به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۱۶۸۰۱۵

"چاهِ بحران" راهکاری برای بی آبی‌های تابستان

گروه جامعه: مدیر اداره آب و فاضلاب اردستان گفت: اگر مجوز حفر دو حلقه "چاه بحران"(چاهی که در مواقع ضرورت و کم آبی احداث می شود) برای اردستان و زواره صادر نشود، به طور قطع در تابستان 98 با کمبود آب روبرو خواهیم شد.
"چاهِ بحران" راهکاری برای بی آبی‌های تابستان
سیدعباس شریعتمدار منطقه اصفهان در اردستان، اظهار کرد: برنامه‌های آبفای اردستان در جهت کاهش مصرف و صرفه‌جویی مصرف در 10 محور شروع شده که بیش‌تر این برنامه‌ها نهادینه کردن صرفه‌جویی در آب است.وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهمی که انجام شده نصب پنج فشارشکن در شهرهای اردستان و زواره است. فشار آب در استان 1.5 اتمسفر است، اما در شهرستان اردستان به دلیل ارتفاع سطح فشار آب 3 اتمسفر تنظیم شده است.مدیر اداره آب و فاضلاب اردستان، خاطرنشان کرد: اقدامات آبفا در جهت صرفه‌جویی و کاهش مصرف مؤثر بوده است به طوری که سال گذشته شهروندان با صرفه‌جویی در تابستان شاهد کاهش ۲۰ لیتر مصرف آب بودیم. ۱۴۶ لیتر بر ثانیه نیاز آبی اردستان در تابستان بود که با پیش‌بینی‌های انجام شده این مقدار تأمین شد.شریعتمدار با اشاره به اینکه ۷۰ حلقه چاه آب در استان برای مواقع بحرانی پیش بینی شده است، گفت: اردستان از این مقدار باید دو حلقه چاه حفر کند که در شهر اردستان فقط جانمایی شده و با توجه به اعتراضات مردمی هنوز این دو حلقه چاه حفر نشده است. وضعیت آب در منطقه خوب نیست و توقع داریم مجوز چاه‌های بحران در شهرستان زودتر صادر شود.

وی لزوم حفاری چاه در شهرهای اردستان و زواره را مورد تأکید قرار داد و گفت: حفر و تجهیز چاه نزدیک به شش ماه زمان نیاز دارد و باید هرچه زودتر اداره منابع آب این مجوزها را صادر کند. اگر مجوز حفر 2 حلقه "چاه بحران" برای اردستان و زواره صادر نشود، به طور قطع در تابستان 98 با کمبود آب روبرو خواهیم شد.مدیر اداره آب و فاضلاب اردستان در ادامه به اجرای فاز دوم شبکه آب شیرین اردستان اشاره کرد و گفت: فاز دوم این طرح از انتهای خیابان شهید فائق و خیابان شریعتی به طول 400متر با اعتبار 500 میلیون ریال اجرا شده است، همچنین فاز سه این طرح از اواخر فروردین 1398 به طول 2 کیلومتر تا شهرک امام حسن (ع) اجرا خواهد شد. انتقال آب شیرین به محله محال و غرب شهر در فاز بعدی انجام خواهد شد.شریعتمدار از خرید 3 کیلومتر لوله فاضلاب با اعتبار 3میلیارد ریال برای اجرای شبکه داخلی فاضلاب شهرک 209 نیز خبر داد و گفت: ادامه طرح فاضلاب این شهرک به زودی آغاز خواهد شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: کمبود آب