست آقای‌خاتمی و تجارب‌انتخابات دو دوره گذشته انصراف مي‌دهم
غروب دوشنبه بیستم خرداد ماه، مرقومه‌ای از جناب آقای سید محمد خاتمی دریافت نمودم. ایشان طی این نامه در مقام رهبری اصلاحات، ادامه حضورم را در صحنه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به مصلحت ندانسته اند. از آنجا که از ابتدای ورودم به عرصه انتخابات بارها بر موضع تمکین از اجماع با محوریت جناب آقای خاتمی تاکید نموده ام و همچنین بر اساس منشور اخلاق انتخاباتی منتشر شده توسط اینجانب، خود را متعهد به رعایت اخلاق و انجام تعهداتم می دانم. لذا با عنایت به نظر صریح جناب آقای خاتمی و تجارب انتخابات دو دوره گذشته ریاست جمهوری، انصراف خود را از ادامه رقابت های انتخاباتی اعلام می دارم.

خلق صحنه های به یاد ماندنی توسط شما مردم سربلند در دوره فعالیت های انتخاباتی ام، عامل موثری برای حرکت در مسیر تحقق حماسه سیاسی و نشانی از شکل گیری یک پایگاه و سرمایه بزرگ اجتماعی است. اینجانب گذشتن از حق خویش به نفع ملت بزرگ و ایران سربلند را مصداق روشن اصلاح طلبی واقعی می دانم. از آنجا که اعتقاد دارم شرکت در انتخابات، هم حق و هم تکلیف است، از مردم همراه سرافراز ایران صمیمانه می خواهم با حضور پر شور در انتخابات ۲۴ خردادماه، عزت و بقای جمهوری اسلامی و عظمت ایران و خلق حماسه سیاسی را تداوم بخشند.

در پایان از همه مردم عزیز کشورم برای همراهی بزرگوارانه شان تشکر می کنم و اعلام می دارم در همه شرایط در کنارشان خواهم ماند.ارادتمند شما -محمدرضا عارف
شامگاه بیستم خردادماه هزار و سیصد و نود و دو

