به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۸:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۱۵۵۰۷

سيف:‌ نرخ بهره کمتر از تورم معنی ندارد

گروه اقتصادي:‌رییس کل بانک مرکزی گفت: کلیه سیاست‌ها و جهت‌گیری در تعیین نرخ سود، کاهش نرخ تورم است.
سيف:‌ نرخ بهره کمتر از تورم معنی ندارد
ولی الله سیف در حاشیه دومین روز همایش بانکداری اسلامی درباره چگونگی تعیین نرخ سود بانکی گفت: نرخ بهره کمتر از نرخ تورم معنا ندارد و در راستای رفع این موضوع یک راه این است که نرخ بهره را به تورم برسانیم و راه دیگر این است که تورم را کاهش دهیم. وی در ادامه تاکید کرد: سیاست و جهت‌گیری این است که همه امکانات برای کاهش نرخ تورم به کار گرفته شود.او در ادامه درباره‌ چگونگی تعیین نرخ عقود اسلامی گفت: در عقود اسلامی دو نوع نرخ داریم. براساس عقود اسلامی دو عقد مبادله‌ای و مشارکتی داریم که در مورد عقود مبادله‌ای از ابتدا نرخ سود تسهیلات مشخص است.

رییس کل بانک مرکزی در ادامه به نرخ عقود مشارکتی اشاره و خاطرنشان کرد: در این عقود نرخ سود تسهیلات مشخص نیست و تخمین زده می‌شود و در واقع زمانی قطعی می‌شود که فعالیت شرکت مدنی تمام شده باشد و سهم سود بانک تعیین شود.وی ادامه داد: نرخ عقود مشارکتی در واقع بستگی به شرایط بازار و سودی که از شرکت مدنی حاصل می‌شود دارد.

علی
United States
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۸:۱۶
اقای ریس صحبت کردند نرخ ارز رفت جای قبلی هش این اقاهم کاری از دستش ساخته نیست ر.ز اول گفتند نرخ سود باید نزدیک تورم بشه حالا زدند زیرش جالاهم با وضع سوریه خدا به ملت ایران کمک کند (121607)
afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۲:۳۹
ما که بجز عقود چیزی دستگیرمون نشد
خلاصه هرکاری که به صلاح ملت هست محقق بشه (121674)