به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۲:۲۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۱۰۹۷۰۶
حاضری: دولت ضعف خود را برطرف کند

دولت زمینه بهانه‌جویی‌ مخالفان را از بین ببرد

گروه سیاسی: یک عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه مخالفان دولت دنبال تخریب و مچ‌گیری هستند، گفت: دولت برای مقابله با این تخریب‌ها، به حساسیت‌های جامعه بیشتر توجه کند.
دولت زمینه بهانه‌جویی‌ مخالفان را از بین ببرد
علی محمد حاضری درباره اتاق فکر تخریب دولت و نحوه مقابله با آن، اظهار کرد: دولت از این مچ‌گیری‌ها استفاده کند و حوزه‌هایی که کمتر به آنها توجه کرده را شناسایی و ضعف خود را برطرف کند. وی با بیان اینکه معیشت از حوزه‌های بسیار مهم است که مخالفان دولت بر آن دست گذاشته‌اند، افزود: دولت هم جهت‌گیری کلی خود را اصلاح ساختارهای کلان اقتصادی در نظر گرفته و برجام و رفع تحریم‌ها همه با این هدف دنبال شد. با این وجود دولت باید به موارد ریزتر و اجرایی‌تر هم توجه کند و اگر این نگاه کاربردی را دنبال کند، می‌تواند امکان پیدایش این بهانه‌جویی‌ها را از بین ببرد.

این استاد دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: مخالفان دولت در قضیه فیش‌های حقوقی بزرگنمایی کردند و چند مورد اندک را به موارد کلان تعمیم دادند. جامعه نسبت به این قضیه حساسیت دارد و همین موارد اندک می‌تواند اثر منفی در ذهن مردم به جا بگذارد. دولت باید مراقب مواردی که برای جامعه حساسیت دارد، باشد و اجازه ندهد که چنین مواردی پیش آید.

حاضری با اشاره به اینکه مخالفان دولت هر مسأله‌ای را بهانه‌ای برای تخریب دولت قرار می‌دهند، تصریح کرد: جنس تخریب‌ها با هم فرق می‌کند. به طور مثال آنها برجام را تخریب کردند اما مردم در انتخابات اخیر با رأی خود جواب این تخریب‌ها را دادند. در واقع تخریب‌ برنامه‌های موفق دولت راه به جایی نمی‌برد و گرایش مردم به دولت بیشتر می‌شود. وی در پایان افزود: با این حال دولت باید به حساسیت‌های جامعه بیشتر توجه کند و اجازه ندهد زمینه برای بهانه جویی‌ها فراهم شود.
مرجع : ایسنا