به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۲ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۳۱۷۷۰

آزمایشگاه تخصصی همکار کنترل غذا و دارو

گروه علمي: آزمایشگاه جدید همکار تخصصی کنترل غذا و دارو از زیر مجموعه‌های آزمایشگاه مرجع سلامت افتتاح شد.
آزمایشگاه تخصصی همکار کنترل غذا و دارو
این آزمایشگاه شامل بخش‌های آزمایشگاهی کنترل کیفی دارو، غذا، فرآورده‌های بیولوژیک، آرایشی و بهداشتی، مکمل و فرآورده‌های طبیعی و ملزومات و تجهیزات پزشکی است که در مجموعه آزمایشگاه‌های مرجع سلامت قرار دارد. در مراسم گشایش این مرکز آزمایشگاهی، جمعی از مدیران نظام سلامت کشور حضور داشتند.

دکتر اعتمادی از دست اندرکاران راه اندازی مرکز آزمایشگاه سپید طب آزمون طی سخنانی در مراسم افتتاحیه با تاکید بر این که اعتماد مردم نسبت به آزمایشگاه های همکار کنترل غذا و دارو بایستی تقویت شود، افزود: آزمایشگاه های همکار وزارت بهداشت که طلایه دار کنترل غذا و دارو می باشند، یکی از مراکز مورد اعتماد مردم هستند که باید با ادامه فعالیتهای تحقیقاتی خود، سعی در جلب بیش از پیش اعتماد آحاد جامعه داشته باشند، چرا که مسایل مهم مربوط به مردم از جمله مصرف دارو و غذا، نیاز به تحقیق و بررسی در این مراکز دارد.

وی اظهار داشت با توجه به اینکه تمامی مواد غذایی و دارویی داخلی، وارداتی و صادراتی نیازمند مراقبت‌های جدی است بر همین اساس ایجاد بستر همکاری فیمابین وزارت بهداشت و آزمایشگاه های همکار به لحاظ تربیت نیروی انسانی ماهر بمنظور سرمایه اندوزی نسل های آتی کشور ضرورت دارد. اعتمادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فعالیتهای در دست انجام آزمایشگاه های همکار وزارت بهداشت دارای پیچیدگی های کاری خاص در زمینه های فعالیتی خود می باشند، گفت لزوم توجه ویژه مسئولین امر در مدیریت هدفمند این پیچیدگی‌های صنایع غذایی و دارویی و آرایشی و بهداشتی ذیربط، ضروری به نظر میرسد.

دکتر رویا پورشقاقی، مدیرمسوول آزمایشگاه سپیدطب آزمون نیز با اشاره به پیشگامی وزارت بهداشت در امر واگذاری خدمات به بخش خصوصی، گفت: هم اکنون وظایف و خدمات آزمایشگاهی وزارتخانه به بیش از 100 آزمایشگاه در تهران و شهرستانهای کشور واگذار شده است. وی با اشاره به دستاوردهای بین المللی حوزه سلامت کشور در سال‌های اخیر از جمله کسب تایید صلاحیت سازمان جهانی بهداشت برای نظارت بر صادرات جهانی و نیز برگزاری کارگاه های آموزشی برای کشورهای مختلف توسط واحدهای ذیربط وزارت بهداست، درمان و آموزش پزشکی افزود: ارتقای توانمندی مراکز آزمایشگاهی همکار و راه اندازی روش های نوین در کنترل فرآورده های حاصل از فناوریهای نوین ازجمله بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی و نظایر آن، راهکار و پلتفرم جدیدی در حرکت مجموعه سلامت کشور در مسیر پیشرفت و ترقی مطابق با آخرین استانداردهای جهانی خواهد بود.

اعتمادی در پایان با بیان اینکه این مرکز یکی از تخصصی ترین و مجهزترین آزمایشگاه های همکار وزارت بهداشت می باشد خاطرنشان کرد: این مجموعه با هدف نظارت تخصصی و پیشرفته بر کیفیت مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی در مباحث فیزیک و شیمی صنایع مزبور در مساحتی بالغ بر 500 مترمربع و با همکاری اساتید برجسته دانشگاه ها و کارشناسان زبده و مجرب بومی و غیربومی کشور شامل 25 نیروی دکترای حرفه‌ ای در رشته هایی نظیر داروسازی، شیمی دارویی و نیز متخصصان حوزه های مختلف راه اندازی شده است.
مرجع : ايسنا