به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۹:۳۰
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۱۴۴۱۴
لاریجانی‌ به‌ رسایی: شما تکلیفتان‌ روشن‌ است

جلوی‌احمدی‌نژادمی‌ایستادید،این‌وضع پیش نمی‌آمد

گروه سياسي: رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به حميد رسایی گفت: شما تکلیفتان روشن است هر جا که به نفع‌تان نیست شروع به شعار دادن می‌کنید.
جلوی‌احمدی‌نژادمی‌ایستادید،این‌وضع پیش نمی‌آمد
علی لاریجانی، رییس مجلس، در واکنش به اظهارات حمید رسایی درباره ماجرای ۲۲ بهمن قم، گفت: اگر در این هشت سال آقای احمدی‌نژاد، یک بار جلوی این کارهای او می‌ایستادید این وضع پیش نمی‌آمد. حمید رسایی در تذکر آیین‌نامه‌ای خود خطاب به رییس مجلس اظهار کرد: تشکر می‌کنم که بعد از اصرار زیاد و برخلاف رویه‌ای که همیشه در شما حاکم بوده اجازه دادید که من صحبت کنم. کسی را فرستادید که برود و مشروح مذاکرات را بیاورد در حالیکه همه خبرگزاری‌ها اینکه یک نماینده درباره من چه صحبتی کرده را منتشر کردند.

علی لاریجانی خطاب به وی گفت:‌ این حرف شما هم خوب نیست. با تعریض صحبت نکنید. خیلی متاسفم که شما عادت کردید حرف‌های خود را با تعریض بیان کنید. شما گفتید آقای قاضی‌پور به شما توهین کرده و من خواستم که متن مذاکرات را بیاورم، هنوز متن را نیاوردند اما شما اصرار زیادی کردید و گفتم تذکرتان را بگویید حالا چیزی هم طلبکار هستید. رسایی در ادامه افزود: من صبح در تذکر خود صراحتا اعلام کردم که بعد از قصه‌ای که در قم اتفاق افتاد مصاحبه کردم و محکوم کردم و گفتم کار درستی نبوده و آنها که در حرم بودند اشتباه کردند اما در بیانیات رهبری هم اشتباه آنها مرحله پنجم بود. رهبری گفتند اشتباه اول از سوی استیضاح‌کنندگان، اشتباه دوم از سوی احمدی‌نژاد در ماجرای سی‌دی و اشتباه سوم از سوی برخی نمایندگان به دلیل توهین به رییس‌جمهور صورت گرفته و اشتباه چهارم هم این بوده که شما قدری زیاده‌روی کردید.
لاریجانی در این باره گفت: این ترتب را شما قائل هستید. رهبری ترتبی قائل نشدند.

رسایی همچنین یادآور شد: رهبری همچنین فرمودند اینهایی که من می‌گویم بهانه‌ای نشود که عده‌ای دوباره راه بیفتند و بگویند کاری که در قم اتفاق افتاده کار غلط و اشتباهی بوده است. حالا موضوع را پیگیری کردید و دست‌تان درد نکند.
این نماینده اصولگرای مجلس اضافه کرد: جملاتی را از رهبر معظم انقلاب می‌خوانم آنجا ایشان خطاب به هیات رییسه فرموده‌اند موضوع را پیگیری کنید.«شما می‌توانید به رییس‌جمهور تذکر بدهید، سوال کنید، استیضاح کنید، ولی نمی‌توانید به هیچ کس توهین کنید»، شما (لاریجانی) فرمودید این کمیته را درست کردید چون به رییس یک قوه اهانت شده بود، کار خیلی خوبی کردید.لاریجانی در این میان افزود: من گفتم به حرم حضرت معصومه (س) و ۲۲ بهمن هم اهانت شد. حرم حضرت معصومه (س) مهم‌تر از رییس یک قوه است.رسایی ادامه داد: شما فرمودید بحث شخص من نبوده است.

