به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۱۷۲۲۸۰

بررسی انواع کابینت آشپزخانه

گروه جامعه: کابینت ها یکی از اصلی ترین تجهیزات موجود در آشپزخانه هستند و محل ذخیره و نگهداری انواع ظروف می باشند.
بدون وجود این قسمت مهم در آشپزخانه، برای قرار دادن و چیدن ظروف و دیگر لوازم آشپزخانه دچار مشکل خواهید شد و آشپزخانه تبدیل به بازار شام‌ می‌شود! همچنین وجود آن‌ها در آشپزخانه علاوه بر اینکه جنبه ی کاربردی دارد، باعث‌ می‌شود دکوراسیون آشپزخانه تکمیل شود و آشپزخانه ای زیبا و دلنشین داشته باشید که از وقت گذراندن و آشپزی کردن در آن لذت ببرید.
مهم نیست در منزل تنها یک سری وسایل و اثاثیه داشته باشید که نیاز‌های شما را برطرف کنند. دکوراسیون داخلی و طراحی ساختمان است که باعث‌ می‌شود شما از زندگی کردن و وقت گذراندن در خانه لذت ببرید و احساس آسایش و آرامش را در کنار هم تجربه کنید.
آشپزخانه را قلب خانه نامیده اند و دلیل این نامگذاری اهمیت این مکان در خانه است. خانم‌های خانه دار زمانی را در طول روز در آشپزخانه سپری‌ می‌کنند و برای خانواده ی خود غذا‌های خوش عطر و طعم مهیا‌ می‌کنند. همچنین به جزء خانم‌های خانه دار، تمام افراد نیاز دارند بخشی از زمان خود را در این قسمت از خانه سپری کنند. زیبایی آشپزخانه که منوط به زیبایی کابینت‌ها، کفپوش، دیوار‌ها و...‌ می‌باشد‌ می‌تواند در روحیه ی افراد خانواده و انتقال انرژی مثبت به آن‌ها تاثیرگذار باشد.


کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف را‌ می‌توان نقطه ی آغاز تحولی عظیم در صنعت کابینت سازی دانست. تا قبل از ورود ام دی اف به بازار غالبا از کابینت‌های فلزی یا کابینت چوبی استفاده‌ می‌شد. از آنجایی که قیمت کابینت‌هایی که از چوب خالص تولید‌ می‌شوند بسیار بالاست، خرید آن‌ها برای همه ی اقشار جامعه امکان پذیر نیست. همچنین مدل‌های فلزی نیز محدودیت‌های فراوانی در طراحی دارند. ایجاد طرح‌های ظریف و زیبا بر روی فلز سخت است و معمولا امکان پذیر نیست. اما کابینت ام دی اف این محدودیت‌ها را ندارد و به دلیل قیمت مناسب و شباهت زیادی که به چوب طبیعی دارد، میان صاحبان خانه‌ها بسیار محبوب شده است. دکوراسیون آشپزخانه‌ها با وجود ام دی اف بسیار زیبا تر از قبل شده است.
استفاده از کابینت ام دی اف در دکوراسیون داخلی باعث شد که کم کم صنعتگران به فکر ساخت مدل‌های مقاوم تر، با کیفیت تر و زیبا تر از ام دی اف بیفتند. با ورود دستگاه CNC به صنایع شیشه و چوب این امکان به وجود آمد. در حال حاضر مدل‌هایی با نام کابینت ممبران، کابینت‌های گلاس و کابینت ملامینه در بازار عرضه‌ می‌شوند که تماما به واسطه ی دستگاه CNC و مدیون تکنولوژی آن هستند. کیفیت بالای این محصولات، زیبایی آن‌ها و قیمت مناسبی که دارند مزید بر علت شده تا خریداران بسیاری به سمت آن‌ها جذب شوند. در حال حاضر این مدل‌ها در بازار بسیار محبوب و پر طرفدار هستند.

