به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۴:۲۵
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب : ۱۲۷۶۴
مقاله وارده

سخنی با جوانان پراحساس اصلاح‌طلب

گروه سياسي: مقالات ارسالي كاربران، كه توسط مديريت سايت تاييد و براي انتشار مناسب تشخيص داده شوند تحت عنوان «مقالات وارده»، در بهارنيوز منتشر خواهد شد. با توجه به حجم سنگين مطالب دريافتي شما عزيزان، براي اينكه مطلب ارسالي‌تان منتشر شود، مواردي چون: غير تكراري بودن، خلاصه نويسي، رعايت ادب و اخلاق رسانه‌اي و همچنين توجه به انشاء و ادبيات خوانا و جمله‌بندي‌هاي قابل فهم براي همگان و ...را حتما رعايت فرماييد. در غير اينصورت پيشاپيش از عدم انتشار مقالات ارسالي‌ خود، پوزش ما پذيرا را باشيد. ضمنا تحريريه سايت در ويرايش، حذف و اصلاح و تلخيص مطالب دريافتي مختار خواهد بود.
سخنی با جوانان پراحساس اصلاح‌طلب
حسين قاسمي

بعد از انتخابات ۲۴ خرداد که به وضوح مي‌توان آن را دوم خردادی دیگر دانست، جریان بازنده ظاهری انتخابات بعد از چند ساعت حیرت و سرگیجه که اوج آن از ساعات پایانی انتخابات تا ۶ صبح ۲۵ خرداد بود به سرعت تصمیم گرفت شکست را بپذیرد و روحانی را به عنوان رئیس جمهور قبول کند و اين درحاليست كه ... رسانه ملی (دولتی) در حالی که تا قبل از انتخابات پرواضح بود که تحمل رئیس جمهوری روحانی‌ را ندارد و این را در رویکرد رسانه ملی (دولتی) ایران بعد از انتخابات ۸۸ مي‌توان دید و نقطه اوج درگیری صدا و سیما و حسن روحانی مربوط به مستندی مي‌شود که در سال (فکر مي‌کنم) ۹۰ در شبکه سه پخش شد و در آن چهره ای ترسو و متزلزل از حسن روحانی در مواجهه با مسائل هسته ای نشان داد که با جبهه گیری نمایندگان اصلاح طلب مجلس در آن زمان نیز رو برو شد و مورد جدید آن نیز بر مي‌گردد به مناظره سوم (سیاسی) انتخابات که در عین بی انصافی مهمان برنامه از اصولگراياني بود كه در کمال بی انصافی همه و همه مشکلات مردم، را فقط به بحث مبارزه با اشرافیگری برد که پر واضح است این مبحث فقط چهت متلک انداختن به طیف اصلاح طلب نوین وابسته به هاشمی رفسنجانی مي‌باشد.
... مصداق‌ها فراوان است اما اینها بیان شد تا بگویم تاکتیک جدید اصولگرایان جذب روحانی و از سمت دیگر جدا کردن او از جریان اصلاحات است که در تازه‌ترين مورد جداسازی وی از اصلاحات مشخص ترین نمونه شعار خبرنگار طرفدار مشایی در کنفرانس خبری بود که در حمایت از میرحسین موسوی و در جهت رادیکال نمودن فضا بود. هرچند که ایشان در این زمینه که یکی از مطالبات اصلاح طلبان است در پاسخ خبرنگار اعتماد پاسخی منطقی دادند.

حال اصلاح طلبان چگونه باید برخورد کنند؟

دوستان اصلاح طلب خصوصا جوانان پر احساس و بيكران حامي جنبش اصلاحات، باید بدانند که اگر شخص خاتمی هم که نماد اصلاحات است امروز جای روحانی مي‌بود نیز نمي‌توانست در شرایطی که هنوز قدرت را تحویل نگرفته و تمام ارکان قدرت در اختیار جریان مقابل مي‌باشد، به صراحت از مطالباتی مانند رفع حصر از موسوی و کروبی دم بزند که بلکه همانگونه که روحانی گفت (قول داد) باید با صبر و تامل و با تعامل با سایر قوا این مطالبه را پیگیری نماید.

دوستان پراحساس و جوان اصلاح طلب باید بدانند دیدگاههای اصلاح‌طلبانه در استفاده یا عدم استفاده از عارف خلاصه نمي‌شود. بعضا عده ای بعد از صحبتهای ديروز جناب روحانی در كنفرانس خبري خصوصا در پاسخ به خبرنگار آفتاب یزد، سریع همه چیز را فراموش کرده و حتی بعضی‌ها در فضای مجازی اظهار ندامت مي‌کردند از رایی که روحانی داده‌اند. نگارنده معتقد است در عین ناراحتی از جریان تندرو اصولگرا که بارها بر مرده بودن جریان اصلاحات تاکید داشتند و از هرگونه حمله‌ای نیز دریغ نمي‌کردند علی الخصوص در ۴ سال گذشته، جامعه ما نیاز به میانه‌روی دارد نیاز به جو صمیمیت و دوستی دارد چرا ما پیشرو این دیدگاه نباشیم؟ بر احساساتمان كه سالها سركوب شده بود، مسلط باشيم كه اقتدارگرايان در اين وانفسا به بي‌تابي و بي‌قراري ما براي رسيدن به اهداف برحقمان، چشم طمع بسته‌اند تا بلكه به زعم خويش از آب گل‌الود بتوانند ماهي بگيرند! ما حالا با وجود پشتوانه عظيم جوانان حامي اصلاحات، به «اعتدال» هم سخت نيازمنديم. در اين صورت حتما، طمع ورزي و خواب‌هاي آشفته تماميت‌خواهان تعبير نخواهند شد. دوستان با زهم به اندكي ديگر صبر سخت محتاجيم.

۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۸:۳۱
من که فکر می کنم کسانی که در کامنت ها احساس پشیمانی می کنند اصلاح طلب نیستند و فقط درصدد تفرقه بین اصلاح طلبان با دکتر روحانی هستند چرا که اصلاح طلب میداند که اصلاحات در شرایط وخیم کنونی گام به گام باید انجام شود (79949)
امیر
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۴:۱۲
از دوستان عزیزم خواهش میکنم صبر پیشه کنند و از احساسات و مطالبات حداکثری بپرهیزند. اگر تندروی نکنیم فضا به تدریج به نفع ما خواهد شد، مطمئن باشید آقای روحانی کارش را بلد است پس به او فرصت دهیم...
شما فکر میکنید دلیل انصراف عارف و حمایت خاتمی از روحانی این بود که روحانی بیاید کابینه اش را از اصلاح طلبان پر کند؟
خیر، هدف این بود که دولتی عاقل و معتدل بر سر کار بیاید تا:
اولا کشور را عاقلانه اداره کند و ویرانه ا.ن را سر و سامان بخشد.
ثانیا معتدل باشد و با اصلاح طلبان دوست باشد تا اصلاح طلبان بتوانند بار دیگر در فضای سیاسی کشور نفس بکشند و خود را بازسازی کنند برای بازگشت به قدرت در آینده نردیک (ازجمله انتخابات مجلس سال 94)
در این میان هرگونه تندروی از جانب ما، دست روحانی را خواهد بست و اقتدارگرایان که از صدر تا ذیل قدرت را در چنته دارند، با انواع کارشکنی ها جلوی موفقیت روحانی را خواهند گرفت.
ما اکنون بیش از هر چیز به آرامش و صبر نیاز داریم. هرگونه تفرقه میان ما همان چیزی است که طیف مقابل میخواهد. همانطور که روحانی گفت همه چیز به وقتش حل میشود.
یادمان باشد اولویت های اول روحانی باید مسائل اقتصادی و بین المللی باشد و فضای باز سیاسی را نیز باید بتدریج در کنار آنها پیش ببرد. مسائل سیاسی به تعامل و چانه رنی با مسئولان مختلف کشور نیاز دارد و حضور بدنه اجتماعی (یعنی ما) در پشت سر روحانی بدون این که دچار تفرقه شویم میتواند به او قدرت زیادی جهت پیگیری مطالبات سیاسیمان بدهد (به شرطی که از او و خاتمی جلو نزنیم و پشت سرشان حرکت کنیم، یعنی آن بلایی که در گذشته سر خاتمی آودیم را سر روحانی نیاوریم).
پس دوستان عزیزم، صبر صبر صبر... (80097)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۶:۴۴
خوشحالم از این بلوغ سیاسی.
