به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۱۲۲۸۱۹

ده‌ها کشته و زخمی در انفجارهای بغداد

گروه بین الملل: منابع عراقی از انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده توسط عامل انتحاری در شهرک صدر در شرق بغداد خبر دادند. دو انفجار دیگر نیز ظهر امروز(دوشنبه) در پایتخت عراق به وقوع پیوست.
ده‌ها کشته و زخمی در انفجارهای بغداد

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع عراقی می‌گویند که در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهرک صدر در شرق بغداد دستکم ۳۲ تن کشته و ۶۱ تن زخمی شده‌اند.به گفته منابع خبری بیشتر کشته شدگان کارگرانی هستند که برای رفتن به سر کار در محل انفجار حاضر بودند.همچنین گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار شرق بغداد را به عهده گرفت.همچنین منابع عراقی از انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده دیگر در شرق و مرکز بغداد خبر داده‌اند. یکی از این انفجارها بیمارستان الکندی را هدف گرفته بود که به کشته شدن و زخمی شدن۱۳ تن دیگر منجر شد و در جریان انفجار دیگری در نزدیکی بیمارستان امام علی(ع) نیز ۲۱ تن کشته و زخمی شدند.بغداد طی روزهای اخیر شاهد انفجارها و حملات تروریستی زیادی بوده که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شده است.

در همین راستا، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق تأکید کرد: من از شهروندان و نیروهای امنیتی می‌خواهم احتیاط و هوشیاری لازم را اتخاذ کنند چراکه داعش تلاش می‌کند تا از طریق عملیات‌های تروریستی بین عراقی‌ها تفرقه بیندازد.همزمان هواداران مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در مقابل دروازه‌های منطقه الخضراء بغداد دست به تظاهرات زده‌اند که گفته می‌شود نیروهای امنیتی پایتخت عراق را تاحدودی سردرگم کرده است.هواداران صدر خواهان مشخص شدن سرنوشت خبرنگاری هستند که اخیرا توسط گروهی ناشناس در بغداد ربوده شده است.