 
کابینت‌ های‌گلاس در دکوراسیون آشپزخانه
کابینت‌ های‌گلاس در حال حاضر از پر طرفدارترین محصولات موجود در بازار است. صاحبان خانه به خرید این کابینت زیبا گرایش پیدا کرده اند. لازم است بدانید که اگر در مورد کابینت ام دی اف اطلاعات کافی دارید، کابینت‌ های‌گلاس نیز تفاوت چندانی با آن ندارد. در واقع‌ های‌گلاس همان ام دی اف است و از لحاظ جنس و مرغوبیت تقریبا در یک لول قرار دارند. اما به لطف دستگاه CNC ورقه‌های بر روی ام دی اف چسبانده‌ می‌شود و آن را تبدیل به کابینت‌ های‌گلاس‌ می‌کند. در مورد کابینت ممبران یا وکیوم هم اوضاع دقیقا به همین ترتیب است. حال آیا دلیل چسباندن این ورقه‌ها تنها زیبایی کار و ارتقای دکوراسیون آشپزخانه است؟ خیر. زیبایی یکی از دلایل این کار است، با چسباندن رویه‌ی پلکسی گلاس بر روی ام دی اف طول عمر آن افزایش یافته و دوام محصول در برابر رطوبت و گرمای موجود در آشپزخانه بالا‌ می‌رود.
کابینت آشپزخانه یکی از گران‌ترین کالا‌هایی است که در بحث دکوراسیون داخلی خریداری‌ می‌کنید. قیمت این کالا در حدی نیست که قادر باشید هر یکی دو سال آن را تعویض کنید (برای قشر عظیمی از مردم امکان پذیر نیست). در نتیجه لازم است در خرید این محصول دقت کنید. ترند‌های بسیاری از کابینت‌ های‌گلاس در حال حاضر در بازار موجود هستند که در نگاه اول بسیار جذاب به نظر‌ می‌رسند. اما این طرح‌های جذاب ممکن است پس از گذشت یک یا دو سال برای شما کسل‌‌کننده یا زشت به نظر برسند. بنابراین پیش از خرید، تمام مدل‌ها و جنس‌های مختلف را بررسی کنید تا در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید.

 
طراحی انواع کابینت آشپزخانه توسط گروه معماری شیوه
واقعیت این است که دکوراسیون داخلی و انتخاب کابینت، مبلمان، سرویس خواب، پرده و دیگر تجهیزات و اثاثیه ی منزل کار ساده ای نیست. ممکن است شما به محض رو به رو شدن با چنین شرایطی سردرگم شوید و احساس کنید که به فرد یا افراد متخصصی نیاز دارید. همچنین بسیاری اوقات مشغله‌های کاری فراوان و گرفتاری‌های زندگی تمرکز شما را از بین‌ می‌برد و نمی توانید تصمیمات درستی در مورد دکوراسیون داخلی منزل خود بگیرید.
گروه معماری و طراحی و دکوراسیون داخلی شیوه آماده است که از ابتدا تا انتهای کار در کنار شما باشد و آنچه که در ذهن دارید را درخشان تر و کامل تر به شما تحویل دهند. طراحی انواع کابینت چوبی، کابینت ملامینه،  کابینت ممبران و... توسط این تیم متخصص صورت‌ می‌گیرد و شما‌ می‌توانید طراحی کامل منزل خود را نیز به آن‌ها بسپارید.
منزل محل استراحت، وقت گذراندن با خانواده و دوستان، برگزاری جشن و مهمانی و... است. داشتن خانه ای زیبا که بتواند حس و حال مثبت و انرژی را به افراد القاء کند و همچنین وسایل و اثاثیه ی منزل کاربردی و مورد استفاده باشند، همان چیزیست که همه به دنبال آن هستند. با سپردن طراحی منزل خود به متخصصین شیوه، خانه ی رویایی خود را داشته باشید.