به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۱۸۱۷۹
اظهارات وزیر دادگستری تاييد نشد

زندانیان سیاسی در عید قربان آزاد نمی‌شوند

گروه سياسي: سخنگوی قوه قضائیه گفت: گمانه‌زنی‌ها درباره آزادی موسوی و کروبی در اعیاد پیش رو صحیح درست نیست و هیچ اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است.
زندانیان سیاسی در عید قربان آزاد نمی‌شوند
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای همچنین خبر داد که در ایام عید قربان و غدیر زندانیان سیاسی آزاد نخواهند شد و گفت که چون متهمان امنیتی و سیاسی عفو گرفته‌اند، در عید قربان و غدیر هیچ عفوی در این خصوص وجود نخواهد داشت. اين در حاليست كه پورمحمدی وزیر دادگستری چند روز پيش گفته بود: ما در عید غدیر خم حتما عفو خواهیم داشت و زندانیانی از گروه‌های مختلف شامل عفو قرار می‌گیرند.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرگزاري ایسنا مبنی بر اینکه تمام صفحات فیسبوک منتسب به مسئولان جعلی هستند و آیا استفاده از فیلترشکن می‌تواند جرم باشد یا خیر؟ گفت: از فردی که در این رابطه دستگیر شده تحقیق به عمل آمده و مشخص شده که ساختن صفحه برای پنج وزیر و یک غیر وزیر کار او بوده است، اما اینکه بقیه صفحات غیرواقعی هستند یا خیر مشخص نیست و اینکه بعضی افراد از قبل صفحه داشته‌اند یا نه مساله دیگری است.

محسنی‌اژه‌ای افزود: در روزهای اخیر چندین شایعه مشاهده شد و در مورد برخی از این شایعات تحقیق به عمل آمد و دیدیدم از پایه بی‌اساس و خلاف هستند. اولین شایعه‌ای که در جامعه منتشر شد این بود که تعدادی از افراد دولت یازدهم در فیس بوک صفحه دارند و مطالبی از ناحیه آنها منتشر می‌شود که این افراد یکی پس از دیگری این موضوع را تکذیب کردند و گفتند که صفحه‌ای در فیس بوک نداریم. توسط سیستم اطلاعاتی پیگیری به عمل آمد و فردی که این کار متقلبانه و مجعول را انجام می‌داد دستگیر و بازداشت شد و اکنون در زندان است و این موضوع یکی دو هفته فضای کشور را تحت تاثیر قرار داد، با اینکه اصل موضوع خلاف بود.

دادستان کل کشور ادامه داد: شایعه دیگر این بود که اس ام اسی به افراد مختلف در سطح جامعه داده می‌شد که این قرص با این مشخصات خطرناک است و حتی در اس ام اس آمده بود که چند نفر کشته شده‌اند، در مورد این موضوع هم پیگیری‌هایی به عمل آمد و فردی که این کار را انجام می‌داد شناسایی شد و اکنون این موضوع در مرحله تحقیقات است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالي مبنی بر اینکه تمام صفحات فیسبوک منتسب به مسئولان جعلی هستند و آیا استفاده از فیلترشکن می‌تواند جرم باشد یا خیر؟ گفت: از فردی که در این رابطه دستگیر شده تحقیق به عمل آمده و مشخص شده که ساختن صفحه برای پنج وزیر و یک غیر وزیر کار او بوده است، اما اینکه بقیه صفحات غیرواقعی هستند یا خیر مشخص نیست و اینکه بعضی افراد از قبل صفحه داشته‌اند یا نه مساله دیگری است.

وی درباره صراحت نداشتن قانون در رابطه با استفاده از فیلترشکن، گفت: ما یک قانون خاص و یک قانون عام داریم. قانون عام نمی‌تواند تمام مصادیق را عنوان کند، ولی باید توجه داشته باشیم که اگر یک دستگاه ذی‌صلاح ولو به اشتباه حکم پلمب جایی را صادر کند تا زمانی که حکم رفع پلمب صادر نشود کسی نمی‌تواند از خودش اجتهاد کند.