به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : ۱۳۸۰۹

شروط اخوان‌المسلمین برای حل بحران مصر

گروه بين‌الملل: جماعت اخوان المسلمین مصر اعلام کرد که از طریق میانجیگر اتحادیه اروپا چارچوب کاری برای مذاکراتی را پیشنهاد کرده است که به حل سیاسی بحران در مصر منجر شود.
شروط اخوان‌المسلمین برای حل بحران مصر
این اولین بار از زمان سرنگونی مرسی است که اخوان‌المسلمین به طور رسمی از پیشنهاد مذاکره سخن می‌گوید. جهاد الحداد، سخنگوی اخوان‌المسلمین و نماینده این جماعت در گفت‌وگوهای سابق این جماعت که به میانجیگری اتحادیه اروپا برگزار شد گفت: این پیشنهاد به برناردینو لیون، فرستاده اتحادیه اروپا ارائه و قبل از سفر اخير کاترین‌اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به قاهره مطرح شد.

لیون در قاهره تاکید کرد که اتحادیه اروپا تلاش‌هایی ستودنی برای حل بحران مصر انجام می‌دهد اما تعبیر میانجیگر برای اتحادیه اروپا مبالغه است. وی افزود: پیشنهادی که الحداد از آن سخن گفت در مراحل ابتدایی است و تنها یک چارچوب کاری برای باز کردن کانال گفت‌وگو است که برگزاری مجدد انتخابات نیز در آن مطرح خواهد شد. الحداد گفت: اخوان المسلمین همچنان بر خواسته خود یعنی عقب نشینی از کودتا علیه دولت محمد مرسی است اصرار دارد.

در همين حال ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت (هواداران محمد مرسی) در فراخوانی با عنوان «تظاهرات میلیونی پیروزی» از همه هواداران خواست امروز جمعه در شهرهای مختلف این کشور راهپیمایی کنند. در این فراخوان، هدف از بر پایی تظاهرات، افزایش درخواست ها برای بازگرداندن محمد مرسی رئیس جمهور معزول مصر به قدرت و مخالفت با کودتای نظامی عنوان شده است. روز گذشته نیز چندین شهر مصر از جمله قاهره، اسکندریه، منیا، العریش، اسیوط، اسوان و استان های دقهلیه، بنی سویف و قنا شاهد بر پایی تظاهرات هواداران محمد مرسی بودند.

ایرانداد
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۰۴:۳۳
ارتش مصر نباید هیچ پیشنهادی را بپذیرد چون این جماعت خیلی خطرناک هستند. و اگر دوباره قدرت را در دست بگیرند با توجه به تجربه مرسی این بار دیگه همه راه ها و منافذ دموکراسی را خفه میکنند. . . . (92762)
ناصر
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۵:۱۳
دوست عزیز بیاد داشته باش که هیج موقع و در هیچ زمانی تحقق دموکراسی با ارتش و نیروهای نظامی امکان پذیر نیست رئیس جمهوری که با رای اکثریت انتخاب گردیده فقط و فقط باید با رای اکثریت برکنار گردد این بازی خطرناکی که از سوی ارتش آغاز گردیده کاملا به ضرر مردم کل مصر و دموکراسی است . (92910)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۳:۵۶
آبروی هشتاد و چند ساله خودتون رو تو یک سال بر باد دادین (92859)