سیندخت
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۳۰
آمدی ، ما را عاشق منش خود کردی و رفتی ... (71112)
فردوسی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۳۸
ضمن خوشحالی از اعلام این خبر و اینکه حتما به وی رای خواهم داد باید بگم واقعیت اینه که بااینکه من حامی عارف بودم حتی عارف هم کاندید حداکثری من نبود ولی اگه دقت کنیم گاهی ما حتی در زندگی روزمره موقع خرید و یا انتخابهای دیگه هم مجبوریم به دلایل متعدد بهترین چیزو ازش بگذریم و با توجه به واقعیت تواناییهای موجود خود و نه ایده الهای بهتر ولی غیر ممکن تصمیم بگیریم و این عین عقلانیت است ، ما امروز باید به روحانی رای دهیم تا در درجه اول کشور از ورطه سقوط به جهنم درگیری با قدرتهای بزرگ جهانی نجات یابد و تحریمهایی که بر تمام جوانب زنده گی مردم سایه انداخته و قرار است شدیدتر شوند رفع شوند دستاوردهای دیگری مثل دمکراسی و اصلاحات و. . . هدف بعدی ما هستند زیرا بدون وجود ایرانی امن و مردمی که غرق مشکلات ناشی ازفقر و بیکاری و . . . نباشند این اهداف ثانویه هرگز عملی نخواهند شد، پیروان یک جبهه و تشکل سیاسی تنها با وحدت حول یک راهبرد مشترک و عمل به آن قوی خواهند بود و تکروی هواداران آفت این گروههاست چون همیشه اختلاف نظر اعضا وجود دارد
( به قول حافظ :
به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید ) (71135)
اتحاد
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۴:۴۰
مهم نیست که اسم روحانی رو نبرده.مگه منتظر ائتلاف نبودید پس یا علی بگید و به روحانی رای بدید. (71796)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۳۷
درسته (72422)
از دهات ایران زمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۰۱
جناب اقای عارف درود بر شرفت ولی خواهشاً حمایتت رو شفاف و واضع از آقای روحانی اعلام کن تا یاوه گویان ساکت بشن. درود بر اصلاحات و اصلاح طلبان (71331)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۲۲
حال که عارف بزرگی و گذشت کرده جا دارد خاتمی و هاشمی حمایت علنی از روحانی داشته باشند تا این فداکاری عارف نتیجه بخش باشد (71371)
عمار
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۳۹
سلام الحق خوب گفتی برادر عزیز.دکتر عارف منش انسانی خود را عرضه کرد صداقت در رفتار ایشان موج می زند قطعا با پیروزی دکتر روحانی و حضور دکتر عارف در کابینه ایشان مردم از تخصص ایشان در امور اجرایی بهره ها خواهند برد. (71418)
محسن کاشی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۵۳
به شماره9810000018 نام روحانی رو اس ام اس کنید. مرکز افکار سنجی آینده ایران (71458)
رضا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۵۸
من وقتی می رم خرید که بتونم چیزی که دوست دارم رو بخرم وگرنه نمیرم، قیاس مضحکی بود ! (71471)
حمید
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۴:۵۸
نه دوست من زیاد هم قیاس مضحکی نبود، یه مثال عامیانه بزنم( البته فقط یه مثال برا درک بهتر موضوع) اگه به هر دلیلی TV منزل از کار افتاد بدون TV که نمیشه بمونیم نیازه که بخریم خب اگه بالفرض ایده ال ما یه ال ای دی سونی 54 اینچ باشه ولی توانایی خریدش را نداشته باشم مجبورم یه ال سی دی سامسونگ 40 اینچ بخرم .البته با عرض معذرت . (71837)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۵:۰۶
پس امروز که رفتی بازار یه مرسدس بنز 2013 بخر تا جایگزین خودروی فعلیت کنی! نگو که ماشین فعلیت بهتر از بنز 350 که باور نمیکنم، دیدی باید در حد داشته ها و مقدورات توقع داشت! (71861)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۲۲
تو اینجور مواقع اونی که با گذشتتره یه دفعه دوست داشتنی تر میشه.
زنده با اصلاح طلبی (71575)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۲۵
پرچم اصلاحات بالاست (71591)
امیر
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۴:۱۱
باسلام فروان به مردم اصلاح طلب و با تقدیم سلام و درودفراوان بر معلم بزرگ اصلاح طلبی که درس اصلاح طلبی را در عمل به ماآموختند
آقای عارف ضمن تجدید میثاق باآرمان های اصلاح طلبی از شما ممنونم که امیدهای کوچک ما را در این بزنگاه تاریخی به امیدی بزرگ تبدیل کردید و در عمل نشان دادید که عقلانیت اساس اصلاح طلبی است و نفع جمعی بر منافع شخصی اولویت دارد.
ای بزرگ اصلاحات اکنون این میثاق را با شما متعهد میشوم که در این چند روز باقیمانده بیکار ننشینم و حداکثر تلاش خود را در راستای همگرایی اصلاح طلبان ساکت انجام دهم تا دین خود را به شما ادا کرده باشم.
دوستان،هم اندیشان،اصلاح طلبان اکنون نوبت من و شماست که وظیفه خود را انجام دهیم و پرچم آزادگی و آزادی و اصلاح طلبی را به اهتزاز درآوریم.
آقای عارف با توکل به خدا پرچمی را که برافراشته ای نخواهیم گذاشت لحظه ای بر زمین بیافتد.
من: قطره ای از دریای بیکران اصلاح طلبی. (71725)
رستم
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۴:۳۶
سپاس برای ازخودگذشتگی و ایثارتان جناب آقای عارف، همیشه در قلب مایی.
درود بر عارف ، سلام بر روحانی (71789)
مجتبی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۳۱
برای پیروزی آقای روحانی همه ی ملت ایران به خط (71113)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۱۰
جوونا فقط پشت کامپیوتر نباشید، پاشید یه تبلیغی بکنید اگه هرکس سه نفرو طوری مجاب کنه که هر کدوم دو نفر دیگه رو مجاب کنه رای شما حداقل نه برابر میشه! یکی از راههای موثر برای تبلیغات در شرایط حاضر فرستادن sms برای گروه هدف است که بخصوص پیامهایی که گروه بی تفاوت و رای های سرگردان را مجاب به مشارکت کند منطقی است چون اکثریت اینها در صورت شرکت رای شان به اصلاحات است و چنانچه در پایان هر پیامک خواسته شود که توسط گیرنده نیز نشر شود میتواند یک سونامی رای ایجاد کند اصرار و تبلیغ بر افراد مخالف معمولا در کوتاه مدت بیفایده و وقت تلف کردن است در پیامها بنویسید که اگه رای ندید کی میاد، بنویسید شاید حتی جنگ ویرانگر بشه ، . . . نمونه های پیشنهادی پیامک :
" رای ندادن یعنی عقب نشینی ، یعنی یک رای به تایید و تداوم و تشدید مشکلات کنونی کشور "

" رای ندادن در عمل مساوی با رای به شرایط فعلی است " (71197)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۳۰
احسنت احسنت کامپیوتر را ول کنید برید به مناطق محروم و روستاها کمک کنید (71257)
شوان
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۱۱
بردار عزیز اگه قرار باشه هر نفر 3 نفر رو بیاره تو صحنه که نفر کم میاریم اون موقع مجبوریم از کشورای دیگه نفر بیاریم . با این تفاسیر باید 150 میلیون نفر رای بدن . (71347)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۵:۲۶
اخه همه هوادارای اصلاحات که اینقدر قوی نیستند یا همه اونا که این متن را نمیخونن که هر کدوم 9 نفرو بیارن و منظور فردوسی اینه که اونا که قدرت تحلیل و بیان این کارو دارن ، متوجه این نکته شوند و کوتاهی نکنن، چون بعضی از رقبا سازمان رای دارن که حتی در نهایت اگه با بحث نتونستن طرفو قانع کنن افراد دو دل را قسم میدهند که باید به فلانی رای دهی و اینطور رای جمع میکنن بعد تو فقط با انگشتت کلیک میکنی و میخوای حتما برنده هم باشی (71922)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۱۰
آِیا می دانید بزرگترین کمک به آقای روحانی ( و عارف ) در این دو روز چیست ؟

اگر به دلایلی نمیتوانید در شهر خود محله خود , روستا و بخش خود برای ایشان ستاد مردمی دایر کنید :

اگر مغازه دار هستید حمایت خود را با نصب چند عکس از روحانی نشان دهید

اگر خودرو دارید عکس تبلیغاتی خود را به آن بزنید . ( ترجیحا ! همراه باعکس هاشمی )

در محافل وارد بحث شوید و از کاندید خود دفاع کنید کسی شما را به زندان نمی برد ! اگر دوستی از شما قصد شرکت ندارد برای مجاب کردن او وقت بگذارید