وی اضافه کرد: رهبری در فرمایشات‌شان به هیات رییسه همچنین گفتند نمی‌توانید به هیچ کس توهین کنید بخصوص رییس‌جمهور، رییس‌جمهور یک مقام محترم است. همیشه روسای‌جمهور در مجالس مخالفینی داشتند که اینطور به رییس‌جمهور توهین کردند، این رفتار اهانت‌آمیز ظلم و ناحق بود.لاریجانی گفت: توهین همه جا اشکال دارد، رییس‌جمهور آمدند اینجا و به مجلس توهین کردند. شما یک بار هم می‌آمدید و می‌گفتید رییس‌جمهور که به مجلس توهین کرد، به مجلس بر خورد. رییس مجلس یادآور شد: اشکال ما دقیقا همین است. عده‌ای وقتی به مجلس توهین می‌کنند هیچ مشکلی ندارد از مجلس دفاع کنیم فقط باید رییس دفاع کند؟! شما هم نماینده مجلس‌ هستید دفاع کنید.وی همچنین در پاسخ به فریادهای حمید رسایی که می‌خواست سخنان خود را ادامه دهد، گفت: شما وقت گرفتید و بلاوجه صحبت کردید. شما دارید به مجلس توهین می‌کنید. اگر در این هشت سال آقای احمدی‌نژاد یک بار جلوی این کارهای او می‌ایستادید این وضع پیش نمی‌آمد.

رییس‌مجلس: غائله قم سازمان‌یافته بود

رئیس مجلس در پاسخ به تذکری در خصوص موضوع حادثه ۲۲ قم اظهار کرد: مجلس در حد وسع خود به موضوع رسیدگی کرد. بهروز نعمتی در تذکری شفاهی در جلسه علنی مجلس گفت: ‌اتفاقی که در قم افتاد، اتفاقی بود که همه‌ی علما ، مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری آن را محکوم کردند و بعد کمیته تخصصی مجلس در کمیسیون امنیت ملی نسبت به این موضوع اظهارنظر کرده است.وی ادامه داد: بعد از این موضوع ۱۶۸ نفر از نمایندگان مجلس، این موضوع را تایید کردند و بنا شد مساله برای رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع شود اما من تعجب می‌کنم که بعضی از دوستان چرا اینقدر تاکید دارند که اتفاق این طور نبوده و دفاع برعکس انجام می‌دهند.

نعمتی با بیان اینکه آیا این دوستان در موضوع حضور داشتند تصریح کرد: اگر اینطور نیست بایداتفاقی را که همه محکوم کردند آنها نیز محکوم کنند و چه دلیلی دارد برخی همواره خلاف مسیر شنا کنند. علی لاریجانی، در پاسخ به این تذکر اظهار کرد:‌ کاری که مجلس باید در برابر این حوادث همچون اتفاق قم و اتفاقی که در مشهد رخ داد و به آقای ناطق نوری بطری آب پرتاب کردند انجام شد، مهم این است که کمیسیون باید بررسی می کرد و بررسی کرد.رئیس مجلس خاطر نشان کرد:‌ گفتن این خلاف‌ها موجب می‌شود ذهن‌ها به سمت‌های غلطی برده شده و تندروی‌هایی به وجود آمد، وقتی در همین مسجد گفته می‌شود آقای لاریجانی منافق است، این مسائل پیش می‌آید؛ یکی از همکاران ما گفته که آقای لاریجانی منافق است و به برخی حرفها و نقل قولهای غلط استناد کردند.وی افزود: این کارها انجام می‌گیرد و اصرار می‌کنند که این کارها سازمان یافته نیست، اما وزیر اطلاعات و معاونشان به من گفتند ما بررسی کردیم و فهمیدیم سازمان یافته است و گزارش کمیته تخصصی درست است، اگر کمی شم اطلاعاتی داشته باشیم می فهمیم که این موضوع بدون سازمان‌یافتگی انجام نمی‌گیرد.

