به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۵ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۷۵۶۲۹
عکس های مور برنده بزگترین مسابقه عکاسی شد

«بحران ابولا» بار دیگر جایزه گرفت

گروه فرهنگی: مجموعه عکسی از «جان مور» با موضوع «بحران ابولا» در یکی از بزرگ‌ترین مسابقه‌ی عکاسی در جهان برگزیده شد.
«بحران ابولا» بار دیگر جایزه گرفت
جوایز این مسابقه‌ی در حالی اعلام شد که از میان عکس‌های ۱۸۷ هزار و ۷۳۷ عکاس از ۱۷۱ کشور جهان، عکس‌هایی که «جان مور»، عکاس آمریکایی از بحران ابولا در شهر مونروویا در لیبریا گرفته بود، جایزه بخش حرفه‌ای این رویداد معتبر عکاسی جهان را به خود اختصاص داد. «جان مور» علاوه‌ بر کسب جایزه بخش حرفه‌ای، در بخش «موضوعات روز» نیز با مجموعه عکس «اتاق آبی» که با هم به موضوع بیماری مهلک ابولا پرداخته است موفق به کسب جایزه شد.

همچنین در بخش «چشم‌انداز» مجموعه عکسی از «سیمون نورفوک» از انگلیس با موضوع آتش‌سوزی در کوهستان کنیا و در بخش «پرتره» نیز مجموعه عکس «پرتره خورشیدی در میانمار» موفق به کسب جایزه شدند. از دیگر برندگان جایزه جهانی عکاسی سونی در سال 2015 می‌توان به مجموعه عکس «فان یی» از قبایل چینی در بخش «سبک زندگی»، مجموعه عکس «زندگی ما، قلب تاریک اروپا» از «جیوانی ترویلو» در بخش «مردم» و مجموعه عکس «پروانه: فصل سوم» از «اسکات تیپالدس» از سوییس در بخش «مسائل معاصر» اشاره کرد.

پیش از این، «دنیل برهولاک» عکاس آزاد برای مجموعه عکس‌هایی از شیوع ابولا در غرب قاره آفریقا، پولیتزر بهترین عکاسی خبری را دریافت کرده بود. مسابقه جهانی عکاسی سونی نخستین‌بار در سال ۲۰۰۷ آغاز به کار کرد. سال گذشته مجموعه «شین و مگی» درباره خشونت خانگی مهم‌ترین جایزه عکاسی جهان را به‌دست آورد.
مرجع : ایسنا