مهم : نگویید ای بابا اینا همش شعاره با این کار من و 5 تا - 10 تا رای که کاری درست نمیشه !
به اندازه سهم خود برای شکست رقیب بکوشید تا وجدانتان آسوده باشد

این کمک میتونه نوشتن یک نظر یا زدن یک مثبت یا منفی باشه . (71510)
ایوب
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۳۳
درود بر عارف با معرفت
زنده باد اصلاحات
رای من دکتر روحانی (71119)
یه مرد
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۳۴
اون آقایونی که می گفتن چرا اصلاح طلبان تو خیابونا تبلیغ نمی کنن و شور ندارن ما همه منتظر ائتلاف بودیم حالا تحویل بگیرید از امشب.پیش به سوی خلق حماسه رهبری. (71408)
شاهد
China
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۳۳
درودبرتو مردباگذشت (71120)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۳۳
عارف جان با این کار زیبایت از نظر ما جنابعالی نه تنها رییس جمهور ایرانی که بلکه رییس جمهور تمام قلب ها ی آزادمردان و طلیحه دار مردانگی و در نهایت تو تبلور انسان کامل هستی.تو در بهار مردانگی را به همه یاد دادی. عزیزی (71121)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۳۵
با قهر و رای ندادن هیچ چیز عوض نمیشه
حکومت عزیز چه ایران چه هر کشوری مسلما پدر و مادرمون نیستند ک قهر کنی نازت رو بکشند
حق گرفتنی ست
هیچ جیز یک شبه بدست نمیاد (71123)
محسن کاشی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۵۰
من موافقم چه بیاید چه نیاید تلویزیون تصویری از حماسه شگفت انگیز نشان می دهد و اعتراض شما کجا به چشم خواهد آمد . زنده باد روحانی (71446)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۳۵
خدا رو شکر...
حالا دیگه نوبت ماست...
کسانی را که پای صندوق نمی آیند بیاورید...
هر کس 10 رای (71125)
شوان
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۱۴
بابا هر نفر 10 رای بدن که میشن جناح راست و تقلب محسوب میشه . (71354)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۶:۲۶
کافر همه را به کیش خویش پندارد !! (72065)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۳۶
نگرانم، ای کاش تو این دو سه روزه با هم هماهنگ بشن... (71127)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۳۷
درود بر عارف با ارزوی موفقیت برایاصلاحات (71131)
مصطفی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۳۷
عارف نشان داد تشنه قدرت نیست زنده باد اصلاحات. (71132)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۰۴
درسته برادر و من اضافه می کنم تمام اصلاح طلبان دوستدار قدرت نیستند. دیدی که بعضی ها برای دو روز قدرت آخرتشون را حتی نابود کردند. (71188)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۳۸
تو این چند روز فقط باید از روحانی حمایت کنیم. (71136)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۳۹
خداوند حفظت كند بدون شك عاشق وطن ومردم كشورت هستي (71140)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۳۹
من با اینکه خیلی دلم میخواهد اصلاح طلبان پیروز انتخابات باشند ولی هنوز نتونستم با خودم کنار بیام که رای بدم!! شاید به قول آقای دکتر عارف با انتخابات قهر کردم. (71141)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۰۹
عزمت رو جزم کن. پیش به سوی اصلاحات (71196)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۰۲
می دونی اگه رای ندی چی میشه که؟؟؟ (71335)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۱۸
پس به حرف دلت گوش کن....اگه رای ندی 8 سال بعد میزنی تو سر خودت که چرا این اشتباهو کردی..مثل من که الان میزنم تو سر خودم که چرا 84 اون اشتباه مهلک رو انجام دادم.... (71560)
کاظمی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۰
اصولگرایان ترسیدند و تو سایتهایشان فقط روحانی را تخریب می کنند. (71143)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۵۱
تحریکشون نکنید (71673)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۶:۲۵
مگه مخروبه تخریب هم میشه ؟! (72064)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۰
مردم همت كنند براي پيروزي هر لحظه ممكن است كارهايي انجام دهند كه تفرقه ايجاد كنند ومردم دلسرد شوند .به هوش باشيد .به اميد پيروزي (71147)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۱
به عشق عارف رای فقط به روحانی (71148)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۱
درود بر منش عارف و خاتمی و هاشمی
. . .
رای ما یک کلام روحانی والسلام (71149)
حیدری
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۱
درود بر عارف مرد محبوب اصلاحات عارف ازت جوانمردی را اموختم. (71150)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۲
بین کناره گیری دکتر عارف تا کنار گیری دکتر حداد از زمین تا آسمون تفاوت وجود داره!
عارف در عین حالی که آرای میلیونی داشت به نفع جریانی که به آن اعتقاد دارد کنار کشید تا اصلاحات به پیروزی امیدوار تر باشد، اما حداد بخاطر اینکه از آرای باطله هم کمتر رای داشت و صرفا بخاطر اینکه ضایع نشود انصراف داد (71151)
سیاوش
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۲
درود بر محمدرضا عارف. بدون شک تا اینجا ، بعد از هاشمی او دومین برنده ی این انتخابات است. امیدواریم روحانی برنده ی سوم باشد. (71152)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۲
زنده باد عارف.رای من فقط روحانی. (71153)
م.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۳
حالا ديگه مطمئن شده كه پروفسور واقعا يك اصلاح طلب است
در حد بزرگان اصلاحات.
هرچند ايراداتي از نظر اصلاح طلبي داشت
ولي با اين كارش، ازخودگذشتگي بزرگي خود را نشان داد (71155)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۳
آیا آقای خاتمی و عارف و گروههای اصلی اصلاح طلب در این دو روز باقیمانده از آقای روحانی علنا و با قدرت حمایت می کنند ؟

