به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۳:۲۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۱۲۷۲۸

پاسخ مردم به ۸‌سال تخریب‌عليه‌اصلاح‌طلبان

پاسخ مردم به ۸‌سال تخریب‌عليه‌اصلاح‌طلبان
گروه سياسي- رسانه‌ها: سايت عصر ايران در تحليل بازگشت مجدد جناح اعتدال و اصلاح‌طلبان به قدرت نوشت: دستگاه تبلیغات رسمی، شامل صدا و سیما، روزنامه‌هاي متعلق به بخش عمومی و دولتی، خبرگزاری‌هاي رسمی و شبه رسمی، سایت‌هاي وابسته به نهادهای قدرت، در ۸ سال گذشته، به طور یک صدا و یک دست و با تمام قدرت و قوا، علیه هاشمی و خاتمی و جریان اعتدال و اصلاح فعالیت کردند و بی هیچ مانعی، هر آنچه مي‌خواستند علیه آنها گفتند و نوشتند و نشان دادند؛ از روزنامه ای که زیر ۵ هزار تیراژ دارد تا شبکه یک با میلیون ها تماشاگر، همه و همه در این حمله همه جانبه و بی وقفه حضور داشتند.

در این میان، آنچه جالب توجه است این که هیچگاه اجازه دفاع نیز به این افراد داده نشد و این در حالی است که هم صدا و سیما و هم سایر روزنامه ها و خبرگزاری ها و سایت ها، "وظیفه قانونی" دارند که اگر علیه کسی مطلبی منتشر کنند، پاسخ او را نیز نشر دهند. کاری با این که در این جنگ یک سویه تبلیغاتی، حق با کدام طرف است نداریم، فقط یک سوال کوچک از مسوولان رسانه هایی که با پول بیت المال اداره مي‌شوند و در رأس آنها صدا و سیما داریم: آیا این همه برنامه تبلیغی علیه رقبای سیاسی، جواب داد؟

پاسخ این سوال را مي‌توان در حماسه ۲۴ خرداد یافت ؛ انگار نه انگار که این همه سال خودتان را تا حد مرگ اذیت کرده بودید که به مردم بقبولانید این هایی که دارید تخریب شان مي‌کنید، خائن اند، مرعوب اند، بر باد دهنده منافع ملی اند، با جرج سورس سَر و سرّ دارند، اگر خودشان هم شخصاً جاسوس نباشند، اطرافیانشان که حتماً هستند، این ها کار بلد نیستند، نوکر بیگانه اند، خدعه و فتنه مي‌کنند، غیر مردمی و ضد مردمی اند... و خلاصه هر آنچه از بدی بلد بودید نثار اینان کردید.

آخرش چه شد؟ همین افراد، دو کلمه در تأیید حسن روحانی گفتند و مردم هم به اعتماد و اعتبار ایشان، در حماسه ۲۴ خرداد، او را به ریاست جمهوری برگزیدند؛ انگار نه انگار که شما این همه سال شب و روز نداشته اید برای بدنام و ذلیل کردن این ها! این یعنی این که مردم همه آنچه با پول مردم در این سال ها گفته بودید را رسماً به هیچ انگاشتند و بسیار متمدنانه جواب تان را دادند.

عاقل اگر باشید، دیگر این راه را ادامه نمی دهید؛ اکنون مي‌بینید و با تمام وجودتان حس مي‌کنید که این راه طی شده، کوچک ترین نفع و فایده ای نداشته و ندارد و الّا امروز یکی دیگر باید رئیس جمهور مي‌شد. راه خردمندانه و اسلامی و روش خداپسند و مردم پسند این است که حرمت ها را از این پس حفظ کنید و شعور مردم را به رسمیت بشناسید و بدانید که عصر روزنامه "وقایع اتفاقیه" که کانال‌هاي اطلای یابی مردم محدود و سوادشان اندک بود، سال هاست که سپری شده و عصر ارتباطات و دانش است و مردم نیز، به معنای واقعی کلمه، بصیرت دارند.

