به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۱۰
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۵۲۱۱۱

حماس: ما سه نوجوان اسرائیلی را کشتیم

گروه بين‌الملل: یکی از مسئولان بلندپایه حماس اعلام کرد اين گروه حماس در ربودن 3 نو جوان اسرائیلی و کشتن آنها در منطقه الخلیل که در ماه ژوئن اتفاق افتاد، دست داشته است.
حماس: ما سه نوجوان اسرائیلی را کشتیم
به گزارش العربيه، این اولین اظهارات گروه حماس به دست داشتن در حادثه به قتل رساندن سه جوان اسرائیلی است. در ماه ژوئن سه نوجوان اسرائیلی که یکی از آنها تابعیت آمریکایی توسط گروهی مسلح ربوده شدند و پس از یک هفته پیکر بی جانشان در منطقه الخلیل پیدا شد. قتل سه نوجوان اسرائیلی پس از ربودن آنها باعث افزایش خشونت‌ها بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها شد. این خشونت‌ها به جنگ اخیر در غزه منجر شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، صالح العاروری، یکی از مقام های بلند پایه حماس از کرانه باختری رود اردن که اکنون در ترکیه به سر مي‌برد، در کنفرانسی در استانبول، ادعای اسرائیلی‌ها مبنی بر دست داشتن حماس در ربودن سه نو جوان اسرائیلی و قتل آنها را تایید کرده است. العاروری هنگام سخنرانی در جمع فرستادگان اتحادیه بین المللی علمای مسلمان، با اشاره به حادثه ربوده شدن سه نوجوان اسرائیلی اظهار داشت: برخی آن حادثه را یک توطئه تلقی کردند در صورتی که سه نوجوان اسرائیلی به وسیله گردان های قسام ربوده شدند.

وی خطاب به فرستادگان "اتحادیه بین المللی علمای مسلمان: افزود: "این عملیات توسط برادران شما در گردان های "عزالدین القسام" در حمایت از زندانیان فلسطینی داخل زندانهای اسرائیل که در اعتصاب غذا بودند انجام شد". گردان های غزالدین قسام شاخه نظامی گروه فلسطینی حماس است. اسرائیل حماس را به دست داشتن در کشتن این سه نوجوان اسرائیلی متهم کرد و پس از آن حدود یک هزار فلسطینی را بازداشت کرد.

به دنبال بحرانی شدن اوضاع در کرانه غربی، بازداشت شدگان فلسطینی در زندان های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زدند. سه هفته پس از حادثه کشته شدن سه نوجوان اسرائیلی، محمد ابوخضیر نوجوان فلسطینی 16 ساله توسط شماری از تندروهای یهودی ربوده شد. یهودیان تندرو پس از شکنجه این نوجوان او را کشته و جسدش را سوزاندند.

پس از این رویدادها حماس چندین موشک به سوی اسرائیل پرتاب کرد و در پی آن اسرائیل حملات هوایی خود به غزه را آغاز کرد که طی آن بیش از 2 هزار فلسطینی کشته و چند هزار تن زخمی شدند. در مقابل دیگر 64 سرباز اسرائیلی در این جنگی که هنوز ادامه دارد به دست حماس کشته شدند.