به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۱۵۱۵۹
واکنش توکلی به خبر برداشت 16 میلیاردی

دفاع بقايي ازانتقال 16ميلياردتومان به دانشگاه احمدی‌نژاد

گروه سیاسی: معاون اجرایی رئیس‌جمهور سابق با تکذیب انتقال بخشی از مبالغ مناطق آزاد به دانشگاه جامع ایرانیان، در خصوص انتقال 16 میلیارد تومان از حساب نهاد ریاست جمهوری به حساب این دانشگاه گفت: تمام نقل و انتقالات مالی در نهاد ریاست جمهوری بر طبق قانون بوده است و هیچ گونه خلافی صورت نگرفته است.
دفاع بقايي ازانتقال 16ميلياردتومان به دانشگاه احمدی‌نژاد
حمید بقایی در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: هیچگونه کار خلاف مقررات و جابه‌جایی مالی اداری و اقلامی، بدون مجوز قانونی در نهاد ریاست جمهوری اتفاق نیفتاده است و تا زمان خداحافظی از این نهاد در سیزدهم مرداد امسال، هیچگونه اقدامی خلاف قانون صورت نگرفته است و تمام انتقالات بر اساس ضوابط قانونی بوده است. هرگونه کمک و جابه‌جایی مالی در این نهاد بر طبق مقررات بوده است و عزیزانی که در حال مطرح کردن چنین اتهاماتی هستند، تنها به دنبال فضاسازی بوده و قصد تحریف و توجیه اعمال خود را دارند.

بقایی با اشاره به سند منتشر شده در رسانه ها در خصوص انتقال 16 میلیارد تومان به حساب دانشگاه جامع ایرانیان افزود: هر فعالیت مالی، اداری همگی منطبق بر قانون بوده است. منتشر کردن یک سند دلیل بر تخلف نیست. دوستان برای اثبات ادعای خود، تخلف این سند را مطرح کنند. اگر سند دیگری نیز در رسانه‌ها مطرح شود من باز هم می‌گویم که شما تخلف آن سند را مطرح کنید و باز هم به شما می‌گوییم که تمام نقل و انتقالات مالی در نهاد ریاست جمهوری بر طبق قانون بوده است و از این به بعد هر اتفاقی افتاده است خود دوستان که کار را به دست گرفته‌اند، مسئول هستند.

بقایی همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شما در تماس با برخی از افراد از نهاد ریاست جمهوری گفته‌اید که این پول را برخواهید گرداند، گفت: من از تاریخ تحویل مسئولیت خودم هیچ تماسی با نهاد ریاست جمهوری و دوستانی که در آنجا مشغول کار هستند نداشتم. همچنین هیچ تماسی نیز با رسانه‌ها نداشته و هیچ مصاحبه ایی هم نداشتم. از زمانی که از نهاد بیرون آمده‌ام راجع به هیچ مسئله‌ای مصاحبه‌ای نداشته‌ام.

وی تاکید کرد: از زمانی که مسئولیت را در نهاد ریاست جمهوری تحویل داده‌ام تا امروز برای اولین بار است که با رسانه‌ای صحبت کرده‌ام و من از هر روزنامه و خبرگزاری‌ای که خبری را به نقل از من نقل کرده است، حتما شکایت می‌کنم. معاون اجرایی رئیس جمهور سابق در پاسخ به سوال دیگری نیز درباره انتقال بخشی از مبالغ مناطق آزاد به دانشگاه جامع ایرانیان گفت: این مسئله نیز از اساس کذب است و چنین چیزی به هیچ عنوان واقع نشده است.

واکنش توکلی به خبر برداشت 16 میلیاردی


در همين حال يك نماینده تهران در مجلس با اشاره به اختصاص ۱۶ میلیاردی دولت احمدی‌نژاد به دانشگاه ایرانیان گفت: جریان اصولگرا خود را از این اقدامات مبرا می‌داند. احمد توکلی با تأکید بر اینکه بنده به عنوان یک اصولگرا همیشه از اینگونه اقدامات احمدی‌نژاد اعلام برائت کرده‌ام، افزود: همواره تلاش کردم در مجلس با برخی اقدامات احمدی‌نژاد مخالفت جدی داشته و سعی کرده‌ام جلوی این کارها را بگیرم. وی با بیان اینکه نباید این نوع اقدامات را به کل جریان اصولگرایی تعمیم داده و آنها را به ناپاکی متهم کرد، یادآورشد: رئیس‌جمهور اگر متعهد باشد، تا آخرین لحظه نباید از این کارها کند. توکلی در پایان خاطرنشان کرد: جناح اصولگرا باید از این اقدام احمدی‌نژاد تبری بجویند تا متهم نشوند.

۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۷:۰۶
بعلللهههه شما راست میگی اصلا این 8سال همه چیز قانون مند شد!!!!!!!!!! (118510)
قاسمي بجد
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۲۳:۳۸
خوشم مياد اين آقاي توكلي چه رنگي عوض كرد قبل از انتخابات !
بعد تو مجلس ديدين چه كارايي ميكرد تا وزراي روحاني راي نيارن ؟!!!! (118655)
مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۱۷
حالا اگر کسی در محافل خصوصی شما دوربین کار میگذاشت و کارهای شما را رسانه ای میکرد دیگر دم از قانون نمیزدید ولی این کارها فقط در مرام افرادی همچون خود شماست. (118525)
فرامرز
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۱۷
شما زیر بار کدام خلاف قانون رفتین که این دومیش باشه
صبر میکنیم
هر روز یک خلافتان رو خواهد شد
تا همگان بدانند که بودید وچه کردید (118526)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۱۸
بله شما همه کارتون قانونیه بوده و هست طبق کدوم قانون شما حق جابجایی 16 میلیارد پول رو از بیت المال به یک حساب خصوصی دارید شما یه روز تاوان این کارتون را پس خواهید داد (118528)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۲۰
هیچ کارمخالف مقررات انجام نشده.فقط 16میلیارد ناقابل رفته برای دانشگاه غیردولتی آقایون . برای خدمت به بندگان خدا(تا دیگه مجبور نشن برن کیش درس بخونن ). ضمنا واسه اساتید دانشگاه هم راحت تراونه که پایتخت درس بدن /کیش مناسب تفریح واستراحته (118530)
پریا
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۲۷
ببخشید 3000 میلیاردم جز نقل و انتقالات مالی بود؟ (118532)
اکباتان
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۲۹
انتقال 16 میلیارد تومان از بودجه بیت المال برای یک دانشگاه خصوصی چه مبنای قانونی دارد؟! با گفتن آقای بقایی که قانونی نمی شود.اتفاقاً خود سند ارائه شده دلیل بر تخلف است... هیچ خلافکاری ابتدا تخلفش را نمی پذیرد. (118533)
رضا احمدی
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۳۶
آخه چرا یکی جلوی این دارو دسته ی احمدی نژاد رو نمیگیره؟؟ چرا با احمدی نژاد برخورد نمیشه؟؟، 16 میلیارد تومان پول مردم مظلوم ایرانه. چرا احمدی نژاد(معجزه هزاره ها) به خودش اجازه میدهد. . . . . . به خدای یکتا امثال من جوان با تحصیلات عالی نمیتونیم یه زندگی ساده رو شروع کنیم، بعد امثال این آقایون انگار بیت المال ارث پدریشونه که اینقدر راحت...... به خاطر خدای عزیز پیامم رو پخش کنید و نشون بدید که یک رسانه ی آزادید، احمدی نژاد همه چیز این مردم رو ازشون گرفت. باهاش برخورد کنید. یا علی....... (118538)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۳۹
بله چون پول برای شما ها بوده تخلف نیست اما اگه واسه دولت اصلاحات بودکفن پوشا چه میکردند ضمنا بیت المال که نباید بره خرج دانشگاه غیر انتفاهی افراط و انحراف بشه (118542)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۹:۱۰
آقای بقایی ببخشید که وقتتون گرفته شده در این مورد, آما بعله برداشت قانونیه ولی مصارفشه که غیر قانونیه .البته به قانون شما نه به قانون مملکت. (118554)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۹:۱۰
به روباه گفتند شاهدت کیه؟ گفت: دمم!!! (118555)
یک ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۹:۱۵
بله آقای بقایی ،همه بر اساس قوانین من دراوردی شما و بقیه اقایان بوده . خدا میدونه بقیه بیت المال و ثروت این مملکت رو با قوانین هاتون چه کار کردید . (118558)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۹:۱۶
احتمالا دلیل قانونی کار هم ازاین قراره که دانشگاه درخواست مساعدت مالی کرده آقای احمدی نژاد هم که تا اون تاریخ رئیس جمهور بوده دستور داده که این مبلغ پرداخت بشود بنابراین برداشت و انتقال پول بحساب دانشگاه مجوز داشته !! خدا را باید شکر کنیم مجوز تاسیس دانشگاه روزهای آخردولت دهم صادر شده واگر ۲سال قبل صورت میگرفت معلوم نبود چه میزان از پول و امکانات کشور بسمت دانشگاه ایرانیان میرفت (118559)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۱۹:۴۳
3000میلیارد رو بردن ، دیگه 16 میلیارد که چیزی نیس. (118569)
سينا صفوي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۲۰:۳۲
راست مي گه خوب!!
قانون آقاي احمدي نژاد بوده و اون هم گفته پول رو بريزيد اينها هم ريختند!! (118585)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۲۱:۱۲
نه پس، می خواهید بیاد بگه ما تو روزی روشن از خزانه ی مملکت. . . (118599)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۲۱:۲۵
این آقا راننده مشایی بود بعد نفر سوم ایران شد آن هم قانونمند و خیلی از دکتر و مهندس بیکار یا از کشور مهاجرت نمودند (118608)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۲۱:۳۳
رو كه نيست. . . . (118609)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۲۲:۳۲
راستی می کفتند مشکل مالی دارید الا اثبات شد...... (118626)
مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۲۳:۰۰
پول بیت مال با برو بچ صفا حالا یک دانشگاهی بزنیم، خسته نباشی محمود جان اینم عاقب برای مردم بودن!!!!! (118637)
مقدم
United States
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۲۳:۳۳
در کجای دنیا اینگونه فساد اداری است ؟سازمانهای مسئول بازرسی و رئیس مجلس چرا ساکت هستند ؟ آیات عظام چرا موضعگیری نمی کنند ؟
رسانه ها بویژه کیهان چرا ساکتتند ؟! (118648)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۲۳:۳۶
یادمونه تو شب خداحافظی شماره حساب اعلام می کرد :) آقا شما که ... چرا فیلم بازی می کرد؟ (118651)
قرمز پر رنگ
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۰۲:۴۱
راست میگه بابا!
قانونی بوده مثل حذف سازمان برنامه و بودجه، مثل تسخیر ساختمان لادن، مثل برده شدن هدایای ریاست جمهوری، مثل تحویل دادن لایحه بودجه در اسفند ماه، مثل پایین رفتن مردم از خط فقر، مثل خودش و مثل خیلی چیزای دیگه
الله اکبر از این ثروت و مقام که با بعضی ها چه کارا که نمیکنه (118702)