مشکل خیلی ها که داعیه مسلمانی شان گوش فلک را کرده، این است که یادشان رفته عزت و ذلت دست خداست نه در قبضه نمایش‌هاي صدا و سیما و سرمقاله‌هاي کیهان و تیترهای ایران و دیگران.

« قل اللّهم مالك الملك تؤتي الملك من تشاء و تنزع الملك ممّن تشاء و تعزّ من تشاء و تذلّ من تشاء بيدك الخير انّك علي كلّ شئ قدير » (۲۶ آل عمران) بگو خداوندا، اي مالك حقيقي، و حاكم مطلق، به هر كه خواهي حكومت مي‌بخشي، و از هر كه خواهي حكومت را باز مي‌گيري، و هر كه را خواهي عزت مي‌دهي، و هر كه را خواهي خوار مي‌گرداني،"خير" در دست توست، حقا كه تو بر هر چيزي توانايي.»

۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۱:۱۸
آقای روحانی «فرهنگ پیروز شدن» رو هم نشان دادند. احسنت! (78763)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۶:۲۲
اين پاسخ رو مردم 8 سال پيش هم به اصلاح طلب ها دادند. (79019)
فاطمه
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۱:۲۳
تيتر فارس نيوز.دوست دارم جوابهاي در خوري از طرف شما دريافت كنه. با همه اين احوالات ادعاي مظلوميت كردن: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920326000042 (78765)
محسن
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۱:۲۷
و مکروا و مکرالله... (78766)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۱:۳۲
درود بر اصلاحات همیشه پیروز (78771)
بوشهري
France
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۱:۳۳
مگه مي توان واقعيت را پنهان كرد. مردم به لطف دولت دهم بي ثباتي اقتصادي و تورم 40-50 درصدي را تجربه مي كنند، آنوقت رييس دولت يا وزير اقتصاد و ... در مصاحبه هايشان از تورم 10-15 درصدي حرف مي زنند. اين نمونه كوچكي از كارهايي است كه طيف اصولگرايان در هشت سال قدرت انجام ميدادند. (78772)
صالح
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۱:۳۴
آنها غرق در خیال خام خود شده بودند . این رای حرفها دارد که یکی از آن این است :
آنها در اقلیت هستند و از حدود 50 میلیون واجد شرایط در بهترین شرایط فقط 26% مردم با اصولگرایان هم رای هستند ( جمع کل نفراتی که به قالیباف-جلیلی و ولایتی رای دادند نسبت به 50 میلیون نفر) و 74% ملت ایران به آنها جواب نه داده اند.!!! (78773)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۵:۰۳
مي بينم كه خيلي ذوق زده شديد! آيا واقعا همه آراء روحاني از جانب اصلاح طلبان بوده؟ يه كمي واقع بين باشيد بد نيست! ضمن احترام به آراء تك تك مردم اين را هم در نظر داشته باشيد زير 51 درصد اينقدر ذوق مرگ شدن ندارد. البته اميدوارم رئيس جمهور منتخب قدر اين اعتماد را بداند و با عملكرد مثبت خود اين درصد را به بالاي 60 درصد در دوره بعدي برساند. چون ايشان نه اصلاح طلب است و نه اصول گرا و خود را اعتدال گرا مي نامد. (78930)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۶:۰۷
ما به اصلاح طلبی رأی دادیم چون جناب خاتمی تأیید کردن!!
تازه خیلیا رأی ندادن.با وجود 5 کاندید دیگه که بیشترشون قطعا اصول گرا بودن دیگه51 درصد کی میخواستی باشه غیر از اصلاح طلب!!!!!!!
مقاله قشنگی بود ولی شما بیدار نمیشید بعضیاتون!
بهار ممنون از مقاله زیباتون...... (78997)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۶:۲۳
کسانی که رقابت های حزبی شان را به 51 درصد مردم ترجیح می دهند رهبرانی از جنس خود را لیاقت دارند. باشد که در پناه رای 51 درصد از هموطنان اصلاح طلب و اعتدال گرایتان از افراطی گری های رهبران خود در امان بمانید. آمین... (79021)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۶:۲۵
رای به رضایی و قالیباف و ولایتی هم نه به جلیلی بود و بس... نه به افراط بود و رادیکالیسم. مردم از این سه کاندیدا اقتصاد بهتر می خواستند نه مقاومت و پایداری. (79024)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۶:۲۶
اولا كه ايشان خود را اصلاح طلب نمي داند و همينطور خود اصلاح طلب ها هم ايشان را اصلاح طلب نمي دانند بعد هم همينگونه الان به قول شما اصولگرايان در اقليت اند ، 8 سال پيش هم اصلاح طلب ها در اقليت بودند و بازهم مطمئن باشيد در آينده مردم اصلاح طلب ها را به حاشيه مي رانند ، اين خاصيت دنياست زياد به كسي پايبند نيست . بنشينيد و تماشا كنيد. (79026)
افشين
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۲۲:۰۰
ايشان آقا روحانى رو مى گم اگه طرف دار اصلاحات نبودند و وجود آقاي خاتمي و هاشمى براشون مهم نبود تو پوستر هاى تبليغاتشون عكس اين دو بزرگوار نبود (79294)
آنتی ویروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۱:۳۶
عصری جون! دوستت داریم! (78774)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۱:۴۵
در جواب اون کسایی که این همه مدت بر مسند قدرت بودند و کاری جز تخریب چهره‌ی عزیزان و بزرگان اصلاحات نداشتند همین بس که
من از رویـــیــــــدن خار ســــــر دیــوار دانستم

