به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۱۶۰۵۷
توکلی: توفیقی نظام و انقلاب را قبول دارد

باحمايت‌ازتوفيقي، توکلی مقابل باهنر ايستاد

گروه سياسي: در حاليكه باهنر امروز از راي نياوردن دكتر جعفر توفيقي در مجلس سخن رانده بود، يك نماینده اصولگراي ديگر تهران با حمايت تلويحي از گزینه تصدی وزارت علوم گفت: باید از اصلاح‌طلبی استفاده کرد که پایبند انقلاب و اصول نظام باشد.
باحمايت‌ازتوفيقي، توکلی مقابل باهنر ايستاد
احمد توکلی ظهر امروز در جمع اصول‌گرایان تحول خواه مشهد، بیشترین اعضای وزارت علوم را طرفدار جریان اصلاح‌طلبی دانست و گفت: برای این وزارتخانه نمی‌توان یک اصول‌گرا را انتخاب کرد، البته باید از اصلاح‌طلبی استفاده کرد که پایبند به انقلاب و اصول نظام باشد. توکلی نسبت به وجود افرادی با نظرات متفاوت در کابینه دولت یازدهم هشدار داد و اظهار کرد: باید محل اختلاف نظرها را بررسی کرد. وی افزود: آقای روحانی هم نسبت به استدلال خیرخواهان بی عنایت نیست، در انتخاب وزرا نباید سخت‌گیری بیش از حد کرد، چرا که دکتر روحانی اصولگرا نبوده و اطرافیان ایشان هم افراد خاصی هستند. وی ادامه داد: اصول‌گرایان توقع معقول داشته باشند، البته اگر کسی مشکل جدی داشت، ما می‌ایستیم، کما اینکه جلوی احمدی نژاد هم ایستادیم و 4 وزیر نفت را رد صلاحیت کردیم.

کشور تحمل کشمکش را ندارد

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: اگر واقع‌بینی در میان باشد، تفاهم در کشور به وجود می‌آید، کشور تحمل کشمکش را ندارد، واردات ما امسال کمتر خواهد شد و این برای کشوری که عمدتا مواد اولیه را از خارج وارد می‌کند، خوشحال کننده نیست. توکلی گفت: احمدی نژاد با روش‌های خاص خودش رای جمع کرد و رفتاری کرد که مورد اعتماد توده‌های مردم واقع شد. وی افزود: شرایطی پیش آمده تا نیروهایی که خواهان اسلام هستند، به پیشرفت کشور کمک کنند و این نعمت بزرگی است. وی ضمن نقل قولی از حداد عادل گفت: دو دسته مسلمان داخل خانه انقلاب، هم‌خانه بودن خودشان را باید حفظ کنند و اقتضای آن کمک به دولت است و دولتمردان نیز خواهان این امر هستند.

وی افزود: اما آقای احمدی نژاد از مشورت بی‌نیاز بود و از هیچ کس کمک نمی‌خواست. توکلی دومین دلیل برای کمک به دولت را وضع حساس و مشکلات کشور دانست و اضافه کرد: دولت یازدهم با شرایط بسیار حساسی روبروست، بدهی بخش دولتی به بانک‌ها، 278000 میلیارد تومان است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. دولت قبل، با چاپ اسکناس و تزریق پول پر قدرت به جامعه، نقدینگی را به شدت افزایش داد و تولید کم و تقاضا زیاد شد که نتیجه آن نیز تورم 39 درصدی شد.

به برخی وزرا گفتم دلم برایتان می‌سوزد

توکلی ضمن اشاره به سختی‌های پیش روی دولت یازدهم یادآور شد: تلخی تورم را همه می‌چشند اما دشواری حل این مسئله را کمتر کسی متوجه می‌شود، به برخی وزرای دولت گفتم دلم به حالتان می‌سوزد، چرا که امکان اعمال مدیریت وجود ندارد. وی تصریح کرد: اگر امید مردم ناامید شود، خسارت سنگینی برای کشور رقم خواهد خورد، ما خودمان را ملزم می‌دانیم که دولت را برای رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کنیم. اگر هدف غایی اصولگرایان، بسط انقلاب و پیشرفت ایران است، حتی اگر این کار به دست اصلاح‌طلبان هم محقق شود، ارزشمند است و بین گروه‌های سیاسی نباید فرقی جهت دستیابی به آرمان‌های انقلاب باشد.

توفیقی گفته حرفی از تقلب نزده است

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تایید صلاحیت توفیقی از سوی مجلس، گفت: ایشان اظهار داشتند که نه قبل از 26 خرداد و نه بعد از آن، حرفی درباره تقلب و فتنه نزده‌اند، تنها روز بیست و ششم در مسجد دانشگاه تهران سخنرانی کرده‌اند که آن هم از سر عصبانیت بوده است (به تعبیر من). توکلی افزود: آقای توفیقی با بر عهده گرفتن ریاست ستاد دکتر عارف قصد داشت تا در مقابل تحریم کنندگان انتخابات ایستادگی کند، چرا که او نظام و انقلاب را قبول دارد.

۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۵۰
آفرین چه عجب یک نفر حرف حق زد. (127839)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۰:۴۳
اتفاقا تز این توکلی خیلی بدم میاد
تو اصولگراها فقط مطهری (127956)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۳:۵۹
من هم با شما هم نظرم. ولی سخن را باید شنید، هر کسی حق گفت باید پذیرفت. توکلی که سهل است خود احمدی نژاد هم که باشه: حرف حق جواب نداره (128108)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۳:۰۷
اقای روحانی باید اعلام کنه که اگر توفیقی رای نیاورد جای او دکتر عارف را معرفی خواهد کرد (128032)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۱:۵۵
من اصول گرام
عارف خیلی عالیه اما توفیقی فتنه‌گر خیر. (128092)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۱:۵۶
چون حرف شما را زد حق بود؟ (128093)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۵۰
مشکل خودت از همه بيشتره! (127840)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۵۴
ماشاءالله حالا کم کم دارید متوجه پیام 24 خرداد می شوید. (127841)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۱:۵۶
بعضی ها خوب بلدند هم چیز رو به نفع خودشون مصادره کنند (128094)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۵۴
نماینده باهنر، جناب زاهدی بوده که به اندازه کافی مدیریت کرد بر وزارت علوم! اون که از شورای شهر کرمان یه شبه به وزارت رسید آخرش هم سر از مالزی دزاورده!!!! (127842)
همشهری
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۸:۰۳
عجب دلایلییییی
آقای توکلی شما دقیقا مصداق حزب بادید .
متاسفم براتون (127851)
احمد
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۹:۰۷
فعلا که اصولگدرایان دارند مملکت را نا بود خدا به ملت رحم میکنند چرا گذاشتید دولت قبل مملکت را به این وضعیت برساند مگر شماها در خواب خرگوشی بودید (127899)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۹:۵۷
شیر مادرت حلالت (127928)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۰:۰۳
شیر مادرت حلالت (127933)
کسری
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۰:۴۲
دو کلمه حرف حساب (127954)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۱:۰۳
دوستان اصلاح طلب مواظب باشند. آقای دکتر توکلی از اصولگرایان صادق است. درهرصورت چون اصولگراست طرز تفکرش بامامتفاوت است. من ایشان را میشناسم. اگر توجه کرده باشید ایشان نگفته است با آقای دکتر توفیقی موافق است. بلکه گفته است از میان اصلاح طلبان بهترین گزینه است. این یک کلام صدق است. (127973)
لرستانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۱:۵۹
ازآقای توکلی که درک بالایی ازمسائل کشوردارندتشکرمی کنیم البته ایشان انصافاعلی رغم قرارگیری درجبهه اصولگرایی همیشه مصالح انقلاب وشرایط رادرک کرده اند.به آقای باهنرهم بایدگفت: برادرعزیزشمابه هردلیلی که نمی خواهم به آن بپردازم دراین جایگاه قرارگرفته ایدولی انتظارمردم ازجنابعالی این است که باخواست عمومی همراه شویدمگرخواست عمومی مردم واقبال به آقای روحانی خلاف مصالح نظام است ! شمامی دانیدوماعامه مردم !هم تاحدودی البته باتحلیل های متفاوت می دانیم که ایران امروزیک مخروبه است . چراآقای دکتراحمدی نژادرابااین همه تخلف واختلاسی که دردولت ایشان انجام شدعزل نکردیدحتمامی فرماییدمصالح نظام ایجاب نمی کرد؟
برادرعزیزاحمدی راشمااصولگرایان تمام قدحمایت کردیدنتیجه چه شده است .
بازهم ماعامه ترها!ازشماوهمه نمایندگان محترم درخواست وخواهش می کنیم به فکرکشورباشید.شماکه نمی دانیدبیکاری 40درصدی درلرستان یعنی چه ؟
فکرنمی کنم بتوانیددرک کنیدکه از13میلیاردمترمکعب آب لرستان سهم این استان صفروکشاورزی آن دیم وآب آشامیدنی نداریم .و...پس اجازه دهیددولت محترم اوضاع راحداقل به دوره آقای خاتمی برگرداندوبه این روندکمک کنید.
باتشکر- شهروندی ازلرستان فراموش شده . (127990)
بیکار
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۲:۳۲
اقای بی درد تا حلا چه مشکلی از جوانان حل کردی مردم از عملکرد اصولکرایان نفرت دارند.... کرانی تورم بیکاری فقر ارزش پول ملی جایکاه ایران....شما در برابر احمدی نژ اد سجده می کردید (128013)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۲:۳۲
اصول گراها انتخابات رو باختند!! چرا قبول نمی کنند؟ چرا به رای مردم تمکین نمی کنند؟!! (128014)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۲:۳۹
بعضی وقتا از این مثبت منفی ها و بعضی از نظرات دلم میگیره!!!
انتظار ندارم اصلاح طلبا احساسی باشن!!!
آقای توکلی مشخصه چه شخصیتی دارن و در مجلس راجع به اصلاح طلبی و تاثیر سید ما در انتخابات چی گفتن!!!
اگر حرف حقی زدن تائید درست ولی دیگه آقای توکلی رو همه چی تمومش ندونیم. (128020)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۳:۰۱
از کجای این صحبت ها حمایت از توفیقی بر می اید؟! این تیتر مغرضانه، کینه توزانه، غیر حرفه ای غیر اخلاقی است .. (128031)