افزین بر اعتدال و اعتذالیون. (80196)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۶:۳۲
با معرفی کابینه همه چیز مشخص خواهد شد .خداکند من اشتباه کرده باشم اما ته دلم خالیست و میترسم سهم اصلاحات وسبزها 20 درصد باشد (80187)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۷:۱۱
یا شما موافقم اصلاح طلبان فهیم تر از آن هستند که از روحانی انتظار داشته باشند یک شبه همه مشکلات را حل کند و در عوض طیف شکست خورده بدش نمی آید بین ما تفرقه بیندازد! (80203)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۸:۴۶
با سلام
بنده پس از صحبت های دکتر روحانی کمی ناامید شدم اما با دقت و بررسی مجدد صحبت های ایشان پی بردم که وی فردی بسیار زیرک در برخورد با حاشیه ها و پاسخ به سوالات کنجکاوانه خبرنگاران میباشد فلذا امیدوارم اکنون که از اعتدال سخن میگوید ناگهان از آنطرف نیفتیم و ببینیم کسانی که به روحانی رأی دادند و کمک کردند جائی در دولت ایشان ندارند البته دلیل واضح این امر موج تبریکات مزورانه نهادهای امنیتی و... در جهت محدود کردن رئیس جمهور منتخب و به قول شما مصادره کردن ایشان به نفع خودشان میباشد هر چند که ما همچنان امیدوارانه چشم به معرفی کابینه ایشان دوخته ایم فعلاً قضاوت زود است. (79951)
حاجی پور
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۸:۴۹
اوج قدرت هررئیس جمهور سال اول ریاست جمهوری اوست چون پشتوانه ی رای مردمی هجده ونیم میلیونی داردهرچه به پایان دوره ریاست جمهوریش برسدممکن است ازاین پشتوانه کاسته شود.می طلبد که رئیس جمهورازبیان مواضع خود وقولهایی که داده کوتاهی نکندودررابطه باخواسته مردم تقیه نکند. (79952)
اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۸:۵۲
آفرين بر شما نگارنده محترم
"اندكي صبر سحر نزديك است" (79953)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۹:۰۰
تمام این صحبتها صحیح ولی به هر حال انتظارات به حقی هم این وسط وجود دارد و متاسفانه شبهاتی رو ایجاد کرده..... اینکه بزرگان اصلاحات و بانیان ائتلاف حضوری به دیدار دکتر عارف رفتند به جز هاشمی و روحانی اینکه خواست مردم و برخی از بزرگان معاون اولی دکتر عارف هست در حالی که جوابی به این خواسته داده نشده!!! و سوال مهم اینکه چرا تا کنون آقای خاتمی پیام تبریکی منتشر نکردند؟! (79957)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۴:۱۴
به نوشته انتخاب، خاتمی در همان ساعات اولیه، تلفنی به روحانی تبریک گفت.
و به گفته ترکان، روحانی از عارف دعوت به همکاری کرده. (80098)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۴:۵۵
به ما ربطی نداره. (80119)
کوثر
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۹:۳۶
دوست عزیز هنوز نزدیک دو ماه به تحلیف و تنفیذ مونده، هنوز هم که کابینه معرفی نشده؛ اگر بخوایم با یه کنفرانس مطبوعاتی در مورد کسی قضاوت کنیم که تا هفته ی پیش پیروز شدنش برامون رویا بود؛ دیگه ما چه فرقی با تندروهای جناح اصولگرا داریم؟ تندروی و عجله هیچ وقت خوب نیست. شکیبا باشید دوست من. از اتفاقات زمان آقای خاتمی و کارشکنی هایی که علیه شون شد درس بگیریم. من خودم اینقدر آقای خاتمی رو دوست دارم که یه غزل واسه شون گفتم، ایشالا بتونم واسه شون بخونم یه روز:) (80304)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۹:۱۲
تحلیل قشنگی بود. (79960)
اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۹:۲۶
عالی بود
راست ها حتی برای جدایی او ازاصلاحات و جذب روحانی و فرار از شکست می گویند خاتمی و هاشمی نقشی در پیروزی روحانی نداشتند مثل کوثری و ترق (79970)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۹:۲۷
ممنون، از این دوست عزیز و تشکر از سایت شما که خیرخواهانه اینچنین نظرات متین و مبارکی را درج می کند.
بنده هم معتقدم که جریان تمامیت خواه سعی دارد با رادیکال کردن فضا از آب گل آلود ماهی بگیرد. دوستان به یاد آوریم که یکی از علت هایی که باعث تخریب دولت اصلاحات و سنگ اندازی در میر توسعه سیاسی مد نظر خاتمی عزیز شد، تندروی برخی دوستان بود که در پی برخی اتفاقاتی مانند قتل های زنجیره ای و ... احساس می کردند می شود یک شبه ایران را مدینه فاضله کرد.