که ناکس، کس نمیگردد بدین بالا نشینی ها (78776)
درنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۱:۵۰
آقای حسین شریعتمداری به نظرمن کنج عزلت گزین که خیر دنیا وثواب آخرتت دراین باشد.شایدکه درآن دنیایربه یر شدی واز عذاب دوزخ رهیدی...شاید (78779)
صابر
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۱:۵۸
بله درسته کاملا موافقم
با آوردن این آیه ی شریفه حق مطلب رو خوب ادا کردی...
راستی به برادر حسین شریعتمداری سلام عرض میکنم.. بعداز اینهمه سال تهمت زدن و جاسوس خواندن بزرگان انقلاب، مردم خوب جواب اونو دادن. نمیدانم الآن در چه حالی هستن!! بقول جناب آقای هاشمی عزیز: مردم دست مریزاد... (78785)
آرش
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۲:۱۹
اصول گرایان حتی دیگر در شورای شهر هم جایی ندارن انشا اله از مجلس هم بیرون رانده می شوند چرا که وقت آن رسیده که تهمنت هایی که زدند را جواب بدند واز مردم که آنها را خس و حاشاک و فتنه خواندند طلب بخشش کننند (78804)
حميد
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۲:۱۹
در قلب ها ديده شدن و بر دل ها حكومت كردن مهم است نه در صدا و سيما ديده شدن و بر كشور حكومت كردن (78805)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۲:۲۱
... یادشان رفته که عزت و ذلت دست خداست نه در قبضه نمایش های صدا و سیما و سرمقاله های کیهان و تیترهای ایران و دیگران...
زده باد اصلاحات (78807)
م.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۲:۲۹
عالي عالي
چه كسي نوشته اين مقاله را؟
فوق العاده
يكي از بهترين مقالات اين مدت بود (78814)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۲:۳۱
واقعا این اقدامات یک جانبه که در طی این چهار سال انجام شده چه نتیجه ای برای دوستان اصولگرا داشت امروز آقای حسن روحانی قطعا از نیروهای کارآمد جریان اصولگرایی در دولت استفاده خواهد کرد امروز دیگر بحث اصلاح طلب و اصولگرا مهم نیست روحانی رییس جمهور همه جریانهای سیاسی است و تاکید رهبر معظم انقلاب در کمک به ایشان در جهت رفع مشکلات و تلاش در جهت پیشرفت کشور همه و همه در سایه دوستی و رفع کدورتهای ایجاد میشود امروز بایستی شرایط برای رفع هر گونه کدورت و بدبینی از بین برود و با دوری از تندروی و تن دادن به قانون شرایط برای بازگشت همه جریانها به کشور و رفع بازداشتها صورت پذیرد. (78817)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۲:۳۴
گل گفتيد... مردم خوب شناختنشون... و مردم كساني را هم كه اين‌همه سعي كردند خرابشان كنند شناختند... ما مي‌دانيم كه همين‌ها كه سعي مي‌كردند و همچنان سعي مي‌كنند خرابشان كنند خدمتگزارتر از آنان هستند... آري... ما مردم ايران آن‌قدرها هم كه فكر مي‌كنند ساده نيستيم... (78820)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۳:۰۰
سلام بر خاتمی درود بر روحانی پاینده باد هاشمی
زنده باد اصلاحات (78850)
م ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۳:۰۱
خداوندا رهبران دربند اصلاحات را از گرفتاری وزندان خلاص فرما (78851)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۳:۰۸