پاسخ خیر به نظر می رسد . به این دلایل :
1- وقت خیلی اندک است
2- با توجه به اینکه دو مرحله ای شدن انتخابات بسیار محتمل است لزومی ندارد در این دو روز از بزرگان اصلاحات آبرو گذاشته شود .
3- درصدی را هم برای شکست اگر در نظر بگیریم اگر خدای نکرده چنین شود این شکست زیاد به اسم اصلاحات تمام نمی شود

به نظر می رسد در صورتی که آقای روحانی و کاندید اصول گرا ( قالیباف! ) به دور دوم برسند حمایت 50 درصدی بزرگان اصلاحات را شاهد باشیم . . . . (71157)
فردوسی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۵۹
عارف با این همه رای به خاطر اصلاحات و مردم کنار میره بعد کسی بیاد فکر آبرو باشه ؟کسایی که واقعا فکر مردم و اصلاح امورن نباید فکر آبرو باشن، اصلا انتخابات چه ربطی به آبرو دارد، اگه کسی که در یه رقابت ببازه ابروش میره ؟ ابروی افراد بستگی به میزان تأثیرشان در بهبود شرایط کشور و مردمشان داره نه سکوت و انفعال! (71183)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۴۶
اینجا بحث اصلاحات در دراز مدت هست . فکر می کنم آنها حتی فکر 4 یا 8 سال دیگر را هم می کنند . منظورم آبروی شخص انها نیست . خاتمی موسوی خوئینی ها تاج زاده و ... بزرگان اصلاحات هستند آنها دراز مدت فکر می کنند . در هر حال این حدس من است که آنها تشخیص می دهند در دور اول تا مشخص شدن رای آقای روحانی زیاد دخالت نکنند و در دور دوم بسته به میزان موفقیت آقای روحانی عکس العمل نشان خواهند داد .
آنها کار خودشان را می کنند و ما کار خودمان را . یعنی رای به آقای روحانی . (71436)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۴:۰۳
ممه را لولو برده پسر! اینگار خابی نه؟ (71704)
سید
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۴
جناب آقای دکتر عارف نام شما برای همیشه در خاطر ملت ایران ثبت شد شما یکی از بزرگترین رجال سیاسی ایران هستید که ما تازه شما را شناختیم
شما در بزنگاه تاریخی با حضوری کم نظیر شور و حرکت به جنبش خفته اصلاحات ایران بخشیدید و بی توقع عرصه را به مردم واگذار کردید!
ملت ایران تلاش و فداکاری شما را از یاد نخواهد برد!
اجرکم عندالله (71158)
تارا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۴
نمی دونم با اینکه خواستار ائتلاف بودم چرا انقدر غمگینم.... (71159)
نادر
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۰۱
چون عارف بیش از حد بزرگواره و نهایت مردانگی را داراست و اون دوستان قدر شناسی مثل تارا را دارد. (71186)
تارا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۱۳
امید دوباره ی خودم رو مدیونشم!
جمعه اسم روحانی رو می نویسم برای اومدن عارف و جریانی که در قلبمه.. (71206)
یه مرد
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۳۸
جانا سخن از زبان ما می گویی فقط باید تو این دوروز فشرده کار کنیم . (71415)
رسول
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۰۵
من میرم به جلیلی رای میدم....مگه ما مسخره ی شماییم؟! هان؟ ..........ما توی دانشگاه تهران به همین اقا(خاتمی) فحش میدادیم که نمینونه حقمونو بگیره حالا واسه ما تعیین تکلیف میکنه؟!............... (71488)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۵:۵۲
خوب برو عزیزم ، ما هم میریم به روحانی رای میدیم چون خاتمی گفته ، کم هم در (71992)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۴
حمایت از روحانی یادتون نره.با تشکر از عارف مرد راستگو. (71161)
با تدبیر پیش به سوی امید
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۶
جناب عارف،خیلی با شرف وبزرگوارین.امیدواریم دردولت آقای روحانی جایگاهی در شانتان به شما داده شود.نشان دادین که ذره ای به قدرت نظر ندارین. (71162)
حسان
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۷
آقای دکتر عارف روح اصلاحطلبی را دوباره زنده کرد.
با تشکر فراوان از ایشان
همه با هم پیش به سوی پیروزی. (71163)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۸
که بیایید از گذشته عبرت بگیریم. کافی است باهم نگاهی به نتایج دور اول انتخابات سال 1384 بیاندازیم.در آن سال نتایج دور اول بشرح زیر بود:
1- آقای اکبر هاشمی رفسنجانی (کارگزاران)۶٬۲۱۱٬۹۳۷
2-آقای محمود احمدی نژاد(اصولگرا)۵٬۷۱۱٬۶۹۶
3-آقای مهدی کروبی( اصلاح طلب) ۵٫۰۷۰٫۱۲۴
4- آقای محمدباقر قالیباف(اصولگرا) ۴٬۰۹۵٬۸۲۷
5-آقای مصطفی معین (اصلاح طلب) ۴٬۰۸۳٬۹۵۱
6- آقای علی لاریجانی ( اصولگرا) ۱٬۷۱۳٬۸۱۰
7-آقای محسن مهرعلیزاده(اصلاح طلب)۱٬۲۸۸٬۶۴۰
مشاهده می کنیم اگر دو تن از اصلاح طلبان در آن سال ائتلاف کرده بودند الان شاهد وضع موجود نبویدیم.
. حالام همه به روحانی رای بدن تا تاریخ تکرار نشه (71164)
حامی همیشگی عارف
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۸
مظلومانه آمدی قهرمان رفتی
رای من الان روحانی (71166)
احمد
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۹
لطفا همه کسانی که خودشون اصلاح طلب و طرفدارشون هستن و عاشق حجه اله السلام سید محمد خاتمی و طرفدار و عاشق آیت الله هاشمی رفسنجانی هستند و همه مردمی که عاشق ایران هستند به پا خیزند و به آقای حسن روحانی رای بدن . و همان مرحله اول پیروز انتخابات شوند . باور کنید ما میتوانیم (71168)
حسین
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۵۰
نصرمن ا.. وفتح الغریب ....بیایید با حرکت جمعی باز هم حماسه دیگری بیافرینیم و انتخابات را در دور اول به نفع اصلاحات به پایان برسانیم ...درود بر عارف اصلاح طلب (71169)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۲۳
البته ، فتحٌ قریب! (71375)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۵۰
افتخار می کنیم به شما آقای دکتر عارف ...شما نشان دادید که از حق خودتان می گذرید تا اصلاح طلبان به پیروزی برسند...شما در قلب ما جای دارید..مثل هاشمی، خاتمی و روحانی...
ما همه از یک خانواده ایم..دوستان گرامی حالا نوبت ماست که برای سربلندی جامعه اصلاحات قدم به جلو بگذاریم...همه با هم به دکتر روحانی رای میدیم...نگذارید افراطیون 8 سال دیگه هم مارو بدبخت کنند.. (71170)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۵۳
زنده باد قهرمان اخلاق و سیاست دکتر عارف (71173)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۵۵
ما گفتیم اعتلاف نه انصراف
چرا اعلام نکردند که به نفع آقای روحانی کناره گیری میکنند؟ (71176)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۴۰
معنيش همينه!‌حرف سايت هاي اصولگرا رو تكرار نكنه؛ هدف راي دادن به گزينه خاتميه! حالا هر كي كه مي خواد باشه (71285)
بیسمارک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۵۶
دکتر عارف! نمیشه وارد سایت شما و دکتر روحانی شد. بچه ها ترکوندن ترافیک رو. یکی زنگ بزنه ارتباطات زیر ساخت، پهنای باند کشور رو 2 برابر کنن.
http://draref.ir/
