به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۲۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۱۶۴۹۴

اخلال دفتررییس‌جمهورسابق دردولت روحانی

گروه سياسي: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از حاشیه سازی دولت دهم با تشکیل جلسه در ساختمان لادن،افزود:دفتر رییس‌جمهور سابق در کار دولت روحانی اخلال می‌کند.
اخلال دفتررییس‌جمهورسابق دردولت روحانی
جواد هروی گفت:هر دولتی فرصتی در اختیار دارد تا در طی آن زمان بتواند بر اساس اختیارات، امکانات و اعتباراتی که در اختیار دارد کارهایی را در سطح کشور انجام دهد. نماینده قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: با اتمام آن مدت قانون به طور رسمی اعلام می کند که پایان کارکرد و عملکرد آن دولت است و در عمل اعتبارات و اختیارات از دست آن دولت خارج می شود.

هروی تصریح کرد: دوره ریاست جمهوری 4 سال است و تنها یک دوره می توان آن را بر اساس رای مردم به دست گرفت و بعد از پایان این دوره دولت قبلی از تمشیت امور خارج می شود. وی ادامه داد: بنابراین مسلم است که با روی کار آمدن یک دولت قانونی در عمل دیگر دولت قبلی در امور اجرایی کشور اختیاری ندارد و مسائلی از قبیل دولت سابق یا کابینه و هیئت سابق بی معنی است و به طور رسمی تمامی این اختیارات آن ها در امور دولتی و اجرایی کان لم یکن تلقی می شود.

هروی با انتقاد از تلاش دولت دهم برای ماندن در عرصه از طریق تشکیل دفتر رییس جمهور سابق و انتقال هدایای ریاست جمهوری گفت: این قانون به صراحت این قضیه را برای همگان روشن کرده است که با پایان یافتن قدرت در 4 سال یا 8 سال در عمل هیچ کس نمی تواند کاری را که در حوزه اختیار آن نیست انجام دهد. وی تاکید کرد: امروز بعضی از اخبار و یا شایعات به گوش می رسد که دولت قبل تشکیل جلساتی را در دفتر رییس جمهور سابق دارد که این رفتارها فاقد جایگاه قانونی و به دور از شان کسانی است که روزگاری رییس جمهورو هیئت دولت این کشور بوده اند.

هروی با بیان این که مردم دولت دکتر روحانی را برای شرایط امروز کشور انتخاب کرده اند، تصریح کرد:یک کشور هرگز دو دولت ندارد و دو گروه نمی توانند تحت عنوان تمشیت امور در امور دخالت کرده و اخلال ایجاد کنند. رییس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: آنچه این روزها دیده می شود ، ادامه آخرین کارهایی است که دولت دهم انجام می دهد و باید به زودی پایان یابد کما این که اگر شاهد ادامه اقدامات دولت دهم باشیم، این مسئله به منزله اخلال در امور دولت یازدهم تلقی می شود و قانون برخورد های قضایی با این مسئله را در نظر می گیرد.
مرجع : خانه ملت

۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۳:۴۷
این با اصطلاح "دفتر رئیس جمهور سابق" همان مسجد ضرار است و بایستی از بین برود. (131155)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۹:۰۱
برخورد قضایی لازمه. (131328)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۹:۰۴
حالا برخی از نمایندگان محترم (که همه میشناسیم) برامون بگن فتنه یعنی چی و به کی فتنه گر میگن؟ (131330)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۹:۰۶
چند سوال از قوه قضائیه:

