به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۱۷۶۹۶۸

مطهری:شاید كاندیدای ریاست‌جمهوری بشوم

گروه سیاسی: در حالیكه دیروز رئیس مجلس، تلویحا كاندیداتوری‌اش برای انتخابات 1400 رییس‌جمهوری را رد كرد، نایب رئیس مجلس اما از احتمال كاندیداتوری خود می‌گوید.
مطهری:شاید كاندیدای ریاست‌جمهوری بشوم
علی لاریجانی روز گذشته در همایش بزرگداشت روز معلم در دانشگاه تربت حیدریه در واکنش به اشاره استاندار خراسان رضوی مبنی بر حضور لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: استاندار با مطلبی که بیان کردند، قصد جان ما را دارند، ما در این وادی نیستیم و قصد کاندیداتوری ندارم.
اما علی مطهری، نایب رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد نامزد ریاست جمهوری شوید؟ پاسخ داد: معلوم نیست. هنوز تصمیم نگرفته ام. بستگی به شرایط دارد که چگونه باشد. وی افزد: برای ریاست جمهوری که از بسیاری افراد درخواست بوده و هست. درباره من هم بوده است. صحبتهایی وجود دارد ولی من جایی وارد شده ام که احساس ضرورت کرده ام و احساس اینکه از غیر من برای اینکار برنمی آید. فکر کرده ام این کار غیر از من بر نمی آید و کسی دیگر نیست و باید وارد شد.
مطهری افزود: کاندیداتوری مجلس نیز به همین دلیل بود من احساس کردم کارهایی می توانم انجام بدهم که از دیگران بر نمی آید لذا برای مجلس هشتم به همین صورت ورود داشتم و در مجلس نهم نیز اتفاقاتی افتاده بود که اگر نمی آمدم نوعی عقب نشینی تلقی می شد چون اصولگراها من را از لیست حذف کرده بودند که آمدم و مستقل ورود کردم و رای آوردم و یا برای نائب رییسی وقتی احساس کردم که من رای داشته باشم و اگر نیایم برخی از افرادی که احساس می کنم تندرو هستند ممکن است رای آورند آمدم لذا اگر کسی همفکر من بود و می دانستم رای می آورد نمی آمدم من اگر آزاد باشم در مقام یک نماینده معمولی بهتر می توانم کار کنم.
نایب رئیس مجلس در ادامه گفت: ولی حس کردم اگر نیایم تندروها می آیند و به همین دلیل آمدم. در بحث ریاست جمهوری هم همینطور است. باید به شرایط آن روز نگاه کنیم و ببینیم چه افرادی در میان کاندیدا ها وجود دارد. افراد تندرو داریم یا افراد خوشفکری داریم که رای ندارند یا مثلا اگر احساس کنم آنجا جایی است که باید بیایم و ممکن است من رای داشته باشم ولی کسی دیگر رای ندارد در چنین شرایطی ممکن است حضور پیدا کنم.