اينها خواستند اصلاحات را تخريب كنند غافل از اينكه اين چند سال فقط خودشان را تخريب كردند .اميدوارم كه درس گرفته باشند و به جاي تخريب دست در دست آقاي روحاني بدهند تا ايرانمان را بسازيم. (78855)
حسن
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۳:۲۱
مردم آگاهند وسره را از نا سره خوب تشخیص می دهند ونیازی هم به القائات یکسویه ندارند کما اینکه در حماسه 25خرداد با یک "نه" بزرگ جواب 8سال رجز خوانی آنها را به روشنی بیان کردند . (78866)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۳:۲۱
آی گفتی بهار نیوز . حرف دل همه مارو گفتی (78867)
یا حسین /روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۳:۴۵
با این "نـــــــــــــه" ملت بزرگ ایران همه تندروها باید درک کنند که تو دل ملت بزرگ ایران هیچ جائی ندارن
بهار جون نترس و اینو بذار.حالا تو بهتر باید با این نظرا کنار بیای. دوره تازه ای شروع شده (78886)
یک ایرانی
Europe
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۳:۵۶
روحانی جان من پای رای خود و تبلیغاتی که برایت کرده ام تا پایان دوره ریاست جمهوریت ایستاده ام
من مثل بعضی ها نیستم که در پایان بگویند احمدی اصول گرا نبود
من در مقابل عملکردت به خاطر حمایتم مسئول خواهم بود ، حتی اگر خود را اصلاح طلب ندانی
روحانی جان من توقع زیادی ندارم.فقط کافیست احساس کنم اوضاع مملکت هر چند با سرعت بسیارکم و قطره چکانی رو به بهبود است
به نظرم حتی بدتر نشدن شرایط در دو سال اول دستاورد خوبیست
روحای جونمه!رئیس جمهورمه!
روسفیدمون کن (78894)
امید
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۳:۵۶
درود بر روحانی ، خاتمی ، هاشمی و عارف (78895)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۴:۳۴
من به شعور سیا سی مردم تبریک می گویم و به آینده ایران امیدوارم . زیراهم بر دهان یاوه گویان داخلی زدند هم بر یاوه گویان خارجی..... (78917)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۴:۳۹
من سه موضوع را که مهم میدانم در این برهه بهد آقای دکتر روحانی پیشنهاد می کنم امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد. 1- از منتخب محبوب ملت تقاضا دارم در یک حرکت نمادین 5 کبوتر سفید به نشانه 5 قاره و برای اثبات و رساندن پیام صلح و دوستی ایرانیان به مردم فطرتا پاک جهان به پرواز دراورند. 2- آقای دکتر با ارسال پیام به کادر فنی و اعضاء تیم ملی فوتبال از همه عزیزان بخواهند تا با همت مثال زدنی ایرانی با پیروزی برتیم ملی کره بدون توجه به بی ادبی و حرمت شکنی سرمربی آن، جشن و شادی این روزهای ایرانیان را تکمیل نمایند. 3 ضمن توصیه مشفقانه به منتخب محبوب ملت جهت استفاده از توانمندی های مرد صادقی که اذا وعد وفا بود و برای کشور و مسئولین کشور ترجمان صدیقک من صدقک لا من صدقک بود یعنی دوست تو کسی است که به تو حرف راست بگوید نه اینکه هرچه تو گفتی بگوید راست است از آیندگان می خواهم بزرگ راه یا برج باعظمتی بنام دکتر عارف بنا کرده و نام آن را یادمان فداکاری و وفاداری آقای دکتر عارف نام نهند.