http://www.rouhani.ir/ (71178)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۵۶
من در روزی که اسامی اعلام شد ، در کامنت خودم نوشتم روحانی رییس جمهور و عارف معاون اول ولی اینقدر منفی گرفتم که تقریبا به این نتیجه رسیدم نیروهای هوادار اصلاحات از این ترکیب خوششون نیامده ، الآن هم در هیچ بیانیه ای (چه از طرف اصلاح طلبان ، چه از طرف عارف و چه از طرف روحانی ) ندیدم اشاره ای به معاون اولی عارف شده باشد ، لطفا هواداران اصلاحات با + و - نظر خود را اعلام کنند که آیا با این ترکیب موافقند یا خیر روحانی رییس جمهور ، عارف معاون اول (71179)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۳۱
لاتعجیل ولک! (71259)
محمد
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۱۱
اینکه درک و شعور شما حتی خاتمی نرسید که حرف عارف رو بفهمه دست خودتون نیست خدا دادیه و کاریشم نمیشه کرد ولی بچه جون ارزش دکتر عارف بیش از این حرفاست جای دیگه هم اینو نگو ... (71522)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۵:۵۱
من درخواست یک نظر سنجی کردم ، آن هم فقط از هواداران اصلاحات ، شما که اینقدر باشعور و با درک هستی و از همه حتی خاتمی بیشتر می فهمی ، بچه هم نیستی و پیر سیاست و کیاستی ، چرا ناراحت شدی ؟ (71985)
مهدی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۵۹
آقای عارف هوادارها از شما ائتلاف می خوان شما خود استادید و می دونید ائتلاف یعنی دوستی و یکی شدن و کنار نرفتن، انصراف آغاز ائتلاف باید باشه. (71182)
علی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۰۱
درود بر عارف قهرمان (71185)
مهران بروشان
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۰۴
درود خدا بر تو ای مرد بی مدعا
هموطنان اکنون فقط شمائید که جواب درست به این مرد بزرگ بدهید همه تشویق کنید که به دکتر روخانی رای بدهند درود بر شما (71190)
air
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۰۶
عارف خیلی بزرگ واره به این میگن مرد. (71192)
محمد رضا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۱۰
درود بر دکتر عارف درود برروحانی،پیش به سوی آینده ای درخشان. (71200)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۱۵
خدا با تو دست حق یار توست
خداوند گیتی نگهدار توست (71211)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۱۵
امدی عشق را معنی کردی و رفتی فقط به عشق تو روحانی (71212)
f
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۱۷
تنها جمله ای که میتونم بگم اینه که : خیلی مردی به مولا. (71217)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۱۸
خيلي پهلووني دكتر. (71220)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۲۱
عارف با معرفت (71232)
ن م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۲۲
من از روحانی خوشم نمیآد و اونو اصلاح طلب نمی دونم ولی برای احترام به آقای خاتمی و عارف احتمالا بهش رأی میدم
به امید روزهای بهتر (71233)
امید
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۲۴
دولت روحانی و عارف تکرار دوران پر افتخار خاتمی و عارف (71237)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۲۴
نمیدونم چرا نمی تونم جلو اشکام رو بگیرم دوست دارم دکتر عارف (71239)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۲۶
درود بر عارف (71246)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۲۶
آقا هر چه زودتر به دست اندر کاران اصلاحات پیام بدهید جناب عارف نامه ی دیگری تنظیم و صراحتا بگوید به نفع چه کسی کنار رفته بعضی ها دارن از اینکه عارف اسم کسی را نیاورده سواستفاده و شیطنت می کنند. (71247)
پری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۲۶
آقای دکتر مرد محترم ، با اخلاق و سیاستمداری است که ان شاالله اگر پیروز شدیم در دولت بعدی بهتر است از آزاداندیشی ایشان استفاده شود (71248)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۲۹
فقط امیدواریم آقای روجانی بدانند معنای این حمایت چیست ما در وهله ی اول نامزد مورد حمایتمون شخص آقای خاتمی بود بعد به دلایلی که می دانید حضور ایشان محقق نشد بعد رفتیم از آقای هاشمی حمایت کردیم و الان هم از ایشان .پس ایشان باید بدانند این جایگاهی که الان دارند ذر اصل این جایگاه به خاطر اقای خاتمی است بنابراین ایشان هم باید همانند یک اصلاح طلب واقعی عمل کند و حرف بزند گفتن اینکه من اصولگرا هستم تنها و تنها باعث عصبانیت ما خواهد شد. و از رای ایشان هم خواهد کاست .ضمنا از دانشمند اصلاح طلب جناب آقای دکتر عارف تشکر می کنیم. (71256)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۳۲
درود بر عارف عزیز (71260)
نرگس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۳۳
درود فراوان به دکتر عارف قبلا شناخت زیادی از ایشون نداشتم ولی تو این دوره واقعا شیفته مرام و شخصیت دکتر شدم ایشون یکی از بزرگترین شخصیت های اصلاحات هستن دکتر عزیز و دوست داشتنی همیشه موفق و پیروز باشین (71262)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۳۴
درود بر عارف که در قلبها ماندگار شد. به امید پیروزی (71265)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۳۶
سلام بر عارف و سلام بر آزادی
زنده باد روحانی
زنده باد ایران (71273)
محمد
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۳۷
درود بر دکتر عارف و سلام بر دکتر روحانی.
"ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم" (71275)
امیر
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۳۸
آفرین دکتر آفرین.
با این کار حمایت چند برابری که پیش از این داشتی رو داری.
مردم ما دشمنی ها رو زود فراموش میکنن اما دوستی ها و از خود گذشتگی ها رو هرگز فراموش نمیکنن.
در دوره های آتی و در تمام مراحل زندگی این ملت پشتت وایمیسن. (71278)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۴۰
دکتر محمدرضا عارف از شما به خاطر این کار کمال تشکر را داریم.رای ما ملت ایران دکترحسن روحانی است.
بی شک پیروزیم. (71284)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۴۰
بهار جان اين همه تأخير در ارسال خبر براي شما خوب نيست........تيو اين شرايط حساس كه بهار تنها سايت رسمي كه ميشه اخبار درست رو ازش دريافت كرد خيلي نقطه ضعفه بزرگيه.....اين خبر 7 صبح روي تمام خبرگزاريها بوده تازه شما گذاشتي....مراقب باش آلرژي فصل بهار خواب آلودت نكنه بهار جان (71286)
امیر
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۴۱
دوستان مراقب تخریب هایی که از اقای عارف پس از این میشه باشن
چون ایشون الان دشمنانی به مراتب خشمگین تر دارند. (71288)
تورانما
United States
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۴۷
شاید این یک جمله کفایت کنه:
عارف خیلی مردی... (71300)
تبریز
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۴۸
عارف جان
همیشه در قلب منی