آن روز برخی از اصلاح طلبان خاتمی را سازشکار خوانده و به عملکرد منفعلانه متهم نمودند. در حالی که خاتمی راه صلاح را در میانه روی و صبر و افزایش بلوغ و آگاهی سیاسی مردم می دانست. پس از آن روزها درس بگیریم و از تندروی و کم طاقتی پرهیز کنیم.
یادمان باشد که اگر کفه ی سنگین ترازو را از دست بدهیم، مطالبات بر حقی چون آزادی یاران دربند و ... در حد آرزو باقی خواهد ماند. همواره، دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. (79972)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۹:۲۸
خیلی ممنون
باتوجه به مطالبی که دوستان روز بعد از نشست خبری دکتر روحانی نوشتند واقعاً درج چنین مطالبی لازم بود و از نگارنده تشکر مینمایم. (79973)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۹:۳۷
به قول آقاي دكتر روحاني ما دست تمام اصلاح طلبان و اصولگرايان ميفشاريم براي ساختن كشور عزيزمان ايران.پيش به سوي روزهاي بهتر (79978)
نسل سوخته
Canada
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۶:۴۱
اصولگرایان یعنی جلیلی باهنر جبهه پایداری ؟؟؟؟؟؟؟ یعنی تعامل واستفاده از نیروهای احمدی نژاد ؟؟؟؟؟8سال خون دل و مصیبت فراموش شد ؟؟/ من به عشق خاتمی به روحانی رای دادم (80194)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۹:۴۶
با سلام خدمت همه دوستان اصلاح طلب بخصوص جوانان عزيز من هم تا حدود زيادي با نظر نگارنده محترم اين نوشتار موافقم درست است كه هنوز آقاي روحاني نيامده و نميتواند در همين اول بسم الله شمشير را از رو ببندد و اصلا بستن شمشير در اخلاق اصلاح طلبي نميگنجد چرا كه اگر قرار باشد ما هم ورهبران ما مثل رقيب فكر كنيم پس چه فرقي بين اصلاح طلبان و تماميت خواهان اصولگراست اين هم درست است كه حاميان اصلاحات بايد با اخلاق مداري نسبت به جذب حاميان بيشتري اقدام بكنند چرا كه براي گزر از اين گردنه يعني توسعه سياسي اولا صبر بسيار بايدت و ثانيا مرحله به مرحله دنبال تغيير بود توسعه سياسي يك فرايند زمان بر و چند مرحله اي والبته چند وجهي است يعني همه ي موارد دخيل در امر توسعه را بايد با هم ديد ولي آقاي روحاني هم نبايد فراموش كند كه حاميان اصلاح طلب مطالباتي دارند و اميد به تغيير (79984)
behzad
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۰۹:۵۹
بسیار خوب گفتین اصولگرایان میخواهند با این روش تفرقه بین ما ایجاد کنند باید مواظب بود تا رای ما را مصادره نکنند اندکی صبر سحر نزدیک است........... (79987)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۰۳
نكات و تذكرات بسيار آموزنده و به موقعي بود....ممنون باز هم اين نكته ها رو يادآوري كنيد تا جوانهاي احساساتي فراموش نكنند....ضمنا يادمون باشه آقاي روحاني 12 مرداد يك زمين سوخته رو داره از دولت تحويل ميگيره و اين زمينه سوخت تا دوباره بارور بشه خيلي كار داره (79991)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۰۵
با نظرات شما موافقم. لطفا از این دست مقالات بیشتر بنویسید. مدیریت احساسات و افکار جوانان پاک و پرشور اصلاح طلب، وظیفه همه بزرگان قوم و کسانی است که تریبونی در اختیار دارند. نذارید با احساسات جوونا بازی بشه (79992)
کریم
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۱۵
دوستان اصلاح طلب باید هوشیار باشند،جریان تمامیت خواه هیچگونه نقطه اشتراکی با دکتر روحانی ندارندولی به خاطر ایجادتفرقه بین شماسناریوی حمایت از ایشان را طرح کرده اندواین سناریو چندمنظوره است دلسردی وکنار زدن داوطلبانه شما هدف اصلی است وپر رنگ کردن حضورخود برای تصدی کابینه از اهداف فرعی است.نگران نباشید دکتر بیدار است. (79998)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۱۸
سلام
علیرغم اینکه مطالبات رای دهندگان را پس از انتخابات حق آنان میدانم باید فراموش نکنیم که مطالباطی همجون "استفاده ازعارف در دولت" بر میگردد به تمایل دکتر عارف" و حق خود ایشان نسبت به به پذیرش اینچنین پیشنهاد.
