به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۲ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۱۲۶۴۳۲
اصغر فرهادی:

منشاء خشونت، احساس تحقیر است

گروه هنري: «اصغر فرهادی» کارگردان ایرانی که به تازگی برای فیلم «فروشنده» جایزه اسکار دریافت کرده در مصاحبه با خبرگزاری افه اسپانیا در مورد این فیلم گفت، منشاء همه خشونت‌ها، احساس تحقیر است.
منشاء خشونت، احساس تحقیر است
به نوشته خبرگزاری افه، حضور نیافتن فرهادی در مراسم اسکار بازتاب زیادی داشت و این سر و صدا نشان می داد که او به حق، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار شده است. کارگردان ایرانی پژواک جدید و غیر منتظره ای به داستان 'فروشنده' داده است. این رسانه ادامه داد: وی در این فیلم به بازتاب خشونت و مشکل درک دیگران می پردازد. این کارگردان در سفر اخیرش به مادرید در مصاحبه با خبرگزاری افه گفت، منشاء همه گونه خشونت، احساس تحقیر است.

سفر وی به اسپانیا مربوط به تولید فیلم دیگری در این کشور در سال جاری (میلادی)، با «پنه لوپه کروث» و «خاویر باردم» به عنوان شخصیت های اصلی فیلم است. افه یادآور شد که داستان 'فروشنده' بیانگر مردی با تمایلات غیر منتظره برای انتقامجوئی است و عنصر مشترکی که با فیلم «جدایی نادر از سیمین» دارد این است که همه چیز در فضای خانواده اتفاق می‌ افتد.

فرهادی در این باره گفت: فکر می کنم که فیلم های سیاسی تاثیر ضعیفی بر مردم دارد. فیلم می بایست بینش عمیق تری به جامعه بدهد تا از آن طریق درک سیاسی مردم افزایش یابد. به نوشته افه، فرهادی در باره سانسور اظهار داشت: «سانسور، بخشی از فرایند ایجاد و خلاقیت در بسیاری از کشورها است. سال ها پیش نیز در اسپانیا چنین محدودیت هایی وجود داشت».

وی می گوید «سانسور دارای اثری مضاعف است. محدودیت باعث ایجاد زبان جدید و بیان خلاقانه ای می شود که به خودی خود می تواند جالب باشد». وی ادامه داد: ایده هایی‌ می‌ توانند برای من مطرح شوند که توسعه آنها در ایران آنقدر دشوار خواهد بود که در آخر چیزی از فیلم باقی‌ نخواهد ماند و به این منظور آنها را برای آینده ای با سانسور کمتر و یا کشورهای دیگر ذخیره می کنم. در ایران، به دنبال موضوعاتی هستم که بشود در آن کار کرد و به رغم محدودیت ها، کشف خلاقیت جالب است.

افه افزود: در فیلم اسپانیایی وی که قرار است در ماه سپتامبر تولیدش شروع شود، از سوی شرکت تولید «ال دسئو» و «ممنتو فیلم» تهیه خواهد شد. این فیلم در باره خانواده روستایی تولید کننده محصولات انگور در اسپانیا است. فرهادی می گوید، کار کردن با کروث و باردم باعث می شود تا شور و شوق زیادی به من دست دهد.وی می افزاید: آن دو بازیگرهای بزرگی هستند، کار آن ها را سال هاست پیگیری می کنم و علاوه بر این رابطه عاطفی بین ما بوجود آمده است. آدم های بسیار خون گرمی هستند.

توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۲ ۱۴:۰۰
فرهادی هنرمند و فیلمسازی روشنفکر (349327)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۳ ۰۰:۱۶
دریافت و فهم و تعریف شما از روشنفکر چیه؟ خوب ارایه می کردی. بر اساس تعریف همانایی که روشنفکری ره به خورد ما دادند اولین وظیفه یه روشنفکر تعهد در حفظ بن مایه های فرهنگی و بومی زادبوم خودش هست. پس با این تعریف خود واضغان تئوری روشنفکری، فرهادی نه تنها روشنفکر نیست بلکه ضد روشنفکر هست. (349343)
U
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۲ ۱۵:۴۱
جریان اصلاحات دنبال مدیر پاکدستی مثل طیب نیا برای ۹۶ باشد (349333)
۱۳۹۵/۱۲/۱۲ ۱۹:۴۸
آمریکا و نظام سلطه چرا به ما اسکار می دهد؟ پاسخ آن مبهم نیست لکن یک جور دیگر بگوییم که برخی متوجه شوند:
در احکام آمده که شراب فوایدی دارد اما ضررهای آن بیش تر است.عقل سالم می گوید که باید از آن دوری کرد.آمریکا هم همان شراب است . نفع دارد اما............. (349336)
20
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۳ ۰۱:۲۰
حتما این بار دوری میکنند و به نصیحت شما گوش خواهند داد. چرا در دنیا نام ایران را به نیکی و با اهمیت ببرند ؟ یک مجترم امریکا نداده هیات داوری همینطوری الکی اسکار به کسی نداده و نخواهد داد ضمن اینکه در امریکا تفکیک قوا به معنی واقعی کلمه رعایت میشه نمونه بارز لغو دستور آقای ترامپ توسط قاضی دادگاه بود در خصوص مهاحرین (349346)
کارشناس ارشد روابط بین الملل
۱۳۹۵/۱۲/۱۳ ۱۳:۰۰
شماره 20 چیزی اطلاعات نداری مجبور نیستی تحلیل های ابکی و سطحی بدی .
یک کم تحقیق و مطالعه چیز بدی نیست!! (349357)
ترانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۳ ۰۷:۳۳
آادامه جمله شما......نفع دارد اما آدم بادرایت ضرر آن ر ا هم به نفع تبدیل می کند. (349348)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۳ ۰۷:۴۵
بقیه اش را هم بگو
یعنی شما مثلا اگر نیاز صنعتی به شراب داشتی میتونی از بازار ازاد و دلالی به چندین برابر قیمت شراب بنجل و دستکاری شده بخری ولی از فروشنده اصلی (امریکا) به نرخ پایین و اصل جنس را نخری ؟ (349349)
استقلال طلب ضد خودکامگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۳ ۱۲:۲۷
اگر بپذیریم آمریکا شراب است آن وقت روسیه که هم ودکاست و هم پر از ودکاست!!! (349355)
125
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۳ ۰۱:۰۶
زنده پاینده باد چنین شخصیت های بی ادعا .تا اسکار اولی ایشان برای خیلی ها ناشناخته بود دلیلش همین بی ادعای این بزرگوار است اما در عمل نشان داد هنر نزد ایرانیان است و بس ........ (349345)
کارشناس اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۳ ۱۱:۰۷
اتفاقاًدربرنامه شبکه سلامت شب گذشته خانم دکترتوکلی جامعه شناس راجع به بحرانهای متعدداجتماعی جامعه ماموضوعاتی رامطرح که قابل تامل است.بااینکه مجری سعی میکردبنحوی ازبیان واقعیتهای جامعه ماتوسط این جامعه شناس جلوگیری نمایداماهمان اشارات اهم مشکلات کفایت کرد.وآن ناامیدی ایرانیهادربهبودامورمختلف میباشد.ایشان افزودندآحادجامعه رابه خودی وناخودی تقسیم کردن وفضارامنقبض نمودن وتندسخن گفتن صاحبان تریبونهاوجلوگیری ازشادی سالم جوانان ونیزناکارآمدی درمدیریتهابه سبب فضای بسته وداشتن محیط زیست ناسالم و...میتوان (349350)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۳ ۱۵:۱۲
منشا خشونت نداشتن حداقل ها است نه احساس تحقیر ، که این حداقل ها در هر زمانی فرق میکند جناب استاد فرهادی از زاویه دید خودشان به قضایا نگاه میکنه که این دید در ایران حداقل ترین هس هر چند گروهی این حرفها رو بزنند ولی در عمل این نداشتن حداقل ها هس که اکثریت مردم رو به خشونت وادار میکنه (349358)