از مدیر محترم سایت خوهش میکنم نسبت به انعکاس نظر اینجانب مرحمت نمایند و به نحوی ضمن درج در سایت به نزدیکان منتخب محبوب ملت برسانند. با تشکر مجدد (78921)
دل شکسته
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۵:۳۳
من یه سوال دارم اومدیمو آقای روحانی 1درصد به قول هاش عمل نکرد یا اصلا عمل کرد و اوضاع خوب نشد مایی که به رضایی رای دادیم حقمونو از کی ÷س بگیریم همین شمایی که به روحانی رای دادید فردا روز اگه اگه شرایط وخیم تر شد از همه مظلوم تر میشید اگه شرایط عوض نشد فردای قیامت هرکدومتون به ما3ملیونو884هزار412 تاباید بایستید چون خداشاهده فقط واسه دل خودتون و تعصب رای دادید نه عقل ومنطق و فکر کردن به بقیه مردم بهار امیدوارم سانسور نکنی چون من خیلی نظر دادم و سانسور کردی و این برخلاف آزادی بیانی هست که دم ازش میزنید اینا حرف دل مارضایی هاست با این حال راضی هستیم به رضای خدا والسلام (78960)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۶:۳۰
از دوستان اصلاح طلب تقاضا دارم این نکته را فراموش نکنند که اصلاحات گفتمان جذب است و نه دفع... از این روست که امروز ما این چنین بی شماریم و تحت لوای عناوینی چون اعتدال گرا و میانه رو دوستانی داریم که هر یک به تنهایی از 11 درصد هموطن افراط گرا بیشتر و کارآمد تر ظاهر شده اند. پس خوبی کنیم اگر بدی می بینیم. باشد که در 4 سال آینده شاهد رشد چشمگیر گفتمان اصلاحات باشیم. (79028)
حميد
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۸:۴۸
اين نشأن مي دهد مردم آن قدر شعور و عقل دارند و خوب و بد را از هم تشخيص ميدهند پس زودتر بأيد اين پارازيت أندا زي متوقف شود چون هم براي سلامت مردم ضرر دارد و براي هزينه هاى دولت كه از جيب مردم ميرود (79103)
هادی
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۹:۰۱
چرا هنوز خاتمی به روحانی تبریک نگفته ؟ (79112)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۹:۰۹
کاش در سال 84 هم اصلاح طلبها اعتلاف کرده بودند. کاش! (79120)
بهنام از روستاهای شهر رامسرم
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۹:۳۹
دوستان بیشمار اصلاحات اینا خیلی رو دارن میدونید بخاطرچی بخاطر اینکه تلویزیون دستشونه.دروغ بگید ماهواره رو دنبال میکنیم جعفرشجونی میگه اونایی که اومدن شعاردادن بعدجشن مردم در پیروزی روحانی مشتی لات بودن!!بهش میگم کاندید شو ببین دوتا رای داری خودت؟اونقد دروغ گفتید توتلویزیون نتیجشو که دیدین.نتیجه انتخاباتو خاتمی و رفسنجانی و پافشاری روحانی مبنی بر بی عدالتی صداوسیما تو مناظره تعیین کردن اقای شجونی.راه ما ادامه داره بهتره خوب گوش وچشمتونو تو رو شریعتمداری بازکنید وگرنه تو انتخابات مجلس ما از الان بصورت شبکه های اجتماعی بدون رهبر وتصویر به شما نشون میدیم دیگه ساکت نمیشینیم من خودم از شهرستان دور برای انتخابات بخاطر ریاست جمهوری و شورای شهر تهران اومدم تهران به لیست اصلاحات رای دادم فقط بخاطر اینکه 4سال رو مخم راه رفتین. (79140)
خاطره
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۲۰:۲۹
فقط اتحاد رمز موفقیت ایرانه (79191)