زنده باد عارف
زنده باد روحانی
زنده باد آزادی؛ زنده باد آزادی (71301)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۱۳
انسان باسواد ینی این
درود بر عارف سلام بر روحانی (71351)
ص.ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۱۵
دکتر عارف واقعا مرد بزرگیه که اگه از خاتمی بزرگتر نباشه کمتر هم نیست انسانی با منطق و برنامه که فقط برای اصلاح ایران به صحنه اومده بود و گرچه فقط خودش کاندیدای اصلاح طلبان بود ولی برای اینکه مملکت به دست عده ای تندرو نیافته و از این خرابتر نشه ترجیح داد با وجود اقبال بسیار بالاش صحنه رو ترک کنه ولی باید بدونیم که راه و برنامه های دکتر عارف عزیز نباید بلااستفاده بمونه و جناب روحانی حتما باید از ایشون و نظراتشون به طور کامل استفاده کنن شخصا به شدت از کناره گیری دکتر عارف به شدت ناراحت شدم امیدوارم دکتر روحانی قدر ایشونو بدونن (71355)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۱۵
این ائتلاف یه جورایی به نفع آقای دکتر رضایی خواهد شد دلیلش رو اگه بخواین میگم بهتون. (71356)
سمیه
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۱۶
آقای روحانی
آقای روحانی
آقای روحانی
این گذشت اصلاح طلبان را هرگز فراموش نکن
آقای روحانی شمارابه همه شهیدان راه عزت وطن و مردم سوگند میدهم.
چنانکه توفیق حاصل شد ودرمسند قدرت اجرایی قرار گرفتی.
دیدگاه اصلاح طلبی ایرانم را اجرا کن. (71359)
امین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۲۰
چرا آقای عارف انصراف داد

آقای روحانی رای ندارند و مردم به افرادی که در کسوت روحانیت هستند رای نمی دهند

این طوری شکست شما حتمی هست مگه اینکه اتفاق خاصی افتاده و آقای عارف مجبور به کناره گیری شده اند

