به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۱۴
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۰/۱۹ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۷۸۷۵

جزئیات طرح دولت برای استخدام ۳۹۰ هزار نفر در ۱۰۸ دستگاه و ۳۱ استان + جدول

گروه اقتصادي: جزئیاتی از طرح جدید دولت برای استخدام ۳۹۰ هزار و ۳۸۶ نفر در ۱۰۸ دستگاه ملی و ۳۱ استان که در طرح موسوم به مهرآفرین مصوب شده بود، امروز منتشر شد.
جزئیات طرح دولت برای استخدام ۳۹۰ هزار نفر در ۱۰۸ دستگاه و ۳۱ استان + جدول
هفته گذشته انتشار اخباری مبنی بر اعطای مجوز تام برای استخدام ۱۲ هزار نفر به عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی یا ۱۵۰۰ نفر به بقایی در نهاد ریاست جمهوری در طرح موسوم به «مهرآفرین» حرف و حدیث‌های بسیاری را برانگیخت. بر اساس این مصوبه بالاترین مقام دستگاه اجرایی و استانداران و معاونین توسعه مدیریت ومنابع انسانی آنان و یا عناوین مشابه علاوه بر دارا بودن اختیارات و مسئولیتهای اصل ۱۲۶ قانون اساسی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور موضوع اصل ۱۲۷ قانون اساسی برای اعمال اختیارات رئیس جمهور و هیئت وزیران در امور اداری واستخدامی ونیز امور برنامه وبودجه مربوط به امور اداری و استخدامی دستگاه مربوط موضوع قوانین و مقررات تعیین شدند.

همچنین دستگاههای اجرایی و استانداری ها موظفند با رعایت و به شرح پیوست که به مهر دفتر هیئت دولت تایید شده است و جزء لاینفک این تصویب نامه است و راسا و بدون نیاز به هیچ امر دیگری از سوی هر مرجع یا مقامی از قبیل موافقت، پیشنهاد، تایید، صدور مجوز صدور واعطای شماره مستخدم یا ابلاغ و بدون الزام به رعایت ابلاغیه های صادره قبلی از سوی مقامات نسبت به همه موارد مندرج در شرح پیوست که به مهر هیئت دولت تایید شده است از جمله نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی و بکار گیری و جذب و استخدام افراد اقدام وشماره مستخدم را نیز اختصاص دهند .

انتشار این مصوبه واکنش‌های بسیاری را به ویژه از سوی برخی نمایندگان مجلس برانگیخت از جمله خباز عضو هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین با اشاره به مصوبه دولت که تحت عنوان " مهرآفرین " منتشر شده است، گفته که براساس این مصوبه، دولت به مسئولان اجرایی استان و استانداران مجوز و اختیار استخدام نیرو داده است و رئیس مجلس در نامه ای ۶ صفحه ای استدلال های حقوقی و قانونی پیرامون مغایرت این مصوبه را به دولت ابلاغ کرد.
وی همچنین گفته بود: با خبر شدیم که دولت در همان تاریخ ۲۹ آذرماه که این مصوبه را پیشنهاد و به تصویب رسانده است، مصوبه دیگری که بسیار خطرناک تر از مصوبه اولی است داشته که براساس آن اختیاراتی به استانداران داده شده تا نیروهایی را استخدام کنند. این مصوبه هم از نظر قانونی همان ایرادات مصوبه قبلی را دارد. علاوه بر آن ایرادات قبلی، این مصوبه اختیاراتی به استانداری داده که مخل ماده ۱۷۹ قانون برنامه درباره اختیارات شورای برنامه ریزی استان است.
خباز با بیان اینکه این مصوبه ایرادات قانونی دیگری نیز دارد که از حوصله افکار عمومی خارج است، گفت: مصوبه مذکور پیوستی ۷۰ صفحه ای دارد که کلیات آن در جلسه هیات تطبیق مصوبات دولت رد شد و بررسی جزئیات آن همچنان ادامه دارد.
بر اساس جزئیات تازه ای از این طرح ۷۰ صفحه ای، در این طرح مجوز استخدام ۳۹۰ هزار و ۳۸۶ نفر در ۱۰۸ دستگاه ملی و ۳۱ استان داده شده است. بر این اساس مجموع استخدام ها در ۱۰۸ دستگاه ملی ۳۱۲ هزار و ۵۶۳ نفر و تعداد مجوزهای استخدام در ۳۱ استان نیز ۷۷ هزار و ۸۲۳ نفر است.
