به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۶ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۷۳۰۱۹

پيام تسليت به مناسبت درگذشت نیما پتگر

گروه هنري: در پی درگذشت نیما پتگر، هنرمند نقاش مجید ملانوروزی مدیر کل هنرهای تجسمی و رییس موزه هنرهای معاصر تهران پیام تسلیتی منتشر کرد.
به گزارش خبرآنلاین، در این پیام آمده است: «نیما پتگردر ابتدا نقاشی را نزد پدرش فرا گرفت اما به تقلید و تکرار آثار پدرش نپرداخت و با آموخته‌های دیگر در داخل و خارج از کشور و تجربه‌های جدید و نوآوری‌ها آثاری متفاوت و خاص ارائه کرد. مضامین تاریخ و اسطوره و پدیده‌های هستی با درونمایه‌های فلسفی از مشخصه‌های آثار نیما پتگر است. پتگر در مجامع هنری و رسانه‌ها حضور پر رنگی نداشت اما سال‌ها آموزش نقاشی و مجسمه‌سازی و تولید آثار هنری و ارائه آثار در نمایشگاه‌های داخل و خارجی جایگاه تاثیرگذار و ارزشمند او را در هنر ایران تثبیت می‌کند. درگذشت پتگر را به هنرمندان و دوستداران هنر تسلیت می‌گویم و برای آن زنده‌یاد رحمت و مغفرت را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

نیما پتگر یکی از فرزندان علی اصغر پتگر نقاش و موسس نخستین آموزشگاه طراحی و نقاشی دختران بود، اول اسفند ۱۳۲۵ در تهران به دنیا آمد. طراحی نزد پدر هنرمندش علی اصغر پتگر یاد گرفت و در سال ۱۳۴۷ برای تحصیل به ایتالیا سفر کرد و وارد اکادمی هنرهای زیبای رم در رشته مجسمه‌سازی شد. او سال ۱۳۵۵ به ایران بازگشت و مشغول فعالیت‌های هنری و تدریس در آتلیه هنری خود پرداخت.