لذا سعه صدر داشته یاشید و بگذارید خود دکتر عارف در فضایی آرام انتخاب کند که میخواهد "رهبری حزی فرگیر" را در دست بگیرد و برای آینده ی سیاسی-اجتماعی- اقتصادی ایران نقش ایف کند یا به مدیریت اجرایی در قالب معاون اول رییس جمور منتخب بپرداز.
احساس اینجانب از پاسخ دکتر روحانی و سکوت دکتر عارف این است که در شرایط فعلی دکتر عارف "رهبری حزبی فراگیر" را بر "مدیریت اجرایی" ترجیح میدهد وصلاح خویش و آینده مملکت اسلامی در این بیند. همانگونه که در سحرگاهان سه شنبه معرف "صلاح کشور" دراین دید که به خاطر "تداوم راه اصلاحات" از ادمه رقابت های انتخاباتی انصراف دهد.
پس سعه صدر پیشه کنید و "عارف" و "روحانی" را در انتخاب "مسیر آینده" و "تیم همکاران" خود آزاد بگذارید.
البته این باعث نخواهذ شد که نخبگان طرفدار "عارف" از دادن مشورت به تیم "روحانی" دریغ ورزند (80001)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۱۹
اصلاحات یعنی اصلاح کردن در قالب نظام.هر کی این کارو بکنه اصلاحات پشتشه. (80002)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۲۱
انتخاب عکس بالا عالی ست (80004)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۲۲
به نظر من آقای عارف باید خدمات خود را بدون حضور مستقیم در دولت ارائه دهد تا اشتباهات دولت اعتدال گرا به پای وی نوشته نشود و با توجه به محمبوبیت به دست آمده انشالله 8 سال دیگر در فضایی بازتر گام دیگر بر داریم و از اعماق پوپولیست و افراطیگری و دروغگویی آنقدر دور شده باشیم که امکان برگشت نباشد لذا ما جوانان اصلاحات کاری غیر و ابزاری غیر از روشنگری نداریم در وانفسایی که اصولگرایان از حداکثر امکانات و رسانه و پایگاه های خاص استفتده میکنند . فراموش نکنیم که دیگر نباید کسی بیاید با و عده های کم ارزش ، شرف و انسانیت ما را به سخره بگیرد باید سطح مطالبات رشد کند . پیروز باشید (80005)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۲۲
افرین ،نظر اکثر اصلاخ طلبان همینه (80006)
داود
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۲۷
24 خرداد از همه لحاظ از 2خرداد بهتر است (80009)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۳۱
چقدر با آقای روحانی (مثل هاشمی خاتمی) در این هشت سال بدرفتاری کردند اونم درد همه ما رو می دونه شعار هایی که مردم تو 25 خرداد می دادن حتما شنیده پس یه کم صبر کنیم (80010)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۳۸
کاملا موافقم، از تغییر جهت کیهان کاملا پیداست که اصولگرایان قصد مصادره روحانی را دارند، در این زمینه هم هوشیاری مردم لازم است وهم آقای روحانی. هم مردم باید صبور باشند و هم آقای روحانی نباید فراموش کند که قدرتش را از که گرفته، . . . باید صبر کرد و دید ولی جنبش اصلاحات همیشه زنده و پویاست! (80011)
مهران
United States
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۳۹
چرا خاتمی هنوز تبریک نگفته (80012)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۴:۵۸
برای حرکات آینده!! (80122)
حسین
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۴۰
یاشاسین (80013)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۴۶
جريان تندرو و افراطي اصلاح طلب منجر به جدايي اصلاح طلب ها از اعتدالگرايان خواهد شد همانگونه كه جريان تند رو در اصولگرا همينگونه شد. (80015)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۴۶
شما؟! (80016)
امیر
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۴۶
آخه شما ببین کیهان امروز چی نوشته.میگن اصلاح طلب ها 10%رای داشتن.چه جوری با این قضیه میشه راه اومد؟ (80017)
مهدی
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۱:۱۲
بیاییم احساسات را برای 4سال تعطیل کنیم و در فقدان تندروها در مدیریت کشور با عقل و اندیشه صرف بنیان خردورزی را آنچنان مستحکم کنیم که نفوذ ناپذیر شود. (80025)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۱:۱۷