جدول کامل مجوزهای استخدام ۳۱ استان به شرح زیر است:
مرجع : تنسيم
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۰/۱۹ ۱۶:۴۷
تو رو خدا اینقدر مته به خشخاش نذارید یعنی نماینده های مجلس تا بحال هیچ توصیه نامه ای برای استخدام افراد و نزدیکانشان نداده اند حالا که میخوان یه عده جوان رو استخدام کنند همه قانونمند شدن یعنی این 5000نفر همه فامیل احمدی نژادند .اگه میحواستید تو حوزه شهرستان خودتان رای بیارید به همه میگفتید استخدامتون میکنم . بجای این کارا برید مرخصی زایمان 9 ماه و مرخصی مردان رو تصویب کنید آدمای بیکار الدوله مواجب بگیر . هر رو ز داریم بطور مستقیم از رادیو گوش میکنیم که چه گندی به این مملکت میزینید .من 8 سال است که کارمند قرار دادی هستم . (19298)
۱۳۹۱/۱۰/۲۰ ۱۹:۱۶
علی جان درود برتو گل گفتی.رهی (19662)
رهی
۱۳۹۱/۱۰/۲۰ ۱۹:۱۹
استخدام کنید (19664)
علیرضا
۱۳۹۱/۱۰/۲۱ ۲۰:۲۰
آفرین مهرداد جان گل کفتی دمت گرم. (19933)
علی کریمی
۱۳۹۱/۱۰/۱۹ ۲۲:۱۰
از3733نفر یک نفر سهم ما نمی شود (19380)
۱۳۹۱/۱۰/۱۹ ۲۳:۴۷
اینها همش کشکه؛ (19414)
آزاده
۱۳۹۱/۱۰/۲۰ ۰۸:۳۰
ای خدا چی میشه یکیش من باشم امام رضا کمک کن (19453)
۱۳۹۱/۱۰/۲۰ ۰۸:۳۵
درووووووووووووووووووووغ هست . (19456)
فتحي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۰/۲۲ ۱۰:۳۵
اصلا هم دروغ نيست. :) (20018)
۱۳۹۱/۱۰/۲۰ ۰۹:۲۸
آخه اگه نماینده ها جلو این کارو نگیرن واسه دوست و آشناهای خودشون جایی باقی نمیمونه واقعن باید فکری به حال این رای هایی که به نماینده های مجلس میدیم بکنیم (19466)
۱۳۹۱/۱۰/۲۰ ۰۹:۴۳
انتخابات نزدیک است (19472)
فرید
۱۳۹۱/۱۰/۲۰ ۱۲:۳۲
وقتی یک ملیون تومن نوزادان و سهام عدالت و .... عملی شد این استخداما هم عملی میشه باور کنید اینا فقط و فقط برای رای آوردن اطرافیان دولت در انتخابات پیش رو است وگرنه اگه این ظرفیت برای استخدام بود چرا یه دفعه الان رو شدن خدایا ببین چطور با احساسات مردم بازی میشه؟
الهم عجل لولیک الفرج و العافیت والنصر
این تنها و آخرین امید این مردم است که روزی بیاید مردی از تبار محمد(ص) تا دست نوازش بکشد بر زخمی به وسعت تمام حسرتهایی که کشیدیم و مرهمی باشد بر دردهایی که از ظلم و فساد و تبعیض دیدیم.
آمین (19524)
۱۳۹۱/۱۱/۰۹ ۲۰:۰۷
يك ميليون نوزادن رو پس گرفتند به گروهي سهام عدالت دادند نه همه جيييييييييييييييييييييييييگر (24154)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۰/۲۰ ۱۲:۵۶
آدماي خودشون رو ميخوان وارد كنن و نمك گير كنن نيم ميليون رو با خانواده هاشون حساب كنين انتخابات آينده رو گرفتن. جالب اينه كه دولت نميتونه حقوق كارمنداشو بده . اونا آدماي خودشونو مي خوان وارد كنند وبعد غير خودي ها كه قرار دادي موندن تعديل بشن. نمايندگان اگه نتونن كاري كنن بايد قاتحشون رو خوند (19533)
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۰/۲۰ ۱۴:۱۶
سلام
نماینده ها وقتی میخوان برای خودشون حقوق مادام العمر تصویب کنن،حق دارن ،و کاملا هم قانونی حساب میشه.ولی یه عده میخوان استخدام بشن غیر قانونی میه!
