به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۱۴۰۱۷
اعلام ۳ روز عزای عمومی در اسپانیا

فيلم لحظه واژگوني قطار اسپانيا منتشر شد

گروه بين‌الملل: در پی بروز سانحه ریلی در اسپانیا که به مرگ دستکم ۷۸ نفر منجر شد، نخست‌وزیر این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
فيلم لحظه واژگوني قطار اسپانيا منتشر شد
«ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا سه روز در این کشور عزای عمومی اعلام کرد. روز چهارشنبه خروج یک قطار مسافربری از خط در شمال غرب اسپانیا، به مرگ دستکم ۷۸ نفر منجر شد. راخوی بررسی فوری برای تعیین دلایل بروز این حادثه را خواستار شده است.


در این حادثه ۱۴۰ نفر هم مجروح شدند که مصدومیت ۲۰ نفر از آن‌ها جدی است. قطار سانحه‌دیده از مادرید عازم شهر «فرول» بود که در نزدیکی «سانتیاگو کامپاستا» دچار سانحه شد. رسانه‌های محلی سرعت بالای قطار را به عنوان عامل سانحه اعلام کرده‌اند. گفته می‌شود سرعت قطار بیش از دو برابر سرعت مجاز بوده است.

این بدترین سانحه ریلی اسپانیا از سال ۱۹۷۲ به بعد است. در پی این حادثه، در منطقه «گالیسیا» اسپانیا هفت روز عزای عمومی اعلام شده است. این حادثه شب گذشته زمانی روی داد که یک قطار مسافربری از ریل خارج شد. این قطار متعلق به شرکت «رینفی» از «مادرید»، پایتخت اسپانیا، به شهر ساحلی «فیرول» در حرکت بود و ۸ واگن این قطار حامل ۲۴۷ سرنشین بود.

منابع رسانه‌ای در اسپانیا گزارش داده‌اند که سرعت زیادتر از حد مجاز قطار )۱۹۰ كيلومتر) عامل وقوع این حادثه بوده است، در حاليكه در پيچ خطرناكي كه قطار واژگون شد، خداكثر سرعت ۸۰ كيلومتر تعيين شده بود. صحنه وحشتناك واژگوني اين قطار، توسط دوربين مداربسته فيلمبرداري واضحي شده كه در حال حال جزو پر بيننده‌ترين فيلم هاي يوتيوپ شده است.

آرش
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۸:۴۵
واقعا که سانحه بزرگی بود (96012)
بدمک
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۰:۴۹
از غربیا بعیده!!‏ (96207)