با سلام -آفرين -درستش همينه -بايد صبور باشيم و از گذشته درس بگيريم -بايستي قله ها رو يكيكي فتح كنيم (مجلس-شوراها-خبرگان و ....)اندكي صبر سحر نزديك است -تندروها فقط ميخواهند كه ما احساسي باشيم و به ما ضربه بزنند - (80027)
مهران
United States
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۱:۲۱
بهار !! برای ما جوانان اصلاح طلب این را مشخص کنید که چرا حرفی از تبریک سید محمد خاتمی به آقای روحانی نیست. چرا در مباحث سیاسی که از هاشمی و نوه امام بعنوان پیشوانه پیروزی آقای روحانی یاد میشوداز سید عزیز خبری نیست .نکند از ما بعنوان دستمال کاغذی استفاده شده است (80028)
asef
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۱:۳۱
حصر موسوی و............زیاد مهم نیست به داد اقتصاد برسید وضعیت کارمندان وکارگران خیلی بده ما رای دادیم شرایط اقتصادی خوب بشه
اونا که دارن تو خونشون صفا میکنن
به داد معیشت مردم برسید
سیب زمینی که کیلویی 200تومان بود شده کیلویی 2500تومان به داد مردم برسید همش دارید از رفع حصر وازادی در دانشگاه و........صحبت میشه (80030)
صادق
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۸:۰۶
احسنت
دمت گرم .ما دنبال بهبود اوضاع اقتصادی هستیم .ازادی که نشد نون واب (80238)
مصطفی
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۱:۳۸
ما ۸ سال صبر و تحمل کردیم.بازم تحمل می کنیم.روحانی هم به قول هایی که داده باید عمل کنه. (80031)
گفتمان اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۱:۳۹
نفوذيهاي اقتدارگرا گفتمان اصلاحات بر گفتمان اقتدارگرايي، رانت خواري و تماميت خواهي پيروز شده است (80032)
مهسا
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۱:۴۰
امیدوارم تحلیل منطق گرایانه ی بهار در خصوص شرایط کنونی و مواضع دکتر روحانی مرهمی باشد بر زخم های 8 ساله ما.زنده باد اصلاحات (80033)
هوا معتدل شده است.
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۱:۵۳
افرین اقای قاسمی
کاملا درست و منطقی حرف زدی.
من خودم ازکسانی بودم که عارف رو بیشتر قبول داشتم. اما اعتلاف رو ترجیح دادم.
تندروی ممنوع. لطفا!
صبور باشید. زمان بدهید. (80035)
یه مرد
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۰۸
من از رایم به روحانی پشیمون نیستم ولی واقعا بهار یه سوال دارم، سید کو؟آقا من واقعا کنجکاو شدم اگر واقعا سید خوشحاله از این وضعیت پس کجاست؟ چرا بیانیه نمیده؟ چرا تبریک نمیگه؟سید محمد خاتمی رهبر اصلاحاته پس برا ما مهمه که نظرشو بدونیم بهار اطلاع رسانی کن لطفا یا علی. (80039)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۶:۱۳
آقای خاتمی از این موضع انفعالی شما خسته شدیم به خدا، بهار ما که دستمون از همه جا کوتاهه، خاتمی هم که کوچکترین روزنه ه ای رو باز نگذاشته که باهاش در ارتباط باشیم، به ایشون بفرمایید شما چرا به قدرت خودت اعتماد نداری؟ با یک حرف شما میلیونها نفری که اصلا قصد شرکت در انتخابات رو نداشتند به انتخابات و روحانی آری گفتند، فقط و فقط به خاطر حمایت شما، اینقدر در حاشیه نباشید تا بعضی ها دچار توهم نشند (80174)
کرامت
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۰۹
ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم (80040)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۱۰
دقيقاً بايد صبر كنيم... آقاي روحاني هنوز دولت را تحويل نگرفته كه انتظار داشته باشيم كاري كند! قدرت هنوز دست اصولگرايان است... ضمن اين‌كه حتي با شروع كار دولتشان هم نبايد انتظار داشته باشيم يك شبه مطالبات ما را بدهند... به خصوص قضيه‌ي رفع حصر موسوي و كروبي عزيزمان... اين از مواردي است كه اشخاص بسياري در برابرش موضع‌گيري خواهند كرد... آقاي روحاني راه سختي در پيش دارد... به خصوص كه هنوز بسياري از مناصب در انحصار اصولگرايان تندروست...
دوستان صبر كنيد...