تشکیل جلسات هیئت دولت سابق آیا قانونی است؟
دستور جلسه چیست و این جلسات قراره چه نتیجه ای داشته باشه؟
اگه قوه قضائیه پاسخ این سوالات رو در نظر بگیره اونوقته که باید وارد عمل بشه. (131331)
محسن
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۳:۰۸
محمود 8 سال بازیهاشو با این ملت کرده بسه دیگه بره پی کارش دست از سرمون ورداره . (131418)
اکبر
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۴:۱۴
اگر میزاشتنش خودش از کاخ رییس جمهوری هم بیرون نمیرفت .بااین همه خرابکاری نمیدونم چه طوری روش میشه دنبال این مسایل باشه . (131161)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۳:۱۱
من موندم با این همه خرابکاری و دزدی که شده مملکت چطور هنوز سرپاست (131424)
به به
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۴:۱۶
چه کنند هرکس باید یه کار ی چه منفی یا مثبت انجام دهد آنها هم ذاتا کار منفی شان را انجام می دهند. (131162)
پاک
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۴:۴۱
شماقبول ندارید؟استدلال احمدی نژادواطرافیاش اینه که دولت پاک نباید ازصحنه پاک بشه.پااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااک که پاک نمیشه.پااااااااااااااااااااااااااااااااااک پاک می مونه.پاک پاک.رقیب روپاک می کنیم.تاخودمون بمونیم.آخه میخوادعدالت رو برقرارکنه. (131174)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۸:۳۷
احمدی نژاد کاری کرد که از لغت پاک هم حالمون به هم بخوره!

من جای شرکت لبنیات پاک بودم بابت لکه دار کردن اسم ازش شکایت می کردم... (131315)
وحید
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۵:۱۸
ای بابا مگه یادتون رفته محمود غزنوی استاد موازی سازی و موازی کاری بود؟
چه انتظاراتی دارین ازش ؟
بشینه کنار و حرفی نزنه؟
فقط امیدوارم تو سیاست های رهبری وارد موازی سازی نشه که البته با توجه به بحث های انحرافی ظهور امام زمان تا 4 سال دیگه به نظر میاد مقدماتشو چیده (131213)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۵:۲۳
این سوژه درخور یک استهزاء اساسی است . قابل توجه طنز پردازان عزیز و سازندگان فیلم های کمدی (131216)
ايرانزاد
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۵:۳۵
عاملان احمدي نژاد در وزارتخانه ها هنوز تاخت و تاز مي كنند حال انتظار داريد خودش اينكار را نكند! مثلا در وزارت بهداشت حاكم هفت ساله صندوق رفاه دانشجويان بر اسب قدرت مي تازد و ظاهرا مسئولين وزارت بهداشت در طي تغييرات اين صندوق پولدار را نديده اند.
ثانيا اخبار تاسف بار از تغيير آيتي و انتصاب رئيس زاده بعنوان معاون دانشجويي وزارت بهداشت ناراحتي و اندوه در دانشجويان پزشكي را افزايش داده است ظاهرا دوستان اين فرد را نمي شناسند و از منش تندروانه وي خبري ندارند!! (131223)
ati
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۵:۵۶
در قانون صراحتا عنوان شده که روسای جمهور پیشین می توانند دفتری با عنوان دفتر رییس جمهور سابق ایجاد کنند. حتی در پاسور
دولتی که حرف از قانون میزنه این بی قانونی ها ازش بعیده (131243)
ایراندوست
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۶:۰۳
این اقای احمدی نژاد لایحه بودجه را هم دیر به مجلس می داد وهمه چیز را به مسخره گرفته بود طبیعی است که دولت را هم دیر واگذار کند حالا فتنه گر واقعی کیست اقایان اصولگرای تندرو؟ (131247)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۶:۱۸
آقا خواهشتا به حرف دکتر گوش بدید ،مگه نگفت میخواد در پروژه ی پرتاب موشک به ماه حضور داشته باشه.
ایشون رو با سلام و صلوات بفرستید به کره ی ماه . ماه ماه (131262)
یک ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۸:۵۹
این محمود چمبره زده روی این قدرت و ثروت باد اورده . فکر کرده ارث پدرشه و تا اخر عمرش مال اونه . یکی رو توجیه کنه که هر چی گند زدی به این مملکت بسته دیگه . . . . (131326)
اززیرکوه
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۰:۲۴
به نمایندگی ازجامعه ی فرهنگی زیرکوه ازآقای هروی به خاطر بیاناتشان تشکرمی کنم هرچندبه گذشته ی شان انتقاددارم مخصوصا همراهی بااقلیت تندروی مجلس درامضای بیانیه برعلیه آقای هاشمی (131356)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۰۰:۲۴
با سلام
البته همگان توجه داشته باشند در کشورهایی که احزاب وجود دارند معمولا حزب محالف یک دولت در سایه دارد که اعمال دولت حاکم را رصد میکند و اشکالی هم ندارد. (131459)