آیا اینطوری هست یا همین طوری این تصمیم رو گرفتید؟ (71368)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۲۳
چرا عکس های دکتر عارف در یزد را نمیزارین؟ !!. استقبال انجام شده از این بزرگوار در یزد بی سابقه بود . (71378)
شهاب
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۲۵
رای من
تا این ساعت: عارف
از این ساعت به بعد : روحانی (71380)
سید
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۳۱
عارف در قلب ها ماند و رفت!!!
مردی بزرگ...بزرگ....بزرگ
رای من دکتر روحانی (71403)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۴۰
رای ندید بابا همش کشک . 88 هم همین بود (71422)
A..
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۶:۳۶
ما حتی اگه رای هم نیاریم (روم به دیوار روم به دیوار . زبونم لال) باز هم باید از کاندیدای اصلحمون دفاع کنیم . باید به همه بگیم طرفدارای اصلاحات کم نیستن. همیشه در صحنه هستن. بالاخره ی روزی کل مردم ایران متوجه میشن که این گره به دست رجال اصلاحات باز میشه . و با تمام امیدمون میریم رای میدیم.
پس زنده باد اصلاحات. (72083)
امید
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۴۴
سلام
چرا علنا نگفت به نفع آقای روحانی ؟
کاش میگفت . (71430)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۶:۰۰
عارف گفت انصراف می دهم چون جبهه اصلاحات و خاتمی گفتند و خاتمی گفت به روحانی رای بدهید ، عارف داره کار تشکیلاتی می کنه ، ما هم یاد بگیریم (72010)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۴۶
حالا دیگه بعضیا میگن نگفته به نفع روحانی کنار رفته...؟!!!بعضیام میگن باید خود خاتمی بگه!تا اون نگه رای تمیدیم!آخه آدم چی بگه به اینا...
یه چیز دیگه: چطوری عموم مردم باید بفهمن کی به نفع کی کنار کشیده...!یه کاری بکنید لطفا... (71437)
aramesh
United States
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۴۸
زنده باد اصلاحات خاتمی عارف روحانی و هاشمی ما با شمائیم ما بیشماریم (71442)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۴۸
دوست داريم عارفففففففففف (71445)
سینا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۵۳
این مرد با از خود گذشتگی فراوان قرار دادن آبروش در این راه تمام تلاششو کرده تا ایران در گذشته آبادو از این مشکلات نجات بده.این فرد دِینشو تمام و کمال ادا کرده و حالا نوبت ماست که دِینمونو در حد خودمون ادا کنیم.
2 خرداد دیگری در راه است (71459)
یک هموطن بلوچ
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۵۴
درودبرعارف عزیز.
بدانکه هیّشه درقلب ماخواهی بودواین گذشت وفداکاریت راهیچگاه ازیادنخواهیم برد. (71463)
محسن
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۲:۵۷
نشان دادی که واقعا "عارف" هستی. درود بر تو (71468)
ایذه ای
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۰۳
آفرین
درود بر تو عارف جان (71485)
محمد ع.
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۰۷
درود بر مردی که به رهبرمان سید محمد خاتمی نه نمی گوید.زنده باد عارف زنده باد اصلاحات.رای من روحانی. (71496)
افشين
Sweden
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۱۷
با اين حركت دكتر عارف به همه ثابت شد كه اصلاح طلبان به فكر زندگي مردم هستن تا حفظ قدرت! درود بر عارف نجيب (71554)
mehran
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۵۴
به یاری حق آقای روحانی (ملت سربلند ایران ) پیروز میشه (71682)
فراز
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۲۴
دکتر عارف عزیز برای همیشه تو قلب ملت ایران جا داری... به حق که این منش تو ستودنیست... (71583)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۳۷
در تعجبم چرا یک عده ای فکر میکنن با رای ندادن همه چی درست میشه .زنده باد روحانی (71627)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۳۹
عارف چرا ننوشتی به نفع روحانی کنار رفتی؟ (71633)
عارفv
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۳۹
دکتر عارف صرف نظر از هر نتیجه ای که انتخابات داشته باشه
باور دارم پیروز نهایی این انتخابات شمایی
شما که نشان دادی انسانیت و عقل گرایی هنوز زنده است
شما که در اوج قدرت و محبوبیت به احترام مردم کنار کشیدی
همیشه در قلب منی عارف قهرمان (71635)
وبلاگ آموزش عشایری
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۴۴
با سلام و درودی بی کران به دکتر عارف و همه حامیان ایشان
مااز طرفدارن اصلاح طلب ازسرمایه ای گرانبها چون ایشان کمال تقدیر داریم و از تصمیم شجاعانه و آگانه و دلسوزانه ایشان که نشان دادند بفکر جوانان و ملت ایران سربلند هستند تشکر می کنیم. آقای دکتر شما در دل مردم ایران ؛ لرستان و بخصوص شهرستان کوهدشت جایی دارین و برنده حقیقی شماین که بفکر زنده شدن اصلاحات و عزت و احترام برای مردم شریف ایرانید.
اراتمند شما وحید عبدی نژاد سوری و مردم لرستان (71650)
مهران
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۵۱
به یاری حق روحانی (ملت سربلند ایران) اول میشه (71675)
فرداد
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۳:۵۵
من در همایش خانه والیبال باچشم خود محبوبیت عارف را دیدم واحسنت به عارف که در اوج محبوبیت منافع ملت را به نشستن بر صندلی قدرت ترجیح داد و با این حرکت بزرگیه خود راثابت کرد (71683)
محمد حسین
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۴:۱۲
درود بر دکتر عارف واقعا در اوج محبوبیت انصراف دادن به امید پیروزی اصلاحات (71730)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۴:۲۷
درود خدا بر عارف به الله (71765)
مهکامه
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۴:۵۶
ایرانیان عزیز