لحظه‌ي پيش از طلوع تاريك‌ترين لحظات شب است... اما باور كنيد روشنايي روز نزديك است... (80041)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۱۰
تحلیل شما را قبول ندارم.عارف اینا باید باشند. (80042)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۱۸
اینجانب فردی چهل چهار ساله هستم که فکر میکنم مقداری کمی از دوستان جوان تجربه بیشتری دارم وقتی که به گذشته می اندیشم میبینم عدم موفقیت و ناکامیهای کشور ریشه اصلی آنها در تعالی نداشتن در مسایل فرهنگی است متاسفانه تندروی در جریانهای سیاسی و فضای رادیکالیزیم و مرگ خواهی برای کسانی که با ما هم عقیده نیستند و اکر جریان مقابل اقدام به تندروی و ناجوانمردی کرد ما نیز به راحتی در دام تندروی افتادیم و اقداماتی داشتیم یا مطلبی را بیان کردیم که باعث عصبانیت جریان مقابل بشود . بیاییم به یکدیگر یک لبخند بدهیم.با یکدیگر دست بدهیم.به یکدیگر با دقت و دلسوزی گوش بدهیم.یکدیگر را تشویق کنیم.و بپذیریم که همه حقیقت نزد ما نیست.نسبت به روابط با جریان مقابل پابیند پیمان و تعهد باشیم.دلسوزی داشته باشیم و ... متاسفانه امروز شرایط بی تفاوتی در بین دانشجویان و جوانان بسیار زیاد شده و هر کس سر در لاک خود دارد یا بفکر آنست که هر چه سریعتر به یک موقفیت زندگی مادی عالی دست یابد و همین. این بی تفاوتی نسبت به پیرامون و فقط به فکر خود بودن حتی در مسائل عادی مثل رانندگی _ دوری جستن از مردم _ لحاظ صرفا مناقع شخصی و .... بسیار زیاد شده اگر سری به دادگستری محل مان بزنیم میبینیم که ما ملتی درگیر و بداخلاق و بدون گذشت هسنیم .آقای روحانی فردی است از جنس آقای خاتمی اگر آقای خاتمی نتوانست به موفقیت برسد. امروز شرایط جدید مهیا شده که دوباره با توجه به تجربه گذشته پا در میدان بگذاریم و قطعا روحانی از آزمون و خطای خاتمی هم استفاده کرده این امتحان جدید صفحه نویی در زندگی ملت ما خواهد بود.ما نمیخواهیم عراق و یا سوریه بشویم پس باید تلاش کنیم. امروز در صحنه حضور داشته باشیم امروز بزرگان جریان سیاسی مقابل تن به قانده بازی داده اند و آنها هم آماده همکاری هستند. اگر بهانه بدست تندروهای دو جریان ندهیم.آقای روحانی رئیس یک دولت است ایشان را بی طرف بدانیم سعی نکنیم ایشان را جز جریان سیاسی خود بدانیم و از او توقعات حزبی داشته باشیم و او را به نفع خود مصادره کنیم.سعی کنیم به او کمک کنیم همانطور که جریان مقابل میخواهد کمک کند.بایستی به نظرات بزرگان توجه کرد بعنوان مثال در حادثه کوی دانشگاه در زمان آقای خاتمی بعضی از بزرگان فردای حادثه در دانشگاه حاضر شد و از دانشجویان میخواستند که خویشتندار باشند و وارد خیابان نشوند و مطالباتشان را از طرق تشکل دانشجویی نمایندگان مجلس و احزاب پیگیری کنند.بایستی از گذشته درس گرفت و در این صحنه و امتحان جدید که خداوند به ملت ما مرحمت فرموده با خیراندیشی بیرون بیاییم.والسلام (80044)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۶:۱۵
آقای خاتمی بزرگترین پیروز تاریخ بود همین که الان ما به راحتی حرف از دموکراسی و جامعه مدنی و حق شهروندی می زنیم همه و همه محصول صبر و عقلانیت و زیرکی خاتمی است. پس لطفا نگویید اصلاحات شکست خورد چون مردم ایران هیچ وقت شکست نمی خورد (80177)
مهسان
United States
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۴۵
باور کن من هم به رفیقام همین حرفا رو گفتم ... آرامش و متانت نیاز فعلی و اساسی کشور (80063)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۴۶
به خاطر رهبر اصلاحات رای دادیم صبر را هم از او می آموزیم، یا خدا پروردگارا خودت کمکمان کن (80066)
ایمان
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۵۰
درود بر اون قلمت... (80068)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۴:۵۹
