به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۱۶۴۸۲

دخترشیشه‌ای طعمه‌ای برای شکار پولداران

گروه حوادث: دو پسر شرور که با طعمه گذاشتن دختر شیشه‌ای از پسران جوان زورگیری می‌کردند ، پس از دستگیری به آزار و اذیت طعمه‌های خود اعتراف کردند.
دخترشیشه‌ای طعمه‌ای برای شکار پولداران
ساعت هشت صبح 16 شهریور امسال مردی با مراجعه به گشت کلانتري 132 نبرد عنوان کرد : شب گذشته از سوی يکي از اراذل و اوباش منطقه به نام "ابوالفضل . ش" 30 ساله مورد زورگيري قرار گرفتم. اين شخص به زور و با کمک فرد ديگري مرا به خانه اش در منطقه خاوران – خيابان کاشي برده و درآنجا علاوه بر سرقت مبلغ 150 هزار تومان وجه نقد و دو عدد گوشي تلفن همراهم، با تهديد چاقو مرا مورد آزار و اذيت قرار داده اند.  مأموران کلانتري 132 به خيابان کاشي مراجعه و با راهنمايي شاکي اقدام به دستگيري سرنشين يک دستگاه موتورسيکلت به نام "حميدرضا " 32 ساله کردند که بر اساس اظهارات شاکي، وي در زورگيري اموالش از سوی "ابوالفضل . ش" حضور داشته است. با دستگيري حميدرضا، وي منکر هرگونه سرقت و زورگيري شد اما در ادامه تحقيقات مشخص شد که ابوالفضل پسردايي و در عين حال برادرزن حميدرضا مي باشد که چندي پيش، شاکي ديگري به اتهام سرقت موتورسيکلت به شيوه زورگيری اقدام به طرح شکايت از هر دو نفر آنها کرده است .

صاحب موتورسيکلت پس از اطلاع از دستگيري حميدرضا، با شکایتی از دادسراي ناحيه 14 تهران به کلانتري 132 نبرد مراجعه و با شناسايي متهم در اظهاراتش به مأموران گفت : " متهم و ابوالفضل در خيابان خاوران – سه راه افسريه به شيوه زورگيري و همراه با ضرب و شتم اقدام به گرفتن موتورسيکلت و سرقت گوشي تلفن همراه و مبلغ 50 هزار تومان وجه نقد همراهم کردند. در پي چندين فقره شکايت از سوي افراد مختلف مبني بر زورگيري و آزار و اذيت توسط مجرم سابقه دار منطقه به نام "ابوالفضل . ش" و با توجه به تحت تعقيب قرار داشتن وي از سوي پليس آگاهي، مأموران کلانتري 132 ساعت 20 و 30 دقیقه 18 شهریور هنگام گشت زني در محدوده خيابان کاشي موفق به شناسايي ابوالفضل شدند. "ابوالفضل . ش" که از اراذل و اوباش منطقه و داراي هشت سابقه شرارت و زورگيري است به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرده و حتي قصد داشت تا با استفاده از افشانه اشک آور متواري شود که با هوشياري مأموران دستگير و به کلانتري منتقل شد.

پرونده مقدماتي با موضوع "مشارکت در آدم ربايي و سرقت مسلحانه با سلاح سرد مقرون به آزار" تشکيل و برای انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره شانزدهم قرار گرفت و پس از تکميل تحقيقات، پرونده در مورخه 21 شهریور و برای ادامه تحقيقات در خصوص "زورگيري با سلاح سرد" در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت . با آغاز رسيدگي به پرونده در اداره پنجم آگاهي، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که متهمان با همدستي دختر جواني به نام "روناک" 22 ساله و به شيوه طعمه قرار دادن وي، ابتدا اقدام به فريب شکات و مالباختگان عمدتا جوان کرده و در ادامه با تهديد سلاح سرد اقدام به زورگيري از آنها کرده اند .

با شناسايي "روناک" به عنوان سومين متهم پرونده، محل تردد وي در بوستان اميد شناسايي و او نيز 24 شهریور دستگير و به اداره پنجم آگاهي منتقل شد. در ادامه تحقيقات مشخص شد که روناک به بهانه ضعف جسمی و نياز به دارو، از افراد جوان درخواست کمک مي کرده تا او را به داروخانه برسانند و در همين زمان، همدستان وي اقدام به زورگيري از شکات و مالباختگان مي کردند. با دستگيري "روناک" و بررسي سوابق وي مشخص شد که وي بارها به اتهام ارتکاب جرايم مختلف از قبيل موادمخدر، سرقت، شرارت، زورگيري و درگيري دستگير و حتي سه بار نيز در دفعات مختلف دستگيري مورد اصابت گلوله مأموران قرار گرفته و داراي هفت سال گذران دوران حبس در ندامتگاه هاي مختلف کشور مي باشد.

سرهنگ کارآگاه علي غياثوند معاون مبارزه با سرقتهاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتياد هر سه متهم پرونده به مصرف موادمخدر از نوع شيشه، با اعلام اين خبر گفت: با دستگيري هر سه متهم و شناسايي تعدادي از شکات و مالباختگان که به شيوه و شگردهاي مختلف مورد زورگيري و سرقت اموال قرار گرفته بودند، قرار قانوني براي هر سه متهم صادر و متهمان جهت انجام تحقيقات و شناسايي ديگر جرايم ارتکابي و شکات در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته اند. به همین خاطر از تمامی شکات و مالباختگان احتمالي که بدين شيوه و شگرد به ويژه در منطقه خاوران مورد سرقت، زورگيري، تهديد، ضرب و جرح و آزار و اذيت و ... قرار گرفته اند دعوت مي شود تا برای شناسايي متهمان و طرح شکايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي – پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه کنند .
مرجع : مهر

یاسین
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۲:۱۹
بی غیرت ها ! (131111)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۳:۴۵
این چه تیتری ؟چرا همتون میخواین با تیترهای قلابی خوانننده جذب کنید (131154)
معمـــــار
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۰:۲۹
آزار و اذیت یعنی چی؟؟
منظورتون تجاوزه؟
درست و واضح بگین خوب!!! (131359)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۳:۱۸
من یک خواننده عادی سایتتون هستم بنظر من مهمترین عامل بی پروایی متخلفینو بزهکاران ( اقتصادی -اجتماعی -و..) در درجه اول قانون ناقص و غیر موثر و در درجه دوم جسارتا قوه ی قضائیه است کسی که به استناد این خبر بار ها از مردم زور گیری کرده بارها با پلیس درگیر شده چند بار زندان رفته مجددا مرتکب خلاف و بزه شده شما با اسم روناک و یک تصویر که چشمانشان پوشانده شده نشان میدهید نه این تصویر مردم را در شناسایی این مجرم کمک خواهد کرد ( چون هدف از چاپ یک تصویر شناسایی است نه بیشتر نه آن اسم (روناک) و امثال آن اورا به مردمی که هوز شکار او نشده اند راهنمایی خواهد کرد در موارد دیگر هم همین نقیصه باعث فرار مجرمین سابقه دار از چنگ مردم است آقایی که میلیارد ها پول بیت المال را با هزاران تر دستی و حقه بازی برده و خورده با اسمی مانند:رف - یا م ر _ و امثال آن معرفی میشوند پس تا زمانیکه این رویه وجود دارد گمان نکنید تغییر محسوسی در کاهش جرم و جنایت در کشور رخ دهد والسلام (131428)