به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ - ۱۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۱۳۸۴۴

۱۱۸ نماینده آمريكا: اوباما با ایران مذاكره كند

گروه سياسي: ۱۱۸ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به باراک اوباما، از او خواستند که با انتخاب شدن حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور ایران، با او وارد مذاکره شود.
۱۱۸ نماینده آمريكا: اوباما با ایران مذاكره كند
این نامه که از سوی دیوید پرایس، نماینده دمکرات از کارولینای شمالی و چارلز دنت، نماینده جمهوریخواه از پنسیلوانیا تنظیم شده، برجسته ترین اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از مذاکره با ایران بوده است. به گفته سخنگوی دفتر پرایس اعضای مجلس نمایندگان تا آخر روز پنجشنبه فرصت داشتند که این نامه را امضا کنند و قرار است که این نامه امروز به کاخ سفید فرستاده شود.

به گفته سخنگوی دفتر پرایس تا بعد از ظهر روز پنجشنبه، ۱۱۸ نفر این نامه را امضا کرده بودند که ۱۴ نفر آنان از حزب جمهوریخواه بودند. در بخشی از این نامه آمده است علی رغم این که مردم ایران در گذشته هم رییس‌جمهوری را با دیدگاه اعتدال و اصلاح انتخاب کرده بودند و تجربه تاریخی حکایت از آن دارد که باید نسبت به تغییر معنادار محتاط بود، "باید همه توافق داشته باشیم که تجدید دیپلماسی بخشی از استراتژی وسیعتر ما نسبت به ایران باشد." چند روز پیش نیز در نامه‌ای دیگر عده ای از چهره‌های سیاسی و نظامی آمریکا از باراک اوباما خواستند که فرصت مذاکره را با دولت حسن روحانی از دست ندهد.

این نامه را بیست و نه نفر از جمله دیپلمات‌ها و مقام‌های دولتی سابق، دانشگاهیان و مقامات پیشین نظامی امضا کرده‌ بودند که در میان آنها نام فریده فرحی استاد دانشگاه هاوایی، جان لیمبرت معاون سابق وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، رضا مرعشی مسئول سابق امور ایران در وزارت خارجه آمریکا، علیرضا نادر تحلیلگر مسائل ایران، تریتا پارسی رئیس شورای ملی ایرانی-آمریکایی و گری سیک مشاور جرالد فورد، جیمی کارتر و رونالد ریگان در امور ایران دیده می‌شد. این در حالی است که دو هفته پیش کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای که به امضای ۴۵ نماینده رسیده بود، از باراک اوباما خواسته بود تا بدون توجه به انتخاب روحانی، تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند.