به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۵۱۸۴۱

ذره​ای تخلف در پرونده فرجی​دانا وجود ندارد

گروه سیاسی: دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها گفت: ذره ای تخلف که شاید در وزرای قبلی بوده، در آقای فرجی دانا سراغ نداریم.
ذره​ای تخلف در پرونده فرجی​دانا وجود ندارد
حجت‌الاسلام محسن رهامی  درباره استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: مدتها وزارت خانه بی سرپرست مانده بود و بعد از سه ماه آقای فرجی دانا به عنوان وزیر به مجلس معرفی شد. وی برنامه های خود را برای وزارت علوم ارایه کرد و مجلس هم رای داد و در حال اجرای برنامه هایش است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: دولت آقای روحانی اکنون در اولین سالگردش قرار دارد در صورتی که فرجی دانا نزدیک به 9 ماه است که سرکار آمده و دراین مدت هم به دنبال اجرای برنامه هایش است؛ بنابراین نیاز است که به ایشان وقت داده شود.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه گفت: شما حجم سوالات و کشاندن وزرا به مجلس را با دولت نهم و دهم نگاه کنید، قابل مقایسه نیست. رهامی به تغییرات در زمان زاهدی وزیر سابق علوم اشاره کرد و گفت: تعداد تغییرات و تحولاتی که در زمان آقای زاهدی اتفاق افتاد چندین برابر تغییراتی است که آقای فرجی دانا انجام داده است. وی به جابه جایی ها و انتصاب های فرجی دانا در وزارت علوم اشاره کرد و اظهار داشت که با شناختی که از آقای فرجی دانا داریم، افرادی که انتخاب کرده است نه تنها ضعیف تر از مدیران دولت قبلی نیستند بلکه افراد سالم و با سابقه بالای دانشگاهی هستند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها گفت: آقای فرجی دانا با نظرخواهی خود دانشگاهیان، سرپرستان دانشگاهها را معرفی کرده است؛ کاری که شخصا خودش هم می توانست انجام بدهد چرا که قانون این اختیار را به وزیر داده است. رهامی با بیان این که 2هزار نفر به عنوان استاد در دانشگاه تهران حضور دارند، ادامه داد: آقای فرجی دانا برای اینکه به جامعه دانشگاهی کشور احترام گذاشته باشد، به همه اساتید دانشگاه ها نامه نوشته و نظرخواهی کرد و براساس نظر آنها، کسی که در این نظرات بیشترین رای را آورده، به شورای عالی فرهنگی معرفی کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دکتر فرجی دانا کسی است که قواعد حرمت به جامعه دانشگاهی و علمی کشور را رعایت می کند و ذره ای تخلفات که در وزاری قبلی بوده، در ایشان سراغ نداریم اما ببینید مجلس چگونه برخورد می کند. رهامی گفت: استضیاح به یک اقلیت تندرو و افراطی در مجلس برمی گردد که فضای کل جامعه و پیشرفت جامعه، عرصه را برایشان تنگ کرده و آخرین دست و پایشان را می زنند.
مرجع : ایرنا