جالبه (19581)
یاسین
۱۳۹۱/۱۰/۲۰ ۱۸:۱۰
نماینده های عزیز تو روخدا فکر ما قراردادی ها باشید ما هم زندگی داریم هشت ساله قراردادی هستم هشت سال کامل حق و حقوق ما قراردادی ها داره ضایع میشه اون از همه لحاظ بسه دیگه (19648)
ناشناس
۱۳۹۱/۱۰/۲۰ ۱۹:۱۴
وقتی یک کارخانه لاستیک باتمام موجودیش می فروشند سیصد میلون تومان اینم یک جور خصوصی سازی است به طرف مگن لاستیکش بفروش 400میلیون درمیاد (19661)
ناشناس
۱۳۹۱/۱۰/۲۰ ۲۰:۱۹
بابا گول نخورید همش فیلم ! مثل سهام عدالت (19684)
عباس
۱۳۹۱/۱۰/۲۰ ۲۳:۲۶
باز دم انتخابات شد دوروغا شوروع شد عزیز تا فامیلای نماینده ها اون سره سرها هست ما باید بریم دونبال نخود سیاه (19753)
امبرعباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۰/۲۱ ۰۲:۱۵
باورش سخته . (19774)
امراله دهقانی
United States
۱۳۹۱/۱۰/۲۱ ۲۰:۰۷
یک ریال به آش به همین خیال باش ، شما حقوق همین کارمندان فعلی را بدهید نمی خواد استخدام جدید کنید چون چشم می خورید عزیزم (19930)
روزان
۱۳۹۱/۱۰/۲۲ ۰۰:۵۱
وعده استخدام . . . انتخابات . . . مسند قدرت . . . (19986)
سارا
۱۳۹۱/۱۰/۲۲ ۱۳:۱۵
احتمالاً نقدینگی کم آوردند، هزینه های ثبت نام را می خواهند به عنوان عیدی بدهند به کارمندان و بازنشستگان و غیره ... (20048)
سارا
۱۳۹۱/۱۰/۲۲ ۱۳:۱۶
کاملاً موافقم (20049)
ناظر
۱۳۹۱/۱۰/۲۲ ۲۰:۰۵
مطمئناً من امسال استخدام میشم یعنی یکیش منم دیگه
(بر اساس قانون جذب) (20090)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۰/۲۲ ۲۱:۵۶
درود بر احمدی نژاد (20101)
nima
United States
۱۳۹۱/۱۰/۲۳ ۱۲:۲۶
من بامجوز89وقبولی90الان بلاتکلیفم حالا هی میگن استخدام (20171)
محرم
۱۳۹۱/۱۰/۲۶ ۰۸:۰۴
من يكيشون بودم شما هم منتظرباشيد (20847)
۱۳۹۱/۱۰/۲۷ ۰۵:۳۶
وضعیت واقعا شیر تو شیر هست به درستی اطلاع رسانی نمیشه و نحوه ثبت نام وازمون ها از جراید عمومی به خوبی پوشش داده نمیشه در بعضی از سازمان ها دیده شده این اگهی های استخدامی تنها صوری بوده و افرادی که در ان سازمان چند سالی با استفاده از پارتی و رابطه وارد شدن جذب شدن یا با سهمیه تراشی بعدم مسئول مربوطه میاد در برنامه لبخند به لب مگه قانون اجرا و عدالت
برقرار شد ودیدید ازمون هم بر گذار کردیم برای نمونه فردی رو مشناسم در شهرداری با پارتی وارد شد چند سالی کارکرد ویک ازمون فرمالیته برگذار شد والان هم استخدام شده (21050)
۱۳۹۱/۱۱/۰۵ ۰۴:۵۱
اقاوحانمهای قراردادی انصافا بگو توتوباپارتی وسفارش استخدام نشدی ؟چرایکی پیدانمیشودمن بیپارتی را استخدام قراردادی بنماید.؟ (23204)
قراردادی
۱۳۹۱/۱۱/۱۰ ۰۱:۵۴
من با سفارش (نه پارتی) استخدام شدم، ولی اون سفارش بخاطر - اخلاق، رفتار، منش، شرافت، انسانیت، معرفت، پاکی، درستی، صداقت، نجیبی، نمونگی و از همه مهمتر کارکرد بسیااااااااااااااااااار خوبم بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
والاااااااااااااا ... (24184)