قلم بر اون درودت... (80123)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۳:۱۷
درست میگید الان کیهان و دارودستشون منتظر هستن یه چیز از ما بشنون تا روحانی رو بمبارون کنن بچه ها اینقدر بی جنبه نباشیم. بذارید حداقل رئیس جمور بشه بعدا ازش توقع داشته باشیم من فکر میکنم این شعارها که میگن موسوی باید آزاد بشه بو دار هست و از طرف کسانی هست که میخوان فشار رو بر روحانی بیشتر کنن تا نتونه مطالبات اصلاح طلبان رو پیگیری کنه. با شعار نمیشه به شعور رسید. (80078)
مجید
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۳:۳۰
از این نوع مقالات جهت آرامش در جامعه بیشتر استفاده نمائید با آرامش وتدبیر میشود به بیشتر خواسته ها دست یافت ولی با ماجراجوئی همه نیروی بزرگان صرف حواشی پیش آمده میشود و ناگاه میبینیم 4 سال گذشت "اشتباهات دوم خرداد را تکرار نکنیم" (80084)
قفل اول
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۳:۵۶
این اصلا عقلانی نیست که فکرکنیم روحانی باید تومدت زمان کوتاهی تمام مطالبات مارو بش رسیدگی کنه.تندروی آفته چه دراصولگرایان وچه دراصلاح طلبان ایشالا عزیزمان هم ازحصر درمیاد.فقط اندکی آفتاب صبح امیدنمایان شده (80091)
naser
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۴:۰۳
ما باید این موضوع را بدانیم که اصول گرایان چه تندروهایشان و چه معتدل هایشان انسانهای پایبند به قولشان نیستند و. . . (80094)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۵:۱۳
خوشبختانه عقلانيت ومنطق جوانان ما كه تغييررا مطلبند به خوبي به بلوغ رسيده است .آنان با اعتدال و صبر ومطالبات خود را پيگيري مي كنند اما فراموششان نمي كنند.به نظرم همه در اين انتخاب برنده شدند به استثناي افراطيون كه مصائب بسيار افريده اند. ما بايد به خط حركتي اقاي روحاني توجه كنيم كه همواره در صراط اعتدال وترقي باقي بماند واگر رسيدن به اهداف زمان بر شد صبرپيشه كنيم كه خدا با صابران است. (80132)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۵:۳۹
به خاتمی اعتماد کنیم گفت باید فعلا با خواست حد اقلیمون بریم جلو... رفتار رادیکال باعث میشه اونها بازم توی کارها بحران بوجود بیارن ولی از در دوستی وارد شدن خیلی بهتره چون اونا هنوز کلی قدرت دارن مثلا استفاده از اصولگراهایی مثل رضایی چه ایرادی داره... اگه این تدبیر جدید بزرگان اصلاحات باشه باید اعتراف کنم واقعا سیاست مدارهای بزرگی هستن... (80148)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۶:۰۹
پیشنهاد میکنم سخنان جدید خاتمی رو توی سایتش یه نگاهی بندازین: "مواظب باشیم شتاب زدگی نکنیم که توقعات بیجا از دولت پیدا نکنیم" (80170)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۷:۴۷
بابا حرفای کیهان رو ول کنید همه میدونن این شخص ذره ای بازم تاکید میکنم حتی ذره ای نه منطق داره نه انصاف.......... مگه یادتون رفته دو روز قبل انتخابات به روحانی میگفت نامزد مورد حمایت فتنه گران؟ البته این هوشمندی آقای روحانیه که از در دوستی وارد شده تا تخریب ها به حداقل برسه... ........... (80231)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۲۱:۵۹
کاش دوستان انتخابات شورای شهر را جدی میگرفتند که امور شهر هم دست بی دانشها نمی افتاد ولی به هر حال بیایید عهد ببندیم در انتخابات مجلس نیروهای شایسته را به مجلس بفرستیم وهمانند سال 84دیگر هیچوقت دچار سرخوردگی نشویم. (80471)
میلاد س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۲۳:۳۶
عالی بود، حتما تو این یه ماه و خورده ای که به تنفیذ باقی مونده بازم از این دست مطالب کار کنین. چیزی که ما بیشتر از همیشه بهش احتیاج داریم اتحادِ یعنی همون چیزی که رقیب با تمام قوا سعی داره ازمون بگیره و رای هایی که با خون دل تو این 8 سال جمع کردیم به نفع خودش مصادره کنه. (80518)