پایان جلسه علنی مجلس با فریادهای رسایی

لحظات پایانی جلسه علنی ديروز مجلس که با فریادهای بلند و پی‌درپی حمید رسایی مواجه بود اعتراض قاطبه نمایندگان مجلس را درپی داشت به نحوی که لاریجانی اصلی‌ترین عامل شکل‌گیری حوادثی نظیر حوادث قم، مشهد و حرم امام را همین غوغاسالاری‌ها اعلام کرد.در پی واکنش حمیدرسایی به گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص حوادث ۲۲ بهمن سال گذشته ، جمع زیادی از نمایندگان مجلس هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی نسبت به اظهارات رسایی اعتراض کرده و خواستار ارایه توضیحاتی به نمایندگان مجلس و مردم شدند.

نقوی حسینی، حقیقت‌پور، نعمتی، قاضی‌پور، پیرموذن و تعداد زیادی از نمایندگان خواستار پایان دادن رسایی به سخنانش شدند. نقوی حسینی و حقیقت‌پور در دفاع محکم از عملکرد هیات تحقیق از حادثه ۲۲ بهمن رفتار و گفتار حمید رسایی را عامل اصلی به وجود آورنده چالش‌های داخلی صحن علنی مجلس که درپی اظهارات وی به وجود آمده بود، دانستند.
به هنگام سخنان لاریجانی در پاسخ به تذکرات شفاهی نمایندگان، حمید رسایی با فریاد‌های پی‌درپی چندین مرتبه سخنان لاریجانی را قطع کرد و در نهایت از پشت جایگاه خود با فریاد‌های پی‌در پی به سمت جایگاه هیات رییسه حرکت کرد و در پشت تریبون عمومی مجلس خطاب به لاریجانی سخنانی را بیان کرد که لاریجانی خواستار پایان این رفتار رسایی شد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در پایان جلسه علنی امروز مجلس در واکنش به درخواست رسایی برای تذکر مجدد در راستای قرائت گزارش کمیسیون امنیت‌ ملی درباره حادثه ۲۲ بهمن در قم گفت: اگر شما امروز صبح انصاف به خرج می‌دادید و حرمت کمیسیون را رعایت می‌کردید این همه بحث کش پیدا نمی‌کرد. وی تصریح کرد: هی شعار ندهید واقعه‌ای رخ داد شما باید در این واقعه درست عمل می‌کردید و کمیسیون امنیت نیز زحمت کشیده و کمیسیون مرجع حقوقی است و این طور نیست که هر کسی که بخواهد بتواند نظری دهد؛ مثل این است که قوه قضاییه نظر دهد و دیگران هم مانند آن بتوانند اظهار نظر کنند نه اینطور نیست. رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چطور راجع به فتنه ۸۸ که کمیسیون نظر داد به کسی اجازه ندادید که نظری دهد،‌ چطور راجع به گزارش کمیسیون از اختلاس ۳ هزار میلیاردی، کسی حرفی نزد اینجا که شد کمیسیون را تخریب می‌کنید؟!

وی خطاب به رسایی گفت: هیچ وقت حرف نزدید شما دفاع از دولت می‌کردید متاسفم از اینکه حالا طلبکاری برخورد می‌شود،‌ همه کارهایتان خلاف قانون است. علی لاریجانی در ادامه خطاب به رسایی گفت: آقای رسایی شما تکلیفتان روشن است هر جا که به نفع‌تان نیست شروع به شعار دادن می‌کنید متاسفم به حال شما، بسیار از غائله‌هایی که رخ داده مربوط به همین گروه است که شروع کرده اگر اسامی خوانده می‌شد شما متوجه می‌شدید. رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر پرونده شماها را رسیدگی کنند مطلب روشن می‌شود که شما بیشتر توهین کردید.

۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۵:۱۶
جنگ زرگری (105762)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۷:۴۳
شما یه سری به کتب ادبیات بزن معنای این واژه رو بفهم بعد بیا نظر بده (105914)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۲:۱۳
مخالفم
دعواي لاريجاني با راست اقتدارگرا زرگري نيست جديه ! (106063)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۵:۱۷
چه عجب! بالاخره یکی پیدا شد از این آقای همه فن حریف انتقاد کند!! (105763)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۷:۵۷
اگر همان زمان به پرونده ارشاد آقای رسایی رسیدگی می کردند کار به این جاها نمیکشید. (105930)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۵:۱۹
بهترین راه برخورد با این گروههای فشار افشاگری درمورد اعمال غیر قانونی آنهاست تا مردم بدانند در پس پرده چه میگذرد . (105765)
عارف
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۷:۲۸
یاد بهار مطبوعات بخیر! (105894)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۵:۲۴
خدا پدر مادر تو بيامرزه يکي جلو اين آقايون هيشه حق به جانب و پرمدعا ايستاد
هر کاري دلشون خواست کردن بسه ديگه حالا بقيه هيچي نميگن حيا گربه کجا رفته (105768)
بچه تنگستان
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۵:۳۳
حقانیت عزیزان ما برای همگان مشخص شد (105774)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۵:۳۵
واقعا ؟؟؟؟؟؟؟ لاریحانی ؟؟؟؟؟؟؟ (105775)
ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۵:۳۹
آقای لاریجانی تا کی می خواهید مصلحت اندیشی کنید؟! به پرونده ایشان رسیدگی کنید تا مردم آنها و امثال آنها را بهتر بشناسند!!! (105776)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۹:۴۶
براي هميشه مي خواهد مصلحت انديشي كند. (105995)
احمد
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۳:۳۳
احسنت.
سعی کردن با جا زدن اون افراد به عنوان جنبش , کل جنبشو بدنام کنن ... (106105)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۵:۵۲
با تشکیل دولت جدید وزارت اطلاعات باید فیلمها و عکسهای روز عاشورای 88 رو بازبینی کنه و افراد رو شناسایی کنه حاضرم شرط ببندم هیچ کدوم از اون افراد طرفدار میر حسین موسوی و جنبش سبز نبودند اونا وابستگان جریان انحرافی بودند که با آتش زدن شهر قصد ضربه زدن به سکوت جنبش سبز رو داشتن کلی مدارک و عکس فقط در اینترنت موجوده .مثال: شخصی که داره تابلوی بانک رو میکنه پیداش کنند ببینند اصلا رای داده؟ قبل از انتخابات طرفدار چه جریانی بوده.به خدا قسم فتنه 88 رو جریان انحرافی دامن زد.جبهه ما سکوت بود. (105784)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۷:۳۵
اشتباه می کنی...بدجور تو خوابی (105902)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۷:۵۱
با مزه بود (105923)
توسی
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۶:۰۳
موافقم (105805)
یزدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۶:۱۸
باید مجلس شورای اسلامی باهمکاری قوه قضاییه ودولت گروههای خودسررا مهار ومآرماش را به محافل سیاسی کشور برگرداند.اگر دریک کشور رییس مجلس حرمتش شکسته شود یا یک قوه دیگر چه شان و منزلتی برای مسوولان نظام و حکومت باقی خواهد ماند/ مردم منتظرند اراذل واوباش و راهنمایان عاقل اما انحرافی آنها را شناسایی وباآنها برخورد قاطع شود.
گروه های خودسری که به بهانه مختلف افراطی گری می کنندباید به سزای کارخودبرسندهمان های کن درحرم مطهر امام خمینی (ره)نوه امام خمینی را دل خون کردند وملت را رنج دادند البته برخورد نشد. (105830)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۶:۱۹
معذرت میخوام آقای سیاست مدار اصولگرا نکنه احمدی نژاد 8 سال پبش مستقل بود و هیچ جناحی هم ازش طرفداری نمیکرد؟ (105831)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۷:۰۷
