به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۱۸۳۸۱۹

خارجی بودن ۸۰درصد از کودکان کار در تهران

گروه جامعه: وزیر کشور با بیان اینکه 80 درصد کودکان خیابانی در تهران اتباع غیرمجاز هستند، گفت: با سفارت افغانستان هماهنگی لازم در باره ساماندهی این کودکان صورت گرفته است.
خارجی بودن ۸۰درصد از کودکان کار در تهران
عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه شورای اجتماعی کشور که در خصوص جذب و شناسایی کودکان کار و خیابانی شهر تهران برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف در این خصوص گزارش‌های لازم را ارائه دادند و ساماندهی کودکان کار و متکدیان در خیابان‌ها شروع شده است.وی ادامه داد:‌دو سال قبل در جلسه‌ای تصمیم‌گیری شد با رویکرد حفاظت و صیانت از کودکان دستگاه‌های متولی نسبت به ساماندهی کودکان خیابانی اقدام کنند.وزیر کشور افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد کودکان خیابانی، کار و متکدی در وضعیت نامناسبی زندگی می‌کنند و آنها به یک نوعی استثمار می‌شوند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه 80 درصد کودکان خیابانی و متکدی از اتباع خارجی هستند، گفت: حتما باید حمایت‌های لازم از نظر آموزشی، درمانی و حرفه آموزی از این کودکان شوند. البته بعضی از کودکان سرپرست ندارند که قرار شد اقدامات لازم صورت گیرد.وی ادامه داد: درحال حاضر روند کار خوب است و با سفارت افغانستان مذاکراتی صورت گرفته تا نسبت به عودت این کودکان به کشور خود اقدام کنند و امیدواریم همکاری لازم در خصوص ساماندهی کودکان خیابانی و متکدیان انجام شود.
وزیر کشور گفت:‌نیروی انتظامی، قوه قضائیه باید همکاری لازم را داشته باشند و شهرداری تهران نیز در تامین جا و مکان اقدام کند.رحمانی‌فضلی تاکید کرد:‌استانداری تهران نیز با برگزاری جلسات مستمر موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابانی را رصد کند مردم نیز باید همکاری لازم را داشته باشند و از کمک کردن به کودکان متکدی اجتناب کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: کودکان کار