اندکی صبر سحر نزدیک است (71833)
شهریاری
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۵:۰۱
وقتی گفتی منزلت یعنی اصلاح طلبی تمام قد به احترامت ایستادم.... تو یک انسان معمولی بودی اما فرقت با بقیه این بود که خودت را و حرفهایت را باور داشتی.... رفتارت تجریه ای گرانبها برای من که تازه به عرصه مدرسی وارد شده ام . تو معنای مجسم اصلاح طلبی بودی و چه شیرین بر دلم نشستی در هیاهوی کسانی که برای رسیدن به هدف هر وسیله ای را مباح می دانند. تو فراتر از انتظار بودی و تمام حرفهای ما را انگار بی آن که خود بدانی بیان کردی. دوستت دارم... در برگه رای خواهم نوشت روحانی ولی خدا می داند نیتم محمدرضا عارف است.... (71845)
شهرام
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۵:۱۹
خرد جمعی از خط مشی های اصلاح طلبی است و دکتر نشان اصلاح طلب واقعی است (71905)
حسین از اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۵:۲۴
یه سوال ... چرا عارف توی متن انصرافش اسمی از روحانی نیاورد؟ (71918)
زارع
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۶:۲۱
چون مجبور به کناره گیری شد !!
بقیه حرفها هم بخاطر آبروداریه !!! (72057)
محمد رضا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۱۸
دکتر عارف به نفع اصلاح طلبان کنار رفت،بهتره یه بار دیگه متن بالا رو بخونی،ایشون گفتند: اینجانب گذشتن از حق خویش به نفع ملت بزرگ و ایران سربلند را مصداق روشن اصلاح طلبی واقعی می دانم. (72273)
علی از شیراز
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۵:۴۹
سلام خدا و بنده هاش بر عارف بزرگوار. در اوج محبوبیت ائتلاف کرد
دوستان حواسمون باشه عارف کنار نکشید بلکه ائتلاف کرد. روحانی رئیس جمهور بشه عارف قطعا معاون اول خواهد بود (71982)
میثم
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۵:۵۹
ای دیر بدست آمده بس زود برفتی
در دل آتش زدی و جانکاه برفتی
همه با هم به خاطر ایران آزادی و عارف
به حسن روحانی رای خواهیم داد (72008)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۶:۰۵
درود خدا بر عارف.
دکترِ عزیز، بزرگی و فداکاری ات در قلب تاریخ و روح بزرگ ایرانیان ثبت خواهد شد. (72019)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۶:۰۹
و این یعنی سیاست با اخلاق کاری که اصولگرایان(چه 2+1 و چع 2+3) نتوانستند انجام دهند! (72032)
رضا از لرستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۷:۱۳
سلام و درود بر عارف خدایی تو سالن والیبال محبوبیت عارف بزرگوار مشخص بود درود بر عارف که در اوج محبوبیت اعتلاف کرد. (72141)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۷:۱۶
شیرازی هستم از شیراز
درود بر عارف سرافراز
اما اینک باید گفت:
بر برگه خود نوشته ام روحانی بنویس تو هم برادرم روحانی
باتجربه، آگاه و مبارز خواهی نه یک کلمه بیش نه کم روحانی

برادر وقت وقت امتحان است زمان هرلحظه اش خیلی گران است
تو با رایت به روحانی بزن داد که نوبت نوبت آزادگان است (72147)
روح الله
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۴۵
حالا اصول گرایان باید دنبال ریاضیدانانی بگردند که بتواند این 3 نفر را با اعمالی نظیر ( + - / % ) به اعتلاف 2+1 ، 2/1 ، 2 1 و ... برسانند . دروووووووود روحانی دروووووود عارررررررررررف و درووووووووووووووووووووووود خاتمی و هاشمی (72328)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۱۷
دلت هم چون کویرت صاف عارف (72637)
علی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۲۳
نمی دونم چرا این دکتر عارفو اینقدر دوست داشتم! لااقل این انتخابات فرصتی شد تا به ایرانی بودنم افتخار کنم که خدایا شکرت ایرانی دیگری نیز به نام عارف در این مملکت هست! مودب فرهیخته با شخصیت دوست داشتنی عین خاتمی! ایکاش رئیس جمهورمان میشد!ولی خوب وقتی خاتمی چیزی رو گفته پس حجت بر هممون تموم میشه (72651)
فرزند ستار
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۲۴
شرف به معنای واقعی کلمه! یاشاسین عارف! این مرد مثل یک موزه می ماند برای ایران باید مراقبش باشیم (72653)
رها
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۳۰
درود بر شرف و صداقت و پاکی شما استاد (72661)
عاشق ایران زمین
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۴۷
عارف عارفانه تصمیم گرفت و شجاعانه به ندای اصلاحات برای سربلندی ایران زمین پاسخ داد. سربلندی و جاودان ایران من با مردانی از جنس زمان که در بستر تاریخ جاریند و ساری. امیران کبیر ما هنوز بزرگند و ایرانی . آرشنددر زه کمان و کوهند در عزم و ایمان. طلایه داران عشقند و چشمه ی جوشان غیرت چون مردان سالیان دفاع مقدس. زنده عارف پاینده باد روحانی با رأی هر ایرانی. (72699)