حضور پورشه در ایران ناگهانی بود. حتی بسیاری آن را باور نمیکردند. تصور ابتدایی بر آن بود که یکی دو مدل میآید و میرود. ولی وقتی نام «معین موتور» شنیده شد، واردات گسترده آن نیز استارت خورد. به طوری که طی چند ماه، بازار ایران یکی از بیشترین ثبت سفارشهای این برند را در سطح خاورمیانه انجام داد. حضور Porsche ابتدا با نسل اول شاسیبلندهای Cayenne آغاز شد. محصولاتی پرقدرت و زیبا که در مدلهای ۶ و ۸ سیلندر خرید و فروش میشدند. بعد از آن به سرعت سیل انبوه انواع و اقسام Panameraها وارد بازار شد. لوکسهای سایز بزرگی که از نظر کلاس طراحی تنها مرسدسبنز CLS را به عنوان رقیب مقابل خود میدید. سومین موج واردات مدلهای پورشه حجیمتر شد. در این دوره سواریهای فوق اسپرت ۹۱۱ Carrera در خیابانها دیده شد. کوپههایی که از همان لحظه ورود نیز قیمتی بیرحمانه داشتند. دو محصول دیگر نیز در لیست فروش قرار گرفت؛ Cayman و Boxster که اولی مسقف و دومی روباز بود. در حقیقت همان کیمن بود و هست که رکورددار ارزانترین محصول پورشه در ایران و باقی کشورها را کسب کرده است.
قيمت ها به شرح زير است:
نام خودرو | قیمت بازار ( تومان ) | قیمت نمایندگی ( تومان ) |
کایمن S | 365,000,000 | --- |
باکستر S | 405,000,000 | --- |
911 جدید | 1,220,000,000 | --- |
کایان 6 سیلندر | 745,000,000 | --- |
کایان 8 سیلندر توربو | 1,140,000,000 | --- |
کایان 8 سیلندر | 900,000,000 | --- |
پانامرا 8 سیلندر توربو | 1,150,000,000 | --- |
پانامرا 8 سیلندر | 890,000,000 | --- |
پانامرا 6 سیلندر | 750,000,000 | --- |