با سلام
چقدر خوب است انسان یک مقدار با هوش
وزیرک باشد آقای رئیس توی این موقعیتها باید صدای شما را دشمنان با این وضع بشنوند بنده به عنوان یک آدم عادی ازمردم به جای شما اظهار شرمندگی میکنم (105879)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۹:۴۹
كشتيد ما را با اين دشمن دشمن ، گفتن واقعيت ها و رسيدگي به اين اشخاص باعث ضعيف شدن نظام نمي شه بلكه نشون ميده نظام قاطعانه جلوي خودسرها واميسه و اجازه نمي ده حركت هاي غيرقانوني صورت بگيره. (105997)
خسرومنش
United States
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۷:۲۹
توجه کسانی که میخواهند ریشه ای این نوع مسائل تکرار نشود به اعترافات امیرفرشاد ابراهیمی در اینترنت مراجعه کنند تا ببینند چه کسانی در سال ۱۳۷۸ دانشجویان را تحریک و آنان را وادار به خروج از کوی دانشگاه کردنند و سپس آنرا پیراهن عثمان کرده و سالهای سال افراد بی شماری را با چوب آن راندند و مملکت را جهت منویات خود به ورطه هلاکت می رسانند. (105895)
سید
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۷:۳۵
این رسا نیست نارساست (105903)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۷:۳۸
واقعا شما دیگه چی سایتی دارین. هر خبری که به نفعتونه میزارید اینجا؟
من چند باری که میومدم اینجا دیدم بیشتر شماها با حرفهای مطهری موافق بودید و میگفتید که این آقا حرفش به دلم نشست یا حرف دل من رو میزنه. میخوام بگم که مطهری گفته: اگر فردی از آشوب های خیابانی حمایت کرده و می کند صلاحیت وزارت ندارد.
الان چی؟ نظرتون همونه. حرف دل شما رو زده و حرف حق رو زده.
یا هر وقت که به نفعتون نیست قضیه فرق میکنه؟ (105910)
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۷:۵۲
تا وقتی که مردم به امثال رسایی ، رای و تریبون بدن باید شاهد این شرایط باشیم (105924)
کاظمی
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۷:۵۸
رسایی این دوره اخرین مجلس زندگیته بگو خب. (105931)
محمدی
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۸:۴۹
صداوسیما هم چه راحت از این گزارش کمیسیون گذشت اگر این گزارش در خصوص اصلاح طلبان بود چند روز تمام بحث داغ صدا وسیما می شد و در بخشهای مختلف خبری تند ترین بخش ان خوانده میشد اما اینک انگار نه انگار .......... اما مردم فهیم اند .توکل برخدا (105958)
امید
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۹:۱۶
انصافا لاریجانی تنها کسی بود که در عین داشتن مقام حقوقی بالا همیشه جلوی احمدی نژاد وایساده بود!
نظراتی که دوستان میدن شرم آوره! (105971)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۹:۲۷
این حضرات دست پخت اصول گرایان اند. (105981)
ميرحسين
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۹:۵۱
با اينكه قضاياي حمله به سخنراني خاتمي در حسينيه جماران و برهم زدن سخنراني سيد حسن خميني در مرقد امام و دهها اقدام خود سرانه گروههاي فشار هم قابل رسيذگي بود ولي هيچ گاه رسيدگي نشد در اين مورد هم حتما پرونده در قوه قضاييه مفقود خواهد شد (105998)
ساسان
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۰:۳۲
احمدی نژاد ؟؟!! این اسم رو به رسمیت نمیشناسم. (106029)
amir
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۲:۰۲
متاسفم برای مردمی که رسایی رو کاندید کردن و فرستادن تو مجلس
متاسفم همین (106058)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۲:۱۳
خوب شد روزي رو هم ديدم كه خودشون به جون خودشون افتادن. (106062)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۳:۱۷
بالاخره یه روز همه چیز روشن می شه .خدا جای حقی نشسته و حق مظلوم پایمال نمیشه،خیلی از اون اتفاقات سال 88 برنامه ریزی شده و کار همین افراد بوده است.ماه همیشه پشت ابر نمی مونه. (106100)